IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klachten 2 Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-04-2003 14:58 by altx Profiel van altx

quote:
Op 13 april 2003 21:25 schreef helmet het volgende:
Het zoeken deed ie inderdaad wel, maar de hoeveelheid data op het forum werd gewoon te groot om zomaar te doorzoeken. Niet alleen werd ZM er traag door, af en toe sloegen zowel de database als de webserver compleet vast door een zoekopdracht en dat is gewoon te erg.

En om even te illustreren hoeveel zoeken aan resources vraagt. Google (ja, die welbekende zoekmachine) heeft 800 mensen in dienst. Echter, in de 4 gebouwen die ze hebben staan 54000 servers, met daarin in totaal meer dan 100000 processoren en meer dan 261000 harddisks.

Sla, inderdaad, daarnaast eens een boek over zoekmachines, binaire trees en aanverwanten open en je ziet dat het niet even simpelweg op te lossen is.

En nogmaals, Paul is er aan bezig, dus heb nog even geduld.


Inderdaad! Ik vind dat er te neerbuigend over Paul gedaan wordt op het moment.

De programmeurs onder ons weten wel dat een goed zoekalgoritme schrijven niet zo gemakkelijk is, vooral niet met de hoeveelheid data die nu op het ZM-forum te vinden is.

En dan kun je wel workarounds gaan toepassen als topics weggooien en zo, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Als jij in je kamer iets niet kan terugvinden, ga je toch ook niet eerst de helft van je spullen weggooien, of wel???


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-04-2003 15:05 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 14 april 2003 14:58 schreef altx het volgende:
De programmeurs onder ons weten wel dat een goed zoekalgoritme schrijven niet zo gemakkelijk is, vooral niet met de hoeveelheid data die nu op het ZM-forum te vinden is.

En dan kun je wel workarounds gaan toepassen als topics weggooien en zo, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Als jij in je kamer iets niet kan terugvinden, ga je toch ook niet eerst de helft van je spullen weggooien, of wel???

Euhm ik ben programmeur, en een workaround is precies wat in dit geval wel nodig geweest was. Als een zoekfunctie niet goed werkt is het bijzonder gebruiksONvriendelijk om de hele zoekfunctie een paar maanden te blokkeren totdat er weer eentje is die perfect werkt. Zeker met zo'n grote usergroep als dit forum zorg je voor een erg grote hoeveelheid collectieve irritatie...


Zenial


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2003 17:31 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 14 april 2003 9:48 schreef Valorian666 het volgende:
vroeger pasten er 2 koffie-automaat-expresso's in 1 bekertje... nu niet meer

Het is ES-PRESSO. ES-PRES-SO!! RAAAAHHH


*rent compleet overspannen weg*


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-04-2003 17:32 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 april 2003 17:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is ES-PRESSO. ES-PRES-SO!! RAAAAHHH
*rent compleet overspannen weg*
Na het zoveelste bakje onsmakelijke koffie vroeg ik hem "Zet je hem expres zo?"


I'm not being rude. You're just insignificant.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 14-04-2003 17:32 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 14 april 2003 17:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is ES-PRESSO. ES-PRES-SO!! RAAAAHHH


*rent compleet overspannen weg*


roflol


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-04-2003 17:32 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 14 april 2003 17:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Het is ES-PRESSO. ES-PRES-SO!! RAAAAHHH


*rent compleet overspannen weg*

Teveel expresso's gedronken?


Zenial


Fire
Usericon van Fire
Posted 14-04-2003 17:33 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 14 april 2003 14:58 schreef altx het volgende:
Inderdaad! Ik vind dat er te neerbuigend over Paul gedaan wordt op het moment.

De programmeurs onder ons weten wel dat een goed zoekalgoritme schrijven niet zo gemakkelijk is, vooral niet met de hoeveelheid data die nu op het ZM-forum te vinden is.

En dan kun je wel workarounds gaan toepassen als topics weggooien en zo, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Als jij in je kamer iets niet kan terugvinden, ga je toch ook niet eerst de helft van je spullen weggooien, of wel???
En vergeet al het redactie werk niet



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 14-04-2003 17:35 by altx Profiel van altx

quote:
Op 14 april 2003 15:05 schreef Zenial het volgende:
Euhm ik ben programmeur, en een workaround is precies wat in dit geval wel nodig geweest was. Als een zoekfunctie niet goed werkt is het bijzonder gebruiksONvriendelijk om de hele zoekfunctie een paar maanden te blokkeren totdat er weer eentje is die perfect werkt. Zeker met zo'n grote usergroep als dit forum zorg je voor een erg grote hoeveelheid collectieve irritatie...


Ja, alsof een niet (goed) werkende zoekfunctie gebruiksvriendelijk is. Een website die de hele tijd blijft hangen omdat de search het niet zo goed doet... daar zit je op te wachten.
En als je net zo lang topics blijft weggooien, totdat de search geen problemen meer oplevert, hou je uiteindelijk ook geen forum over.
Het is vervelend, maar het is gewoon ff niet anders. Op dit moment zijn er gewoon praktisch geen middelen om die 'collectieve irritatie' weg te nemen. Als ik het goed begrepen heb, werkt Paul in zijn vrije tijd aan het forum. Als ik bedenk hoe lang we er op kantoor met een aantal programmeurs over gedaan hebben om een supersnelle keyword search in elkaar te zetten (om in de Bertus-catalogus te kunnen zoeken waar zo'n 300.000 artikelen in staan), dan kan ik alleen maar mijn petje afnemen als Paul zoiets in zijn vrije tijd in een aantal maanden weet klaar te spelen.

Mijn persoonlijke opvatting over programmeren is: Je schrijft of goede software of helemaal niet. Want functionaliteit die er wel is maar die niet goed werkt, daar zit je uiteindelijk niet op te wachten. En dan kan het wel eens gebeuren dat je een paar maanden zonder moet, maar na die paar maanden heb je dan ook echt wat.

Zeker als de search het risico met zich meebrengt dat de database plat gaat of dat de website geen response meer geeft, rest er even niets anders dan de hele boel plat te gooien.

"De beste stuurlui staan aan wal."

Tenminste zo zie ik het.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-04-2003 17:36 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 april 2003 14:58 schreef altx het volgende:
Als jij in je kamer iets niet kan terugvinden, ga je toch ook niet eerst de helft van je spullen weggooien, of wel???


WHAHAHAAA, mooi gezegd :D


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-04-2003 17:41 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 14 april 2003 17:32 schreef Zenial het volgende:
Teveel expresso's gedronken?

Hmpff...

Ik bega nog een keer een ongeluk op kantoor.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2003 18:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 april 2003 17:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmpff...

Ik bega nog een keer een ongeluk op kantoor.

Er rend daar dus een blond muisje on cafeine overdose rond?


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-04-2003 18:34 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

FUKKERDEFUK!!
Vraagje: is de vorige "Lekkere wijven" topik VERWIJDERD??
Ik kan 'm nl. niet vinden en aangezien de nieuwe op 11/4 is gestart ga ik niet verder dan in April (handmatig) zoeken...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2003 18:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heet nu hot chix MB


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2003 18:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-04-2003 18:37 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/



Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-04-2003 18:37 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Ik bedoel dan ook DE VORIGE lekkere-wijven topic en NIET "Hot chix".


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2003 18:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

oh .. kut ...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 15-04-2003 10:07 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

laatmaar

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 15-04-2003 10:08]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 15-04-2003 10:08 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 15 april 2003 10:07 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
Geachte heer Claw,

Ik vind het niet aardig dat u mijn berichten loopt te wijzigen


Geachte heer Ellesar of Gondor,

zie het lultopic waar ik het haarfijn uitleg


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-04-2003 10:33 by El Chulo Profiel van El Chulo

worden alle lul-topics ook bewaard eigenlijk? ik geloof dat er elke twee dagen een nieuw lultopic bij komt... dan loopt de hoeveelheid data natuurlijk wel op ja...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 15-04-2003 10:35 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Nee die worden meestal weggegooid, meestal staat alleen het laatst gesloten lultopic er nog.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-04-2003 10:53 by El Chulo Profiel van El Chulo

hmmm, desalniettemin zie ik 24 pagina's met onzin topics.

zou het al niet enorm schelen, wanneer je slechts één rubriek tegelijk mag doorzoeken, in plaats van allemaal (wat nota bene de default-instelling was)

[Dit bericht is gewijzigd door El Chulo op 15-04-2003 10:53]


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Fire
Usericon van Fire
Posted 15-04-2003 10:56 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

Het zoeken per rubriek levert niet genowg voordeel op helaas.

We moeten gewoon geduld hebben totdat het nieuwe zoek systeeem af is



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 15-04-2003 11:33 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Kunnen de mods nou wel zoeken eigenlijk? Is wel zo handig als ik een mod kan vragen wanneer ik een bep. topic wil hebben...


Zenial


Fire
Usericon van Fire
Posted 15-04-2003 11:38 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

Als je echt iets moet hebben we altijd wel ff helpen natuurlijk.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen