IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Wat te doen op Koninginnedag? Vorige pagina
Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 01-05-2009 14:24 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

wat is de pond tegenwoordig waard t.o.v de Euro?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-05-2009 14:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 14:08 schreef Taets van Avezaete het volgende:
En de fabel dat Britten hun bier het liefst lauw drinken?


Tja, ligt eraan wat je als 'lauw' aanduidt. Het verschil tussen lager en ale is de gist die gebruikt wordt. Lager (de meeste nederlandse "heldere" bieren) hebben een "bodem" gist die het best gedijdt bij temperaturen van 4-8 graden, terwijl ales (alle andere bieren, bijv britse ales, belgische en duitse speciaalbieren, en witbieren) een "top-drijvende" gist gebruiken die beter gedijdt rond de 12 graden. Lagers hebben dan ook de meest prettige drinktemperatuur rond de 6 graden en als ze warm worden gaan ze smerig, lauwig smaken, terwijl ales juist het best tot hun recht komen bij zo'n 12 graden.

Lagers hebben hierdoor ook een zeer beperkte smaakradius; het is vaak fris, scherp en "schoon", maar je kunt weinig echte variatie in de smaak brengen. Terwijl de iets warmere temperatuur van een ale je in staat stelt veel smaak toe te voegen, waardoor belgische bieren en witbieren e.d. veel voller en gevarieerder in hun smaak zijn. Het ligt er dus maar aan wat je voorkeur heeft. Maar Britse ales zijn net zo "lauw" als belgische bieren of witbieren "lauw" zijn in vergelijking met lagers. En ze hebben hier uiteraard ook lagers, hoor


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-05-2009 14:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 14:24 schreef Taets van Avezaete het volgende:
wat is de pond tegenwoordig waard t.o.v de Euro?


Paar weken geleden was het nog bijna 1 op 1, inmiddels is de pond ongeveer 1,12 euro.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 01-05-2009 14:37 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

In 1996 was ik met een schooltrip naar Londen geweest. Toen was 1 pond nog 3 gulden 76...toen was een glas cola drinken een hele dure hobby..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-05-2009 14:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Londen is dan natuurlijk ook een geval apart, daar is ales gemiddeld bijna 2x zo duur dan in de rest van Engeland. Je krijgt zelfs een speciale bonus als je daar werkt, om te kunnen voorzien in de prijsverschillen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 01-05-2009 14:48 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Hoogstwaarschijnlijk gaan mijn vriendin en ik ergens in september een weekje naar York. Ik heb daar erg veel zin in!


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 01-05-2009 14:48 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Eindhoven niet meer gezien gisteren. Het was gezellig genoeg in Venlo om daar te blijven.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-05-2009 14:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 14:48 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk gaan mijn vriendin en ik ergens in september een weekje naar York. Ik heb daar erg veel zin in!




Fantastisch mooie stad! Edinburgh is wat dat betreft ook een absolute aanrader. Wel even de York dungeons doen natuurlijk, en zeker ook 's avonds een ghost tour meepikken. Probeer er wel een te krijgen waar ze niet van die malloten hebben die uit steegjes tevoorschijn springen, de tours met een goede verhalenverteller zijn veel interessanter. Absoluut de moeite waard


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 01-05-2009 14:54 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 14:53 schreef Mark het volgende:


Fantastisch mooie stad! Edinburgh is wat dat betreft ook een absolute aanrader. Wel even de York dungeons doen natuurlijk, en zeker ook 's avonds een ghost tour meepikken. Probeer er wel een te krijgen waar ze niet van die malloten hebben die uit steegjes tevoorschijn springen, de tours met een goede verhalenverteller zijn veel interessanter. Absoluut de moeite waard


En bedankt voor de tip!


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-05-2009 16:12 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

NP

Mochten jullie de boel zelf regelen en nog naar een hotel zoeken, het is altijd de moeite waard om even naar de Travellodge of het Ibis hotel te kijken online, dan ben je standaard verzekerd van een degelijke kamer voor een schappelijke prijs. En soms als je ver genoeg van tevoren boekt hebben ze ook leuke kortingen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 03-04-2016 15:42 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Je zou zeggen dat er nu minder te doen zou zijn, maar nee!

Poffertjes, oliebollen, erwtensoup, a haring, a chicken sate with peanut sauce, kroketten, stroopwafels

...If you like to go Dutch, come to the Albert hall in Canberra on the 30th of April. Dutch food and a bar with Dutch Bavaria beer, Jans, Advokaat, Oranje bitter. Australian genealogy group, a Fleamarket, good Old Dutch games for the kids, Children learn to ride a bike, Dirk Hartog explorers walk or ride around the beautiful lakes of Canberra than this festival you shouldn't miss. Great musical entertainment with old draaiorgel & "Dutch Treat"

A Dutch Kings Day Festival organised by Oranjefeest Canberra Inc.

...If you like to go Dutch, come to the Albert hall in Canberra on the 30th of April

http://www.oranjefeestcanberra.org/




VIESPEUK!!!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 03-04-2016 20:51 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik ga waarschijnlijk weer naar Eindhoven. Klok Rock Orange!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-04-2016 21:03 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2016 15:42 schreef De Vieze Man het volgende:

http://www.oranjefeestcanberra.org/





Als ik in de buurt ben wip ik even langs. Tot dan!

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 03-04-2016 21:03]



OZZWorks
Pussy Music
Usericon van OZZWorks
Posted 03-04-2016 21:06 by OZZWorks (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van OZZWorksQuote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/

quote:
Op 3 april 2016 15:42 schreef De Vieze Man het volgende: the 30th of April

http://www.oranjefeestcanberra.org/





Ze hebben nog niet door dat we geen Koninginnedag meer vieren?


Hier had uw advertentie kunnen staan!


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 03-04-2016 21:19 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Nou ja, ze noemen het wel king's day festival, dus...





[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 03-04-2016 21:19]


VIESPEUK!!!


OZZWorks
Pussy Music
Usericon van OZZWorks
Posted 03-04-2016 21:32 by OZZWorks (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van OZZWorksQuote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/

Maar dat is niet op de 30e


Hier had uw advertentie kunnen staan!


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 03-04-2016 21:36 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

De datum is het probleem, ja.

Nieuws duurt even voordat het helemaal daar is, dat zal het zijn!




VIESPEUK!!!


Omega Supreme
Usericon van Omega Supreme
Posted 13-04-2016 14:46 by Omega Supreme Wijzig reactieProfiel van Omega SupremeQuote dit bericht

Metalbandjes kijken in Nijmegen op Koningsnacht wellicht?




Insurrection (melodeath/thrash)
www.facebook.com/insurrectionofficial

en

Procreation (deathmetal)
https://www.facebook.com/procreationmetal/?fref=ts

Gratis entree!
https://www.facebook.com/events/505287536263173/


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen