IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Cult of Luna Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-07-2003 20:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Die Rune-cd vind ik zowaar nog beter
Wat een band!
Een mix van death/doom/hardcore en grindcore. Zoiets



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


codex4
Usericon van codex4
Posted 25-07-2003 21:16 by codex4 Wijzig reactieProfiel van codex4Quote dit berichthttp://www.gardenofexile.com

Rune is echt super! Denk Gorguts met doom en wat nog meer, ik ben verliefd!
iedereen check de mp3s:
http://www.willowtip.com/mp3/rune-babylon_burning.mp3
http://www.willowtip.com/mp3/rune-opium_for_my_soul.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door codex4 op 25-07-2003 21:21]



Metzie
Usericon van Metzie
Posted 07-09-2004 19:23 by Metzie Wijzig reactieProfiel van MetzieQuote dit berichthttp://www.metzie.nl

Heeft iemand de nieuwe Cult of Luna al gehoord, Salvation.
Ik heb de promo binnen gehaald via internet en geluisterd, helaas klinkt deze plaat niet meer als cult of luna (vind ik)

De hardcore grunt is er nog steeds, echter de muur van geluid is verdwenen, en vervangen voor rustig voortkabbelende cleane giraten. Hier en daar een hard stukje, zeker aan het einde van nummers, maar lang niet zo hard en overweldigend als op de 2 voorgaande albums.

Tegenvalletje dus

[Dit bericht is gewijzigd door Metzie op 07-09-2004 19:23]


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-09-2004 22:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Damn


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 10-09-2004 20:05 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

fucking hell, ik heb nu "The Beyond", maar ik word er nou niet bepaald vrolijker van. Wat een sfeer roept die band op zeg! Echt alsof ze al mijn angsten en frustraties in muziek hebben omgezet...

geweldige cd dus


no text supplied


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 11-09-2004 22:19 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2004 19:23 schreef Metzie het volgende:
Ik heb de promo binnen gehaald via internet en geluisterd, helaas klinkt deze plaat niet meer als cult of luna (vind ik)

De hardcore grunt is er nog steeds, echter de muur van geluid is verdwenen, en vervangen voor rustig voortkabbelende cleane giraten. Hier en daar een hard stukje, zeker aan het einde van nummers, maar lang niet zo hard en overweldigend als op de 2 voorgaande albums.

Tegenvalletje dus



als jeje een beetje meer verdiept had in de materie of wat interviews had gelezen jongsleden omtrent de band dan had je wellicht meegekregen dat deze plaat een ietwat lichtere ondertoon mee zou krijgen........het was immers niet de bedoeling om wederom zo'n zwartgallig & hard album te maken....de herhaling zou teveel van het goede zijn...volgens hen..

maar om nu te zeggen dat ze de bloemetjes buiten zetten op deze nieuwe langspeler gaat me ook te ver...het is en blijft Cult Of Luna, somber met een met een oplichtend randje en ietwat meer diepgang ditmaal.

...The Beyond blijft echter onovertroffen...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 15-09-2004 12:11 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

overigens Zo. 17 oktober te bewonderen in de Goudvishal!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-09-2004 21:40 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik luister nu die mp3 op de site van Earache. Nummer afkomstig van "Salvation". De muziek is mooi, maar wat een afgrijselijke vocalen! Vocalen op oudere cd's zijn net zo?

Maar goed, die "Salvation" cd heeft dus, voor het eerst sinds destijds het black album van Metallica, 10/10 gekregen in de Metal Hammer . Hoeveel bier heeft die reviewer gekregen van die band?! Om een 10 te krijgen moet echt die zanger eruit, vanwege hem peins ik er niet over om deze cd aan te gaan schaffen. Echt jammer!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2004 21:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Euhm krijg smaak? Die zang is erg goed .. alleen niet standaard metal ..


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-09-2004 21:47 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

inderdaad....maar een 10 is wel weer teveel van het goede...


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-09-2004 21:50 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik vind die ademstoten van hardcore zangers over het algemeen niet mooi, maar ook de "diepte" waarop die zanger het doet staat me totaal niet aan.

Bij deze muziek zou cleane zang veel beter klinken in mijn oren.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-09-2004 21:52 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ben je bekend met Neurosis?


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-09-2004 22:01 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2004 21:52 schreef Spirit In Black het volgende:
ben je bekend met Neurosis?


Nee, maar die zag ik eerder in dit topic ook genoemd. De vocalen van Neurosis zullen mij beter bevallen?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-09-2004 22:17 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

zeker niet!

Maar deze band is er ongeveer als eerste mee begonnen...trage 'metal' met een brulboei/schreeuwlelijk als zanger..bestaan sinds 1985 en hier heeft Cult Of Luna denk ook wel naar geluisterd. Bewuste keuze die zang dus.

Misschien veranderen ze die zang ooit nog een keer.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2004 22:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Neurosis heersht en die zang al helemaal COL heerscht maar is toch echt demindere tegenover neurosis


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 26-09-2004 22:22 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2004 22:22 schreef Jenje het volgende:
Neurosis heersht en die zang al helemaal COL heerscht maar is toch echt demindere tegenover neurosis


Eh, watteh?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2004 22:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat cult of luna niet tegen neurosis op kan


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 26-09-2004 22:25 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Oh, zeg dat dan meteen .

Wel waar overigens.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2004 22:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zei imk toch


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-09-2004 22:36 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Callisto - True Nature Unfolds

checken die band of plaat!


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 26-09-2004 22:36 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2004 22:36 schreef Spirit In Black het volgende:
Callisto - True Nature Unfolds

checken die band of plaat!


Gechecked, maar vond 't niet veel.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-09-2004 22:41 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2004 22:36 schreef filosofem het volgende:
Gechecked, maar vond 't niet veel.


dat kan natuurlijk, maar je vind Cult Of Luna wel leuk? En Isis en Neurosis of alleen C.o.L.?


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 10-10-2004 0:10 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Ik heb "Salvation" van "the Cult of Luna" gekocht, en ik vind hem geweldig ... hebben ze albums die even goed of beter zijn of is dit een piek album??


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 10-10-2004 0:33 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 10 oktober 2004 0:10 schreef stookvogel het volgende:
Ik heb "Salvation" van "the Cult of Luna" gekocht, en ik vind hem geweldig ... hebben ze albums die even goed of beter zijn of is dit een piek album??


"The Beyond" is ook geniaal.


no text supplied


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 10-10-2004 0:33 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Bedankt voor de tip


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen