IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 08-03-2007 23:12 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Inderdaad gave foto's Herr von W! Vooral van kanonnetje op het spoor (ben naam even kwijt). Wat een bak roest overigens.

Nog even pronken:



Tweede foto kwam ik op de internationale site van Zwartboek tegen.
http://www.sonyclassics.com/blackbook/
Ik loop links...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-03-2007 23:15 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Godverdomme, dat spoorweg-kannon blijft echt ziek om te zien man
Iemand enig idee welk caliber dat wapen heeft?
Best benieuwd wat zo'n granaat hier in de bebouwde kom zou kunnen aanrichten........


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 08-03-2007 23:43 by Der_Ries Wijzig reactieProfiel van Der_RiesQuote dit bericht

Waren die kanonnen niet in de buurt van Rusland gebruikt? Werdt per trein verhuisd richting de grens, opgezet en (nooit) gebruikt.

Genaamd Thor, Odin etc?

staat me namelijk wel wat van bij dat ze zulke belachelijke kanonnen aan de russische grens hadden


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 08-03-2007 23:59 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

Ik ken alleen Dikke Bertha bij naam, maar das een Houwitser, die is het niet.



Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-03-2007 0:16 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 8 maart 2007 23:43 schreef Der_Ries het volgende:
Waren die kanonnen niet in de buurt van Rusland gebruikt? Werdt per trein verhuisd richting de grens, opgezet en (nooit) gebruikt.

Genaamd Thor, Odin etc?

staat me namelijk wel wat van bij dat ze zulke belachelijke kanonnen aan de russische grens hadden


Sevastopol als ik me niet vergis...
En als google zich niet vergist:
http://palpatine.chez-alice.fr/Page13/page13.htm


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-03-2007 0:19 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Holy fuckin' shit:


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-03-2007 0:24 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

wat dacht je hiervan?

En hiervan?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 09-03-2007 0:27 by Der_Ries Wijzig reactieProfiel van Der_RiesQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 23:15 schreef Metalhead22 het volgende:
Godverdomme, dat spoorweg-kannon blijft echt ziek om te zien man
Iemand enig idee welk caliber dat wapen heeft?
Best benieuwd wat zo'n granaat hier in de bebouwde kom zou kunnen aanrichten........

Armor capped 3.75 meter shell (without propellant casing)
gewicht van 7100 kg

gebruik je fantasie maar met wat het met de bebouwde kom zou doen.


wat ik niet snap is waarom de duitsers dit mega kanon gebouwd hebben. V2 project had mij nuttiger geleken, in ieder geval meer succes vol.

Tsja, oorlog. De beste tijd voor de techniek ontwikkelin


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-03-2007 0:28 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Als we zo gaan beginnen...


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-03-2007 0:29 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 9 maart 2007 0:27 schreef Der_Ries het volgende:
Armor capped 3.75 meter shell (without propellant casing)
gewicht van 7100 kg

gebruik je fantasie maar met wat het met de bebouwde kom zou doen.


wat ik niet snap is waarom de duitsers dit mega kanon gebouwd hebben. V2 project had mij nuttiger geleken, in ieder geval meer succes vol.

Tsja, oorlog. De beste tijd voor de techniek ontwikkelin


v1 en V2 is veel later en voor andere doeleinden ontworpen. Die dingen waren puur en alleen voor terreur in Engeland, terwijl dat kanon precies genoeg was om een strategisch doelwit met de grond gelijk te maken.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 09-03-2007 0:39 by Der_Ries Wijzig reactieProfiel van Der_RiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2007 0:29 schreef Y Draig Goch het volgende:
v1 en V2 is veel later en voor andere doeleinden ontworpen. Die dingen waren puur en alleen voor terreur in Engeland, terwijl dat kanon precies genoeg was om een strategisch doelwit met de grond gelijk te maken.

heb je gelijk in; discovery heeft eens een uitgebreide docu gehad over dit kanon.


Waren de Duitsers ook niet bezig met een voorloper van de MLRS? http://www.enemyforces.com/artillery/mlrs_2.jpg

[Dit bericht is gewijzigd door Der_Ries op 09-03-2007 0:40]


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-03-2007 0:45 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 9 maart 2007 0:39 schreef Der_Ries het volgende:
heb je gelijk in; discovery heeft eens een uitgebreide docu gehad over dit kanon.


Waren de Duitsers ook niet bezig met een voorloper van de MLRS? http://www.enemyforces.com/artillery/mlrs_2.jpg


Geen idee, ik weet wel dat de Duitsers de Nebelwerfer hadden en de Russen de Kathyusa.



We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 09-03-2007 1:42 by Herr von Wolfenstein Wijzig reactieProfiel van Herr von WolfensteinQuote dit berichthttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

nopes dit is een Leopold;

deze staat in Calais voor de beschietingen op Engeland toendestijds.

er stonden er 2 in Anzio (It) waarvan 1 vernietigd en 1 overgebracht naar de states voor een buitenmuseum.

ze hebben me ook spartelend en krijsend uit Clais moeten slepen weg van het kanon


28-cm Kanone 5 (Eisenbahn) "Leopold".
Het tweede ontwerp uit het lange termijn programma bleek een beter succes. Het was een totaal nieuw ontwerp van Krupp, dat in 1934 begon met de productie. De eerste exemplaren rolden in 1936 uit de fabrieken bleef in productie tot in 1945. Het totaal aantal geproduceerde exemplaren is onbekend, maar afgaand op de snelheid van afleveren, moeten het ertussen de 25 en 28 zijn geweest. Ten tijde van de Duitse inval in Polen waren er al vijf in operationele dienst. Tegen het einde van 1940 was dat aantal gestegen tot acht.
De productie was verdeeld over twee fabrieken, namelijk Krupp zelf en de Hanomag fabrieken in Hannover. In navolging van de beroemde "Dikke Bertha" uit WO1, kreeg het geschut de bijnaam "Slanke Bertha".
Standaard werden met dit geschut 28 cm brisantgranaten afgevuurd van het type Granate 35.


Een ander projectiel dat nu en dan werd gebruikt was de met een raketmotor aangedreven RGr 4331 (RaketenGranate), waarmee in combinatie met een K 5 (E) een bereik van maar liefst 86.500 m kon worden bereikt met een formidabele snelheid. De granaat was echter onvoldoende precies om van effectief nut te kunnen zijn.
In de loop van de productie werden er diverse versies van het geschut ontwikkeld. Door problemen met scheuren van de loop werd een loop ontwikkeld met ondiepere groeven (7 in plaats van 10 mm). Het gevolg was natuurlijk dat er ook granaten voor dit type moesten worden ontwikkeld. Een gevolg dat de efficiëntie in de bevoorrading niet ten goede kwam.
Een andere, niet succesvolle, variant, betrof daar waar nieuwe granaten met stuurbanden werden ingezet, waardoor ook de lopen moesten worden aangepast. Dat dit geen succes was blijkt uit het feit dat slechts twee exemplaren van deze variant werden gebouwd.
Van een andere variant werd er maar één exemplaar gebouwd. Het betrof hier een K 5 (E) met uitgeboorde gladde loop, voor het afvuren van het zgn. Peenemunder Pfeil Geschoss. Dit was een soort raketvormige granaat, waar maar liefst een afstand van 150 km mee kon worden overbrugd. De loop werd hiervoor uitgeboord tot een kaliber van 31 cm. Dit wapen is alleen in 1945 aan het Oostfront gebruikt en bij een bombardement op Maastricht in 1945 vanaf een basis nabij Bonn.


Een batterij van de K 5 (E) bestond standaard uit twee treinen. Beide werden getrokken door een Dieselelektrische locomotief van het type C 14.
Eén trein bestond uit het wapen zelf, een magazijnwagon, een personenwagon voor uitrusting met een keuken, twee wagons met munitie (113 granaten per wagon), twee wagons met patronen voor luchtdoelgeschut, een platte wagon met schuilplaats tegen luchtdruk, een open wagon met een luchtdoelkanon en drie rijtuigen voor de manschappen. De tweede trein telde drie munitiewagons, nogmaals een wagon voor uitrustingstukken, negen wagons met diverse voertuigen, een wagon met schuilplaats, een open wagon met luchtdoelgeschut, een personenrijtuig en twee wagons voor de hulpstukken voor de K 5. Als stuksbemanning telde de eenheid 42 man, waaronder vijf officieren en onderofficieren. Voorts reisde er nog een grote hoeveelheid personeel mee ter ondersteuning, waaronder de eigen verdediging.
Een aantal van deze wapens werd vast gestationeerd ter verdediging van de Atlantik Wall in het gebied van Calais.
Bij het 204e Marine Kustbataljon waren nabij Calais twee exemplaren van de 690e Eisenbahnbatterie ondergebracht. Bij het 240e Marine Kustbataljon , waren nabij Wimereux-Les Oies twee vuurmonden ondergebracht van 702e Eisenbahnbatterie. Bij het 244e Marine Kustbataljon ten slotte waren de vuurmonden ondergebracht van de 710e, 712e, 713e en 765ste Eisenbahnbatterie.
Dit gebied was echter niet het enige inzetterrein. De K 5 (E) en zijn nagenoeg op ieder oorlogstheater in Europa ingezet.


In 1941, bij de Duitse inval in de Sovjet-Unie werden ook de spoorwegwapens ingezet.
Heersegruppe Mitte kreeg een aantal vuurmonden toegewezen van de uit het gebied rond Calais afkomstige Eisenbahnbatterie 710, 712, 713 en 765. Heeresgruppe Sud kreeg 2e Batterie Eisenbahnartillerieabteilung 725 toegewezen.
Tijdens het beleg van Leningrad zijn de K5's van Eisenbahnartillerieabteilung 679 ingezet.
Later tijdens de oorlog aan het Oostfront werd aan Heeresgruppe Nord Eisenbahnbatterie 686 toegevoegd en aan Heersegruppe Mitte de 8e Batterie Eisenbahnartillerieabteilung 100.
Het meest berucht tijdens de oorlog zijn wel geworden de twee vuurmonden van Eisenbahnbatterie 712, die in 1944 naar Italië waren gestuurd. De wapens waren eigenlijk bedoeld voor inzet in Tunesië, maar door de afloop van de Noord Afrikaanse campagne waren ze rond Milaan gestationeerd. Om de verdediging van de Gustav linie te ondersteunen waren de vuurmonden naar het gebied rond Anzio gestuurd waar ze net na de geallieerde landingen aldaar aankwamen. Ze werden gestationeerd nabij een spoorwegtunnel op het traject tussen Rome en Nettuno. Het dubbelspoor in de tunnel was ideaal om de wapens te verbergen. In de tunnel werden ze vuurgereed gemaakt, waarna men ze naar buiten reed, afvuurde en weer verstopte. De beide wapens zaaiden dood en verderf op de landingsstranden en de bijnaam "Anzio Annie" bezorgde schrik bij velen aan geallieerde zijde.


In 1944 vielen er in Noord Frankrijk en Italië tien K 5's in geallieerde handen. De eerste twee werden veroverd in Italië op een rangeerterrein nabij Civitavecchia door het Amerikaanse 5e leger. Het waren de wapens van Eisenbahnbatterie 712, de Anzio Annie's. Eén hiervan is verscheept naar de VS. De Amerikaanse 36e Divisie veroverde de vuurmonden van Eisenbahnbatterie 749 in augustus 1944 in Zuid Frankrijk. Het eerste Canadese leger trof in september van dat jaar Eisenbahnbatterie 688, 710 en 713 aan op het rangeerterrein in Sluiskil, samen met de K 12 (E).
De laatste operationele acties van de K 5 (E) aan het Westfront was de ondersteuning van het Ardennenoffensief door de wapens van Eisenbahnbatterie 686 en 765, de opnieuw uitgeruste Eisenbahnbatterie 712 en de 2e Batterie van Eisenbahnartillerieabteilung 725.
Naast het in de VS aanwezige exemplaar is er in Frankrijk nog een K 5 (E) te bezichtigen en wel in het Atlantik Wall Museum te Audinghen (nabij Wissant, de voormalige Batterie Todt)

Technische gegevens:

Type: 28-cm Kanone 5 (Eisenbahn)
Kaliber: 283 mm
Lengte loop: 21,538 m
Totaal gewicht: 218000 kg
Gewicht granaten: 255,5 kg
Bereik: 62,4 km









Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 09-03-2007 1:49 by Herr von Wolfenstein Wijzig reactieProfiel van Herr von WolfensteinQuote dit berichthttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

mweheheeegh!





ik heb betere foto's in een Signal staan, scan ze binnenkort wel in.

oh en yep de spullen van de foto's qua militaria zijn 100% echt.

Judge, slap die gast eens voor zijn balzak dat hij zijn meuk heeft weggedaan

Mental, no worries. deze spullen had ik ook niet in 1 dag



Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 09-03-2007 1:54 by Herr von Wolfenstein Wijzig reactieProfiel van Herr von WolfensteinQuote dit berichthttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 8 maart 2007 23:12 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Inderdaad gave foto's Herr von W! Vooral van kanonnetje op het spoor (ben naam even kwijt). Wat een bak roest overigens.

Nog even pronken:



Tweede foto kwam ik op de internationale site van Zwartboek tegen.
http://www.sonyclassics.com/blackbook/
Ik loop links...



blijft gaaf, ben toch best jaloers op je
Reenact je ook?



RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 09-03-2007 8:45 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2007 1:54 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
blijft gaaf, ben toch best jaloers op je
Reenact je ook?

Heb alleen de figurant uitgehangen. Als SS-soldaat, SS-onderofficier, en SD-onderofficier.
Vijf keer in beeld geweest (kort, en niet altijd even duidelijk). Op de officiële wallpaper duidelijk in beeld gekomen en mijn kop is ook op de filmposter gezet.
Hoop lol gehad en veel bier gedronken.
Mag dus niet klagen.



Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 09-03-2007 8:56 by Herr von Wolfenstein Wijzig reactieProfiel van Herr von WolfensteinQuote dit berichthttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 9 maart 2007 8:45 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Heb alleen de figurant uitgehangen. Als SS-soldaat, SS-onderofficier, en SD-onderofficier.
Vijf keer in beeld geweest (kort, en niet altijd even duidelijk). Op de officiële wallpaper duidelijk in beeld gekomen en mijn kop is ook op de filmposter gezet.
Hoop lol gehad en veel bier gedronken.
Mag dus niet klagen.




ah gaaf man, hele mooie ervaring om nooit te vergeten lijkt mij. trots op je
ik was erg te spreken over de film, netjes en accuraat in beeld gebracht.
Ik heb zoals je ziet een tijdje als Fallschirmjäger gereenact. Hele mooie ervaring en met een MG42 schieten is gewoon zo geil
Mp40 ook hoor



Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 09-03-2007 11:03 by Der_Ries Wijzig reactieProfiel van Der_RiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2007 8:45 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Heb alleen de figurant uitgehangen. Als SS-soldaat, SS-onderofficier, en SD-onderofficier.
Vijf keer in beeld geweest (kort, en niet altijd even duidelijk). Op de officiële wallpaper duidelijk in beeld gekomen en mijn kop is ook op de filmposter gezet.


Goed geregeld . Vond het een goeie film met een paar onverwachte wendingen.

Hoe ben je zo in contact gekomen voor die rol?

[Dit bericht is gewijzigd door Der_Ries op 09-03-2007 11:08]


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 09-03-2007 11:06 by Der_Ries Wijzig reactieProfiel van Der_RiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2007 8:56 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
Ik heb zoals je ziet een tijdje als Fallschirmjäger gereenact. Hele mooie ervaring en met een MG42 schieten is gewoon zo geil
Mp40 ook hoor


Hoezo ben je gestopt dan? werd de hobby te prijzig?


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 09-03-2007 11:22 by Herr von Wolfenstein Wijzig reactieProfiel van Herr von WolfensteinQuote dit berichthttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

nee iets met een kelderende gezondheid.
maar ach wie weet later weer eens, heel blij dat ik het in ieder geval wel een keer in mijn leven heb kunnen doen



Der_Ries
Usericon van Der_Ries
Posted 09-03-2007 11:32 by Der_Ries Wijzig reactieProfiel van Der_RiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2007 11:22 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
nee iets met een kelderende gezondheid.
maar ach wie weet later weer eens, heel blij dat ik het in ieder geval wel een keer in mijn leven heb kunnen doen

Kan begrijpen dat je blij bent dat je het eens gedaan heb, wie wilt nou geen MG42 hanteren


"Death smiles at us all. All a man can do is smile back." - The Gladiator


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 09-03-2007 11:40 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 22:55 schreef Judge M. het volgende:
Ah, ja dus:



En hij had nog veeeeeel meer. Leek wel een klein museum bij hem thuis


Die dolken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-03-2007 11:43 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ja ik dacht wel dat dat jou zou aanspreken



RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 09-03-2007 13:32 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2007 8:56 schreef Herr von Wolfenstein het volgende:
ah gaaf man, hele mooie ervaring om nooit te vergeten lijkt mij. trots op je
ik was erg te spreken over de film, netjes en accuraat in beeld gebracht.
Ik heb zoals je ziet een tijdje als Fallschirmjäger gereenact. Hele mooie ervaring en met een MG42 schieten is gewoon zo geil
Mp40 ook hoor

Het was zeker een gave ervaring. Wel een hoop geluk gehad.
En het schieten was ook gaaf. Ook al was het met losse flodders.

Ziet er niet verkeerd uit als Fallschirmjäger!

quote:
Op 9 maart 2007 11:03 schreef Der_Ries het volgende:
Goed geregeld . Vond het een goeie film met een paar onverwachte wendingen.

Hoe ben je zo in contact gekomen voor die rol?

In o.a. de gratis dagbladen stond dat ze nog figuranten zochten. Website bezocht en email gestuurd. Simpel.
De meegestuurde foto's met mijn Germaanse kop deden de rest.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 09-03-2007 19:23 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

Holy hell man,wolf.. Wat een hoop shit zeg... jij hoeft geen museum meer te bezoeken man,je hebt alles zelf. Heb je die helmen enzo wel goed verzekerd? Daar ligt voor duizenden euro's
Ik ben vet onder de indruk man...
Die konigstiger is die ene in La Gleize geloof ik of niet..
Super topic, deez moeten we hoog houden


Herman van de bakker


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen