IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-02-2009 17:36 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik dacht dat het idee achter een wereldoorlog was dat het zich niet beperkte tot één continent?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


RGB
Usericon van RGB
Posted 09-02-2009 17:45 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

Hangt er van af. Hoe groot is jouw wereld?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-02-2009 17:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 februari 2009 17:36 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik dacht dat het idee achter een wereldoorlog was dat het zich niet beperkte tot één continent?

rhodesie of gondwana


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-02-2009 17:56 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2009 17:36 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik dacht dat het idee achter een wereldoorlog was dat het zich niet beperkte tot één continent?


Nou ja, de 3e wereld is ook stukken van Azie en Midden-Amerika natuurlijk, maar ik probeerde het nog een beetje met jus te brengen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-02-2009 17:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

met jus zullen ze iig wel blij zijn


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


RGB
Usericon van RGB
Posted 09-02-2009 21:07 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2008 22:18 schreef Dentz het volgende:
Hadden ze in WW2 al een Tommygun?


Tommyguns waren in de jaren 20 en 30 geliefd gereedschap van de Amerikaanse maffia. In road to perdition gebruikt mobster Tom Hanks een trommeltommy om z'n tegenstanders op te ruimen terwijl z'n zoontje toekijkt. (niet deze scene overigens)


[Dit bericht is gewijzigd door RGB op 09-02-2009 21:15]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-02-2009 21:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Tony's Secret Cabinet
Scent of a Führer
Hitler wanted to control the world. But he couldn't even control his flatulence.

By Tony Perrottet


Guests at the Berghof, Hitler’s private chalet in the Bavarian Alps, must have endured some unpleasant odors in the otherwise healthful mountain air.


It may sound like a Woody Allen scenario, but medical historians are unanimous that Adolf was the victim of uncontrollable flatulence. Spasmodic stomach cramps, constipation and diarrhea, possibly the result of nervous tension, had been Hitler’s curse since childhood and only grew more severe as he aged. As a stressed-out dictator, the agonizing digestive attacks would occur after most meals: Albert Speer recalled that the Führer, ashen-faced, would leap up from the dinner table and disappear to his room.


This was an embarrassing problem for a ruthless leader of the Third Reich. With uncharacteristic concern for his fellow human beings, Hitler had first tried to cure himself when he was a rising politician in 1929 by poring over medical manuals, coming to the conclusion that a largely veg diet would calm his turbulent digestion as well as make his farts less offensive to the nose. A rabid hypochondriac, he would also examine his own feces on a regular basis and administer himself camomile enemas. Hitler decided to swear off meat completely in 1931, when his niece (and presumed romantic interest) Geli Raubel committed suicide: When presented with a plate of breakfast ham the next morning, he pushed it away muttering, “It’s like eating a corpse.” From that squeamish moment on, great piles of vegetables, raw or pulped into a baby mulch, were Hitler’s daily staple. (All cooked foods, he decided, were carcinogenic). He showed a particular fondness, culinary historians assure us, for oatmeal with linseed oil, cauliflower, cottage cheese, boiled apples, artichoke hearts and asparagus tips in white sauce. Strangely, Hitler was unfazed by the fact that this high-fiber diet was having the opposite effect on his digestion than what he had intended: His private physician, Dr. Theo Morell, recorded in his diary that after Hitler downed a typical vegetable platter, “constipation and colossal flatulence occurred on a scale I have seldom encountered before.”


Hitler’s stomach problems may even have played their part in his losing the war, thanks to this shadowy figure of Dr. Morell, an incompetent quack who took over Hitler’s medical care in 1937. The pair had met at a Christmas gathering in the Berghof, the bucolic mountain retreat decorated with Bavarian knick-knacks and edelweiss, the year before. Morrell was an unpleasant figure even by Nazi standards – grossly obese, with frog-like features, sulfurous B.O. and venomous halitosis. But when he cured a painful case of eczema on Hitler’s legs and provided temporary relief for his stomach cramps, the Führer was won over. To the irritation of other Nazi doctors, Hitler then proceeded to swallow any of Morell’s advice, no matter how hair-brained, for the next eight years.


For example, to combat recurrences of the volcanic stomach problems, Morell plied him with a remedy called “Dr. Köster’s Anti-gas pills,” which contained significant amounts of strychnine – and Hitler often took as many as 16 of the little black pills a day. The sallow skin, glaucous eyes and attention lapses noted by observers later in the war are consistent with strychnine poisoning; another ingredient in the pills, antropine, causes mood wings from euphoria to violent anger. Even more peculiar were the injections of amphetamines that Morell administered every morning before breakfast from 1941, which may have exacerbated the erratic behavior, inflexibility, paranoia and indecision that Hitler began to display increasingly as the war ground on. And there was a barrage of other supplements -- vitamins, testosterone, liver extracts, laxatives, sedatives, glucose and opiates, all intended to combat the dictator’s real or imagined ailments. After the war, U.S. intelligence officers discovered that Morell was pumping Hitler with 28 different drugs, including eye-drops that contained 10 percent cocaine (up to 10 treatment a day), a concoction made from human placenta and “potency pills” made from ground bull’s testicles. But despite the barrage of medicines, Morell’s diaries (which were recovered from Germany and are kept in the National Archives in Washington, D.C.) make clear that the bouts of “agonizing flatulence” remained a regular occurrence.


A relatively healthy man when he met Morell, Hitler degenerated quickly towards the end of the war until he was a physical wreck. Hitler’s arms were so riddled with hypodermic marks that even the normally passive Eva Braun complained to her mother about Morell as “the injection quack.” When Hitler came down with jaundice in 1944, three Nazi doctors tried to have Morell fired. But the Führer remained fiercely loyal – or just as likely, addicted to his chemical cocktails – and dismissed the trio of troublemakers instead. Morell stayed with Hitler in the Bunker almost until the bitter end, as his patient began to fall apart completely (and a tremor in his left hand became uncontrollable, a probable symptom of advancing Parkinson’s disease). On April 20, 1945, days before the Russians took Berlin, Hitler suddenly refused Morell’s hypodermic, ordered him to strip off his uniform and leave. Desperately ill himself, Morell was soon captured by the U.S. Army and kept in prison for two years of interrogations, but was never charged with war crimes. He was hospitalized immediately after his release and died in 1948.


If he had not been so cravenly devoted to Hitler, a hero-worship he expressed over and again to U.S. interrogators, one might have thought Morell a spy. It was a suspicion that had occurred to other Nazis, especially during the 1944 jaundice attack. Heinrich Himmler interrogated Morell’s assistant Richard Weber in Berlin’s Gestapo Headquarters about whether the doctor was deliberately poisoning the Führer with his treatments. “Out of the question,” Weber replied. “Morell’s too big a coward for that.” • 24 October 2007




Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-02-2009 0:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe het is nu niet een objectief stukje, maar ik geloof best dat die dokter WOII een beetje erger heeft gemaakt met zn paranoie middeltjes


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2009 20:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 0:04 schreef ElitE het volgende:
hehe het is nu niet een objectief stukje, maar ik geloof best dat die dokter WOII een beetje erger heeft gemaakt met zn paranoie middeltjes

Ik had al wel veel gelezen over Hitlers enorme flatulentie en zijn (bij)geloof in kwakzalvers en piskijkers, maar dit stukje vind ik wel een mooie combinatie van al die feiten. Ook moge het bekend zijn dat de führer zelf nogal paranoia was naar zijn medewerkers toe en vaak juist de verkeerde mensen wel vertrouwde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-02-2009 20:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 20:34 schreef bastianus het volgende:
Ik had al wel veel gelezen over Hitlers enorme flatulentie en zijn (bij)geloof in kwakzalvers en piskijkers, maar dit stukje vind ik wel een mooie combinatie van al die feiten. Ook moge het bekend zijn dat de führer zelf nogal paranoia was naar zijn medewerkers toe en vaak juist de verkeerde mensen wel vertrouwde.


Ik heb toevallig dit wekend een mooie film over Rommel gezien (the desert fox). In die film werd er nogal afgegeven op AH door o.a. Rommel omdat hij troepen had (op verkeerde plaatsen) langs de Europese kust gestationeerd, dit op advies van zijn Astroloog. Is dit op feiten berust, of maakten de filmmakers hier een creatief uitstapje??( ik vermoed het laaste maar je weet maar nooit)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2009 8:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 20:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb toevallig dit wekend een mooie film over Rommel gezien (the desert fox). In die film werd er nogal afgegeven op AH door o.a. Rommel omdat hij troepen had (op verkeerde plaatsen) langs de Europese kust gestationeerd, dit op advies van zijn Astroloog. Is dit op feiten berust, of maakten de filmmakers hier een creatief uitstapje??( ik vermoed het laaste maar je weet maar nooit)

Moet in ieder geval een kern van waarheid in zitten, want je komt dat verhaal veel vaker tegen in boeken en documentaires. Verder is Adolf tot het eind van zijn leven betalend lid van de katholieke kerk gebleven, maar hechtte hij ook grote waarde aan astrologie en mythologie en volksverhalen. Waarschijnlijk was de man dus heel gelovig, gezien het feit dat hij bijna alles geloofde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-02-2009 8:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Er waren wel meer officieren die kritiek hadden op AH hoor, alleen nooit te openbaar, dat was slecht voor je carriere ...

Laatst was er een overzicht van alle aanslagen op AH op Discovery, waren er geloof ik een 50tal .. AH was dus ook erg achterdochtig/paranoide ..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2009 8:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2009 20:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb toevallig dit wekend een mooie film over Rommel gezien (the desert fox). In die film werd er nogal afgegeven op AH door o.a. Rommel omdat hij troepen had (op verkeerde plaatsen) langs de Europese kust gestationeerd, dit op advies van zijn Astroloog. Is dit op feiten berust, of maakten de filmmakers hier een creatief uitstapje??( ik vermoed het laaste maar je weet maar nooit)


De astroloog zal een beetje vergezocht zijn. Ome Dolf was wel zeer gecharmeerd van de wilde westen boeken van Karl May en gebruikte ze als inspiratie voor zijn strategieen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2009 8:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 8:35 schreef Chelman het volgende:
De astroloog zal een beetje vergezocht zijn. Ome Dolf was wel zeer gecharmeerd van de wilde westen boeken van Karl May en gebruikte ze als inspiratie voor zijn strategieen.

Mooie boeken, van Karl May. "Ah, daar komt een blanke man aan! Nu zullen weldra alle problemen voorgoed opgelost zijn..."


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2009 10:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 8:59 schreef bastianus het volgende:
Mooie boeken, van Karl May. "Ah, daar komt een blanke man aan! Nu zullen weldra alle problemen voorgoed opgelost zijn..."


Euh Karl May was een fervente pro Native American activist en hij vond ze de 'noble savage' die door de 'kwade witte mannen' onderworpen is, ik weet dus niet exact welke Karl May jij bedoelt maar vast niet die van Winnetou en Old Shatterhand.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2009 11:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Dan verwar ik hem met iemand anders.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-04-2009 22:56 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Misschien hier al langs gekomen, maar dan is ie er weer:

http://www.darkroastedblend.com/2009/04/wonder-weapons-of-world-war-two.html

Ik kende er al wel eens stel, maar toch... Indrukwekkend.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-04-2009 0:29 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Mooi spul zit daar tussen ja, de Messerschmitt 262 is mijn favoriet.

Was het niet zo als die Messerschmitt 262 er wat eerder was gekomen dat het voor een ommezwaai had gezorgd in de oorlog?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2009 8:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat vermoed men ja. Ding was retesnel, te snel voor de geallieerden. Maar goed, zijn wel van die what if uitspraken.

Vermoedelijk zouden de geallieerden dan ook rap met een straaljager gekomen zijn ..


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 10-04-2009 9:24 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 8:41 schreef Jenje het volgende:
Dat vermoed men ja. Ding was retesnel, te snel voor de geallieerden. Maar goed, zijn wel van die what if uitspraken.

Vermoedelijk zouden de geallieerden dan ook rap met een straaljager gekomen zijn ..


De eerste straaljager van geallieerde kant was de Gloucester Gladiator en die kwam in 1946, pas nadat de Britten de beschikking hadden over Duitse straaljagertechnologie...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2009 9:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bekend.

Maar als de koers van de oorog anders geweest was, waren de pogingen van de geallieerden om een straalmotor of 262 te bemachtigen volhardener geweest (denk ik).

Blijft koffiedik kijken.

Nazi Duitsland zat sowieso met een snel afnemende bron van grondstoffen in die tijd, dus al die grote plannen hadden mijns inziens niet in die mate uitgevoerd kunnen worden dat die wunderwapens impact zouden hebben kunnen maken.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 10-04-2009 9:38 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 10 april 2009 0:29 schreef Lionheart het volgende:
Mooi spul zit daar tussen ja, de Messerschmitt 262 is mijn favoriet.

Was het niet zo als die Messerschmitt 262 er wat eerder was gekomen dat het voor een ommezwaai had gezorgd in de oorlog?


Dikke kans dat de US of A een zeker bommetje niet op Japan had gemikt, maar een doel als Berlijn had uitgekozen.

...dan waren we nu allenaal nog goed genaaid geweest...

Maar inderdaad; what if.


Bruce Banner


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-04-2009 10:07 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 0:29 schreef Lionheart het volgende:
Mooi spul zit daar tussen ja, de Messerschmitt 262 is mijn favoriet.

Was het niet zo als die Messerschmitt 262 er wat eerder was gekomen dat het voor een ommezwaai had gezorgd in de oorlog?
Neu. Tegen de tijd dat de 262 in productie had kunnen zijn (werd tegengehouden) waren er toch veel te weinig specifieke grondstoffen voor om het ding in de lucht te houden. Voor één 262 hadden ze (vul getal tussen 3 en 8 in) "gewone" jagers kunnen maken waar ze meer aan hadden. Niet dat dat uitmaakte want zo rond halverwege '43 waren er toch nauwelijks nog capabele piloten en de 262 schijnt toch een behoorlijke handvol te zijn geweest om in bedwang te houden.
Hetzelfde geldt voor de tanks, hoewel daarvoor wel redelijk simpel bemanningen waren te vinden; als ze wat minder Tigers en Königstigers hadden gemaakt dan hadden ze van die grondstoffen veel meer Panthers en Mark IV's kunnen maken.

Dat en de 262 en de Tigerfamilie waren nogal onderhoudsgevoelig, en pech onderweg terwijl je net lekker aan het knallen bent is niet zo handig.

By the way, heeft volgens een paar bovenstaande reacties de Gloster Meteor niet meer mee gedaan aan de oorlog ofzo..? Bij mijn weten was dat toch echt de eerste operationele Geallieerde straaljager.
Ding mocht trouwens geen gevechtsacties van waarde ondernemen wegens begrijpelijke omstandigheden.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-04-2009 10:20 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Mooie hardware.


Even iets ander.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unit_731
Unit 731 (731 &#37096;&#38538; ,Nana-san-ichi butai?) was a covert biological and chemical warfare research and development unit of the Imperial Japanese Army that undertook lethal human experimentation during the Second Sino-Japanese War (1937–1945) and World War II. It was responsible for some of the most notorious war crimes carried out by Japanese personnel.

Other experiments

Prisoners were subjected to other experiments such as:

* being hung upside down to see how long it would take for them to choke to death.[12]
* having air injected into their arteries to determine the time until the onset of embolism.[12]
* having horse urine injected into their kidneys.[12]
* being deprived of food and water to determine the length of time until death.
* being placed into high-pressure chambers until death.
* being exposed to extreme temperatures and developed frostbite to determine how long humans could survive with such an affliction, and to determine the effects of rotting and gangrene on human flesh.[12]
* having experiments performed upon prisoners to determine the relationship between temperature, burns, and human survival.
* being placed into centrifuges and spun until dead.
* having animal blood injected and the effects studied.
* being exposed to lethal doses of x-ray radiation.
* having various chemical weapons tested on prisoners inside gas chambers.
* being injected with sea water to determine if it could be a substitute for saline.


Zo erg waren de Duitsers niet ...


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2009 10:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. hmm Mengele en andere "doctoren" hebben anders erg rare experimenten uitgevoerd ..


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen