IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Tweede Wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
invictis
Usericon van invictis
Posted 20-01-2004 16:08 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

hmmmz, ik ben zelf helemaal al heel erg lang WO 2 nut 1e klas, (mijn voornamelijke interesse is Duits en dan vooral Fallschirmjager, Afrika korps, Wehrmacht,etc...);
-ik ga dit jaar reenactment doen (ben druk bezig uniformen bij elkaar te sprokkelen)
-verzamel zelf Duitse militaria, voornamelijk Duitse helmen(heb er nu 8), en wat field gear.
-modelbouw (teveel waargh!!!)
-boeken en boeken en boeken
-musea afstruinen en dit jaar naar Normandie toe met wat vrienden voor de 60 jarige herdenking van de landingen
-en de nodige films, docu's en series ofcourse.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 20-01-2004 16:23 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Ik heb nog stukken liggen van ontplofte obussen, maar die zijn uit WO I


Uit liefde voor ZM.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-01-2004 17:53 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 20 januari 2004 11:37 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Klinkt beetje raar weet je dat.
Maar goed, weet wat je bedoelt. Ben je al vaker naar oud-concentratiekampen geweest?
Ik heb alleen nog maar een bezoek gebracht aan Westerbork.

Nee dit wordt mijn eerste oud-concentratiekamp dat ik ga bezoeken, en ook meteen de beruchtste. Misschien dat ik voor die tijd nog een dagje naar Westerbork toega maar dat denk ik niet. Ik weet wel een beetje wat ik ervan kan verwachten. Ik denk ook dat ik daar met gemak 2 fotorolletjes kan volschieten.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 20-01-2004 18:01 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 17:53 schreef arrebar het volgende:
Nee dit wordt mijn eerste oud-concentratiekamp dat ik ga bezoeken, en ook meteen de beruchtste. Misschien dat ik voor die tijd nog een dagje naar Westerbork toega maar dat denk ik niet. Ik weet wel een beetje wat ik ervan kan verwachten. Ik denk ook dat ik daar met gemak 2 fotorolletjes kan volschieten.

Ben benieuwd watvoor indruk het achterlaat. Ben ook wel benieuwd naar de foto's.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-01-2004 18:08 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 20 januari 2004 16:08 schreef invictis het volgende:

-ik ga dit jaar reenactment doen (ben druk bezig uniformen bij elkaar te sprokkelen)

-musea afstruinen en dit jaar naar Normandie toe met wat vrienden voor de 60 jarige herdenking van de landingen



Wat gaan jullie precies doen met de reactment, heb je al plannen voor een bepaald stuk van een slag ofzo.
Normandië wil ik ook graag een keer zien. Kijken wat er nog over is van de duitse verdediding daar. En de loopgraven wil ik eens met mijn eigen ogen zien.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 20-01-2004 18:10 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ben al een paar keer naar Westerbork gegaan, wij wonen ook in de buurt dus maar is en blijft indrukwekkend.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-01-2004 18:11 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 20 januari 2004 18:01 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ben benieuwd watvoor indruk het achterlaat. Ben ook wel benieuwd naar de foto's.

De foto's zal ik in dit topic posten. De indruk weet ik niet, volgens mij hangt er een hele kille sfeer. Laatst was er een documantaire op tv over Auschwitz en daar zag je inderdaad ook mensen die moesten huilen. Ik wil vooral ook naar de ruïnes van gaskamer 2-5 en het verwoestte hokje van Mengele dat daar ligt.

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 20-01-2004 18:20]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 18:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 18:10 schreef Smoochy het volgende:
Ben al een paar keer naar Westerbork gegaan, wij wonen ook in de buurt dus maar is en blijft indrukwekkend.
Ben er ook geweest, erg indrukwekkend ja


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-01-2004 18:44 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ben jarenlang verzamelaar geweest van alles wat met WOII te maken had zoals boeken,films,modelbouw en heb ook militaria uit de oorlog verzameld.Door mijn werk in de wegenbouw heb ik ook vaker vanalles gevonden zoals helmen(zowel Engels als Duits),magazijnkisten,kettingen van de Sherman mijnenveger en de nodige granaten(heb ooit nog problemen gehad met de EOD omdat ik zelf granaten onschadelijk was aan het maken bij ons op het werk,heb er zelfs enkele thuis liggen hehe).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-01-2004 11:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

op de stadjersmarkt in groningen las heel veel nazispul tekoop. misschien een idee voor de verzamelaars?


AESUNT
Uul
Usericon van AESUNT
Posted 21-01-2004 11:48 by AESUNT Wijzig reactieProfiel van AESUNTQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 11:29 schreef ghoulliette het volgende:
op de stadjersmarkt in groningen las heel veel nazispul tekoop. misschien een idee voor de verzamelaars?

Zeker interessant. is dat elk jaar ofzo? of vaker?


Crapuul


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-01-2004 15:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 11:48 schreef AESUNT het volgende:
Zeker interessant. is dat elk jaar ofzo? of vaker?
ja dat weet ik niet, het was iig in de martinihal, misschien dat je die info op hun site kan vinden.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 21-01-2004 15:59 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Het zijn geen Made in Taiwan-produkten?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-01-2004 16:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:59 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Het zijn geen Made in Taiwan-produkten?

dat moet je aan de duitser vragen die die zooi verkoopt. Maar ik vond het er authentiek uitzien (maar ik ben een n00b). Hij had allerlei oorlog spul, ook sovjet spelden enzo.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 21-01-2004 16:09 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 16:03 schreef ghoulliette het volgende:
dat moet je aan de duitser vragen die die zooi verkoopt. Maar ik vond het er authentiek uitzien (maar ik ben een n00b). Hij had allerlei oorlog spul, ook sovjet spelden enzo.

Zelf koop ik dat soort spullen niet, maar ik weet wel dat een hoop nepspul in omloop is.
Als die Duitser maar niet begint met "Ich habe es nicht gewust!", als zijn spullen nep blijken te zijn...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-01-2004 16:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht


als wraak gewoon zijn fiets pikken


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 21-01-2004 16:14 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 18:10 schreef Smoochy het volgende:
Ben al een paar keer naar Westerbork gegaan, wij wonen ook in de buurt dus maar is en blijft indrukwekkend.


Ben enkele jaren geleden naar Normandie geweest. Heb daar alle invasiestranden en bekende slachtvelden bezocht. Een aanrader is het museum bij Caen, die is nog vrij recent. Ook de invasiestranden zelf zijn de moeite van het bezoeken waard.


Glory, Glory, what one hell of a way to die


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-01-2004 16:35 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 16:03 schreef ghoulliette het volgende:
dat moet je aan de duitser vragen die die zooi verkoopt. Maar ik vond het er authentiek uitzien (maar ik ben een n00b). Hij had allerlei oorlog spul, ook sovjet spelden enzo.
Het meeste wat zo verkocht word is allemaal namaak.En tegenwoordig is de namaak erg goed gedaan zodat het verschil met authentieke dingen nog maar moeilijk te zien is.Je moet weten waar je op moet letten dan is het verschil nog wel zichtbaar,helaas weten de meesten dat niet en kopen alles wat er oud uit zien blindelings en hebben dan achteraf een miskoop gedaan.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-01-2004 16:38 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 20 januari 2004 16:23 schreef adder het volgende:
Ik heb nog stukken liggen van ontplofte obussen, maar die zijn uit WO I

Heb ik ook, de boeren in de Westhoek vinden nog talloze obussen uit WOI. Zijn ook al vaak ongelukken mee gebeurd. In Beerst is ooit een gat van ergens 1 vierkante meter geslaan in het dak van een verzamelaar die een obus aan het schoonmaken was.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 21-01-2004 17:00 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 21 januari 2004 16:14 schreef Konkhra het volgende:
Ben enkele jaren geleden naar Normandie geweest. Heb daar alle invasiestranden en bekende slachtvelden bezocht. Een aanrader is het museum bij Caen, die is nog vrij recent. Ook de invasiestranden zelf zijn de moeite van het bezoeken waard.

Wat valt er eigenlijk nog te zien in Normandië, is het strand nog helemaal zoals het in 44 was, behalve dan met wat mijnen minder.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-01-2004 17:07 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 januari 2004 17:00 schreef arrebar het volgende:
Wat valt er eigenlijk nog te zien in Normandië, is het strand nog helemaal zoals het in 44 was, behalve dan met wat mijnen minder.

Langs de hele Franse kust (van Nord Pas de Calais tot en met Normandië) vind je nog steeds de bunkers, ben ooit eens in ene geweest, best tof Langs de Belgische kust kun je ook nog steeds veel bunkers vinden uit WOII maar ook veel uit WOII, hier staan er talloze in mijn buurt. Ik vermoed dat je in Nederland ook nog veel bunkers kunt vinden

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 21-01-2004 17:08]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 21-01-2004 17:08 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Tweede Wereldoorlog, een zeer interessante ontwikkeling.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 21-01-2004 17:15 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Mja...wellicht is het tijd voor een derde...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-01-2004 18:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 17:08 schreef metal blade het volgende:
Tweede Wereldoorlog, een zeer interessante ontwikkeling.

Griet Tietulaar


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 21-01-2004 19:15 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 18:26 schreef ghoulliette het volgende:
Griet Tietulaar


Wie?


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen