IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Helmet Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2003 21:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Wie kent Helmet. vond ik een zeer goede band, ongelooflijk strak. zeg maar prong die hardcore speelt of zoiets.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-04-2003 21:20 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Zo hardcore vind ik het niet, eigenlijk. Wel gaaf.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-04-2003 21:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee Twan, dit topic gaat niet over jou.

ON TOPIC:
Leuke band, maar mist me net dat ééne om ze echt goed te vinden


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 29-04-2003 21:22 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik ken eigenlijk alleen 'Betty' van hun, die luisterde ik vroeger regelmatig. Laatst weer eens geluisterd maar ik vond het allemaal niet zo spectaculair meer..


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-04-2003 21:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2003 21:20 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zo hardcore vind ik het niet, eigenlijk. Wel gaaf.

mja, ik weet het ook niet zo goed, dat betekent wel dat ze een eigen stijl hadden.

en jenje, wat mis je dan? (violen ofzo? )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-04-2003 21:24 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 april 2003 21:22 schreef Jenje het volgende:
Nee Twan, dit topic gaat niet over jou.
Nou ja, wel een beetje Vrienden van me hebben me aan de hand van deze band mijn nickname gegeven (jaja, zo ging dat vroeger, toen verzon je niet iedere maand een nieuwe voor in je MSN).

Inderdaad leuke muziek.. beetje te straightforward om echt super te zijn, maar wel de moeite waard.


I'm not being rude. You're just insignificant.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 29-04-2003 21:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

wel aardig....

kheb ze ooit een keer live gezien in Assen toen ik nog maar 15 was....

Was samen met Mucky Pup


Lachen joh!


I Find That I Am Not There...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-04-2003 21:52 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Persoonlijke favorieten:

"Betty"
"Aftertaste"

Dit met name omdat de frontman zich na deze platen als een "echte" zanger mag gaan noemen. En omdat er lekkere nummers op staan.

Dieptepunt:

"Army of Me" cover van Bjork. Is slap, voegt niets toe, en doet zelfs door 'old-school' Helmet zang afbreuk aan het origineel.

Ik heb ze nog eens een gezien op dynamo alwaar ze een uiterst sympathiek optreden gaven. Knalgeel drumstel, rose gitaar, je kon zo gek niet bedenken... Ze waren toen overigens op tour met Marilyn Manson en Korn. Wie dat toch bedacht heeft...?

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 29-04-2003 21:54]


Touché, pussycat!


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 29-04-2003 23:21 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Ik ken alleen het nummer Just Another Victim, samen met House Of Pain. Supervet nummer



gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 29-04-2003 23:22 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

BETTY

Heersch gewoon


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-04-2003 23:31 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 29 april 2003 21:19 schreef attila_de_hun het volgende:
Wie kent Helmet. vond ik een zeer goede band, ongelooflijk strak. zeg maar prong die hardcore speelt of zoiets.

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Ik heb Meantime destijds gekgedraaid! Heerlijk!

*zoekt Helmet-cd's nog eens op*

Ik heb ze ook live gezien ergens in '94, geloof ik.. Heersch!

edit: 'Betty' vond ik dan weer heel wat minder..

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 29-04-2003 23:33]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 30-04-2003 2:24 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Hele gave band, Betty heerst de pan uit! Gave stoner grunge! Jammer dat het nooit echt van de grond gekomen is!!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 30-04-2003 6:12 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heb rond 1991~3 (ben jaartal ff kwijt vanwege ) enzo "meantime" uber-grijs gedraaid. Geweldig strakke band wat mij helemaal NIET aan hardcore deed denken.
Ben sindsdien geen enkele noot van hun muziek tegengekomen, nergens....jammer.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 30-04-2003 12:30 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik heb toen ook Betty gekocht en nog meer van ze getaped, en Betty zat zo in een vaag geel doosje, bah... nooit wat aan gevonden (ik was jong, tkon niet Metal genoeg zijn )


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 30-04-2003 13:33 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Helmet is best wel lekker, maar echt buitengewoon goed vind ik ze niet.


Tum podem extulit horridulum...


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 12-05-2003 21:59 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht


Deze (Slip)snot band mogen ze van mij in de ban doen


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-08-2004 21:59 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Ben nu de nieuwe plaat van Helmet aan het beluisteren; Size Matters

met metal heeft deze band weinig van doen, maar ik ben altijd gecharmeerd gebleven van deze band die met In The Meantime en Aftertaste hun finest hour beleefden....en toch is deze plaat geen steek anders! En dat is goed nieuws voor Helmet liefhebbers, het niveau wordt niet helemaal gehaald, maar d'r zitten een paar knappe nummers tussen.....en de 'gevoelige snaar' wordt weer geraakt...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2004 22:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bij Helmet altijd het "oh ja .. die band" gevoel


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 30-08-2004 22:43 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ja inderdaad, dat klopt, de laatste plaat stamt uit 1997. Dat is alweer een tijdje geleden


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 31-08-2004 16:09 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Die nieuwe Helmet is wel degelijk anders dan het voorgaande werk. Ik vind 'm persoonlijk tegenvallen. Ik begrijp dat Page na al die jaren niet in herhaling wil vallen, maar echt zingen kan die gewoon niet. Er staan een paar regelrechte helmet-krakers op die cd, maar voor de rest vind ik 'm maar slappe hap. Heel erg jammer...


We don't take it, we just fake it...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 01-09-2004 8:37 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Dat Page geen wereldse zanger is mag algemeen bekend heten. Maar de genialiteit van Helmet lag hem altijd meer in de gitaarriffs en drumpartijen. En de composities natuurlijk. Van die nieuwe heb ik via een ecard toevallig twee nummers beluisterd en die bevielen mij wel, net als Aftertaste mij heel goed beviel.

Die recensie in de Aardschok was overigens van een stuitende nietszeggendheid.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-09-2004 9:55 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Recensies zeggen nooit wat. (objektief gezien )

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 01-09-2004 9:55]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 01-09-2004 10:19 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Je bedoelt: recensies van Robert Haagsma zeggen nooit wat


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 01-09-2004 10:23 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Nee, recensies van André Verhuysen zeggen nooit iets zinnigs!

maar anyway de riffs zijn af en toe nog wel aardig, alleen die composities zijn gewoon niet zo best. Te veel ondermaats...


We don't take it, we just fake it...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 01-09-2004 12:41 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ik ga hem binnenkort eens aan mijn luisterend oor onderwerpen.

Oh ja: je kan zeggen wat je wil maar verhuysen is wel eerlijk in zijn recensies. Een echte subjectivist.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 01-09-2004 13:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Tsja...eerlijk...Hij wist de laatste Pearl Jam ook de grond in te rammen, omdat er zogenaamd geen klassiekers als Alive op staan. Die band doet al jaren wat ie zelf wil en daar moet je juist respect voor hebben, omdat ze evengoed de commerciele kant op hadden gekund.

Ontopic: Ik ken weinig van Helmet. Ooit heb ik Aftertaste een keer thuis gehad. Goeie, eigenzinnige muziek met tricky gitaarpartijen. Niet helemaal my cup of tea, maar vind het een zeer goeie band.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen