IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Helmet Vorige pagina
VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 01-09-2004 14:26 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 12:41 schreef innerlogicmarty het volgende:

Oh ja: je kan zeggen wat je wil maar verhuysen is wel eerlijk in zijn recensies. Een echte subjectivist.


ach, het is altijd 'ík vind het een kut-cd, want ík vind dat gewoon'...

Heb je daar als lezer iets aan? Ik dacht van niet...

Tsja, tenzij het achterhaalde metal is, dan is het wel goed natuurlijk...

edit: ik heb gister de aardschok gekocht. Wat een slappe recensie zeg!!! Allemaal achtergrond info over de band, en dan nog 2 regels over de plaat...

[Dit bericht is gewijzigd door VivaHate op 02-09-2004 11:02]


We don't take it, we just fake it...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 05-10-2004 13:46 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Nieuwe cd nú uit. Na vele draaibeurten is er toch nog een kwartje gevallen (nou ja, een dubbeltje). Ik blijf bij de kritiek dat er een aantal slappe nummers op de cd staan (te langdradig en saai), maar de krakers zijn verdomme échte krakers!

Anyway, 16 december is Helmet weer terug in nederland. Show in de Melkweg!


We don't take it, we just fake it...


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 05-10-2004 14:20 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

De recensie in de Oor was de eerste die enigszins genuanceerd overkwam, met een positief eindoordeel (van Mark van Schaick, al jaren een van mijn favoriete journalisten). Ik begin nu erg benieuwd te worden.

Gisteravond weer eens Betty beluisterd (met dank aan Barabas die dat op fors volume draaide).


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-10-2004 14:30 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

nr. 1-7 zijn geniaal, daarna (8-11) is het werkelijk huilen met de pet op, ongelofelijk!

'I'd like to see you....into pieces......i'd like to see you.....dead.'

hehe, lekker vrolijk allemaal.


hammer
Usericon van hammer
Posted 05-04-2005 14:38 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

wo 08 juni,
Helmet in de Tivoli!



VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 05-04-2005 15:03 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

ja, fucking € 16 entree!!! Das wel ERG hoog. Ik gok er dus op dat papa roach ook meekomt (helaas)...


We don't take it, we just fake it...


hammer
Usericon van hammer
Posted 10-05-2005 17:12 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

de supports zijn bekend:

Garcia http://www.garciaband.com/
&
Mind Shelter http://www.mind-shelter.com/




El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 10-05-2005 21:34 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Betty was destijds een eye-opener voor mij. Aftertaste ooit ook gekocht maar kan me nu niet erg meer boeien.


hammer
Usericon van hammer
Posted 31-05-2005 15:21 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

de Helmet show is verplaats naar Tivoli - de Helling!



[Dit bericht is gewijzigd door hammer op 31-05-2005 15:22]



VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 02-06-2005 15:18 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Godverdomme, naar die KUT-Helling?


We don't take it, we just fake it...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 02-06-2005 15:19 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Ow, en nog een leuk nieuwtje (niet echt een verrassing): Frank Bello is er niet bij. Zijn vervanger is de oude bassist van jets To Brazil.


We don't take it, we just fake it...


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 16-06-2006 10:03 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Nieuwe plaat Monochrome verschijnt volgende maand...

Hier alvast een voorproefje:
http://www.purevolume.com/helmet


We don't take it, we just fake it...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-06-2006 12:38 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Klinkt erg lekker weer! Alleen vind ik bij het nummer Gone de zang een beetje flauwtjes op een of andere manier.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 16-06-2006 12:58 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Heb de hele plaat inmiddels, klinkt zeker op de eerste twee nummers behoorlijk als vanouds. Cool dus!
Minpunten? De zang op een aantal nummers en de drums. Je merkt wel dat Tempesta weg is. Was een waardige vervanger voor John Stanier, maar die dude die nu op de kruk zit... Hmmm, niet overtuigd...


We don't take it, we just fake it...


RGB
Usericon van RGB
Posted 17-11-2008 15:07 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

Zojuist bevestigd: Helmet speelt op 18 januari in Atak


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-11-2008 17:33 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2008 15:07 schreef RGB het volgende:
Zojuist bevestigd: Helmet speelt op 18 januari in Atak


gefeliciteerd, nu nog mensen!

het is en blijft jammer dat Helmet veel teveel geld vraagt voor te weinig mensen. Ik begrijp het wel en spelen kunnen ze ook nog, maar Hamilton heeft met de laatste plaat bij mij geen eer bewezen. Om nu voor 4 á 5 oude krakers 15/18 euro neer te leggen? Nee.

Voor de mensen die gaan; have fun


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 17-11-2008 21:36 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ik snap dat an sich wel. Bands verkopen een stuk minder platen tegenwoordig en moeten toch ergens hun inkomsten vandaan halen.

Wel heb ik het idee dat Helmet zichzelf wat overschat met zo'n richtprijs. Het is al lang geen 1994 meer en zo groot is Helmet ook niet meer denk ik.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 18-11-2008 1:48 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Helmet speelt live nauwelijks nummers van de laatste plaat. De laatste liveshows waren vrijwel volledig gevuld met classics. Voornamelijk van Meantime, dat enkele keren zelfs in zijn geheel gespeeld werd...

De band trekt al jaren geen volle zalen meer; de Melkweg was in 2004 redelijk gevuld, maar in Tivoli De Helling was er een jaar later al stukken minder animo. Op Waldrock deze zomer kon ik zonder veel problemen met mijn gemak vooraan staan... Blijft nog steeds een strakke groep als is de huidige line-up om te huilen...


We don't take it, we just fake it...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-11-2008 14:06 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

inderdaad, en ook nog eens 3 shows in NL. Naast Atak ook Effenaar & Patronaat.


Neuropa
mailorder & distribution
Usericon van Neuropa
Posted 24-11-2008 15:00 by Neuropa Wijzig reactieProfiel van NeuropaQuote dit berichthttp://www.neuropa.be

quote:
Op 10 mei 2005 21:34 schreef El Kapitån Oscuro het volgende:
Betty was destijds een eye-opener voor mij. Aftertaste ooit ook gekocht maar kan me nu niet erg meer boeien.

Idem. Ben helaas mijn blauwe Betty kwijtgespeeld, jammer van al de extra tracks.


: neofolk : dark ambient : noise : experimental : electronica : industrial :


RGB
Usericon van RGB
Posted 14-01-2009 10:27 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

Zondag in Atak dus. Ben benieuwd of d'r een beetje animo voor is.


RGB
Usericon van RGB
Posted 18-01-2009 19:02 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

Vrij kansloos dus. Maar ik ga nog wel ff kijken.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 27-06-2013 9:57 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht



Mooi was die tijd.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 13-12-2016 22:36 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Nieuwe Helmet is goed te doen, had een paar luisterbeurten nodig, maar vind het een goede plaat. Minder weerhaken dan hun oudere werk, maar een mooi geheel met een paar uitschieters.



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen