IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Death Metal tips Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-11-2003 22:22 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 november 2003 22:15 schreef dr. brain het volgende:
Een vette grunt bijvoorbeeld, af en toe een vette double bass en goeie riffs, heb je zeker gemist of niet, hehe. Heb je deze cd al geluisterd, is iets anders dan Revolution DNA. Nog steeds met veel andere invloeden, maar dat vind ik wel weer interessant, naast Hate Eternal, Vital Remains, etc....


Nou, ok, jij hebt ook wel een beetje gelijk. Maar persoonlijk vind ik een grunt en een beetje double bass niet voldoende om iets death metal te noemen.

Of ik hem al gehoord heb? Ik heb hier een legale versie voor mijn neus liggen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 20-11-2003 22:29 by dr. brain Profiel van dr. brain

quote:
Op 20 november 2003 22:22 schreef altx het volgende:
Nou, ok, jij hebt ook wel een beetje gelijk. Maar persoonlijk vind ik een grunt en een beetje double bass niet voldoende om iets death metal te noemen.

Of ik hem al gehoord heb? Ik heb hier een legale versie voor mijn neus liggen...


learn me something, wat is 'death' metal in jouw ogen?


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-11-2003 22:40 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 november 2003 22:29 schreef dr. brain het volgende:
learn me something, wat is 'death' metal in jouw ogen?


Hmmm, een grunt en double-bass drums zijn wel noodzakelijke voorwaarden, maar geen voldoende. Death metal bevat grunts, maar iets met grunts is niet per definitie death metal.

Verder bevat Sumerian Daemons zo veel dingen die niet tot death metal gerekend worden, dat je het in mijn ogen over het geheel gezien ook niet meer als death metal plaat kan beschouwen, hoewel de plaat toch ook death metal-invloeden bevat, al had ik er zelf even niet bij stil gestaan.

Maar daarbij wil ik wel ff zeggen dat ik het helemaal niet erg vind dat je deze cd niet zo makkelijk in een hokje kan stoppen. Op die manier is de muziek namelijk veel interessanter.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 20-11-2003 22:45 by dr. brain Profiel van dr. brain

Dat was geen antwoord? Het was bedoeld als objectieve vraag. Je hoeft 'm niet te beantwoorden hoor.
oke, nog een keer:

wat of wanneer is iets in jouw ogen 'death' metal?


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-11-2003 22:58 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 november 2003 22:45 schreef dr. brain het volgende:
Dat was geen antwoord? Het was bedoeld als objectieve vraag. Je hoeft 'm niet te beantwoorden hoor.
oke, nog een keer:

wat of wanneer is iets in jouw ogen 'death' metal?


Nou, ik vind het sowieso een rotvraag om te beantwoorden... Ik denk daar eigenlijk ook nauwelijks over na.
Ik luister zelf zo'n beetje alle subgenres die metal rijk is, dus als ik dan weer een cd hoor, dan is het eigenlijk gewoon een kwestie van vergelijken met cd's die ik al ken.

Dus volgens mijn criteria luister je eerst ff wat cd's van bijvoorbeeld Morbid Angel, Deicide, Possessed (noem de death metal-grootheden maar op) om zo een beeld te creëren van hoe death metal hoort te klinken.

Verder speel ik zelf geen instrument, dus bepaalde dingen sta ik zelf helemaal niet bij stil. Ik weet wat ik hoor, maar niet precies wat die muzikanten allemaal aan het uitspoken zijn om dat geluid te bewerkstelligen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 20-11-2003 23:12 by dr. brain Profiel van dr. brain

quote:
Op 20 november 2003 22:58 schreef altx het volgende:
Nou, ik vind het sowieso een rotvraag om te beantwoorden... Ik denk daar eigenlijk ook nauwelijks over na.
Ik luister zelf zo'n beetje alle subgenres die metal rijk is, dus als ik dan weer een cd hoor, dan is het eigenlijk gewoon een kwestie van vergelijken met cd's die ik al ken.

Dus volgens mijn criteria luister je eerst ff wat cd's van bijvoorbeeld Morbid Angel, Deicide, Possessed (noem de death metal-grootheden maar op) om zo een beeld te creëren van hoe death metal hoort te klinken.

Verder speel ik zelf geen instrument, dus bepaalde dingen sta ik zelf helemaal niet bij stil. Ik weet wat ik hoor, maar niet precies wat die muzikanten allemaal aan het uitspoken zijn om dat geluid te bewerkstelligen...


oke, dat klinkt wel redelijk doch niet erg overtuigend en ja het is een kutvraag, maar dat hoort ook bij zo'n antwoord, hehe. Voor mij is Sumerian Daemons nog steeds een geweldige 'experimentele' death metal plaat.

De oude standaard lijst ziet er altijd ongeveer zo uit:

Entombed, Morbid Angel, Obituary, Grave, Dismember, Unleashed , Deicide, Pestilence, Death, Sepultura, Benediction, Bolt Thrower, Possessed, Hellhammer en dan vergeet ik er wel een paar..

maar ook toen waren er ook genoeg die afwijkend genoeg zijn om standaard 'death' metal genoemd te worden, Pestilence hoort daar al bij, volgens mij.


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-11-2003 23:21 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 20 november 2003 22:58 schreef altx het volgende:
Verder speel ik zelf geen instrument, dus bepaalde dingen sta ik zelf helemaal niet bij stil. Ik weet wat ik hoor, maar niet precies wat die muzikanten allemaal aan het uitspoken zijn om dat geluid te bewerkstelligen...


Hmmz ik heb in het jaar dat ik nu gitaar speel gemerkt dat bij death metal vaak veel mute-stukken gebruik worden, waar ik vantevoren niet echt bij stil stond, en vaak wat slomere stukken tussen de snelle brute riffs door (vooral bij old school death)

En bij black metal heel vaak heel snel op wat hogere accoorden als death metal meestal langs de snaren gegaan wordt, en het riffje eindigd dan met een 'riedeltje' vaak (vooral melodieuzere black dan) en dan ga je weer kei snel over de snaren heen.

Voordat ik gitaar speelde had ik hier nog geen enkel benul van.



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 20-11-2003 23:46 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Sumerian Demons vond ik vooral VEEL te melodisch, ik kon me niet voorstellen dat ik die cd in de toekomst nog vaker zou draaien, dus heb hem niet meegenomen.

[edit] Je kunt imho geen algemene beschrijving van death metal maken als je geen onderscheid tussen old en new school maakt. Old school death heeft vaak flink veel overlap met de destijdse thrash metal, vaak zelfs zonder een noemenswaardige grunt, die je bij Zweedse old school weer wel hebt. new school death klinkt over het algemeen gewoon wat zwaarder dan andere genres metal, maar niet zo simplistisch als grind. Maar zelfs de onderwerpen van de teksten in death metal varieren van satanisch/duivels grut tot bloed/verderf/ziekte/dood (al is dat laatste wel hoofdmoot natuurlijk).

En dan heb je nog de mietjes death metal a la Soilwork, In Flames, Hypocrisy, en die andere zut. What's death metal about THOSE bands?

Ik zou nog een roteind door kunnen tikken hierover denk ik.

Sadus zie ik bijvoorbeeld ook erg vaak "death metal" genoemd worden, terwijl het in mijn perspectief gewoon vette thrash is. Persoonlijk houden mensen er dus ook nog eens verschillende definities/meningen op na!

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 20-11-2003 23:59]


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 21-11-2003 0:13 by dr. brain Profiel van dr. brain

quote:
Op 20 november 2003 23:46 schreef TNightmare het volgende:
Sumerian Demons vond ik vooral VEEL te melodisch, ik kon me niet voorstellen dat ik die cd in de toekomst nog vaker zou draaien, dus heb hem niet meegenomen.
.........
En dan heb je nog de mietjes death metal a la Soilwork, In Flames, Hypocrisy, en die andere zut. What's death metal about THOSE bands?

Ik zou nog een roteind door kunnen tikken hierover denk ik.

Sadus zie ik bijvoorbeeld ook erg vaak "death metal" genoemd worden, terwijl het in mijn perspectief gewoon vette thrash is. Persoonlijk houden mensen er dus ook nog eens verschillende definities/meningen op na!


hehehe, u hebt gelijk, het is niet te doen dat omschrijven...wat bedoel je iegenlijk met 'ik kon me niet voorstellen dat ik die cd in de toekomst nog vaker zou draaien, dus heb hem niet meegenomen.'? Maar die Gothenburg bandjes spelen gewoon melodieuze metal met een achtergrond en zo wordt het ook gebracht...en ja Sadus, daar heb ik het op een ander forum ook over gehad en Sadus zit bij mijn favoriete thrash bands, maar daar waren de meningen ook over verdeeld, wat ik ook al niet begreep. Ik hou nu op over dit gelul over wederom 'hokjes', zolang de mensen maar genieten van wat hun voorgeschoteld wordt en daar kunnen ze ook nog zelf uit kiezen, hehe


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 21-11-2003 0:23 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

'ik kon me niet voorstellen dat ik die cd in de toekomst nog vaker zou draaien, dus heb hem niet meegenomen.'

Ja, precies wat er staat. Het klonk allemaal wel leuk, maar ik verwachtte niet dat het interessant zou blijven om steeds maar weer te draaien, ik zag de cd eigenlijk al gedoemd tot mijn tradelist toen ik hem bij de Sounds luisterde. Als ik zin heb in melodische death dan zet ik "The Key" wel weer eens op, of Nile .


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 21-11-2003 13:03 by dr. brain Profiel van dr. brain

quote:
Op 21 november 2003 0:23 schreef TNightmare het volgende:
'ik kon me niet voorstellen dat ik die cd in de toekomst nog vaker zou draaien, dus heb hem niet meegenomen.'

Ja, precies wat er staat. Het klonk allemaal wel leuk, maar ik verwachtte niet dat het interessant zou blijven om steeds maar weer te draaien, ik zag de cd eigenlijk al gedoemd tot mijn tradelist toen ik hem bij de Sounds luisterde. Als ik zin heb in melodische death dan zet ik "The Key" wel weer eens op, of Nile .


oh...je stond in de cd zaak, hehe Ik vind het iets anders klinken dan Nocturnus en Nile, maar goed, niet iedereen hoeft 'm zo goed te vinden als ik.


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 21-11-2003 17:27 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 20 november 2003 23:46 schreef TNightmare het volgende:
Sumerian Demons vond ik vooral VEEL te melodisch, ik kon me niet voorstellen dat ik die cd in de toekomst nog vaker zou draaien, dus heb hem niet meegenomen.

[edit] Je kunt imho geen algemene beschrijving van death metal maken als je geen onderscheid tussen old en new school maakt. Old school death heeft vaak flink veel overlap met de destijdse thrash metal, vaak zelfs zonder een noemenswaardige grunt, die je bij Zweedse old school weer wel hebt. new school death klinkt over het algemeen gewoon wat zwaarder dan andere genres metal, maar niet zo simplistisch als grind. Maar zelfs de onderwerpen van de teksten in death metal varieren van satanisch/duivels grut tot bloed/verderf/ziekte/dood (al is dat laatste wel hoofdmoot natuurlijk).

En dan heb je nog de mietjes death metal a la Soilwork, In Flames, Hypocrisy, en die andere zut. What's death metal about THOSE bands?

Ik zou nog een roteind door kunnen tikken hierover denk ik.

Sadus zie ik bijvoorbeeld ook erg vaak "death metal" genoemd worden, terwijl het in mijn perspectief gewoon vette thrash is. Persoonlijk houden mensen er dus ook nog eens verschillende definities/meningen op na!


De oude soilwork van steelbath suicide en the chainheart machine is nog zeker wel death, en in flames heeft (vooral vroeger) geniale cd's gemaakt, met geweldige gitaarlijnen (kwestie van smaak uiteraard), maar zelf vind ik het ook niet echt death metal, maar goed, het lijkt nog minder op thrash/black ofzo, en het is tocho ok weer veel te bruut voor power dusja... De nieuwe soilwork en in flames is inderdaad helemaal geen death meer.

Hypocrisy maakte vroeger trouwens ook old school death metal, en ik vind de cd's tot 'hypocrisy' ook nog gewoon echte death metal, alleen wat melodieuzer en vrij veel keyboards erbij. Maar op zich is het nog gewoon death metal imo. Later hebben ze de grunt steeds vaker weggelaten en wat nu-metal achtige dingen overgenomen, dat is dus niet meer echt death te noemen inderdaad.. is meer in het straatje van slipknot (ook vet maar goed)

Verder vraag ik me af of Cannibal Corpse nou eigenlijk ook gewoon een echte old school death band is, of daar toch te modern voor?



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-11-2003 17:32 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

de oude albums van CC zijn zeker wel oldschool stijl. Eaten Back To Life bijvoorbeeld en Butchered At Birth.
Daarna met Tomb Of The Mutilated word het toch een hele andere stijl ja


"This one is older than shit, heavier than time!"


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 21-11-2003 17:39 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 21 november 2003 17:32 schreef 0Tolerence het volgende:
de oude albums van CC zijn zeker wel oldschool stijl. Eaten Back To Life bijvoorbeeld en Butchered At Birth.
Daarna met Tomb Of The Mutilated word het toch een hele andere stijl ja


Hmmz ik heb the bleeding, en die vind ik toch nog vrij old school, en ook zeer gaaf. Toch eens naar die andere old school albums van ze op zoek gaan...



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-11-2003 20:44 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

VORKREIST!

Blackened death metal die hier en daar sterk aan Morbid Angel doet denken. Het geluid heeft een beetje een rauwe edge.

Sabbathical Flesh Possession, heerlijk plaatje!

www.xtreemmusic.com


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-11-2003 20:50 by Snagger Profiel van Snagger

quote:
Op 21 november 2003 17:32 schreef 0Tolerence het volgende:
de oude albums van CC zijn zeker wel oldschool stijl. Eaten Back To Life bijvoorbeeld en Butchered At Birth.
Daarna met Tomb Of The Mutilated word het toch een hele andere stijl ja



Hmmm .. ik zou het meer tussen de typische opkomst van de USA death metal willen plaatsen..

Old school Death Metal is eerder richting Possessed, Mantas, oude Death, Hellhammer, Messiah, Onslaught en dat soort bands..


Ik, Wil Schuurman


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 27-11-2003 10:26 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 26 november 2003 20:50 schreef Snagger het volgende:
Hmmm .. ik zou het meer tussen de typische opkomst van de USA death metal willen plaatsen..

Old school Death Metal is eerder richting Possessed, Mantas, oude Death, Hellhammer, Messiah, Onslaught en dat soort bands..


mja, klopt idd wel ja.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Sicktus
Grolsch User....
Usericon van Sicktus
Posted 28-11-2003 2:26 by Sicktus Profiel van Sicktus

Topic niet gelezen, dus wellicht dubbelop, maar toch:

- Jungle Rot (mega lompe groovy mid tempo death uit de VS)
- Deifecation (Enschedese band; old school death)
- Torture Killer (SFU achtige midtempo death)
- Putrefied (lompe old school uit NH)

De nieuwe van Engorge (Utrecht) is trouwens ook wel een aanrader. 50 Megatons of armoured steel; concept plaat over de Bismarck.


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 28-11-2003 15:19 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

Heeft iemand de nieuwe Gorerotted - Only Tools and Corspes al gehoord?

Als niet, direct doen!!! Het is gewoonweg een meesterlijke schijf!!!


There is no religion higher than Truth!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 12-12-2003 0:06 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

Volgens mij heeft 0Tolerance hem wel vaker genoemd:

Decrepit Birth - ...And Time Begins

Wat een heersch-schijfje!

Suffocation, maar dan nog een trapje bruter!


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 12-12-2003 0:08 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 28 november 2003 15:19 schreef Faceless Unknown het volgende:
Heeft iemand de nieuwe Gorerotted - Only Tools and Corspes al gehoord?



Leuke band


Subtiel kamerolifantje


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 12-12-2003 0:39 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 28 november 2003 15:19 schreef Faceless Unknown het volgende:
Heeft iemand de nieuwe Gorerotted - Only Tools and Corspes al gehoord?

Als niet, direct doen!!! Het is gewoonweg een meesterlijke schijf!!!


Live zijn ze ook meesterlijk!!!
Heel gave/brute band


..."Hate can only create more hate"...


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 12-12-2003 0:42 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

As I Lay Dying!


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 12-12-2003 9:21 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Eindelijk, na bijna 7 jaar de opvolger van het magistrale debuut van Intestine Baalism. Het rost allemaal niet zo hard als "An anatomy of the beast" maar met "Banquet In The Darkness" komen ze toch weer met een flink afwisselende death metal plaat aan. Neuh, laat die Seiji Kakuzaki en Jiro Ito maar schuiven!

Een Zweeds aandoende productie, van botte death metal naar melodieuze stukken en een Japanse Lemmy die grunt. Of tewel een lage grunt die hees aanhoort op 1 of andere manier.

Absoluut 1 van mijn hoogtepunten van dit jaar qua albums. Moet er wel bijzeggen dat er bij mij een stuk nostalgie bij komt kijken.



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-12-2003 18:43 by TNightmare (Speciaal lid) Profiel van TNightmare

quote:
Op 18 oktober 2003 20:32 schreef XnegativeX het volgende:
Panzerchrist heeft een nieuwe cd uit genaamd Roomservice. Daar ben ik wel zeer benieuwd naar. Hun vorige album vond ik echt te gek.


Was ik ook enorm benieuwd naar, en het eerste nummer van de cd vond ik ook erg sterk, maar daarna zakt de cd nogal in.

Nog twee brute death metalbands, beiden met mp3 voorraden op hun sites:

Rotten Sound: http://www.rottensound.com/
Pessimist: http://www.pessimist.com/main.html

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 26-12-2003 18:43]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen