IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : ambient Vorige pagina | Volgende pagina
GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 07-08-2009 18:58 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2009 12:27 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Nope, ken ik niet. Maar als je dat album van Stars of the Lid goed vindt, kan ik ook zeker Hammock - Maybe They Will Sing for Us Tomorrow aanraden. Heerlijk sfeervol ook!


Geweldig album inderdaad! Alleen beetje erg veel en relatief korte nummers. Maar geweldig sfeertje!

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 07-08-2009 18:59]


Why doesn't my music get me all the chicks?


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 10-08-2009 8:01 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2009 18:21 schreef Tormented soul het volgende:
The Dead Texan is prima muziek. Ik ken alleen het gelijknamige album (ik weet nieteens of hij meer heeft uitgebracht), en je hoort elementen uit SotL erin terug, maar het is nét iets minder goed als de 'main act'. Maar dat is dan ook een favoriet in huis.

Als ik internet mag geloven, gaat het slechts om één dode Texaan.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-08-2009 11:18 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht


Elegi - Varde

Lag vandaag eindelijk (na 2 maanden) op de deurmat.
Dit project van de melancholisch gestemde, Noorse wrakduiker en muzikant Tommy Jansen lijkt op de genoemde cd ook daadwerkelijk de meest duistere, desolate en mysterieuze plekken van de diepzee te verkennen. Daarbij maakt hij een mix van duistere ambient, veldopnames en experimentele en klassieke geluiden. Voor liefhebbers van Deaf Center, Svarte Greiner, Gavin Bryars en Biosphere.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-08-2009 11:40 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Al paar maanden in mijn bezit.
Maar goede aanschaf!

Ik verwacht dat Varde op nummer 1 van mijn 2009-lijst komt te staan (lees: blijft staan).

Hoe is jouw Noors?
Ben wel benieuwd wat gezegd wordt op de laatste track door, ik vermoed, Roald Amundsen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-08-2009 11:54 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mijn Noors is niet bestaand. En het klinkt inderdaad top, al mist het nog wel een eigen smoelwerk. Ik hoor in de pianoklanken toch echt Sakamoto terug, in de vioolpartijen Deaf Center en Geir Jenssen & Svarte Greiner in de veldopnamen. Maar wel een hele vakkundige mix


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-08-2009 12:23 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Zo zie je maar weer.
Met die muzikale kennis had ik misschien heel anders tegen het album aangekeken.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-08-2009 12:37 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik bedoel overigens geen gejatte samples, meer de stijl. Desondank, ben je bekend met de volgende platen (als je Varde kan waarderen)?

Svarte Greiner - Knive
Fennesz & Sakamoto - Cendre
Deaf Center - Pale Ravine
Geir Jenssen - Cho Oyu: Fieldrecordings from Tibet
Gavin Bryars/Philip Jeck /Alter Ego - The Sinking of the Titanic


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 13-08-2009 13:27 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 12:37 schreef Tormented soul het volgende:
Ik bedoel overigens geen gejatte samples, meer de stijl. Desondank, ben je bekend met de volgende platen (als je Varde kan waarderen)?

Svarte Greiner - Knive
Fennesz & Sakamoto - Cendre
Deaf Center - Pale Ravine
Geir Jenssen - Cho Oyu: Fieldrecordings from Tibet
Gavin Bryars/Philip Jeck /Alter Ego - The Sinking of the Titanic


Met uitzondering van Geir Jenssen/Biosphere ben ik niet bekend met de genoemde albums. Maar ik ben wel nieuwsgierig geworden. Bedankt voor de tip!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-08-2009 17:57 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Doe er je ding mee. Sowieso, met Elegi kun je niet om Deaf Center en Svarte Greiner (een van de twee mannen achter DC) heen. Sowieso is het label Miasmah, waar Elegi op uitbrengt, van Svarte Greiner (ik kan even niet op zijn echte naam komen, want Svarte Greiner betekend Zwarte Takken geloof ik).


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2009 18:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Eluvium - Talk Amongs the Trees. Eén van de mooiste ambient albums die ik ooit gehoord heb. (Maar dat zijn er niet veel, dus laat die laatste zin maar zitten.)


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


barthard47
Usericon van barthard47
Posted 31-08-2009 23:46 by barthard47 Wijzig reactieProfiel van barthard47Quote dit bericht



Incubate Festival of Independent Culture, Tilburg 13 - 20 September 2009


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-05-2010 16:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



Hier Helvete!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-05-2010 17:42 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2010 16:15 schreef Schaep het volgende:
Hier Helvete!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2010 1:30 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

- Anders Ilar
- Ishq
- Yagya



peinzend
Usericon van peinzend
Posted 23-06-2010 1:33 by peinzend Wijzig reactieProfiel van peinzendQuote dit berichthttp://www.amigosdemusica.nl



peinzend
Usericon van peinzend
Posted 23-06-2010 1:33 by peinzend Wijzig reactieProfiel van peinzendQuote dit berichthttp://www.amigosdemusica.nl

ook volgende week op Metropolis... Ga je mee schaep?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2010 1:37 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Geen ambient, maar wel tof en een leuke clip!

Desalniettemin moet ik het rustig aan doen...


peinzend
Usericon van peinzend
Posted 23-06-2010 1:38 by peinzend Wijzig reactieProfiel van peinzendQuote dit berichthttp://www.amigosdemusica.nl

brengt mij anders wel in een ambience


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2010 1:40 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Haha, maar dat geldt voor veel muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 23-06-2010 1:40]


peinzend
Usericon van peinzend
Posted 23-06-2010 1:42 by peinzend Wijzig reactieProfiel van peinzendQuote dit berichthttp://www.amigosdemusica.nl

ja das waar.. Metropolis is gratis...


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 23-06-2010 1:42 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Weet niet precies of dit als ambient wordt beschouwd maar: Ah Cama Sotz


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Argh
Usericon van Argh
Posted 23-06-2010 1:44 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

alweer 4 jaar geleden dat ik in dit topic reageerde, waar gaat het heen met de tijd!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2010 1:50 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

- Deathprod
- Murcof
- Stars of the Lid

Vast al wel gepost, maar toch.


Argh
Usericon van Argh
Posted 23-06-2010 1:52 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



http://www.archive.org/details/apl009

gaat dat gratis neerladen/luisteren dames en heren! Ongelooflijke soundscapes

quote:

Dighom produces drones and soundscapes, but no new age or elevator muzak. There is always a tension keeping your mind awake. It's very important to Dighom to turn into a mental constitution that permits that music plays the musician and not vice versa. His music would be unthinkable without a living spirituality, where music plays a main role. Don't be afraid: You don't need to convert to some suspicious pagan religion. The awareness of music as an existing intelligence, that is able to communicate, is all there is about Dighom's philosophy. Thus a musician is a messenger and a servant of this entity. It's very similar to the spirituality of the Native American Indian. No dogmatism, everything is god.

Almost all of his music is made without samples and synths and it's recorded live without overdubs. The main oscillator is a selfmade fretless bass, sometimes he uses a modified guitar. These are heavy processed through several FX-Boxes. Dighom likes to control a lot of parameters as well as random processes. Every now and then some fieldrecordings are admixed.

For this album Dighom tried to imagine the communication of trees. The music possibly assists people to enter a state of mind which is necessary to get in contact with the spirits of the forest.



[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 23-06-2010 1:55]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-06-2010 1:58 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ga ik doen!

Heb overdag vaak te weinig geduld voor ambient, maar op dit soort tijdstippen is het genieten.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen