IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Digitale camera's Vorige pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2010 8:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Canon Powershot G11 gekocht Bedankt voor de tips, heren

Als iemand nog een echt kleine goede compactcamera zoekt; de Canon Powershot S90 schijnt het erg goed te doen. Van de echt kleine camera's ook behoorlijk 'duur', terwijl het design niet overdreven fancy is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2010 8:32 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Foto!


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2010 9:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Nee, hij is alleen voor de mooi.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2010 9:19 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com



Boeiender


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2010 9:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik neig zelf naar een Nikon P100.
Nadeel bij die Nikon is echter wel dat de iso-waarde niet handmatig is in te stellen, hoewel ik er wel vanuit ga dat hij voor een zo laag mogelijke waarde zal gaan (met het oog op digitale ruis).
Groot voordeel vind ik dan weer het grotere zoombereik. (678 ipv 140 mm). Die 5x zoom van de G11 vind ik net wat aan de lage kant. Hangt er uiteraard sterk vanaf wat je precies met de camera wil. Voor huis-tuin-keuken gebruik lijkt me die 5x zoom wel ruim voldoende.

Verder pluspunt voor mij is dat de Nikon me qua bediening (Toegegeven: Da's een combi van smaak, ervaring met en gewenning aan het merk) meer aanspreekt en deze door de grip meer aanvoelt als een SLR.


Verder algemeen voordeel van Nikon vind ik dat de kleuren doorgaans iets neutraler zijn. Wederom smaakgebonden maar ik houd daar van.

Voordeel van de G11 is verder weer dat deze, in tegenstelling tot de P100, WEL in RAW formaat kan schieten.
+ (En dit is een dikke PLUS) Vanwege het ontbreken van een uitstekende lens is hij net wat makkelijker in je zak te steken.

En nu maar snel wat foto's maken, Zelthor.
Ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-06-2010 10:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2010 9:50 schreef XXL het volgende:
Ik neig zelf naar een Nikon P100.
Nadeel bij die Nikon is echter wel dat de iso-waarde niet handmatig is in te stellen, hoewel ik er wel vanuit ga dat hij voor een zo laag mogelijke waarde zal gaan (met het oog op digitale ruis).



Ik denk dat de ISO-waarde automatisch zo laag mogelijk wordt gehouden mits je sluitertijd redelijk snel blijft (wellicht wordt daar ongeveer de 'rule of thumb' toegepast van 1/brandpuntsafstand = redelijk scherpe foto.
Alleen jammer dat een camera vervolgens niet kan zien of je een (al dan niet natuurlijk) statief gebruikt, waardoor je nachtfoto's met secondenlange belichting wellicht allemaal naar hoge iso's gaan met ruis als gevolg... Maar misschien dat je voor dat soort beeld dan toch wel je SLR weer mee neemt

Ik wil zelf ook nog een compactcamera'tje die klein genoeg is om altijd bij mij te hebben (die SLR tas met lenzen wordt elk jaar zwaarder..), twijfel tussen een Panasonic Lumix, lekker klein en goede lens, of zo'n robuste camera als de Pentax Optio W90. In het laatste geval kan ik hem dan tenminste ook écht altijd meenemen (watervast, stootproof, etc.).


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-06-2010 10:44 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2010 20:50 schreef Spirit In Black het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze: Sony DSC-WX1?


anyone? tis deze;



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-06-2010 11:20 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Geen ervaring mee, wel meerdere cybershots gehad, fijne toestellen.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2010 18:56 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik heb sinds 2 weken een Fujifilm Finepix F70 EXR. En net, toen MH in zoomde op de hond, kwam er een foutmelding. De lens leek vast te lopen, en nu zoomt deze niet meer in of uit. Hij klapt ook niet in als je hem uit zet.

Reparatie duurt 4 tot 6 weken volgens de site, en we gaan over 4 weken op vakantie: DE reden dat ik dat ding heb aangeschaft.
Nog een probleem, factuur ligt bij mijn moeder thuis, en die is er over een week pas weer. Dus ik zou hem dan pas op kunnen sturen.

Iemand enig idee wat ik kan doen?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-07-2010 19:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Probeer dit eens:

Ga met het toestel en de factuur terug naar de winkel en probeer voor de tussentijd een vervangend toestel te krijgen. Bij mobiele telefoons gebeurt dat nml ook. (Informeer hier eerst over bij die winkel voordat je die factuur hebt of ze die service leveren)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-07-2010 19:03]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Silence
Usericon van Silence
Posted 17-07-2010 19:05 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Online gekocht helaas... 't was een cadeautje, dus dat wordt nog even zien..


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 17-07-2010 20:20 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ja, mooi klote dit


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-07-2010 20:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Je kan als noodgreep nog een repairmanual opzoeken en het zelf proberen te repareren..

..anders ontkom je niet aan een vervangend toestel op 1 of ander manier, zo simpel is 't. Of je moet je vakantie verzetten.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-07-2010 20:52]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-07-2010 16:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ga bij een fotograaf langs, vertel het hele verhaal en vraag of hij het misschien zou weten? Wel iets kopen daar dan als hij je kan helpen, een tasje of zo en google ff op <cameranaam probleem lens zoom> of iets dergelijks, misschien is het wel een bekend probleem met dito oplossing?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-07-2010 19:02 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Laatste heb ik al gedaan, ik ga morgen eerst maar eens bellen met de reparatie service, kijken of ze me er door heen kunnen begeleiden via de telefoon, anders even kijken wat ik doe... Ik denk ergens laten verzekeren waar ze hem binnen 2 weken of iets dergelijks kunnen maken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-07-2010 21:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Probeer eens de firmware te upgraden?


Heeft er iemand trouwens tips voor een pocketcamera wat een aardige optische zoom heeft en waarvan het microfoontje niet overstuurt raakt tijdens concerten?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-07-2010 21:43]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-07-2010 10:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2010 21:40 schreef Mutilator het volgende:
Probeer eens de firmware te upgraden?


Heeft er iemand trouwens tips voor een pocketcamera wat een aardige optische zoom heeft en waarvan het microfoontje niet overstuurt raakt tijdens concerten?


Het klinkt alsof je graag filmopnamen wilt maken, raadzaam lijkt me dan om een mini videocamera te kopen ipv een fotocamera, en dan een waar je een externe mic op kunt zetten.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-07-2010 10:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2010 18:56 schreef Silence het volgende:
Ik heb sinds 2 weken een Fujifilm Finepix F70 EXR. En net, toen MH in zoomde op de hond, kwam er een foutmelding. De lens leek vast te lopen, en nu zoomt deze niet meer in of uit. Hij klapt ook niet in als je hem uit zet.

Reparatie duurt 4 tot 6 weken volgens de site, en we gaan over 4 weken op vakantie: DE reden dat ik dat ding heb aangeschaft.
Nog een probleem, factuur ligt bij mijn moeder thuis, en die is er over een week pas weer. Dus ik zou hem dan pas op kunnen sturen.

Iemand enig idee wat ik kan doen?


Ik zou het volgende doen:

- Factuur digitaal opnieuw binnenhalen (je hebt via internet gekocht toch, dan heb je vast wel een mailbevestiging waar ook de factuur bij zit??)

- Internetwinkel bellen en verhaal uitleggen, misschien verlenen ze coulantie en krijg je een compleet nieuwe camera omdat de fout zich wel erg snel voordoet (nog net geen d.o.a. zeg maar). Nee heb je, ja kun je krijgen..

- En als ze écht langer doen over een reparatie dan jij nog hebt voor je op vakantie gaat, tsja, nog zo'n ding kopen en na je vakantie op marktplaats weer verkopen, dan verlies je misschien 5 tientjes maar heb je wel je fijne camera op vakantie, dat is ook wat waard lijkt me.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen