IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Digitale camera's Vorige pagina | Volgende pagina
Friek
Wannabe metal-liefhebber
Usericon van Friek
Posted 22-03-2004 19:09 by Friek Wijzig reactieProfiel van FriekQuote dit bericht

Ikzelf heb een Nikon Coolpix 4300 met 4 megapixel. Echt een wereldding met slechts 1 minpuntje: Geen geluid bij filmpjes.

Verder echt sublieme foto's. Ik heb ook nog andere types gezien van Nikon (2 megapixel uitvoering) en maakte ook ongelooflijk goede foto's.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2004 19:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom zou je er filmpjes mee willen maken ... geluid ervan is zowiezo vaak beroerd omdat het niet de functie van zo;n apparaat is


Friek
Wannabe metal-liefhebber
Usericon van Friek
Posted 22-03-2004 19:19 by Friek Wijzig reactieProfiel van FriekQuote dit bericht

Uhh.. ik zeg ook helemaal niet dat ik ermee filmpjes wilde maken, maar dat het geluid ontbrak zag ik als minpuntje.

Kan toch?


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 22-03-2004 19:49 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Ik heb een zusje met een digitale fotomachine.


Best een kutding, hij moest al 2 keer terug naar de fabriek wegens fouten in het model.


I am the 1%.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2004 20:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 19:49 schreef stoomfiets het volgende:
Ik heb een zusje met een digitale fotomachine.


Best een kutding, hij moest al 2 keer terug naar de fabriek wegens fouten in het model.
kut voor je, maar hoe is die kamera dan?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-03-2004 21:16 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 17:52 schreef Paul het volgende:
Digitaal is niet altijd zaligmakend hoor. Zeker niet bij concertfotos (waar je vaak niet mag flitsen). Dan kan je beter een "analoge" camera hebben met een rolletje van asa1600 want die digitale cameras zijn over het algemeen niet zo lichtgevoelig.


Precies.. voor 250 euro heb je een 'redelijke' digitale camera, maar op marktplaats.nl kan je er ook een semiproffessionele Canon of Nikon body voor kopen met een mooie 50mm 1.8 lens ... ik fotografeer zelf nog altijd analoog en stap pas over op het moment dat ik het geld over heb voor een digitale canon spiegelreflex(bijv. de Eos 300d à 1000 euro), zodat ik al mijn lenzen gewoon mee kan nemen.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 23-03-2004 11:43 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 17:27 schreef Valorian het volgende:
Waarom wil je graag een camera met standaard AA batterijen? Een accutje lijkt mij veel langer meegaan, en laad makkelijk op. Of ben je van plan lange reizen te maken?

- Vergeet overigens niet dat je aan veel optische zoom (bijv. 10x) alleen iets hebt als je van plan bent vaak een statief bij je te hebben, anders wordt het nagenoeg onmogelijk de foto nog scherp te houden


Standaard AA batterijen omdat die binnen enkele jaren nog vlot verkrijgbaar zullen zijn. Hoop van mijn toestel lang, tot zeer lang te kunnen gebruiken. Het zijn bijvoorbeeld ook meestal die exotische li-batterijen die een GSM of zo na een paar jaar nekken.

10 x optische zoom, ja idd, statief zal nodig zijn.

Heb momenteel al een paar andere op het oog, vereisten zijn: min 4M pixel, meer dan 3 x optische zoom, standaard AA batterijen, video met geluid (altijd handig) en een prijs niet ver boven 500 euro.

Heb er momenteel maar 4 a 5 gevonden:

HP Photosmart 945 (5 megapixel, 8x optische zoom, fuji lens) zeer goed ding lijkt me, voor erg redelijke prijs

Fujifilm Finepix S7000 (6.6 M pixel, ... maar al boven 600 euro)

Olympus Camedia C-750 ultra zoom (4 M pixel, 10 x optische zoom)

Minolta Dimage Z2 (4 M pixel, 10 x optische zoom) De Z1 bleek wel onder een heel slechte mechaniek te lijden, hoop dat dit opgelost is bij de Z2

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 23-03-2004 11:44]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-03-2004 11:46 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Die AA-baterijtjes zijn leeg na 15 minuten als je dat beeld-schermpje gebruikt. Zo een bijhorend batterijtje gaat, in mijn ervaring, stuk-ken langer mee.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 23-03-2004 11:51 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 11:46 schreef campske666 het volgende:
Die AA-baterijtjes zijn leeg na 15 minuten als je dat beeld-schermpje gebruikt. Zo een bijhorend batterijtje gaat, in mijn ervaring, stuk-ken langer mee.


15 minuten, tja, waar heb je dat gelezen? Mijn punt is: de algemene levensduur (dus niet ontlaadtijd) van batterijen is in het algemeen kort, een jaar of 2-3. Ik zou liefst mijn toestel heel wat langer gebruiken. Dus zal ik op een punt zowiezo nieuwe batterijen moeten kopen. Die AA batterijen zullen er dan nog zijn, voor een redelijke prijs. Indien er een specifieke batterij in het toestel zat, een Li of zo dan ga ik mij 1) rot mogen zoeken achter een 'verse' batterij 2) waarschijnlijk veel mogen betalen


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-03-2004 11:53 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 11:51 schreef Wolveken het volgende:
15 minuten, tja, waar heb je dat gelezen?


Niks gelezen: ervaring. Jij moet het weten, maar, als je dat gaat doen, zorg maar dat je veel extra AA-tjes overal mee heen sleurt, en je voorbereid op heel veel herladen.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 23-03-2004 11:56 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 11:53 schreef campske666 het volgende:
Niks gelezen: ervaring. Jij moet het weten, maar, als je dat gaat doen, zorg maar dat je veel extra AA-tjes overal mee heen sleurt, en je voorbereid op heel veel herladen.


Er zijn heel wat user sites die zo'n zaken vergelijken. Er bestaan tegewoordig AA cellen die 2300mA per uur leveren, dat is niet niks en zal in de toekomst nog verbeteren. Bij praktisch ieder, door mij vermeld, toestel kom je met 2 setjes batterijen ( dus 2 * 4 stuks) ruimschoots de dag en ditto nacht door.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 23-03-2004 11:56]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 23-03-2004 12:08 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

15 minuten, als het al zolang duurt, ik heb een Minolta Dimage, en daar moeten zo 4 van die AA batterijen in, en die zijn echt op een oogwenk leeg. De heroplaadbare batterijen die erbij zitten zijn ook niet zo super, maar je kan er dus andere, ook heroplaadbare kopen, die heten G-... en nog wat, en die gaan in mijn ervaring het langst mee. Geel met groen en oranje van kleur, ik wil desnoods wel eens gaan kijken hoe ze heten. Doen het ook niet echt lang/lang trouwens, dat vind ik echt het vervelendste aan die camera.

Maar goed, in plaats van die heroplaadbare batterijen kunnen er dus ook gewone in. Die zijn alleen echt meteen leeg.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 23-03-2004 12:11 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 12:08 schreef ~Narsil het volgende:
15 minuten, als het al zolang duurt, ik heb een Minolta Dimage, en daar moeten zo 4 van die AA batterijen in, en die zijn echt op een oogwenk leeg. De heroplaadbare batterijen die erbij zitten zijn ook niet zo super, maar je kan er dus andere, ook heroplaadbare kopen, die heten G-... en nog wat, en die gaan in mijn ervaring het langst mee. Geel met groen en oranje van kleur, ik wil desnoods wel eens gaan kijken hoe ze heten. Doen het ook niet echt lang/lang trouwens, dat vind ik echt het vervelendste aan die camera.

Maar goed, in plaats van die heroplaadbare batterijen kunnen er dus ook gewone in. Die zijn alleen echt meteen leeg.


Welke Minolta Dimage? De Z1 toevallig? Had daar graag eens wat feedback over gehad.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 23-03-2004 12:14 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Nee, Dimage 7i, en die batterijen zijn GP 2000's.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-03-2004 17:29 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Voor wie de site nog niet kent:

www.kieskeurig.nl

ALs je daar zoekt kan je niet alleen prijzen vergelijken maar ook veel reviews lezen van mensen over het product, zodat je een beetje weet wat de minpunten van de camera's zijn ..



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-03-2004 17:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Het beste is nog altijd eerst te bedenken wat je precies wilt gaan doen met de camera, en wat zowiezo niet.

Ben je bijv:
- niet van plan om vergrotingen van groter dan a-4 formaat te maken dan heeft het ook geen zin om voor enorm veel megapixels te gaan, en kan je je geld beter in een goed merk met een toplens steken,,

- ga je nooit een statief meenemen, ga dan ook niet voor heel veel optische zoom want daar heb je zonder statief toch niets aan,,

- ga je veel concertfoto's maken, neem dan een camera met een zeer lichtsterke lens en/of optie om hoge asa/iso in te stellen zodat je zonder flits nog redelijke resultaten krijgt,,

- wil je later nog kunnen investeren in je camera, koop dan een camera van een echt fotomerk (nikon/canon/minolta/etc) zodat je er losse lenzen bij kan kopen..

- ga je veel bewegende objecten fotograferen, dan is het wel zo handig een snelle camera te hebben (zowel de autofocus als de tijd tussen de foto's)

- zo kan je nog wel even door gaan, dus als je echt een mooie camera wilt (van meer dan een paar honderd eurotjes dus) dan is het wel zo raadzaam om eerst iets te leren of lezen over fotografie alvorens lukraak een 'beste test' uit de consumentengids te bestellen ...

..




Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 04-08-2004 9:28 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Ik heb onlangs een Canon A60 gekocht, leuke prijs/kwaliteit verhouding en een handig dingetje, binnenkort eens kijken voor andere lenzen


Like Some Snow-white Marble Eyes


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 04-08-2004 9:48 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 22 maart 2004 19:09 schreef Friek het volgende:
Ikzelf heb een Nikon Coolpix 4300 met 4 megapixel. Echt een wereldding met slechts 1 minpuntje: Geen geluid bij filmpjes.

Verder echt sublieme foto's. Ik heb ook nog andere types gezien van Nikon (2 megapixel uitvoering) en maakte ook ongelooflijk goede foto's.


Heb dezelfde camera en ik kan beamen dat het echt een hele goede is. Hele mooie foto;s, erg mooie heldere kleuren. Hij heeft ook een erg goede macro stand, kun je mooie dingen mee doen. Filmpjes boeien me niet, daar heb ik mijn videocam voor


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Sludge
100% real
Usericon van Sludge
Posted 04-08-2004 12:19 by Sludge Wijzig reactieProfiel van SludgeQuote dit berichthttp://www.metalsludge.com

Ik heb op dit moment een Canon Powershot A10, maar ben op zoek naar iets nieuws.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-08-2004 12:30 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik heb een Canon Powershot A80. Zeer mooie camera. Erg veel handmatig in te stellen. Hiervoor had ik een Fujifilm maar dat was echt een point & shoot camera.

Ik gebruik nu trouwens 4 800mAh batterijen. Zelfs daarmee kan ik ongeveer 200 foto's maken voordat ze leeg zijn.


Sludge
100% real
Usericon van Sludge
Posted 04-08-2004 12:39 by Sludge Wijzig reactieProfiel van SludgeQuote dit berichthttp://www.metalsludge.com

Wat kost zo'n A80 ongeveer?


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 04-08-2004 12:42 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Heb sinds een aantal maanden de HP Photosmart 945



8x optische zoom, 5 Megapixel, standaard batterijen waarmee ik ruimschoots de dag doorkom.

Heel tevreden over.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-08-2004 12:43 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 4 augustus 2004 12:39 schreef Sludge het volgende:
Wat kost zo'n A80 ongeveer?


Ik heb er rond de € 360 voor betaald. Hij is inmiddels een stuk goedkoper:

http://www.tweakers.net/pricewatch/64872

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 04-08-2004 12:44]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-08-2004 12:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 12:42 schreef Wolveken het volgende:
Heb sinds een aantal maanden de HP Photosmart 945



8x optische zoom, 5 Megapixel, standaard batterijen waarmee ik ruimschoots de dag doorkom.

Heel tevreden over.
Mijn vriendin heeft de 850. Op zich een zeer fijne camera, nadeel is dat de software niet echt soepeltjes loopt. Camera wil nog wel een vastlopen of de kaartjs niet herkennen.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 04-08-2004 12:51 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 12:50 schreef Jenje het volgende:
Mijn vriendin heeft de 850. Op zich een zeer fijne camera, nadeel is dat de software niet echt soepeltjes loopt. Camera wil nog wel een vastlopen of de kaartjs niet herkennen.


Firmware updaten?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen