IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Digitale camera's Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-08-2004 12:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 12:51 schreef Wolveken het volgende:
Firmware updaten?
Misschien maar eens doen ...

Heb jij dat al eens gedaan? Of heb je er geen last van?


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 04-08-2004 13:08 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Heb met de 945 nog geen problemen gehad. Maar hier staan driver updates voor de problemen die je vermeldt:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&docname=bpy60627&product=75971&dlc=en&lang=en#N10151

Een HP is natuurlijk geen Canon, Olympus of Nikon maar je krijgt veel waar voor je geld. De 945 is bijvoorbeeld uitgerust met een vrij goede Fuji lens. Heb er toen 490 euro voor betaald, SD card van 128 MB inbegrepen. Heb mij enkel nog 2 sets van 4 stuks GP 2300 mAh batterijen aangeschaft, laden op in halfuurtje. Maar zoals ik reed zei, met 1 set kom ik ruimschoots de dag door.

Enige nadeel aan mijn toestel is de grootte, vanwege de 8x optische zoom. Past niet meer in zo'n handig zakje. Voordeel aan zijn vorm is dan weer dat hij uitstekend in de hand ligt en zeer makkelijk te bedienen valt (knopjes staan wat verder uiteen).

Het toestel heeft inmiddels ook een parabolische vlucht overleefd waarbij het probleemloos foto's nam in 2 g en 0 g fases. Zegt toch iets over de robuustheid van het mechaniekje, zelfs al is het van HP.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 04-08-2004 13:10]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-08-2004 13:14 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 4 augustus 2004 13:08 schreef Wolveken het volgende:


Enige nadeel aan mijn toestel is de grootte, vanwege de 8x optische zoom. Past niet meer in zo'n handig zakje.


Heb je daar geen speciale tasjes voor dan?
Ik heb pas zo'n tasje van Samsonite gekocht, die zijn er toch ook wel voor HP camera's?


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 04-08-2004 13:17 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 13:14 schreef BurZum het volgende:
Heb je daar geen speciale tasjes voor dan?
Ik heb pas zo'n tasje van Samsonite gekocht, die zijn er toch ook wel voor HP camera's?



Maar zijn een stuk groter. Heb zo'n kubusvormige tas van Samsonite maar dat hang je niet zomaar aan je broeksriem of zo. Een tas op maat heb ik nog niet gevonden helaas.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Sludge
100% real
Usericon van Sludge
Posted 04-08-2004 14:46 by Sludge Wijzig reactieProfiel van SludgeQuote dit berichthttp://www.metalsludge.com

quote:
Op 4 augustus 2004 12:43 schreef BurZum het volgende:
Ik heb er rond de € 360 voor betaald. Hij is inmiddels een stuk goedkoper:

http://www.tweakers.net/pricewatch/64872


Bedankt voor de link, de camere ga ik zeker in overweging nemen.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 15-08-2004 0:29 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

m'n pa en ik hebben vandaag dit beest aangeschaft Olympus c-8080


Ge-wel-dig ding, briljant formaat, zie hier: http://www.dpreview.com/reviews/OlympusC8080WZ/Images/inhand02.jpg
Komt overal 't best uit de test, oftewel, kan niet wachten om er morgen mee aan de slag te gaan!

[Dit bericht is gewijzigd door Wishmaster op 15-08-2004 0:29]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-08-2004 0:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik vind die dingen al snel te klein zodat je niet meer bij de knopjes kan en dat je ehb altijd kwijt ben, ik heb liever een groter ding(canon powershot A20)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 15-08-2004 0:38 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

alles is juist perfect binnen handberijk, das juist een van de sterke punten van deze uitvoering.. de vergelijkbare 8mp camera's hebben echter wel dat probleem idd..
Zo klein is ie verder ook weer niet, hij's gewoon mooi draagbaar voor als je een dag op stap gaat, kwaliteitsfoto's wilt maken, maar geen zin hebt om een spiegelreflex met kilo's lenzen mee te slepen


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 15-08-2004 0:49 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Hehe 8 megapixel, das niet mis
Ziet er goed uit, maar wat heb je voor dat ding neem moeten leggen?


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 15-08-2004 0:52 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

874 euri, 100 euro afgepingt , je kan em elders misschien nog nets iets goedkoper krijgen als je goed zoekt (internet) maar we hadden em persee deze week nodig, dus hebben em gelijk maar gehaald... kijk wel uit met digicams, bij een zaak hier in de buurt legde je d'r 1044 voor neer..

[Dit bericht is gewijzigd door Wishmaster op 15-08-2004 0:52]


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 15-08-2004 0:56 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Ja ik ken het probleem met die digicams.
Prijsverschillen zijn erg groot.
Maar wij hadden toendertijd (ongeveer een half jaar geleden) de Canon Powershot S40 voor 600 euro vanuit China terwijl hij hier voor 900 euro (ruwe schattingen) in de winkel lag. Toch mooi meegenomen dacht ik zo....


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 04-05-2005 14:46 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

iemand tips? kwil mij nu direct ene gaan aanschaffen. Nikon , goed merk?


:p


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-05-2005 18:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 0:52 schreef Wishmaster het volgende:
874 euri, 100 euro afgepingt , je kan em elders misschien nog nets iets goedkoper krijgen als je goed zoekt (internet) maar we hadden em persee deze week nodig, dus hebben em gelijk maar gehaald...


Yep.. bulk versie ligt al vanaf 645, bij Kamera Express...



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 04-05-2005 20:32 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2005 14:46 schreef Spuitpoep het volgende:
iemand tips? kwil mij nu direct ene gaan aanschaffen. Nikon , goed merk?


ik zeg Canon powershot



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 04-05-2005 20:37 by CurseOfDeath Wijzig reactieProfiel van CurseOfDeathQuote dit berichthttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

Vriendin van me heeft ook een Canon Powershot, en da's inderdaad een fijn toestel.
M'n ouders hadden het plan onze digi-cam aan mn zus te geven en zelf een nieuwe te nemen. 'k Zit al te zeuren om deze enzo...


Bloodied by the thorns beside the leaves


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-05-2005 21:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Vergeet niet dat 'Canon Powershot' nogal een loze term is.. binnen de Powershot series bestaan immers nog iets van vier series, de Powershot-A-serie zijn instapmodellen, terwijl de G-serie al behoorlijk presteert, en de Pro-serie het beste is wat Canon te bieden heeft op digitaal compact-camera gebied en zich mag meten met de top in deze klasse.. (samen met de Nikon 8800, de Olympus 8080, etc)..


valkyrian
Usericon van valkyrian
Posted 06-05-2005 10:26 by valkyrian Wijzig reactieProfiel van valkyrianQuote dit bericht

de camera die ik wel heel graag zou willen hebben is de canon EOS 350D die is digitaal en spiegelreflex. perfecte combi. t nadeel van digitale camera's is namelijk dat je ze niet handmatig kan scherpstellen


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-05-2005 12:43 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2005 10:26 schreef valkyrian het volgende:
de camera die ik wel heel graag zou willen hebben is de canon EOS 350D die is digitaal en spiegelreflex. perfecte combi. t nadeel van digitale camera's is namelijk dat je ze niet handmatig kan scherpstellen


Er zijn behoorlijk wat niet-spiegelreflex digitale camera's waar je toch alles handmatig op kan instellen en handmatig kan scherpstellen hoor.. Het grote voordeel van SRL is vooral het gebruik van losse lenzen en de ccd-chip, maar qua instelmogelijkheden hoef je echt niet voor een spiegelreflex te kiezen.. Op mijn Canon powershot Pro1 kan je ook handmatig instellen en scherpstellen, net als op de vergelijkbare modellen van Nikon, Panasonic, Sony, Fuji, etc... Het enige wat ik graag nog gezien had op mijn camera was de mogelijkheid om met hogere ISO-waardes dan 400 te werken..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 06-05-2005 21:01]


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 07-05-2005 15:16 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 6 mei 2005 10:26 schreef valkyrian het volgende:
de camera die ik wel heel graag zou willen hebben is de canon EOS 350D die is digitaal en spiegelreflex. perfecte combi. t nadeel van digitale camera's is namelijk dat je ze niet handmatig kan scherpstellen


Gisteren gekocht... Over drie weken ga ik op vakantie, dan wil ik hem onder de knie hebben. In de standaard modes maakt hij alvast mooie plaatjes, ik ben nu aan het experimenteren met de custom modes. Geil apparaat wel. Binnenkort meer (in het fotografietopic, uiterAARS).


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-05-2005 18:31 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2005 15:16 schreef Aaargh het volgende:
Gisteren gekocht... Over drie weken ga ik op vakantie, dan wil ik hem onder de knie hebben. In de standaard modes maakt hij alvast mooie plaatjes, ik ben nu aan het experimenteren met de custom modes. Geil apparaat wel. Binnenkort meer (in het fotografietopic, uiterAARS).


Gaaf... al een mooie set lenzen erbij of een all in one lens?

Waar ga je trouwens heen op vakantie? Als je naar een warme lokatie gaat met mooie blauwe luchten dan raad ik je aan om van te voren nog even een fotozaak in te stappen voor een polarizer filter, dat schijnt je foto´s enorm veel sterker te maken ..


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 08-05-2005 12:51 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 7 mei 2005 18:31 schreef Valorian het volgende:
Gaaf... al een mooie set lenzen erbij of een all in one lens?


We eten de rest van de maand droge boterhammen en macaroni met ketchup. Voorlopig investeren we dus nog maar even niet in accessoires. Sowieso lijkt het me verstandiger om daarmee te wachten tot je de camera goed kent en weet welke eisen je eraan stelt.

quote:
Op 7 mei 2005 18:31 schreef Valorian het volgende:
Waar ga je trouwens heen op vakantie? Als je naar een warme lokatie gaat met mooie blauwe luchten dan raad ik je aan om van te voren nog even een fotozaak in te stappen voor een polarizer filter, dat schijnt je foto´s enorm veel sterker te maken ..


Ik ga naar Fuerteventura, een stoffig canarisch eiland voor de kust van Afrika. Ik ben er eerder geweest, omdat mijn zusje daar woont. Met onze oude digitale compactcamera kon je daar vrij aardige foto's maken, maar ik weet zeker dat de foto's beter worden met filters. However, ons nieuwe speelgoedje heeft diverse filterinstellingen, ik wil eerst eens zien hoe die de kleuren beïnvloeden. Experimenteren tot ik erbij neerval dus.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-05-2005 13:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2005 12:51 schreef Aaargh het volgende:
We eten de rest van de maand droge boterhammen en macaroni met ketchup. Voorlopig investeren we dus nog maar even niet in accessoires. Sowieso lijkt het me verstandiger om daarmee te wachten tot je de camera goed kent en weet welke eisen je eraan stelt.



Ik ga naar Fuerteventura, een stoffig canarisch eiland voor de kust van Afrika. Ik ben er eerder geweest, omdat mijn zusje daar woont. Met onze oude digitale compactcamera kon je daar vrij aardige foto's maken, maar ik weet zeker dat de foto's beter worden met filters. However, ons nieuwe speelgoedje heeft diverse filterinstellingen, ik wil eerst eens zien hoe die de kleuren beïnvloeden. Experimenteren tot ik erbij neerval dus.


Ok.. dat is misschien geen slecht idee... maar dan nog adviseer ik je een neutraal (of UV) filter op je camera te zetten, deze veranderd niets aan je kleurbalans maar voorkomt wel stof en beschadigingen aan je lens


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 08-05-2005 13:34 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 8 mei 2005 13:08 schreef Valorian het volgende:
Ok.. dat is misschien geen slecht idee... maar dan nog adviseer ik je een neutraal (of UV) filter op je camera te zetten, deze veranderd niets aan je kleurbalans maar voorkomt wel stof en beschadigingen aan je lens


Wijze woorden, Valorian! Een UV-filtertje kost gelukkig niet veel en het lijkt me een verstandige investering wanneer ik onze dure nieuwe camera meeneem naar een eiland dat half uit strand en half uit woestijn bestaat.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Skip
Usericon van Skip
Posted 08-05-2005 14:01 by Skip Wijzig reactieProfiel van SkipQuote dit berichthttp://members.home.nl/yoko

quote:
Op 15 augustus 2004 0:52 schreef Wishmaster het volgende:
874 euri, 100 euro afgepingt , je kan em elders misschien nog nets iets goedkoper krijgen als je goed zoekt (internet)

' Yep.. bulk versie ligt al vanaf 645, bij Kamera Express... ' Ook bij Progress

En dat is niet net iets goedkoper Maarja, als mensen teveel geld willen uitgeven, prima.



[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 08-05-2005 14:03]



Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 08-05-2005 14:02 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

ik kan een nikon D70 voor 650 van iemand overnemen.. iemand een idee hoe duur de lenzen hiervoor zijn?


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen