IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Digitale camera's Vorige pagina | Volgende pagina
6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 22-09-2006 14:35 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 14:13 schreef spectre het volgende:
Ik wil binnenkort een profesioneel toestel kopen. Als ik het goed heb dan moet ik zoeken naar een model met een losse lens want de kwalitiet van de foto wordt mede bepaald door de lens. Iemand een goede tip?

Wij hebben hier op het moment een Nikon D-50 liggen.

6megapixel, geen opnamefunctie helaas.
Resolution

3,008 x 2,000 [L]; 2,256 x 1,496 [M]; 1,504 x 1,000 [S]

Ideaal aparaat, alleen naar de prijs heb ik geen idee.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 15:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Leuke camera en vergeleken met zijn grotere broer, de D70 mist hij eigenlijk nouwelijks funkties die de gemiddelde thuisgebruiker vaak zal gebruiken.

Als je een beetje zoekt krijg je de losse body wel onder de € 500.

Met bijvoorbeeld een Sigma 28-70 f2.8 lens voor een kleine € 400 heb je dan een leuk starters setje.

Lens kan uiteraard goedkoper als je niet zonodig een lichtgevoelige lens nodig hebt.

Zelf gebruik ik overigens deze lens: http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=6374

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-09-2006 15:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 15:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik heb niet echt interesse in een starters setje, ik wil iets waar ik meteen iets goeds mee in huis heb.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-09-2006 15:25 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Post dan je budget, kunnen de experts je gelijk in de goede richting sturen.



spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 15:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dat had ik er anders wel bij gezet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 15:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

D50 is gewoon een prima camera hoor.
Lichtgevoelig ook nog wel (tot iso 1600)

Afhankelijk van wat je er mee gaat doen zou ik even rondneuzen voor een goede lens.

Met starters setje bedoel ik overigens niet een setje wat niet goed is.

Ik bedoel meer dat een 28-70 lens een leuke maat zoomlens is voor onder normale omsstandigheden. Uiteraard komen er bij de meeste mensen nog wel wat grotere lenzen bij. 70-200 mm bijvoorbeeld.

Houd er wel rekening mee dat digitale camera's meestal een cropfactor hebben van rond de 1.5.
28 mm is dan vergelijkbaar met 42 mm op een analoge camera.
Mocht je dus groothoekopnames willen maken zou ik voor een andere lens gaan.

Mocht je echt geld teveel hebben zou ik echter wel voor orginele nikon lenzen gaan. Zit namelijk veel beter glas in dan bij de Sigma of bijvoorbeeld Tamron lenzen.

Als ik zou moeten kiezen zou ik overigens om te beginnen eerder gaan voor goed glas dan voor een dure camera.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-09-2006 15:34 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

O.
Je wil eerst weten wat een professioneel toeste kost en dan gaan sparen?
Setje van XXL kost m.i. toch al aardig wat pegels iig.

Nou ja, ik maak me er niet druk om. Hoef totaal geen profi ding nl.
Ik heb m'n Powershot A510 weer aan m'n pa gegeven omdat 'ie niet klein/handzaam genoeg was.



spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 15:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Maargoed, de Nikon's zijn beter dan de Canon's?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-09-2006 15:39 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Oeh! Flamewar!
Volgns mij hebben zowel Nikon als Canon 50% van de evangelisten in hun kamp. Je wordt doodgegooid met de pro's van de eigen merk en de contra's van de andere.
Ikzelf als leek heb begrepen dat bijv. tijdens sportevenementen je alleen lange witte lenzen ziet. (Canon)



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 15:48 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Spectre, Ik heb zelf dus de D70
Overigens gebruik ik Nikon omdat de bediening ervan mij persoonlijk aan spreekt. Persoonlijk vind ik niet dat de topmerken digitale camera erg veel aan elkaar onder doen.

D70: €650
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=11700

maar natuurlijk liever een:

D200: €1600
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=13066

28-70mm f 2.8: € 1800
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=6374

70-200mm f 2.8 VR: € 1950
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=6399

50mm f 1.4: € 349
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=6392

Flitser Nikon SB800: € 420
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=7085


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 15:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Mikee, die witte lenzen heeft Nikon ook maar die zijn het prijsverschil amper waard. Het ziet er natuurlijk wel erg interessant uit. Dat dan weer wel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 15:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Maargoed, als ik het goed heb dan zijn er voor de lenzen weer goedkopere alternatieven die net wat minder presteren maar wel in prijs wat lager liggen? En die passen op zowel Canon en Nikon?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 15:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Mocht Spectre trouwens behoefte hebben aan een image stabilizer voor minder last van trilling bij lange sluitertijden (VR bij Nikon en IS bij Canon) is het wellicht verstandig om eens daar de Minolta 7D te kijken want die heeft dat in de body zitten terwijl eerder genoemde merken dat in hun lens zetten die daardoor dus duurder wordt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 16:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 15:53 schreef spectre het volgende:
Maargoed, als ik het goed heb dan zijn er voor de lenzen weer goedkopere alternatieven die net wat minder presteren maar wel in prijs wat lager liggen? En die passen op zowel Canon en Nikon?


Elk merk heeft zijn eigen vatting dus lenzen zijn niet uitwisselbaar.

After market lenzen zijn leverbaar in varianten voor de meeste gangbare merken camera.

Overigens vind ik bij de duurdere orginele lenzen de kleuren en diepte (Op groot diafragma je onderwerp scherp en de achtergrond wazig hetgeen je onderwerp accentueert) op de foto wel beter.

Het is dus even kijken of dat het je waard is het 3voudige voor een lens te betalen. De prijs verschilt namelijk aanzienlijk bij vergelijkbare soorten lenzen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-09-2006 16:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ok. Bedankt alvast


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 22-09-2006 16:02 by enlil Wijzig reactieProfiel van enlilQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 15:53 schreef spectre het volgende:
Maargoed, als ik het goed heb dan zijn er voor de lenzen weer goedkopere alternatieven die net wat minder presteren maar wel in prijs wat lager liggen? En die passen op zowel Canon en Nikon?


Nee, Nikon heeft een andere lensvatting dan Canon.

Maar Sigma en Tamron maken lensen die met verschillende lensvattingen in de handel zijn. Er zijn Sigma en Tamron lenzen die perfect presteren en zeker niet onder doen voor die van Nikon. Ik heb niks te klagen over die objectieven tenminste, terwijl de Nikon kitlens soms vertekening heeft in de hoeken bij een groot diafragma.

Canon 350D en Nikon D70S zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd, al komt Canon standaard met een minder goed kit-objectief terwijl die van de D70S stukken beter is. D70S is wat robuuster en zwaarder (minder plastic). Gewoon een fijne camera!

[Dit bericht is gewijzigd door enlil op 22-09-2006 16:05]


Signature


renYek
Usericon van renYek
Posted 22-09-2006 16:02 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Ik ben aan het overwegen om een andere telefoon te kopen met een (voor die begrippen) goede camera erin. Ik heb een digicam maar die heeft een reactietijd van een dronken rus..

En aangezien ik altijd van die leuke momenten heb waarvan ik dan eventueel een foto zou willen hebben als ik die camera niet bij me heb en ik dus maar met mijn foon gammele fotos maak is dit wellicht een optie..


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 16:09 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


renYek
Usericon van renYek
Posted 22-09-2006 16:11 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

tenks! ziet er stoer uit


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-09-2006 20:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

PFFFFF Amateurs!

quote:

Zwitsers ontwerpen digicam met 160 megapixel

ZURICH - Hoeveel megapixel heeft jouw digicam, twaalf? Amateur! Zwitsers blijken niet alleen heel goed in het maken van dure horloges, maar ook in het ontwerpen van digitale camera's met een belachelijk hoog aantal megapixels. De Seitz 6x17 Digital schiet plaatjes van maar liefst 160 (ja, honderd en zestig) megapixels.

Laat ik het nog maar een keer zeggen: deze digitale camera maakt foto's van 160 megapixels. Met een ISO-bereik van 500 tot 10.000 en een sluitersnelheid van 1/20.000e seconde is dit geen digicam die je in de Mediamarkt aanschaft. Liefhebbers moeten 42.300 Zwitsere frank (bijna 25.000 eurie) neerleggen voor de studioversie en 45.500 voor de draagbare editie, rond de 26.800 euro.

Of nou ja, draagbaar... Verwacht niet dat je dit apparaatje in je binnenzak steekt. Deze jongen meet 49,5 centimeter breed, 17,5 centimeter hoog en 9,5 centimeter dik en weegt maar liefst 2,8 kilogram, het streefgewicht van een gemiddelde kat.

Ook moet je niet denken dat je geheugenkaartje van een gigabyte voldoende is om lekker een dagje foto's te gaan maken: na één foto is je kaart vol. Een 48-bits tiff-bestand is 922 megabyte groot, maar als je raw-foto's maakt scheelt dat meteen flink: 307 MB per foto.

De foto's worden dan ook via Gigabit ethernet verstuurd naar een Mac Mini. Of de Mac Mini bij de prijs is inbegrepen is niet bekend, maar laten we daar wel van uit gaan. Mocht je geïnteresseerd zijn, het toestel is vanaf begin 2007 beschikbaar.






KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-09-2006 20:11 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Dat ziet er desondanks behoorlijk debiel uit, moet ik zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 22-09-2006 20:13]



Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 22-09-2006 20:11 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Dr zal iemand voor je staan bij een concert met zo'n ding



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-09-2006 20:11 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dan maak je zoiets geweldigs en geef je het een uiterlijk wat bijna even beroerd is als de gemiddelde "My First Sony".

Jammer.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-09-2006 20:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ze houden sowieso een beetje van retro styling:

http://www.roundshot.ch/xml_1/internet/de/intro.cfm


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-09-2006 20:19 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2006 20:17 schreef Chelman het volgende:
Ze houden sowieso een beetje van retro styling:

http://www.roundshot.ch/xml_1/internet/de/intro.cfm

Die bovenste ziet er veeeel beter uit. Nogal heavy-duty industrial looking.
Die andere deed me op een hele vreemde manier denken aan een inlegkruisje oid? Of juist een maximaximaxipad.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 22-09-2006 20:19]



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen