IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Beste Gitarist Vorige pagina | Volgende pagina
Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 05-07-2003 13:43 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

Moore
Gambale
Lane
Friedman
Becker
Firkins


[Dit bericht is gewijzigd door Rythm3 op 07-07-2003 17:17]


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 05-07-2003 14:28 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Jimi Hendrix
Eddie Van Halen
Angus Young
Jimmy Page


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-07-2003 14:33 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2003 0:26 schreef mcoenen het volgende:
ON TOPIC !



Goede gitaristen:

ook zeker niet te vergeten:

- Dimebag Darrell !!!




Zeker ja, Cemetary Gates solo is toch wel goed


"This one is older than shit, heavier than time!"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 07-07-2003 12:02 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 24 juni 2003 21:00 schreef enforcer het volgende:
Soory dat is niet aan jou om te bepalen, misschien ben ik wel veel meer open minded dan jij!

Je durft nogal jezelf een objectieve smaak toe te delen, smaak is per definitie NIET objectief volgens mij probeer je gewoon een paar dure woorden in een zin te proppen!


Vergeef mij mijn semantiek. Maar wat ik bedoelde met "objectieve smaak" is het waarderen van een muzikant ongeacht of jij de muziek goed vindt of niet. Ik kan bijvoorbeeld niet helemaal weg zijn van Beethoven, maar het is moeilijk te zeggen dat hij geen groot muzikant was.

quote:
Sorry maar je slaat de plank helemaal mis, op een vrij arrogante manier!

Haha, sorry, arrogant was niet de toon die ik zocht, ik zocht meer naar geirriteerde toon. Dit is uiteraard niets persoonlijks, maar ik word altijd een beetje moe als men Vai en/of Satriani met herseloze snelheidsmaniaken vergelijken. Naar mijn mening is dat maar 1 van de vele "muzikale technieken" die zij (zeer goed) beheersen. Ik besef dat dit mijn probleem is, maar op deze manier ga ik er mee om, dit ook om reacties uit te lokken die dan eventueel leiden naar een goede discussie.

quote:
Ik vind die Azagtoth overigens best een originele gitarist, maar de laatste maaksels van MA kunnen me niet zo bekoren, de oudere CD's vind ik echter wel goed zeker "altars of madness"

Ik moet zeggen dat ik de laatste cd ook zeer goed vind. Qua sfeer vind ik Gateways een meesterwerk, ik mis alleen af en toe de ouderweste aggressieve Death Metal, het zit er wel in, maar niet zoveel als in hun eerdere werken. Hopelijk vinden we dat weer terug in de nieuwe cd die binnekort uitkomt.



lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 08-07-2003 1:58 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

John Petrucci (Dream Theater)


no text supplied


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-07-2011 20:40 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Euroboy


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-07-2011 20:51 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Malcolm Young
Tony Iommi
James Hetfield
Jonny Ramone
Scott Ian
Tommie Victor ( vroeger)
Dino cazares
Mike Scaccia
Garry Holt
Zo iets is het voor mij


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-07-2011 21:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 20:51 schreef nark het volgende:
James Hetfield



Why


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-07-2011 21:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wolfgang Zenk
Ron Jarzombek
Alex Skolnick
Django Reinhardt


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-07-2011 21:19 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 21:12 schreef XXL het volgende:
Why




Okeey dan, alles tot en met Justice.....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-07-2011 21:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij James.

Wat hij moet doen doet hij doorgaans goed maar bij goede gitarist kijk ik persoonlijk meer naar de technische skills van een gitarist en daar scoort hij bij mij niet beter dan de middenmoot.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-07-2011 21:31 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 21:25 schreef XXL het volgende:
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij James.

Wat hij moet doen doet hij doorgaans goed maar bij goede gitarist kijk ik persoonlijk meer naar de technische skills van een gitarist en daar scoort hij bij mij niet beter dan de middenmoot.




Zoals je aan mijn lijstje ziet ben ik meer van de slag gitaristen en hij heeft zeer veel gave riffs bedacht en daarom vind ik die gast goed.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-07-2011 21:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Duidelijk.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 20-07-2011 22:15 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2003 22:24 schreef Rasputin het volgende:
Steve Howe


+1

En dat nog niemand Steve Hackett heeft genoemd, of David Rhodes.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 20-07-2011 22:27 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 20 juli 2011 21:25 schreef XXL het volgende:
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij James.

Wat hij moet doen doet hij doorgaans goed maar bij goede gitarist kijk ik persoonlijk meer naar de technische skills van een gitarist en daar scoort hij bij mij niet beter dan de middenmoot.


Beetje verschrikkelijk veel loodstrakker dan de meeste andere gitaristen, zeker met zang erop.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-07-2011 22:38 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Achja, techniek, sfeer, gevoel, whatever.

Is Paco de Lucia beter dan Jimi Hendrix, en is die op zijn beurt weer beter dan Clapton? (Grappig, Jan Akkerman noemde Gelling (C&T ooit beter dan Clapton).

Afijn, de 2 namen die ik het eerst liet vallen zijn mijn favorieten in ieder geval.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 20-07-2011 22:39 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

C&TB = Cuby and the Blizzards trouwens, maar die kutsmileys verneuken het alweer. Alweer, ja.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-07-2011 0:00 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 juli 2011 22:38 schreef Schuurman het volgende:
Achja, techniek, sfeer, gevoel, whatever.

Is Paco de Lucia beter dan Jimi Hendrix, en is die op zijn beurt weer beter dan Clapton? (Grappig, Jan Akkerman noemde Gelling (C&T ooit beter dan Clapton).

Afijn, de 2 namen die ik het eerst liet vallen zijn mijn favorieten in ieder geval.


Inderdaad zijn dit soort vraagstukken appels met peren vergelijken, Favoriete Gitarist zou een betere titel zijn.

Dan zou ik zoiets posten:
- Tony Iommi
- Jimi Hendrix
- Jimi Page
- Chuck Schuldiner


Toch ook meer Riff Meisters dan snelheidsduivels.



Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2011 0:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

-Jimmy Rosenberg
-Django Reinhardt
-Paul Leary
-Al Jourgensen
-Billy Gibbons
-Frederik Puntdroad
-Greg Sage
-King Buzzo
-Josh Homme


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 21-07-2011 0:47 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Een paar favorieten/prima gitaristen:

Tony Iommi
James Hetfield
Slash
Scott Ian
Scott Hull
Dino Cazares
Andreas Kisser
etc.

[Dit bericht is gewijzigd door collision-tammi op 21-07-2011 0:47]



Sjon
Usericon van Sjon
Posted 21-07-2011 0:48 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 21:19 schreef XXL het volgende:
Ron Jarzombek


Juist


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-07-2011 0:53 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik nomineer Sjons rechterhand.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 21-07-2011 0:54 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

het gaat niet over masturbatie technieken!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 21-07-2011 0:59 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2011 0:53 schreef jbassist het volgende:
Ik nomineer Sjons rechterhand.


Dou bist gek!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-07-2011 11:28 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2011 0:00 schreef MR. N het volgende:
Inderdaad zijn dit soort vraagstukken appels met peren vergelijken, Favoriete Gitarist zou een betere titel zijn.

Dan zou ik zoiets posten:
- Tony Iommi
- Jimi Hendrix
- Jimi Page
- Chuck Schuldiner


Toch ook meer Riff Meisters dan snelheidsduivels.




Bazenlijst!

Zelf ben ik erg fan van Latimer van Camel. Perfecte kruising tussen gevoel, progressiviteit en techniek.

Voor de meeste vette riffs ga ik toch voor Tony Iommi.



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen