IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Verkiezingen in België Vorige pagina | Volgende pagina
Lies
Usericon van Lies
Posted 13-06-2004 22:28 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vraag me af of ze dat cordon nog kunnen handhaven.

De Blokkers weten hun standpunten wel altijd mooi te brengen. Praten kunnen ze wel, die mannen.

En 't cordon sanitaire... 't Principe staat me wat tegen. Laat ze ook 'ns een tijdje meespelen en op hun bek gaan, en dan zien we wel.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Lies
Usericon van Lies
Posted 13-06-2004 22:29 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:26 schreef attila_de_hun het volgende:
damn, zijn de groenen er geheel uitgekegeld?

Ecolo en Groen! hebben beide nog een zeteltje...


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 13-06-2004 22:30 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:26 schreef attila_de_hun het volgende:
damn, zijn de groenen er geheel uitgekegeld?


Heheh, dat groene hoopje snot weg


"Obras son amores y no buenas razones"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2004 22:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:30 schreef Malekith het volgende:
Heheh, dat groene hoopje snot weg


wacht maar totdat heel Vlaanderen een betonnen bedrijventerrein/woonwijk/maisveld is. dan had je gehoopt dat er wel wat meer hoop snot was geweest.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2004 22:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:28 schreef Lies het volgende:
De Blokkers weten hun standpunten wel altijd mooi te brengen. Praten kunnen ze wel, die mannen.

En 't cordon sanitaire... 't Principe staat me wat tegen. Laat ze ook 'ns een tijdje meespelen en op hun bek gaan, en dan zien we wel.


de reden dat Blok zo hoog scoort is omdat ze veel kunnenzeggen maar op niks worden afgerekend. ik denk: een regeerpartij en het is weer een "gewone" politieke partij.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 13-06-2004 22:35 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:32 schreef attila_de_hun het volgende:
wacht maar totdat heel Vlaanderen een betonnen bedrijventerrein/woonwijk/maisveld is. dan had je gehoopt dat er wel wat meer hoop snot was geweest.


Ach, het feit dat ze 'groen' zijn is dan misschien een pluspunt. Hun enige, in mijn mening.
Stemrecht voor buitenlanders.... Waar halen ze het idee


"Obras son amores y no buenas razones"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-06-2004 22:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Gheghe, Vlaams Blok 2e partij in Belgie en die wilden ze verbieden? Zou leuk staan in Nederland, als een rechter de PvdA verbood.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 13-06-2004 22:41 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:34 schreef attila_de_hun het volgende:
de reden dat Blok zo hoog scoort is omdat ze veel kunnenzeggen maar op niks worden afgerekend. ik denk: een regeerpartij en het is weer een "gewone" politieke partij.

Daar ben ik het eigenlijk 100% mee eens.


Lies
Usericon van Lies
Posted 13-06-2004 22:43 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:41 schreef DarknessThere het volgende:
Daar ben ik het eigenlijk 100% mee eens.

Ik denk dat zowat iedereen het daarmee eens is... Behalve de partijleidingen van de andere partijen.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 13-06-2004 22:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:28 schreef Lies het volgende:
De Blokkers weten hun standpunten wel altijd mooi te brengen. Praten kunnen ze wel, die mannen.

En 't cordon sanitaire... 't Principe staat me wat tegen. Laat ze ook 'ns een tijdje meespelen en op hun bek gaan, en dan zien we wel.

Kijk, jij hebt het gewoon door.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2004 22:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:39 schreef Misanthrope het volgende:
Gheghe, Vlaams Blok 2e partij in Belgie en die wilden ze verbieden? Zou leuk staan in Nederland, als een rechter de PvdA verbood.


daar zouden enkele hier toch voorstander van zijn denk ik.

hoe gaat het eigenlijk met "jullie" Pvda???


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-06-2004 22:51 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:47 schreef attila_de_hun het volgende:
daar zouden enkele hier toch voorstander van zijn denk ik.

hoe gaat het eigenlijk met "jullie" Pvda???
Ik zou er in democratisch opzicht op tegen zijn.

'Jullie' PvdA? Je bedoelt de commies in Belgie?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2004 22:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:51 schreef Misanthrope het volgende:
1.Ik zou er in democratisch opzicht op tegen zijn.

2. 'Jullie' PvdA? Je bedoelt de commies in Belgie?


1. ik ook.

2. sorry, ik verwarde je effe met een Vlaming.(maak je vlag wat groter )


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 13-06-2004 23:35 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:35 schreef Malekith het volgende:
Stemrecht voor buitenlanders.... Waar halen ze het idee


Ach, dat is een idee dat de meeste partijtjes hier in Nederland ook wel aanstaat...

Over een paar jaar toch maar eens verkassen richting het noorden denk ik


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2004 0:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik denk niet dat de bron van Atilla zo betrouwbaar is....

quote:
Op 13 juni 2004 22:04 schreef attila_de_hun het volgende:
1. Het Blok is radicaal tegen abortus. Toen het debat op gang kwam
verklaarde Annemans:" Het meest ontstellende rond het abortusdebat is het
feit dat het überhaupt moet gevoerd worden. Er zou zelfs geen sprake mogen
zijn van een debat". Voor het Blok is er nooit een goede reden voor abortus
Enkel als er gevaar is, mag abortus toegepast worden. Vrouwen die verkracht
worden en het kind niet willen behouden, moeten hun zwangerschap volledig
ten einde dragen. Na de geboorte mogen ze het ongewenste kind afstaan voor
adoptie. Stel dat Laetitia Delhez zwanger zou zijn van Dutroux. Volgens het
Blok zou er geen abortus mogen uitgevoerd worden als er geen gevaar is voor de gezondheid van Laetitia.



Dit is een tendentieuze manier om een op zich legitiem standpunt te diskrediteren d.m.v. het inspelen op extreme emoties iv.m. zaak Dutroux.

quote:

3. Het Blok wil ook een verbod op tegenbetogingen. Dit lijkt vreemd
omdat het Blok zelf een traditie heeft van tegenbetogingen.



Het is hoe je het brengt.....

Volgens mij gaat het de Blok om het strenger aanpakken van allerlei gewelddadige voddenballen die elke demonstratie die ze niet aanstaat met geweld proberen te verstoren.....

Vlamingen? Heeft u hier nauwkeurigere info over?

quote:

4. Eén van de voorname Blokleden Alexandra Colen sprak zich in het
verleden uit voor een afschaffing van de sociale zekerheid. Dit zou
vervangen worden door een systeem van privé-verzekeringen. Hier krijgen we
een situatie waar de rijken een betere verzekering kunnen afsluiten dan
mensen met minder geld. In de VS kennen we deze situatie al: Wie geen geld
(en dus geen goede verzekering) heeft, krijgt ook geen verzorging in
ziekenhuizen, geen tandverzorging . .



Feitelijke onjuistheid. In de VS is sowieso elke ziekenhuis verplicht om acute zorg te verlenen (EHBO). Daarnaast bestaat er een stelsel van state hospitals en charity hospitals die evenwel zorg verlenen zonder een verzekering.

quote:

5. Het Blok is ook voor de flat-tax zoals in de VS. Hierin worden de
belastingschalen afgeschaft, alle inkomens worden gelijk belast. De armen
moeten dan evenveel belastingen betalen als de rijken. Weeral een maatregel
tegen de armen en een goede zaak voor de mensen met veel geld. Het Blok
vertegenwoordigt -zoals ze zelf zegt- de kleine man, maar de maatregelen
waar zij voorstaan treffen juist de kleine man.



Ten eerste kent de VS geen flat-tax. Ze kennen net als hier een progressief belastingstelsel.

Ten tweede is een flat-tax een zeer goede oploissing om eerlijk met geld om te gaan. Het zou lang voeren om alle ins en outs te bespreken maar laat ik volstaan met het feit dat de vier Europese landen die recentelijk een flat-tax invoerden een substantieel hogere belasting opbrengst hebben en een belasting druk die gemiddeld lager is dan dat het was.



....toen las ik al niet verder....


VB is niet een partij die ik zou steunen maar dit was duidelijk een poging om de partij in slechte daglicht te brengen en NIET om feitelijk hun program weer te geven.

Ik vind het wel van een enorme arrogantie getuigen om het cordon sanitaire nog steeds vol te houden. Je zegt in feite tegen pakweg 24% van je bevolking: 'Wat jullie vinden interesseert ons geen reet'. Een walgelijke instelling.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-06-2004 0:35 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 13 juni 2004 21:27 schreef Gunman het volgende:
O ja, doen, ga lopen...daar los je alles gelijk mee op



Mo vent, toch leer lezen


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-06-2004 0:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 0:24 schreef Chelman het volgende:


Ik vind het wel van een enorme arrogantie getuigen om het cordon sanitaire nog steeds vol te houden. Je zegt in feite tegen pakweg 24% van je bevolking: 'Wat jullie vinden interesseert ons geen reet'. Een walgelijke instelling.

Ik sta ook achter die stelling. Laat hun kiezers even zien wat het geeft als het Blok niet langer een oppositiepartij is en ze zich echt met de beslomeringen van alledag moet gaan bezig houden.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-06-2004 0:39 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 0:35 schreef ~Narsil het volgende:
Mo vent, toch leer lezen

Jaja, je was het van plan,niks op tegen...Maar "Fuck België",... ik vind schijten op je eigen land gewoon niet horen, maar da's mijn mening.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 14-06-2004 0:42 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 22:04 schreef attila_de_hun het volgende:
6. Als enige schaart het Vlaams Blok zich niet achter het Verdrag van de
Rechten van het Kind. Het Blok vindt de rechten van het kind te ver gaan.



Ze zijn zelfs tout court tegen het Verdrag van de Rechten van de Mens

quote:
Filip Dewinter: "Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool." (Filip Dewinter op 14 juni 1992 in het VRT-programma De Zevende Dag)

en

Gerolf Annemans nauwelijks één dag later: "Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden."(in De Morgen van 15 juni 1992)



Na deze verkiezingen kunnen ze dat cordon sanitaire toch nooit volhouden Ik ga hier dus ook mee akkoord:

quote:
Op 14 juni 2004 0:24 schreef Chelman het volgende:

Ik vind het wel van een enorme arrogantie getuigen om het cordon sanitaire nog steeds vol te houden. Je zegt in feite tegen pakweg 24% van je bevolking: 'Wat jullie vinden interesseert ons geen reet'. Een walgelijke instelling.


Het heeft al lang genoeg aangesleept, als ze regeren proberen zullen ze falen, laat ze dan toch proberen. Krijgen ze meteen een hoop minder aanhang. Zwarte zondag na zwarte zondag stapelt zich op, 'tis al 13 jaar geloof ik dat het Blok overwinning na overwinning opstrijkt, er is geen stoppen aan zo. Zoals Patrick Janssen (s?), sp.a, op tv zei "zelfs mensen in dorpen en gehuchten denken dat ze binnenkort in een soort Antwerpen zullen wonen met alle problemen vandien, en stemmen nu al om te behouden wat ze hebben." Die mensen zijn gewoon bang, en met reden.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-06-2004 9:46 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Chelman, als liberaal kun je niet mensen het recht ontzeggen te betogen, voor welk standpunt zij ook de straat op gaan.

Bovendien is die oppering door het blok om tegenbetogingen te verbieden een directe inbreuk op de vrijheid van meningsuiting, een van de founding regels van een democratie.

Als het VB tegen abortus is zelfs in het geval van verkrachting maakt het niet uit of ze dat voorbeeld van Dutroux gebruikt of niet, er worden genoeg vrouwen verkracht op deze wereld jammer genoeg, en niemand maar dan ook niemand zou hen moeten verplichten het kind te dragen van de man die hun leven totaal verneukt heeft.

Het VB mag wat mij betreft meeregeren, ik woon niet in België dus dat is makkelijk zeggen, maar het zou best goed kunnen dat het VB zoiets zal worden als de LPF, aanwezig maar niet wezelijk. Het is geen democratie meer als je partijen waar zo'n groot gedeelte van de bevolking op stemt buiten de regering houdt d.m.v. cordon sanitaire.

Het wordt echter anders als een regeringspartij een directe aanval doet op de democratie (of de beginselen van die democratie) die hen die macht gegeven heeft, dan moet die partij linea recta uit het parlement geflikkerd worden en permanent geweert worden van deelname in toekomstige verkiezingen.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2004 10:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 9:46 schreef Phriar het volgende:
Chelman, als liberaal kun je niet mensen het recht ontzeggen te betogen, voor welk standpunt zij ook de straat op gaan.

Bovendien is die oppering door het blok om tegenbetogingen te verbieden een directe inbreuk op de vrijheid van meningsuiting, een van de founding regels van een democratie.



L.E.Z.E.N.

Volgens mij zijn ze helemaal niet tegen tegenbetogingen maar zijn voor het aanpakken van bewuste gewelddadige verstoringen zoals we dat van linkse voddenballen gewend zijn.

Vandaar mijn vraag aan de Vlamingen om dit te verduidelijken.
quote:

Als het VB tegen abortus is zelfs in het geval van verkrachting maakt het niet uit of ze dat voorbeeld van Dutroux gebruikt of niet, er worden genoeg vrouwen verkracht op deze wereld jammer genoeg, en niemand maar dan ook niemand zou hen moeten verplichten het kind te dragen van de man die hun leven totaal verneukt heeft.



Dat is prima dat je dat vindt, maar zoals je weet is het voor velen een discutabel standpunt.... Het proberen te beëindigen van de discussie op deze manier is gewoon een zwaktebod.

quote:

Het wordt echter anders als een regeringspartij een directe aanval doet op de democratie (of de beginselen van die democratie) die hen die macht gegeven heeft, dan moet die partij linea recta uit het parlement geflikkerd worden en permanent geweert worden van deelname in toekomstige verkiezingen.


Definieer aanval op democratie en hoe het Vlaams Blok deze aanval uitgevoerd heeft?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-06-2004 10:48 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"tegenbetogingen" = niet per sé knokploegen
, of gewelddadig protest.

l.e.z.e.n. ?

Dat laatste was een algemene opmerking van mij om aan te geven hoe ik denk over partijen en democratie. Ik ben er van overtuigd dat als een partij probeert wetten in te te voeren die tegen enkele basis-beginselen van de democratie gaan (vrijheid van meningsuiting/protest, rechten van het kind/vrouw/mens, vrijheid van de pers, en meer van die waarden waar zonder wij geen democratie zouden hebben) ze als partij zijnde het recht verspelen zetel te nemen in een democratische regering.

Als het VB bijvoorbeeld wilde invoeren dat scholen gescheiden moesten zijn m.b.t. ras/cultuur/huidskleur (om maar een wild iets te noemen) vind ik niet dat een dergelijke partij toegestaan moet worden, omdat door dergelijke acties de democratie zal wankelen op haar grondvesten, en het best aan de basis zou kunnen staan van verregaande polarisatie of zelfs een burgeroorlog...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2004 11:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 10:48 schreef Phriar het volgende:
"tegenbetogingen" = niet per sé knokploegen
, of gewelddadig protest.

l.e.z.e.n. ?



Jep. L.E.Z.E.N.

Ik zei dat de VB volgens mij:

NIET tegen tegendemonstraties is maar wel
VOOR het aanpakken van gewelddadige verstoringen

Ik uitte mijn twijfels over de integriteit van de stukje van Atilla (zoals hij dat zelf ook uitte) omdat ik dus dacht dat het niet een weergave van hun program is maar een weergave van hoe iemand graag hun program interprteerde. Vandaar dat ik dus aan de Vlamingen vroeg om het e.e.a. te beamen.

Nu heb ik het zelf gedaan:

http://vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf

Er wordt met geen woord over demonstraties gerept.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lies
Usericon van Lies
Posted 14-06-2004 11:17 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 11:08 schreef Chelman het volgende:
http://vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf

Die had ik inderdaad al eerder gepost. Dat "dertigpuntenplan" van Atilla is gewoon een forward die de ronde gedaan heeft en die inderdaad geen officiële standpunten vertolkt.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 14-06-2004 16:25 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

Ik wilde even zeggen, dat ik t volslagen belachelijk vind dat je in Bels MOET stemmen. Als je dat niet doet krijg je een boete van €250 (of iets in die richting) aan je neus hangen

Het broertje van mn vriend zat in Leuven omdat hij moest blokken voor examens en daarom kon hij niet stemmen. Moest er een hele brief geschreven worden waarom hij niet kon stemmen, want anders kreeg ie dus een boete!!

Damn... ik vind t echt belachelijk. En vooral die tijden. Van 8 uur sochtends tot 3 uur smiddags..*zucht*

Vorig jaar kon je uren in de rij staan omdat het zo vreselijk druk was!!
Gelukkig konden we gisteren zo doorlopen en waren we binnen 10 minuten weer uit het stembureau

DAN ben ik blij dat ik in Nederland woon als ik dat hoor


LAI LAI HEI


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen