IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Verkiezingen in België Vorige pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-06-2004 13:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 13:51 schreef Chelman het volgende:
Nee. Daar staat de VVD namelijk niet voor.

whahaah, ben je weer bezig geweest!!!!

quote:
WWW.LIBERTARIAN.NL




geplaatst op: 14.06.2004 21:58

--------------------------------------------------------------------------------

STEMRECHT IS GEEN RECHT

Als je geinteresseerd bent in hoe het ook anders kan, dan moet je zeker naar de onderstaande links gaan:

WWW.LIBERTARIAN.NL
WWW.MEERVRIJHEID.NL
WWW.FREE-EUROPE.ORG

"Introduction to Liberty":
WWW.ISIL.ORG/resources/introduction.swf
"Democratie, een Slecht en Verdorven Idee":
WWW.MEERVRIJHEID.NL/hhhdemocratie.htm
"Dump de democratie":
WWW.MEERVRIJHEID.NL/aw-dumpdemocratie.htm

Je zult gegarandeerd een eye-opener krijgen. Het libertarisme is een relatief onbekend idee in Nederland (in Amerika is het al veel langer populair), maar ik zie dat veel mensen ontevreden zijn over het politieke systeem, en het libertarisme biedt daarop een verfrissend en realistisch alternatief.

Libertariërs willen van het stemrecht af omdat zij DIRECTE controle willen hebben over hun leven, en GEEN controle willen uitoefenen over anderen.

Libertariërs vinden dat de onvervreemdbare menselijke rechten op leven, vrijheid, en eigendom verankerd moeten zijn in de Wet, en niet voor het grijpen liggen voor de 'democratische meerderheid'.

De Libertarische Partij is de enige partij die de politiek wil afschaffen, die de keuze weer terug wil brengen bij de burger; niet via omslachtige verkiezingen, waarbij je eens in de zoveel jaar wordt opgetrommeld om een op de zoveel miljoen kans te hebben om een op de zoveel duizend in je huidige situatie te veranderen; maar door de burger direct te laten bepalen van welke diensten hij gebruik wil maken.

Libertariërs vinden dat mensen het recht hebben om hun leven te leiden zoals zij dat willen, niet zoals politici en bureaucraten dat wilen. Libertariërs vinden dat mensen een onvervreemdbaar recht hebben op hun leven, hun vrijheid, en hun rechtmatig verkregen eigendommen, zolang zij geen dwang, geweld, of fraude initiëren tegen de rechten van anderen.

STEMRECHT IS GEEN RECHT

WWW.LIBERTARIAN.NL
WWW.MEERVRIJHEID.NL
WWW.FREE-EUROPE.ORG

"Introduction to Liberty":
WWW.ISIL.ORG/resources/introduction.swf
"Democratie, een Slecht en Verdorven Idee":
WWW.MEERVRIJHEID.NL/hhhdemocratie.htm
"Dump de democratie":
WWW.MEERVRIJHEID.NL/aw-dumpdemocratie.htm


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 15-06-2004 14:33 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 14 juni 2004 16:25 schreef Sarah het volgende:
Ik wilde even zeggen, dat ik t volslagen belachelijk vind dat je in Bels MOET stemmen. Als je dat niet doet krijg je een boete van €250 (of iets in die richting) aan je neus hangen

Het broertje van mn vriend zat in Leuven omdat hij moest blokken voor examens en daarom kon hij niet stemmen. Moest er een hele brief geschreven worden waarom hij niet kon stemmen, want anders kreeg ie dus een boete!!

Damn... ik vind t echt belachelijk. En vooral die tijden. Van 8 uur sochtends tot 3 uur smiddags..*zucht*

Vorig jaar kon je uren in de rij staan omdat het zo vreselijk druk was!!
Gelukkig konden we gisteren zo doorlopen en waren we binnen 10 minuten weer uit het stembureau

DAN ben ik blij dat ik in Nederland woon als ik dat hoor



Ik ben absoluut voorstander van stemplicht. Met stemrecht zie je duidelijk dat enkel de bovenlaag van een maatschappij gaat stemmen, zijnde de rijken en mensen met hogere opleidingen (zie amerika bijvoorbeeld). Bij stemplicht moeten de 'lagere' klassen van de samenleving of ze nu willen of niet ook een stem uitbrengen.

Dat van dat in Leuven studeren.. Als je op een andere plaats studeert dan waar je woont kan je of in je studentenstad gaans temmen (is een nieuwe regel sinds enekle jaren) of je kan iemand een volmacht geven, wat echt megasimpel is. Ik heb ook bij volmacht gestemd voor iemand. Gewoon ff papiertje invullen en tekenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 15-06-2004 14:34]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Lies
Usericon van Lies
Posted 15-06-2004 15:18 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 14:33 schreef Sharteel het volgende:
Dat van dat in Leuven studeren.. Als je op een andere plaats studeert dan waar je woont kan je of in je studentenstad gaans temmen (is een nieuwe regel sinds enekle jaren) of je kan iemand een volmacht geven, wat echt megasimpel is. Ik heb ook bij volmacht gestemd voor iemand. Gewoon ff papiertje invullen en tekenen.
Ja, en dan stempelen die oetlullen in het stemlokaal het vodje nog verkeerd af. 't Is inderdaad niet meer dan een formaliteit, maar niet echt superhandig in een klein dorp waar het gemeentehuis maar een paar uur per week open is...


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 15-06-2004 15:28 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Ik raak het een beetje beu om te zeggen, maar er is hier "opkomstplicht", geen "stemplicht". Overigens ben ik voorstander van die opkomstplicht, want anders blijft de helft van de vlamingen in z'n luie zetel zitten . Of erger nog: enkel de malcontente personen gaan hun anti-establishment stem op het vlaams blok gaan uitbrengen zodat die partij met grote voorsprong de grootste wordt. Zo een moeite is dat stemmen nu toch ook weer niet.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-06-2004 15:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 14:33 schreef Sharteel het volgende:
Ik ben absoluut voorstander van stemplicht. .

Niet wettelijk. wel moreel. Als iemand zich niet wil verdiepen in de politieke partijen, waarom zou deze dan wettlijk moeten worden gedwongen naar het stemhokje te gaan? Zie België welke type partijen de meeste stemmen dan krijgen.
Wel vind ik dat moreel gezien een persoon zou moeten stemmen. Het is een groot recht dat wij dat mogen en kunnen doen onder eerlijk omstamdigheden, en dit is niet zonder slag of stoot verkregen.


Lies
Usericon van Lies
Posted 15-06-2004 15:52 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 15:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Als iemand zich niet wil verdiepen in de politieke partijen, waarom zou deze dan wettlijk moeten worden gedwongen naar het stemhokje te gaan?
Omdat ze anders toch maar lopen te zagen dat de wereld om zeep is en alle politici politiekers zijn en bla bla. Mensen die stemmen mogen zagen, mensen die niet stemmen niet.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 15-06-2004 16:46 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

akkoord.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 17-06-2004 1:03 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 15 juni 2004 12:02 schreef Manifest het volgende:

Wat weet Marco daar nou van, hij woont niet eens in België. Of zit er familie van hem in het Vlaams blok.


Hm, dat kunnen de tegenstanders van het Blok wel goed: onweerlegbare feiten ontkennen.


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-06-2004 13:09 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 1:03 schreef Marco_Filth het volgende:
Hm, dat kunnen de tegenstanders van het Blok wel goed: onweerlegbare feiten ontkennen.

Jij kan ook heel goed onzin lullen.


F*ck hippies


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-08-2004 19:58 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik zal dit bericht maar hier plaatsen.



dit is toch belachelijk? Of moet ik dat nog uitleggen?


Curunír
Usericon van Curunír
Posted 06-08-2004 20:05 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

Stand-up comedian Jahjah heeft een kiezersbereik van met moeite een procentje. Waarom toch zoveel aandacht aan die onnozelaar besteden?

Er zijn zware kosten aan mr. de fundamentalist, maar wij gaan ze niet betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Curunír op 06-08-2004 20:06]


"I find your lack of faith disturbing."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-08-2004 23:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dat is toch al oud nieuws? (van Jahjah)


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 07-08-2004 19:14 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Ja ok, maar je gaat je toch afvragen wat er in die vent zijn kop omgaat. Probeert hij nu op deze manier te stoken of heeft hij gewoon geen realistich werelbeeld ofzo?


Uit liefde voor ZM.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-08-2004 20:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 19:14 schreef adder het volgende:
Ja ok, maar je gaat je toch afvragen wat er in die vent zijn kop omgaat. Probeert hij nu op deze manier te stoken of heeft hij gewoon geen realistich werelbeeld ofzo?


Hij probeert te stoken omdat hij geen realistische wereldbeeld heeft!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-08-2004 6:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 augustus 2004 19:58 schreef Tormented soul het volgende:
Ik zal dit bericht maar hier plaatsen.

http://img46.exs.cx/img46/3402/AbouNeeNee2.jpg

dit is toch belachelijk? Of moet ik dat nog uitleggen?

die url

en ja die ali heeft weinig grijze massa tussen de oren


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen