IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : CDA,VVD,D66 hebben regeerakkoord Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-02-2004 20:06 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 februari 2004 12:26 schreef Chelman het volgende:
Een nagenoeg gratis onderwijs is een van de punten van de verzorgingsstaat waar ik de minste moeite mee heb. Evenwel vind ik dat mensen ook wat meer het heft in eigen hand zouden moeten nemen. Open een spaarrekening t.b.v. de studie van je kind en pleur elke maand 20 euro erop. Als het kind 18 is kan het prima elke studie volgen wat het wilt zonder enige problemen. Dit is helaas 'not done'. ook is er te weinig inkomensdifferentiatie om een dure studie waardevol te maken.
Ik heb dus aan den lijve mogen ondervinden dat deze stelling voor geen meter klopt.. Leuk hoor zo'n studieschuld van 5 cijfers voor de komma met nog 2 jaar ploeteren te gaan..



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-02-2004 20:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht


Da's kut...

quote:
Op 5 februari 2004 19:31 schreef Sporty Voleg het volgende:
Als het al een probleem is dat het systeem zo werkt, is probleem daarmee opgelost, toch?

Hmm, op zich wel, maar wat ik bedoelde met "enige manier" is "enige manier die niet voldoet". Je kunt niet zeggen: "Ik betaal X euro per maand aan m'n kind" of iets dergelijks.

Ik klaag er overigens niet voor mezelf over, voor mij wordt goed gezorgd.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2004 22:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 20:06 schreef Judge M. het volgende:
Ik heb dus aan den lijve mogen ondervinden dat deze stelling voor geen meter klopt.. Leuk hoor zo'n studieschuld van 5 cijfers voor de komma met nog 2 jaar ploeteren te gaan..


Studieschuld hoeft geen probleem te zijn mits er na je opleiding voldoende inkomensdifferentiatie zou bestaan. In de VS hebben mensen vaak een schuld na hun studie maar na een beetje universiteit zit je op een startslaris waarmee je hier al bijna tegen het hoogste belasting tarief aan zit te hinken.....

Verder ken ik jouw situatie natuurlijk niet maar je hebt dus een schuld van minimaal 10.000 zo te horen. Als ik van een collegegeld van 1500 uitga (dat klopt toch?), en laat ik nog eens echt gek doen met boeken en daar 1000 voor rekenen dan kom ik op precies vier jaar uit oftewel de lengte van de meeste studies. Nu vind ik zelf een investering van 10K niet echt schokkend aangezien dit de rest van je leven meegaat....

edit: daarnaast had ik het juist over van te voren voor je kinderen sparen zodat ze GEEN schuld hebben....dus ik snap bij nader inzien jouw post niet helemaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 05-02-2004 23:00]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-02-2004 0:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

CDA,VVD,D66 hebben regeerakkoord

nu al


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-02-2004 13:22 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 februari 2004 22:59 schreef Chelman het volgende:
Studieschuld hoeft geen probleem te zijn mits er na je opleiding voldoende inkomensdifferentiatie zou bestaan. In de VS hebben mensen vaak een schuld na hun studie maar na een beetje universiteit zit je op een startslaris waarmee je hier al bijna tegen het hoogste belasting tarief aan zit te hinken.....
In de VS wel ja.. Hier in ons land valt dat nog te bezien.. Een gast die bij mij op de opleiding (HTS Hogere Informatica) onlangs is afgestudeerd, begon met 1800 bruto/maand en hij is geen uitzondering.. En daarbij zijn de huizenprijzen dermate gestegen dat een hypotheek nemen ook niet meer voor iedereen is weggelegd...

quote:
Verder ken ik jouw situatie natuurlijk niet maar je hebt dus een schuld van minimaal 10.000 zo te horen. Als ik van een collegegeld van 1500 uitga (dat klopt toch?), en laat ik nog eens echt gek doen met boeken en daar 1000 voor rekenen dan kom ik op precies vier jaar uit oftewel de lengte van de meeste studies. Nu vind ik zelf een investering van 10K niet echt schokkend aangezien dit de rest van je leven meegaat....
Collegegeldbedrag klopt aardig.. Maar tel er ook maar een lening bij om nog een beetje rond te kunnen komen (eerste 2 jaar), he maken van een verkeerde studiekeus waardoor ik mijn beurs kon terugbetalen en nog meer bureaucratisch gezeik en je komt een heel eind in de richting..

quote:
edit: daarnaast had ik het juist over van te voren voor je kinderen sparen zodat ze GEEN schuld hebben....dus ik snap bij nader inzien jouw post niet helemaal.
hou het er maar op dat het voor de ouders ook weleens minder kan gaan en dat dan het studiepotje ook aangesproken kan worden...



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-02-2004 14:51 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Judge, is het grootste deel van de schuld die je nu hebt niet een lening die bij het succesvol beëindigen van je studie wordt omgezet in een gift? Ik had ook ineens een giga-schuld bij de IBG, maar in een telefoontje waarin ik mijn "bezorgdheid" uitte, werd mij uitgelegd dat de basisbeurs (waarvan we gewend waren dat die een gift was) tot het moment van diplomeren als lening wordt beschouwd (een soort prestatiebeurs, dus). Dit om studenten te motiveren hun studie vooral wel af te maken, i.p.v. vroegtijdig af te haken (wat zou betekenen dat er geld voor niets is uitgegeven).


Touché, pussycat!


winter throned
under the knife
Usericon van winter throned
Posted 06-02-2004 17:06 by winter throned Wijzig reactieProfiel van winter thronedQuote dit bericht

fuck de cda vvd en d66
gewoon sp stemmen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 17:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 17:06 schreef winter throned het volgende:
fuck de cda vvd en d66
gewoon sp stemmen


Een goed onderbouwde mening van een geestelijk achtergestelde poster lezen we altijd graag.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 17:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 17:07 schreef Chelman het volgende:
Een goed onderbouwde mening van een geestelijk achtergestelde poster lezen we altijd graag.


He, niet zo over de SP...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 17:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 17:08 schreef altx het volgende:
He, niet zo over de SP...


Ik vind het oprecht jammer voor de SP dat hun aanhangers niet verder komen dan 'Fuck die en die...gewoon SP stemmen'.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 17:50 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 17:10 schreef Chelman het volgende:
Ik vind het oprecht jammer voor de SP dat hun aanhangers niet verder komen dan 'Fuck die en die...gewoon SP stemmen'.


Ach, je hebt ook mensen die CDA stemmen omdat ze christelijk zijn, mensen die VVD stemmen omdat ze zo'n rijke pappie hebben, en mensen die uit pure frustratie dat ze hun rijbewijs maar niet halen, maar op Groen Links stemmen...

Allemaal een beetje jammer...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-02-2004 17:57 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ja prima allemaal, laten we het er maar niet over hebben op wie we stemmen want daar komen we toch nooit over uit.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-02-2004 10:54 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 februari 2004 14:51 schreef Sporty Voleg het volgende:
Judge, is het grootste deel van de schuld die je nu hebt niet een lening die bij het succesvol beëindigen van je studie wordt omgezet in een gift?
Als ik niet afstudeer dan mag ik het huidige saldo nog eens met 2 vermeningvuldigen...



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2004 1:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 februari 2004 22:13 schreef Dwaallicht het volgende:
Een topman is verantwoordelijk voor veel meer mensen dan een vuilnisman. Als een topman ergens een zooitje van maakt staan duizenden mensen op straat. Als een vuilnisman ergens een zooitje van maakt ligt er wat zooi op straat.
Kom op zeg, de vergelijking raakt kant noch wal. Nog afgezien van het feit of bestuurders meer of minder nodig zijn dan vuilnismannen, is de markt gewoon zo dat men meer voor topmannen dan voor vuilnismannen wil betalen.


Waarom zijn 'de marktregels' zo heilig voor je; denk je dat politiek beleid daar niet tegen opgewassen is?

Jaren geleden was er in Franrijk de jaarlijkse vuilnismannenstaking in Parijs om de politiek eens van het belang van de opruimdienst te laten voelen en dan ben je niet blij kan ik je verzekeren; je doet het belang van het vak dan ook te kort imo.

quote:
De markt is de 'rechtvaardiging'.


Nee; het is een economisch systeem dat nu gehanteerd wordt maar daarom geen 'rechtvaardiging'; of denk je dat dat het enige juiste systeem is?

quote:
Ik weet niet precies naar wat voor gelijktrekking jij op zoek bent, maar het zal van staatswege moeten gebeuren: wat mij betreft een behoorlijke ramp. Als studeren en het gebruiken van je hersens geen toegevoegde waarde meer heeft en een vuilnisman, vakkenvuller of wat mij betreft ober zonder moeite hetzelfde welvaartspeil (huis, auto etc.) kan hebben is er geen incentive meer om voor de maatschappij te werken en zal ik ze op elke mogelijke manier tillen.


Even voor de duidelijkheid; het gaat niet om totale gelijkheid, maar om een flinke nivellering.
En dat 'tillen' ... nou ja

quote:
Voor zoiets ben ik simpelweg niet opgegroeid. Zo simpel is het nu eenmaal: ik heb bepaalde ambities en verlangens en die zal ik beloond zien.


Ja, mooie pretenties hoor, maar de kans daarop is dan toch niet minder dus waarom maak je er een probleem van?

quote:
(kom niet aan met moralistische verhalen over hebzucht e.d. -- ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mensen die 'gelijkheid' verlangen altijd vinden dat die gelijkheid met de portemonee van ANDEREN gefinancierd moet worden. Sorry, daar doe ik niet aan mee).


Het gaat om een rechtvaardiger verdeling; zeker zolang er aan de onderkant van de samenleving moet worden gewerkt, want dat is het ijkpunt. Beginnen met de grote witteboordencriminelen natuurlijk.

quote:
Ik denk dat velen het met mij eens zullen zijn; je voorstellen lijken me niet werkbaar.


Dat kun je niet weten want je hebt ze nog niet aan het werk gezien ; het beleid van nu en de afgelopen jaren 'lijken' mij dan weer niet werkbaar.

quote:
Hetgeen een handreiking is om het natuurlijk vooral aanhangig te maken op het Binnenhof -- ik hou je niet tegen .


Yeah; het zwaremetalen forum; Brainstorm in een glas water.

quote:
Dat gebeurt zelden. Bedrijven waarbij het gewoon goed gaat komen echter niet in het nieuws. Als het zo vaak slecht ging als jij ervan maakt lag dit land allang op z'n gat.


Zelden? De laatste tijd hoor ik opnieuw over bouwfraudes, dit keer mbt scholen en ziekenhuizen, ik noem net als het journaal maar weer eens de naam van ex-VVD coryfee Jorritsma, de miljoenenverbouwingen van het Uwv; Philips topman die zijn eigen salaris verhoogt, Ahold, etc etc; bij elkaar zeker goed voor miljarden die veel beter verdeeld hadden kunnen worden en dan heb ik het nog niet eens over de oude lopende zaken zoals de vorige bouwfraudes etc; allemaal gegraai aan de bedrijfstop...erg slecht en dan heb je ook nog het gegraai dat idd niet in het nieuws komt omdat het nog niet ontdekt is en natuurlijk ligt het land daarmee niet op z'n gat; we leven toch al jaren met een enorme staatsschuld?

Uiteraad geef ik toe dat er vast ook wel bedrijven goed gerund worden maar zie de gigantische verkwisting van de bedrijven waar het niet goed wordt gedaan...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-02-2004 4:50]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2004 1:45 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 februari 2004 17:10 schreef Chelman het volgende:
Ik vind het oprecht jammer voor de SP dat hun aanhangers niet verder komen dan 'Fuck die en die...gewoon SP stemmen'.


SP stemmers zo simpel te kort doen -ook al is dat nav een incidentele puberopmerking; erg makkelijk!- zegt meer over je eigen argumentatie in deze.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 18-02-2004 1:50 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

kijk je moet ook niet overdreven links gaan worden: elke vuilnisman is zeer eenvoudig te vervangen door welke van de 6 miljoen aardbewoners dan ook.
Je openingsargument belooft niet veel goeds voor de rest van je relaas. Helaas, skip please!


Follow the freezing moon...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2004 2:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 februari 2004 1:50 schreef Freduk het volgende:
kijk je moet ook niet overdreven links gaan worden: elke vuilnisman is zeer eenvoudig te vervangen door welke van de 6 miljoen aardbewoners dan ook.
Je openingsargument belooft niet veel goeds voor de rest van je relaas. Helaas, skip please!


Openingsargument? Gozer; deze discussie loopt al van wat bladzijden terug.
En dat je daarmee andere discussiefacetten ongelezen hetzelfde waardeert zegt veel over jou.
Door die skip it instelling doe je mijn post te kort en dat irriteert me.
conclusie:
Voeg wat inhoudelijks toe of rot op uit dit topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-02-2004 4:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 18-02-2004 7:53 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 1:50 schreef Freduk het volgende:
kijk je moet ook niet overdreven links gaan worden: elke vuilnisman is zeer eenvoudig te vervangen door welke van de 6 miljoen aardbewoners dan ook.
Je openingsargument belooft niet veel goeds voor de rest van je relaas. Helaas, skip please!


6 miljoen aardbewoners? Was het maar waar...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 11:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 1:43 schreef Mutilator het volgende:
Waarom zijn 'de marktregels' zo heilig voor je; denk je dat politiek beleid daar niet tegen opgewassen is?

Jaren geleden was er in Franrijk de jaarlijkse vuilnismannenstaking in Parijs om de politiek eens van het belang van de opruimdienst te laten voelen en dan ben je niet blij kan ik je verzekeren; je doet het belang van het vak dan ook te kort imo.



Ik denk dat je Dwaallichts en mijn punten niet helemaal begreep. Niemand deed het belang van het vak vuilnisman tekort. Ook zijn wij ons beide van bewust dat wanneer ALLE vuilnismannen staken dat je dan een probleem hebt (zeker in een warm land)

Waar het om gaat bij een individuele inkomensvergelijking is:

1 vuilnisman heb je binnen een kwartier vervangen

1 CEO gaat je niet lukken om binnnen een kwartier te vervangen

Derhalve (onder andere) geniet de CEO een hoger inkomen.

Je kan toch niet eindeloos blijven beweren dat het voor een bedrijf net zo makkelijk is om een geschikte kandidaat voor vuilnisman als voor CEO te vinden??????


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2004 12:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 februari 2004 11:57 schreef Chelman het volgende:
...
Waar het om gaat bij een individuele inkomensvergelijking is:

1 vuilnisman heb je binnen een kwartier vervangen

1 CEO gaat je niet lukken om binnnen een kwartier te vervangen

Derhalve (onder andere) geniet de CEO een hoger inkomen.

Je kan toch niet eindeloos blijven beweren dat het voor een bedrijf net zo makkelijk is om een geschikte kandidaat voor vuilnisman als voor CEO te vinden??????


Pff in dat wereldje is het toch van 'ons kent ons'; die spelen elkaar gewoon de baantjes toe; ze maken toch bijvoorbeeld al onderlinge prijsafspraken in de bouw dus waarom niet over CEO posities? Die Philips topman bepaalde zelfs z'n eigen salaris!

Wat naief gedacht toch; alsof ze bij een wisseling in het bestand van uitzendbureaus gaan kijken en beteuterd constateren dat hun bestandje leeg is of dat er in het algemeen niemand meer voor management functies studeert?

Vergeet niet dat er veel minder posities in die top kunnen worden bekleed dus het aanbod hoeft niet groot te zijn; ik heb overigens nog nooit gehoord van een CEO tekort; of zo'n persoon geschikt is is een ander verhaal maar of iemand zwaar lichamelijk werk als -laat ik het er voor de gein nog maar eens bij halen- vuilnisman kan doen -en vooral volhouden!- is ook niet voor iedereen weggelegd.

Verder zou het prijzenswaardig zijn de andere punten niet te negeren en niet steeds hiero over te gaan doorhakken


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 12:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Sorry dat ik het zeg maar je hebt of een grote plaat voor je kop of je vindt het leuk om Dwaal en ik te doen happen. Ga eens ooit in de echte wereld rondkijken zou ik zeggen. Pluk een Roteb medewerker en maak hem voor een jaar CEO van Shell. Dan gaan we zien of hij even geschikt is........


Op je andere punten ga ik helaas niet in omdat ik ze niet bijster zinnig vind, sorry. Dat standaard nivelleringspraatje hebben we allemaal al gehoord NEt alsof de vuilnisman opeens gelukkig wordt als hij leest dat vanaf vanddag het inkomen van een of andere CEO dichter bij de zijne ligt....

Wel vraag je je af of de markt de enige juiste systeem is. Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat een martkstelsel op een natuurlijke wijze ontstaat zodra je mensen VRIJ laat om te beslisissen wat ze met hun tijd, geld en talent doen. Die vrijheid is voor mij een zeer belangrijk goed en daarom vind ik de markt een juist en rechtvaardig systeem.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2004 13:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 februari 2004 12:50 schreef Chelman het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar je hebt of een grote plaat voor je kop of je vindt het leuk om Dwaal en ik te doen happen.


Wat een niveau...niet ingaan op het verhaal maar alleen op de persoon spelen; triest hoor

quote:
Ga eens ooit in de echte wereld rondkijken zou ik zeggen.


De echte wereld zoals Chelman em ziet jah Jij denkt met deze uitspraak de absolute waarheid in pacht te hebben en alles dat daar vanaf wijkt neigt naar nep (ik zal het maar ff voorzichtig uitdrukken)

quote:
Pluk een Roteb medewerker en maak hem voor een jaar CEO van Shell. Dan gaan we zien of hij even geschikt is........


Zo ken ik er ook nog wel een; pluk een CEO en laat em een jaar vuilniswerk doen...

quote:
Op je andere punten ga ik helaas niet in omdat ik ze niet bijster zinnig vind, sorry.


Jammer; in het kader van eventuele thought provocation nl een lovenswaardig initiatief.
Het er niet op ingaan beschouw ik dan ook als gewonnen punt -men kan dan gewoon geen repliek verzinnen- en daar leer ik en eventuele anderen niets meer van.

quote:
Dat standaard nivelleringspraatje hebben we allemaal al gehoord


Ja maar nivellering in de mate waarin? Niet zo minimaal zoals het nu gebeurt.
En ok het is idd een bekend verhaal, maar daardoor niet minder relevant.

quote:
NEt alsof de vuilnisman opeens gelukkig wordt als hij leest dat vanaf vanddag het inkomen van een of andere CEO dichter bij de zijne ligt....


Daar is het nooit over gegaan; hoe kom je daar nu bij?; het gaat over welvaartsverdeling. Je doet het nu lijken alsof de CEO in dit geval een soort gebeten hond is.

quote:
Wel vraag je je af of de markt de enige juiste systeem is. Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat een martkstelsel op een natuurlijke wijze ontstaat zodra je mensen VRIJ laat om te beslisissen wat ze met hun tijd, geld en talent doen. Die vrijheid is voor mij een zeer belangrijk goed en daarom vind ik de markt een juist en rechtvaardig systeem.


Hmmm hoe groot denk je dat die vrijheid is?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-02-2004 13:33]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 14:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 13:31 schreef Mutilator het volgende:
Wat een niveau...niet ingaan op het verhaal maar alleen op de persoon spelen; triest hoor



Je blijft een domme statement maken nl. dat EEN CEO is net zo makkelijk vervangbaar als EEN ongeschoolde arbeider. Dat is gewoon onjuist en iedereen met een greintje verstand is in staat om dat te begrijpen.

Maar ik zal het nog een laatste keer proberen uit te leggen:

Een paar weken geleden was ik aan het bijklussen bij een bevriend bedrijf waar ik wat IT gerelateerde zaken moest doen en hun helpen met het inrichten van hun financieele administratie.

2 weken geleden is de houten schutting van mijn pa omgewaaid. Ik hielp hem met de reparatie, gaten graven, palen stampen, hek in elkaar draaien etc.

Ik kan dus zowel geschoold als ongeschoold werk doen. Ik denk dat je wel moet toegeven dat als je een gemiddelde putjesschepper van de straat plukt dat hij dan wel in staat zal zijn om mij met de schutting te helpen maar NIET in staat zal zijn om de financieele administratie in te richten.......

quote:

De echte wereld zoals Chelman em ziet jah Jij denkt met deze uitspraak de absolute waarheid in pacht te hebben en alles dat daar vanaf wijkt neigt naar nep (ik zal het maar ff voorzichtig uitdrukken)



Nee de echte wereld zoals het bestaat of je het nu leuk vindt of niet. Voor elke zieke, dode, gepensioneerde etc. vuilnisman zijn er duizenden die je binnen een kwartier aan kan nemen, dat geldt niet voor CEO.

Let wel...dit zegt niks over de waarde van die mensen als mens zijnde..enkel over hun capaciteiten tot het uitvoeren van een bepaald baantje.

quote:

Zo ken ik er ook nog wel een; pluk een CEO en laat em een jaar vuilniswerk doen...



In zijn jongere jaren zou elke CEO net als elke vent in staat zijn om vuilniswerk te doen. Een ongeschoolde en bovenal niet capabele (er zijn ook capabele mensen zonder formele opleiding) vuilnisman zal nooit in staat zijn om CEO van een bedrijf te zijn.

quote:

Ja maar nivellering in de mate waarin? Niet zo minimaal zoals het nu gebeurt.
En ok het is idd een bekend verhaal, maar daardoor niet minder relevant.

Daar is het nooit over gegaan; hoe kom je daar nu bij?; het gaat over welvaartsverdeling. Je doet het nu lijken alsof de CEO in dit geval een soort gebeten hond is.



Minimaal? Jij werkt zeker niet? 42%/52% belasting noem je minimaal?

En ik doe het inderdaad lijken alsof de CEO in dit geval een gebeten hond is aangezien de meeste nivelleerders alleen de bovenkant omlaag willen halen i.pv. de onderkant stimuleren om omhoog te klimmen.



quote:
Hmmm hoe groot denk je dat die vrijheid is?


Zodra de grijpgrage overheid zich er niet mee bemoeit is die vrijheid groot. Zodra zij allerlei zieke idealen willen gaan verwezenlijken niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 18-02-2004 14:05]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2004 17:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 februari 2004 14:04 schreef Chelman het volgende:
Je blijft een domme statement maken nl. dat EEN CEO is net zo makkelijk vervangbaar als EEN ongeschoolde arbeider.


Dat statement maak ik helemaal niet; ik redeneer zelfs binnen die marktwerking; er is minder aanbod, maar er is ook minder vraag omdat er simpelweg minder posities zijn; dat laatste laat jij steeds buiten beschouwing maar heb ik meerdere keren duidelijk vermeld.

quote:
In zijn jongere jaren zou elke CEO net als elke vent in staat zijn om vuilniswerk te doen. Een ongeschoolde en bovenal niet capabele (er zijn ook capabele mensen zonder formele opleiding) vuilnisman zal nooit in staat zijn om CEO van een bedrijf te zijn.


Het laatste ben ik met je eens maar met het eerste niet; je onderschat dat beroep imo.

quote:
Minimaal? Jij werkt zeker niet? 42%/52% belasting noem je minimaal?


OK minimaal is een verkeerde woordkeus, maar het mag een stuk meer zijn als daar voorzieningen tegenover staan; zeg maar zoals Scandinavisch model; megabelastingen, maar gratis ziekenhuizen etc.

En geen beledigende insinuaties aub

quote:
En ik doe het inderdaad lijken alsof de CEO in dit geval een gebeten hond is aangezien de meeste nivelleerders alleen de bovenkant omlaag willen halen i.pv. de onderkant stimuleren om omhoog te klimmen.


Misschien ligt dat in elkaars verlengde?

quote:
Zodra de grijpgrage overheid zich er niet mee bemoeit is die vrijheid groot. Zodra zij allerlei zieke idealen willen gaan verwezenlijken niet meer.


Hmm de discussie wat dan zo ziek is aan idealen lijkt me voor een ander topic.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 17:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 17:37 schreef Mutilator het volgende:
OK minimaal is een verkeerde woordkeus, maar het mag een stuk meer zijn als daar voorzieningen tegenover staan; zeg maar zoals Scandinavisch model; megabelastingen, maar gratis ziekenhuizen etc.



Gelukkig zijn ze zelfs in Zweden van dit apathie opwekkende, demoraliserende en stimulansloze model. In Noorwegen is het nog zieker...dankzij de Noordzeeolie hebben ze een belastingoverschot van hier tot Tokyo en toch laten ze de welvarende Noren bloeden.
quote:

En geen beledigende insinuaties aub


Ik dacht dat je student bent?

Maar het doet me deugd dat nog niet iedereen door de verzorgingsstaat zo verrot is dat ze werkloos thuis zitten als een deugd zien.


quote:

Hmm de discussie wat dan zo ziek is aan idealen lijkt me voor een ander topic.


Aan idealen op zich is niks ziek. Ik had het over bepaalde specifieke idealen die wel ziek zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen