IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : CDA,VVD,D66 hebben regeerakkoord Vorige pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-02-2004 21:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2004 17:37 schreef Mutilator het volgende:
Dat statement maak ik helemaal niet; ik redeneer zelfs binnen die marktwerking; er is minder aanbod, maar er is ook minder vraag omdat er simpelweg minder posities zijn; dat laatste laat jij steeds buiten beschouwing maar heb ik meerdere keren duidelijk vermeld.



Oh ja...dat met minder vraag valt best mee. Je er is minder vraag naar CEO's van beursgenoteerde bedrijven maar er is vele malen meer vraag naar vergelijkbare posities bij kleinere bedrijven.

Nu zal je zeggen: maar de top CEOs zijn de top verdieners....maar dat is niet waar. De echte top verdieners zijn geen CEOs van beursgenoteerde bedrijven maar ondernemers, onroerend goed mensen, aandelhouders/directieleden van kleinere ondernemingen etc. Sla de Quote 500 maar eens na...hoeveel top CEOs staan in de top 100? Een of twee....

edit: er staat nog een post van mij op de vorige pagina....multileuter

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 18-02-2004 21:53]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-05-2004 16:05 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

VVD: Kabinetscrisis om kiesstelsel

De VVD-fractie in de Tweede Kamer is verbolgen over D66-minister Thom de Graaf, die concessies wil doen aan het CDA en oppositiepartij PvdA over het nieuwe kiesstelsel. De VVD accepteert niet dat De Graaf de partij passeert. "Dat kan niet. Dan blaast hij de coalitie op", waarschuwt fractievoorzitter Van Aartsen in de Telegraaf.

Van Aartsen vindt niet dat rond het debat over het kiesstelsel 'de geur mag blijven hangen dat er lekker zaken valt te doen met PvdA en CDA'. Hij verwijt Balkenende open te staan voor een verbond met de grootste oppositiepartij. Het CDA reageert kwaad. "Hij heeft boter op zijn hoofd. Wij houden ons keurig aan het regeerakkoord. Dat kan de VVD niet zeggen", aldus bronnen in de top van het CDA.

In het door De Graaf uitgewerkte kiesstelsel mogen kiezers voortaan twee stemmen uitbrengen, een landelijke en een regionale. Geen van de politieke partijen is echter echt tevreden met het plan dat nu op tafel ligt. Woensdag deed de D66-minister daarom concessies om het CDA en de PvdA tegemoet te komen. De partijen hebben samen een meerderheid in het parlement.

Uitstel
De VVD is van mening dat de beslissing over het nieuwe kiesstelsel uitgesteld dient te worden tot het najaar. Dit geeft de minister de tijd om met uitgewerkte alternatieven te komen, die mogelijk wel op steun van de VVD en kleinere partijen kunnen rekenen. Vorige week werd er al spoedoverleg gevoerd tussen kabinetsleden en de fractievoorzitters van de coalitiepartijen. De Graaf zou vrezen dat van het nieuwe kiesstelsel, voor D66 een voorwaarde voor kabinetsdeelname, weinig terechtkomt.

Bron: Fok!

Beetje een voorbarige titel, want 't zal allemaal wel weer gelijmd worden enzo.. maar het geeft wel aan dat er dingen niet goed zitten. Gammele boel.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-05-2004 16:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Gammele boel? Nee, de mogelijkheid om het niet eens te zijn met wat de grootste partij in de coalitie wil. Dat hadden ze niet in paars en voorgaande kabinetten, daarom leken die 'stabiel'. Ze werden echter gedwongen collectief bij elkaar gehouden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 27-05-2004 16:54 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Afgesproken IS afgesproken. Van Aarsen FUCK YOU!



Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 06-06-2004 22:00 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

joepie!

werkloosheid verdubbeld!


:p


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-06-2004 20:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2004 22:00 schreef Spuitpoep het volgende:
joepie!

werkloosheid verdubbeld!

Werkgeversbelasting omlaag dan... joepie.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


northblackdeathsatan
Usericon van northblackdeathsatan
Posted 07-06-2004 21:19 by northblackdeathsatan Wijzig reactieProfiel van northblackdeathsatanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:09 schreef M. het volgende:
Werkgeversbelasting omlaag dan... joepie.


joepie! meer armoe!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2004 22:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 21:19 schreef northblackdeathsatan het volgende:
joepie! meer armoe!
joepie!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-07-2004 0:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Waarom verhogen ze nu hun eigen salaris met 30 procent terwijl iedereen moet inleveren?

Wat nou gelijk trekken met CEO's? Heeft politiek voor hun geen ideaal?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-07-2004 1:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

hou je linkse hippiemuil nou toch eens een keer man.. wordt je nou nooit moe van jezelf?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-07-2004 1:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 juli 2004 1:05 schreef Snaack het volgende:
hou je linkse hippiemuil nou toch eens een keer man.. wordt je nou nooit moe van jezelf?


NEE NOOIT!!!

ps je mag ook inhoudelijk proberen dit recht te praten maar je prefereert dus mij het zwijgen op te leggen FU!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-07-2004 1:32]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-07-2004 7:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 0:51 schreef Mutilator het volgende:
Waarom verhogen ze nu hun eigen salaris met 30 procent terwijl iedereen moet inleveren?

Wat nou gelijk trekken met CEO's? Heeft politiek voor hun geen ideaal?

Nee, niet gelijktrekken met CEO's. Gelijktrekken met (top)ambtenaren.

Het is van de zotte dat de verantwoordelijkste functies van Nederland het moeten doen met de huidige salarissen, terwijl hun ondergeschikten MEER betaald krijgen.

De timing is niet zo goed gekozen. Maar hou wel in de gaten dat de verhoging niet voor het huidige kabinet is, maar voor het VOLGENDE kabinet.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 06-07-2004 7:16]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-07-2004 20:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Niet alleen geldt het inderdaad pas in de volgende kabinetsperiode maar het is ook een verhoging op basis van een advies van de commissie Dijkstal en niet iets wat zelf bedacht hebben.


En idealisme....tsja. Kijk..de bewindspersonen moeten goede, capabele bestuurders zijn. Ze hebben veel meer en andere kwaliteiten nodig dan een gemiddelde politicus zoals b.v. een 2e kamer lid o.i.d. Wil je die mensen aantrekken en behouden dan moet je er ook wat voor over hebben. Als je dat niet hebt stromen de capabele mensen uit de 2e kamer rechtsreeks het bedrijfsleven in.

Idealisten wil je overigens niet als bewindspersoon. Die mogen en horen in de 2e kamer te zitten. Ministers en uitvoerende topambtenaren horen daadkrachtige bestuurders te zijn...en die zijn niet graties.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-07-2004 0:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 juli 2004 7:15 schreef M. het volgende:
...Het is van de zotte dat de verantwoordelijkste functies van Nederland het moeten doen met de huidige salarissen, terwijl hun ondergeschikten MEER betaald krijgen.
...


Klinkt in z'n simplisme in eerste instantie logisch maar wat ik me dan afvraag is: dat verschil is er hoogstwaarschijnlijk al jaren en dat ging gewoon goed; waarom moet 't nu opeens anders? Die commissie Dijkstal zegt me overigens niets; waar komt die bevoegdheid van hen vandaan?

En zijn die topsalarissen van ambtenaren dan niet uit de pan gerezen?

Overigens lijkt het me zinvoller als dat geld eerder als bonus wordt verstrekt na succesvolle prestaties; bijvoorbeeld te bepalen door 't volk via een referendum of door een onafhankelijke commissie; regering hun 30% extra cash en belangrijker; 't volk is gediend zoals 't goed leiderschap betaamd.

quote:
Op 6 juli 2004 20:56 schreef Chelman het volgende:
...
En idealisme....tsja. Kijk..de bewindspersonen moeten goede, capabele bestuurders zijn. Ze hebben veel meer en andere kwaliteiten nodig dan een gemiddelde politicus zoals b.v. een 2e kamer lid o.i.d. Wil je die mensen aantrekken en behouden dan moet je er ook wat voor over hebben. Als je dat niet hebt stromen de capabele mensen uit de 2e kamer rechtsreeks het bedrijfsleven in.

Idealisten wil je overigens niet als bewindspersoon. Die mogen en horen in de 2e kamer te zitten. Ministers en uitvoerende topambtenaren horen daadkrachtige bestuurders te zijn...en die zijn niet graties.



Dat ze betaald worden is best, maar voor een verantwoordelijke job wel graag naar prestaties en als ze die leveren mag dat best een flinke kluit zijn.

Waarom kunnen hoge vakbekwaamheid en idealisme niet samengaan volgens jou?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-07-2004 0:27]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-07-2004 0:47 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 0:26 schreef Mutilator het volgende:
Klinkt in z'n simplisme in eerste instantie logisch maar wat ik me dan afvraag is: dat verschil is er hoogstwaarschijnlijk al jaren en dat ging gewoon goed; waarom moet 't nu opeens anders?

Tja, het is gewoon een misstand. Waarom het nu pas aan de kaak gesteld wordt weet ik ook niet natuurlijk.
Het kan best zijn dat de ambtenaarsalarissen te hard gestegen zijn, maar ik hoef denk ik niet uit te schrijven wat er gebeurt als je salarissen en bloc gaat verlagen (ik weet niet eens of dat legaal wel kan).

quote:
Overigens lijkt het me zinvoller als dat geld eerder als bonus wordt verstrekt na succesvolle prestaties; bijvoorbeeld te bepalen door 't volk via een referendum of door een onafhankelijke commissie; regering hun 30% extra cash en belangrijker; 't volk is gediend zoals 't goed leiderschap betaamd.

Een prestatiebeloning klinkt 'in al z'n simplisme' wel als een goed idee, maar met een regering van een land met 16 miljoen inwoners gaat dat natuurlijk niet werken, immers, hoe moet je die prestaties toetsen? De effecten van beleidsbeslissingen zijn erg moeilijk zichtbaar, bovendien zijn sommige effecten pas merkbaar na twintig of dertig jaar. Denk bijvoorbeeld aan vernieuwingen in het onderwijs -- we weten pas in pak 'm beet 2030 of huidige beslissingen positief of negatief uitgepakt zijn. Dan is de verantwoordelijke persoon hoogstwaarschijnlijk allang met pensioen.
De prestaties laten bepalen door het volk vind ik geen optie -- het volk wil geld. Als A. vindt dat er bezuinigd moet worden en B. roept 'GRATIS BIERRRRR' krijgt B. een hogere waardering.
De beoordelingscommissie vind ik ook geen optie door voornoemde onmogelijkheid om prestaties van een regering fatsoenlijk op korte termijn te toetsen.

quote:
Waarom kunnen hoge vakbekwaamheid en idealisme niet samengaan volgens jou?

Idealisme en het besturen van een democratie gaan IMO niet samen. Er zijn teveel mensen met teveel wensen, teveel belangenorganisaties, teveel tenen waar je op kunt trappen. Dat is nu eenmaal zo in een pluriforme organisatie. Idealisme gaat altijd gepaard met een simplificatie van de werkelijkheid. Een goede bestuurder is juist een pragmaticus, iemand die een weg weet te vinden tussen alle (soms lijnrecht) tegenover elkaar staande belangen door (ik noem bv. vakbonden tegenover werkgevers, universiteitsbesturen tegenover het bedrijfsleven, de huidige jeugdige beroepsbevolking tegenover de bijna gepensioneerden, het MKB tegenover het ambtelijk apparaat, etc.).

Een idealist maakt daar een puinhoop van. Hij is wel nuttig om de bestuurders scherp te houden, maar dan heb je wel idealisten van allerlei pluimage nodig.

Wat de vakbekwaamheid betreft... als je echt bekwame mensen naar binnen wil lokken als regering, zal daar in enige mate een passend salaris tegenover moeten staan. Anders gaan die mensen gewoon het bedrijfsleven in, waar hun vaardigheden en prestaties wél op passende wijze gewaardeerd worden.
Complimenten zijn immers gratis...

Nog even wat die voorgestelde prestatiebeloning voor politici van jou betreft -- dat vind ik best een slecht idee. Het doet me nl. denken aan de beruchte 'score card', een verfoeid management-tool waarbij moeilijk te kwantificeren bezigheden via een soort puntensysteem gewaardeerd worden. Je ziet het overal... probleem van zo'n systeem is dat onherroepelijk de nadruk niet zal komen te liggen op 'het goed doen van het werk', maar op 'het halen van zoveel mogelijk punten'. Bij grote bedrijven is het al erg genoeg, laat de politiek daar alsjeblieft van gevrijwaard blijven zeg. De vierjaarlijkse verkiezingen lijken me goed genoeg als 'beoordelingsmoment'.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 07-07-2004 2:42 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 0:47 schreef M. het volgende:
de beruchte 'score card', een verfoeid management-tool waarbij moeilijk te kwantificeren bezigheden via een soort puntensysteem gewaardeerd worden. Je ziet het overal... probleem van zo'n systeem is dat onherroepelijk de nadruk niet zal komen te liggen op 'het goed doen van het werk', maar op 'het halen van zoveel mogelijk punten'.

Eindelijk!

Dat probeer ik hem al een tijd uit te leggen (mijn gebrek aan intellect staat niet toe dat op een duidelijke manier te doen).

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 08-09-2004 0:44]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-07-2004 17:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 0:26 schreef Mutilator het volgende:
Die commissie Dijkstal zegt me overigens niets; waar komt die bevoegdheid van hen vandaan?



Het is in opdracht van ons kabinet gebeurd. Deels had dit te maken et het feti dat per juli 2003 alle salarissen van overheidsdienaren openbaar werden en deels had het te maken met signalen die al enkele jaren opgevangen werden.


Hier kan je het rapport lezen: http://www.minbzk.nl/contents/pages/8415/commissiedijkstal-rapport.pdf

Ik heb vluchtig doorheen gebladerd. Er staat dat het ministerssalaris sinds 1981 (da's 23 jaar!!!) geen fundamentele grondslag wijziging heeft gehad behalve de gewone periodieke verhoging met enkele procenten. Dit terwijl het bij lagere ambtenaren wel gebeurde. Het lijkt me dan niet zo enorm gek dat ze na 23 jaar eens naar kijken.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-07-2004 18:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Heersend.

Die verschillen in salarissen zijn echt wel groot... zeker als je ook kijkt naar de ons omringende landen.

Ook heersend, uit bovenstaande link:

quote:
De doelstelling van een nieuwe topstructuur is recht te doen aan een openbaar bestuur, waarbinnen continuïteit en
kwaliteit zijn gewaarborgd. Om een evenwichtig bezoldigingssysteem te bereiken voor de politieke en ambtelijke top is
het wezenlijk dat het systeem:
• een dusdanig concurrerend bezoldigingsniveau ten opzichte van de marktsector biedt dat het werken in de publieke
sector aantrekkelijk blijft;
• tegemoet komt aan de zwaarte, het afbreukrisico, de verantwoordelijkheden van de verschillende functies in relatie
tot vergelijkbare functies;
• rechtvaardig is; werkzaamheden op topniveau voor het nationaal belang dienen naar verhouding op een passend
niveau te worden beloond;
• een afspiegeling vormt van staats- en bestuursrechtelijke verhoudingen;
• de inhoudelijke aantrekkelijkheid van het werken voor de publieke zaak versterkt;
• bijdraagt aan objectiveerbare, verdedigbare en samenhangende bezoldigingsbeslissingen voor de politieke en
ambtelijke topstructuur;
• zodanig flexibel is dat gewijzigde inzichten in salarisniveaus en beloningsgrondslagen kunnen worden opgenomen;
• het bezoldigingsniveau van de politieke en ambtelijke topstructuur mede richtinggevend is voor het bezoldigingsniveau
in de semi-publieke en publieke sector waaronder ZBO’s.


En wat ik ook nog tof vond was het onderscheid dat gemaakt werd tussen een minister en een ambtenaar -- eerstgenoemde bekleedt een ambt, de tweede een functie. De eerste heeft bevoegd gezag of is onafhankelijk, de tweede is ondergeschikte. Als zodanig is de eerste een eindverantwoordelijke, hetgeen terug dient te komen in de beloning.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 17-10-2004 1:52 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

d66 houdt 25 oktober een conferentie over de kenniseconomie :
http://www.d66kenniseconomie.nl/



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2004 11:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en daar gaan ze alle standpunten van de andere partijen samesmeden tot het D66 standpunt?


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 17-10-2004 14:10 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 6 juli 2004 7:15 schreef M. het volgende:
Nee, niet gelijktrekken met CEO's. Gelijktrekken met (top)ambtenaren.

Het is van de zotte dat de verantwoordelijkste functies van Nederland het moeten doen met de huidige salarissen, terwijl hun ondergeschikten MEER betaald krijgen.

De timing is niet zo goed gekozen. Maar hou wel in de gaten dat de verhoging niet voor het huidige kabinet is, maar voor het VOLGENDE kabinet.


Hoe je het wend of keert, ze hebben het zelf in eerste instantie toegelaten..Het laat gewoon zien dat Den Haag gewoon niet weet wat er in het land gebeurt.


Een kleine snol zit zo vol.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2004 14:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2004 14:10 schreef SkinPeeleR het volgende:
Hoe je het wend of keert, ze hebben het zelf in eerste instantie toegelaten..Het laat gewoon zien dat Den Haag gewoon niet weet wat er in het land gebeurt.


Het feit dat de voorgaande kabinetten toegelaten hebben dat hun ambtenaren meer dan zijzelf verdienen betekent dat ze niet weten wat er in het land gebeurt? Rare conclusie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen