IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : CDA,VVD,D66 hebben regeerakkoord Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-05-2003 22:14 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat vind ik ook, btw.

*edit* zijn keuze komt niet overeen met wat goed voor hem is

Hmmm dat denk ik dan dus niet, er zijn ook naar mijn idee zat mensen die zich willen verdiepen in de politieke partijen en waarvoor ze staan. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de drukbezochte stemwijzer sites net voor de verkiezingen.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-05-2003 22:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:14 schreef FireFox het volgende:
Hmmm dat denk ik dan dus niet, er zijn ook naar mijn idee zat mensen die zich willen verdiepen in de politieke partijen en waarvoor ze staan. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld de drukbezochte stemwijzer sites net voor de verkiezingen.

Hoho, je kunt je wel verdiepen en een stemwijzer doen, maar dat zegt nog niets over je capaciteit om te kiezen wat goed voor je (of voor het land) is.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-05-2003 22:20 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoho, je kunt je wel verdiepen en een stemwijzer doen, maar dat zegt nog niets over je capaciteit om te kiezen wat goed voor je (of voor het land) is.

kijk wat goed voor het land is daar hebben we natuurlijk allemaal een andere opvatting over en om te kiezen wat het beste jouw politieke idealen verwoordt is het dus gewoon een kwestie van goed verdiepen in de partijen.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-05-2003 22:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:20 schreef FireFox het volgende:
kijk wat goed voor het land is daar hebben we natuurlijk allemaal een andere opvatting over en om te kiezen wat het beste jouw politieke idealen verwoordt is het dus gewoon een kwestie van goed verdiepen in de partijen.

Ja, precies, en ik geloof dus niet dat de meeste mensen de capaciteit hebben om dat te doen . Ze vinden iets, maar dit 'vinden' heeft verder geen relatie met wat daadwerkelijk belangrijk/goed voor ze is; eerder geven ze gehoor aan onderbuikgevoelens, opgeklopte media-sentimenten en andere massazaken.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-05-2003 22:26 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:23 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja, precies, en ik geloof dus niet dat de meeste mensen de capaciteit hebben om dat te doen . Ze vinden iets, maar dit 'vinden' heeft verder geen relatie met wat daadwerkelijk belangrijk/goed voor ze is; eerder geven ze gehoor aan onderbuikgevoelens, opgeklopte media-sentimenten en andere massazaken.

Juis de zonet door jouw genoemde zaken zouden toch juist moeten aanzetten tot research ? en ik denk dat sommige mensen dit wel doen, anderen weer niet. Maar dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking die stemt dit niet zou doen lijkt me sterk.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2003 22:27 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:00 schreef FireFox het volgende:
nee dat neem ik niet klakkeloos aan van horen zeggen, maar ik lees van de grootste partijen hun propaganda punten en dan trek ik die conclusie, das toch niet zo moeilijk.



Ik heb inderdaad in het verkiezingsprogramma van de VVD zien staan dat ze de rijken nog rijker willen maken en dat ze schijt hebben aan het milieu, publieke gezondheidszorg boeit ze niet want de rijken kunnen privéklinieken betalen en milieu, mwah, de achtertuin van de gemiddelde "welgestelde" is net zo groot als de Veluwe dus wat kan de VVD die drie bomen die nog in Nederland staan schelen

quote:

Dus jij stemt bijv. VVD voor het milieu ???
sommige partijen worden wel met een bepaald doel opgericht.


Inderdaad, er zijn ook bepaalde partijen die zich daadwerkelijk met POLITIEK bezig willen houden!

Ik stem niet op een partij "omdat ze wat aan het milieu willen doen" of "omdat ze de bijbel als leidraad voor het beleid willen hanteren"

Voor mij is de keuze op een partij een complexe combinatie van tal van factoren, het verkiezingsprogramma en mijn idealen moeten redelijk met elkaar matchen maar ik wil bovenal realistisch stemmen.

quote:

Sja in dezelfde context als je betoog over de speerpunten van de politieken partijen (want daar gaat het tenslotte om) kan ik begrijpen dat je dat vindt, maarja gezien ik het daar ook al niet met je eens was....


Is dit een goed verstopt argument ofzo? Ik zie hem namelijk niet

quote:
Als ik dus zo lees wat jij schrijft lijkt het alsof je zegt dat de doorsnee kiezer niet kan juist kan kiezen ? (zijn keuze komt niet overeen met wat hij eigenlijk wil ??)


Inderdaad, ik ben principiëel wel voor een democratie maar ik moet er niet aan denken dat al die malloten die je overal ziet bijv. m.b.v. een bindend referendum over belangrijke dingen kunnen beslissen

Laat het nemen van beslissingen maar aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben over!

Jan Modaal kan de (lange-termijn) impact van zijn (vaak sentimentele) beslissingen niet goed inschatten. Nogmaals, schoenmaker, blijf bij je leest.

Het Nederlands kiesstelsel zie ik dan ook als een compromis, wel een democratie maar niet té democratisch (kan ik in deze context best zeggen..) En met dit compromis kan ik best leven.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-05-2003 22:36 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:27 schreef Snaack het volgende:
Ik heb inderdaad in het verkiezingsprogramma van de VVD zien staan dat ze de rijken nog rijker willen maken en dat ze schijt hebben aan het milieu, publieke gezondheidszorg boeit ze niet want de rijken kunnen privéklinieken betalen en milieu, mwah, de achtertuin van de gemiddelde "welgestelde" is net zo groot als de Veluwe dus wat kan de VVD die drie bomen die nog in Nederland staan schelen


Dit is een beeeeeetje kinderachtig niet ?
ik had gehoopt dta ik dit niet hoefde uit te leggen... maar goed ik begrijp best dat de VVD niet het mileu naar de knoppen wil hebben, alleen zodra er een afweging gemaakt moet worden economie/natuur zal dit in geval van VVD 99% economie zijn bv.
quote:

Inderdaad, er zijn ook bepaalde partijen die zich daadwerkelijk met POLITIEK bezig willen houden!

Ik stem niet op een partij "omdat ze wat aan het milieu willen doen" of "omdat ze de bijbel als leidraad voor het beleid willen hanteren"


Nee en moeten we nu massaal jouw voorbeeld gaan volgen ? wat een arrogante houding zeg.
quote:

Voor mij is de keuze op een partij een complexe combinatie van tal van factoren, het verkiezingsprogramma en mijn idealen moeten redelijk met elkaar matchen maar ik wil bovenal realistisch stemmen.


Dat is het voor 99% van de Nederlanders denk ik wel, geen enkele politieke partij komt nu eenmaal precies overeen met je wensen. (waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die moeite neemt)

quote:

Is dit een goed verstopt argument ofzo? Ik zie hem namelijk niet


Nee hiermee zeg ik alleen dat jij A beweert ik B en dat ik nog steeds hetzelfde vind.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2003 22:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:36 schreef FireFox het volgende:
Dit is een beeeeeetje kinderachtig niet ?



Hoezo? Het is een vrij gebruikelijke argumentatietechniek om iemand anders zijn standpunt toe te passen op een voorbeeld om de ridiculiteit ervan aan te tonen, exact wat ik gedaan heb.

quote:

ik had gehoopt dta ik dit niet hoefde uit te leggen... maar goed ik begrijp best dat de VVD niet het mileu naar de knoppen wil hebben, alleen zodra er een afweging gemaakt moet worden economie/natuur zal dit in geval van VVD 99% economie zijn bv.



Wat heb jij liever dan? Dat de economie in Nederland een beetje blijft draaien, de werkloosheid enigszins beperkt blijft e.d. of dat we gezellig allemaal blut met onze andere werkloze vriendjes in het park gaan zitten ofzo

Je ziet het wel erg zwart-wit.

quote:

Nee en moeten we nu massaal jouw voorbeeld gaan volgen ? wat een arrogante houding zeg.



Nee, tuurlijk niet, maar ik mag andere stemmers toch wel affikken omdat ze sentimenteel stemmen Ik weet dat ik dat iig niet doe..

quote:

Nee hiermee zeg ik alleen dat jij A beweert ik B en dat ik nog steeds hetzelfde vind.



Euhm?? Dus??


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-05-2003 22:49 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:45 schreef Snaack het volgende:
Hoezo? Het is een vrij gebruikelijke argumentatietechniek om iemand anders zijn standpunt toe te passen op een voorbeeld om de ridiculiteit ervan aan te tonen, exact wat ik gedaan heb.


ja op de kleuterschool zeker
quote:

Wat heb jij liever dan? Dat de economie in Nederland een beetje blijft draaien, de werkloosheid enigszins beperkt blijft e.d. of dat we gezellig allemaal blut met onze andere werkloze vriendjes in het park gaan zitten ofzo

Je ziet het wel erg zwart-wit.


nou volgens mij zie jij hier meer zwart-wit hoor


quote:

Nee, tuurlijk niet, maar ik mag andere stemmers toch wel affikken omdat ze sentimenteel stemmen Ik weet dat ik dat iig niet doe..


ehm dit klinkt als alleen ik heb het bij het rechte eind, maar ach dat dat is nu eenmaal het leuke, dat denken we allemaal....
quote:

Euhm?? Dus??

dus ? nou dat ik wle kon begrijpen waarom je dat vond en dat ik het dus totaal niet met je eens ben...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2003 22:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:49 schreef FireFox het volgende:
ja op de kleuterschool zeker



Sterk argument

quote:

nou volgens mij zie jij hier meer zwart-wit hoor




Ik heb een gruwelijk "zwart/wit" voorbeeld gegeven om jouw "zwart-wit" denken aan te kunnen tonen..

quote:
ehm dit klinkt als alleen ik heb het bij het rechte eind, maar ach dat dat is nu eenmaal het leuke, dat denken we allemaal....


O_o

Volgens mij snap je het niet helemaal, kan gebeuren. Ik weet toch van mezelf wel of ik op basis van sentiment stem of niet, meer heb ik niet gezegd hoor..

quote:

dus ? nou dat ik wel kon begrijpen waarom je dat vond en dat ik het dus totaal niet met je eens ben...


Zou je jouw visie eventueel ook met argumenten kunnen onderbouwen? Dat zou ik iig wel kunnen waarderen Andere invalshoeken heerschen!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 15-05-2003 23:33 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 22:59 schreef Snaack het volgende:
Sterk argument


Sja ik vind dit nu eenmaal een kinderachtige manier van discussieren, maar goed.


quote:

Ik heb een gruwelijk "zwart/wit" voorbeeld gegeven om jouw "zwart-wit" denken aan te kunnen tonen..


ow was dat het, soms ben ik even kwijt wat je nu meent en wat niet.... (door alle ironie, sarcasme en dan plotseling voor mij onbegrijpelijke stellingen die ook wel weer als sarcasme door zouden kunnen gaan)
Overigs herken ik mn denkwijze niet helemaal in de jouw zwart-wit voorbeeld, maar ik waardeer het dat je een poging deed.
quote:

O_o

Volgens mij snap je het niet helemaal, kan gebeuren. Ik weet toch van mezelf wel of ik op basis van sentiment stem of niet, meer heb ik niet gezegd hoor..


Nee ok , ik zal het idd verkeerd begrepen

quote:

Zou je jouw visie eventueel ook met argumenten kunnen onderbouwen? Dat zou ik iig wel kunnen waarderen Andere invalshoeken heerschen!

Ok waar dit in eerste instantie over ging was over het stemmen op een partij om een reden. Jij vond dat stemmen op Groen links omdat je het milieu wilt sparen bv onzin is.
Ik dus niet, het is een van de speer punten van de partij, dus is het duidelijk dat ze zich hier meer voor zullen inzetten als bijvoorbeeld een andere partij die dat niet als speerpunt heeft staan. Maar als je het verder kan vinden met de achterliggende partij gedachtes vind ik best dta je kunt zeggen dat je groenlinks stemt om het mileu te sparen, want dat is voor jou het belangrijkst.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 17-05-2003 18:33 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Hmmz kunnen we het over het regeerakkoord hebben niet over de standpunten van vvd etc. daar is een ander topic voor.

Iniedergeval mijn vraag heeft iemand de doorberekening van het cpb al doorgelezen?

Te vinden op

http://www.cpb.nl/nl/pub/notitie/16mei2003/notitie.pdf

Ik heb er zelf jammergenoeg geen tijd (het zijn 30 pagina's en) voor pas na 26 mei weer eerst even examens maken. Dat gaat nu even voor mijn begrip van de "toekomst" van de Nederlandse economie.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 17-05-2003 18:42 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Wel interresant, maar geen zin om 30 pagina's door te zwoegen...


Don't blush when I rip you open


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 17-05-2003 18:43 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Die Balkenende is juist de gene die ze NIET moeten hebben.
Omdat je al voor de zoveelste keer gezien hebt: dat hij niet kan regeren!


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 17-05-2003 18:53 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 17 mei 2003 18:43 schreef metal blade het volgende:
Die Balkenende is juist de gene die ze NIET moeten hebben.
Omdat je al voor de zoveelste keer gezien hebt: dat hij niet kan regeren!


Ik weet niet of je dat zo snel kan beoordelen. Hij heeft maar kort echt geregeerd. Minster president is, lijkt me, ook een rol waar je in moet groeien.

Maar goed..ik heb er ook niet veel vertrouwen in.

Dittrich for president!

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 17-05-2003 18:55]


Don't blush when I rip you open


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-05-2003 18:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 18:53 schreef JaneDoe het volgende:
Ik weet niet of je dat zo snel kan beoordelen. Hij heeft maar kort echt geregeerd. Minster president is, lijkt me, ook een rol waar je in moet groeien.

Maar goed..ik heb er ook niet veel vertrouwen in.

Dittrich for president!

nou groeien, je moet ervoor al gegroeid zijn en tijdens die 4 jaar laten zien wat je kunt, lijkt mij


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 17-05-2003 18:57 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 17 mei 2003 18:55 schreef ghoulliette het volgende:
nou groeien, je moet ervoor al gegroeid zijn en tijdens die 4 jaar laten zien wat je kunt, lijkt mij


Ik bedoel vooral het 'baantje' als minster-president zelf..Hoe je dat invult en daar een vorm aangeeft.


Don't blush when I rip you open


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-05-2003 19:21 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 18:12 schreef Oebe het volgende:
Gezien in een en dezelfde post, ik zal geen namen noemen, maar hij was van 0-Tolerence.

".. dat kost juist klauwen met geld en dat geld ook voor teveel ambtenaren die ze nu hebben werken."

"En dan nog iets, waarom zou je schrappen op defensie, daar werken heeeel veel mensen."

Wat een heerlijke humor heeft die gast toch.


ok was wat meer van hetzelfde, feit blijft dat veel ambtenaren niks doen dan dom papierwerk


"This one is older than shit, heavier than time!"


Thyran
Soul of Blasphemy
Usericon van Thyran
Posted 19-05-2003 18:48 by Thyran Wijzig reactieProfiel van ThyranQuote dit berichthttp://www.opgeroth.tk

quote:
Op 17 mei 2003 19:21 schreef 0Tolerence het volgende:
ok was wat meer van hetzelfde, feit blijft dat veel ambtenaren niks doen dan dom papierwerk


moet iemand doen


I welcome you to a world pitch black


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-05-2003 18:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

milieuambtenaren halen trouwens het vuil op.

en zoals in kopspijkers zaterdag: minister van bestuurlijke vernieuwing ROFL


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-05-2003 19:20 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 18:48 schreef Thyran het volgende:
moet iemand doen


jah, maar dat geeft juist het probleem aan


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-05-2003 19:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja, je kunt het ook niet doen. Dan krijgt iedereen weer gezellig z'n belastingcenten na twee jaar terug.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-05-2003 13:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 19:21 schreef 0Tolerence het volgende:
feit blijft dat veel ambtenaren niks doen dan dom papierwerk
Jammer dat dit soort vooroordelen maar blijft bestaan. Er zijn erg veel ambtenaren die bespottelijk hard moeten werken. En wat doe je eraan? Niets. Als je teveel darsligt, werken ze je eruit, en de banen liggen niet echt voor het oprapen.


Touché, pussycat!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 20-05-2003 16:18 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Mijn vader was tot voor een aantal jaar geleden ambtenaar, tot de loskoppeling van de overheid (ABP), ik kan je verzekeren dat hij meer deed dan papiertjes rondduwen en planten in z'n slaapkamer zetten...





"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-05-2003 16:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik ken iemand die werkte bij rijkswaterstaat en die deed echt nix


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen