IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Moeten gemeente's opdraaien voor schulden van clubs Vorige pagina | Volgende pagina
filosofem
Usericon van filosofem
Posted 14-05-2003 22:31 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Juist, ik las het net ook. Jammer, was wel een leuke club.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-05-2003 22:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 21:59 schreef filosofem het volgende:
Natuurlijk is de vraagstelling ook uiterst suggestief, en houdt maar bijna een antwoord voor mogelijk. Namelijk: nee.

Gelukkig ligt het allemaal wat genuanceerder. Geen enkele gemeente gooit een zak met centen op tafel bij een BVO. Was dat maar waar. En zeker niet meer als er bijvoorbeeld aan popcentra, schouwburgen, golfbanen, etc. uitgegeven wordt. Instellingen waar veel, veel minder mensen komen als bij een voetbalwedstrijd.

Er zijn dan ook veel meer dommer dan slimme mensen.

ps. als zo een club (weer)failliet is, kunnen ze dat geld niet meer terug betalen aan de gemeente.
En wat denk je dat al het vandalisme rondom dat hele voetbal gebeuren kost? Al die politie agenten die ingezet moeten worden?

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 14-05-2003 22:38]


Aerpel
Fear no Beer
Usericon van Aerpel
Posted 14-05-2003 22:39 by Aerpel Wijzig reactieProfiel van AerpelQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 22:31 schreef filosofem het volgende:
Juist, ik las het net ook. Jammer, was wel een leuke club.

MVV leuk dacht het niet


Half zat is ook maar weg gegooid geld.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 14-05-2003 22:43 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 22:37 schreef ghoulliette het volgende:
Er zijn dan ook veel meer dommer dan slimme mensen.

ps. als zo een club (weer)failliet is, kunnen ze dat geld niet meer terug betalen aan de gemeente.
En wat denk je dat al het vandalisme rondom dat hele voetbal gebeuren kost? Al die politie agenten die ingezet moeten worden?


Dat is een groot probleem. Maar zou dat probleem er ook niet zijn zonder voetbal? Kijk maar eens naar de jaren 80, toen basketbal ff populair was en daar ook grote rellen waren. Bij jouw soort argumenten krijg ik altijd het "shoot the messenger" idee. Als we voetbal afschaffen, hebben we dit soort problemen niet meer. Yeah right.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 14-05-2003 22:44 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 22:39 schreef Aerpel het volgende:
MVV leuk dacht het niet


U bent Roda fan of zoiets?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-05-2003 22:46 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 22:43 schreef filosofem het volgende:
Dat is een groot probleem. Maar zou dat probleem er ook niet zijn zonder voetbal? Kijk maar eens naar de jaren 80, toen basketbal ff populair was en daar ook grote rellen waren. Bij jouw soort argumenten krijg ik altijd het "shoot the messenger" idee. Als we voetbal afschaffen, hebben we dit soort problemen niet meer. Yeah right.

Voetbal is nu eenmaal de populairste sport, dat had idd ook cricket kunnen zijn. Maar dat neemnt nog niet weg dat er een probleem is. Bedoel zelfs Amateur wedstrijdjes worden vanwege gevaarlijke confrontaties afgelast (zoals in Friesland begin deze week op het journaal te zien was) Er is ook geweld op de spelveelden onder de pupillen. Het loopt gewoon uit de hand en ik vind niet dat de gemeente dat hoort te stimuleren door er nog meer geld in te pompen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-05-2003 22:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Laat die clubs die naast hun schoenen lopen maar allemaal lekker op hun bek gaan! De club die nu de meeste centen heeft kan de beste spelers kopen, lekker sportief

En ook de "kleinere" clubs willen met de grote jongens mee kunnen doen dus steken ze zich gruwelijk in de schulden om "sterspelers" aan te kunnen trekken.

Wanneer gaat het weer om wie op een eerlijke manier de beste club samen kan stellen en kan trainen in plaats van wie op een smerige manier de beste club bij elkaar kan kopen?

Ik hou helemaal niet van voetbal trouwens, sterker nog, ik HAAT het. Ik walg ervan en kan er geen minuut naar kijken


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 14-05-2003 22:53 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

De bedragen die ik hoor als het over voetbal gaat vind ik sowieso idioot hoog.


Aerpel
Fear no Beer
Usericon van Aerpel
Posted 14-05-2003 22:57 by Aerpel Wijzig reactieProfiel van AerpelQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 22:44 schreef filosofem het volgende:
U bent Roda fan of zoiets?
Ik ga daar wel eens een wedstrijdje kijken ja


Half zat is ook maar weg gegooid geld.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-05-2003 23:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 22:18 schreef filosofem het volgende:
Als je kijkt hoeveel mensen naar het voetbal gaat, vindt ik het zelfs een van de kerntaken van een gemeente om een beetje geld hierin te steken. Ga maar eens naar een metalconcert in bijvoorbeeld de Atak. Als je geluk hebt staan hier 100 mensen naar het concert te kijken, in een zwaar-gesubsidieerd pand. Wat is hun bestaansrecht dan? Als een club als FC Zwolle al elke 2 weken 6000 toeschouwers trekt?

Goede gedachte, maar de vergelijking gaat niet op. Een jongerencentrum/poppodium is geen bedrijf met winstoogmerk (op de Heineken Music Hall na, maar dat is dan ook de HEINEKEN music hall). Een professionele voetbalclub is dat wel: die instanties zijn er om geld te verdienen, en de winst wordt gestoken in de club, om er beter van te worden. Een gesubsidieerd poppodium mag volgens mij geen winst maken.

Als bedrijven subsidies zouden gaan krijgen, staat heel de EU op haar achterste poten (en terecht). Met de voetbalclubs is dit niet het geval. Best hypocriet, maar je moet het sociale aspect van voetbal inderdaad niet uit het oog verliezen. Ik woon vlakbij het stadion van FC Utrecht, en als je de stoet mensen ziet die telkens als Utrecht speelt langstrekt... je moet er niet aan denken dat al die lui op zondagmiddag de stad onveilig maken . Bovendien is zo'n stadion een grote toeristische en economische trekpleister. Er staan veel bedrijven omheen, er wordt enorm veel zooi verkocht (een heel aangebouwd sportcomplex met zalen die je kunt huren wordt volgende week geopend, heb er dinsdag nog gezaalvoetbald ) EN zo'n voetbalclub is een heel stuk werkgelegenheid + het zet je stad op de economische/toeristische kaart. Daarom ziet een gemeente een club helemaaaaal niet graag gaan. Als een gemeente zou stoppen met geld erin steken, heeft de gemeente een probleem.

Blijft natuurlijk wel zo dat de spelerssalarissen veel te hoog liggen. Die loonkosten rijzen echt de pan uit. Ik zie dan ook geen directe oplossing, want als je ze drastisch gaat verlagen, vertrekt elke talentvolle voetballer nog voor z'n 20e naar het buitenland en is het gedaan met het nederlandse top(WHAHAHAHAHA)voetbal.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 15-05-2003 0:26 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik kom net terug uit Maastricht...en ik geloof dat het nu inderdaad afgelopen is
En als je dan leest dat FC Utrecht zich 'een beetje' verrekend heeft en geen 20, maar 40 miljoen schuld heeft...en dan nog door de gemeente uit de problemen wordt geholpen, ongelooflijk!!
En dan hebben we 't hier over een paar ton.
Dat de gemeente na een paar keer te hebben gezegd dat het echt de laatste keer was dat de club geld kreeg de beurs niet meer trekken begrijp ik wel, maar dat ze het gewoon verbieden dat Hornbach zich bij het stadion vestigd dus echt niet! Waarom moet MVV daardoor een miljoen mislopen wat ze zo hard nodig hebben en mag dat bij Roda wel??
en dan heb je nog zo'n club ME'ers die de laatste week geen sex hebben gehad en dan daar wat opgefokt de boel komen opjagen


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 15-05-2003 0:28 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 14 mei 2003 22:57 schreef Aerpel het volgende:
Ik ga daar wel eens een wedstrijdje kijken ja

Trouwens, is irpel neet mit un I veuraan? Ja es se nao Roda geis kin ich mich veursjtille dat se zoa'ne nickname hubs


Aerpel
Fear no Beer
Usericon van Aerpel
Posted 15-05-2003 0:58 by Aerpel Wijzig reactieProfiel van AerpelQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 0:28 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Trouwens, is irpel neet mit un I veuraan? Ja es se nao Roda geis kin ich mich veursjtille dat se zoa'ne nickname hubs
in Wieert schrieve vae aerpel zoa joa mer ich ging ierst aug vaak noa fortuna mer je 1e divisie doa es niks aan behalve de derbie's dan die zal ich waal misse volgend joar.


[Dit bericht is gewijzigd door Aerpel op 15-05-2003 1:24]


Half zat is ook maar weg gegooid geld.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 15-05-2003 1:35 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Idd forza F.C. Zwolle
Zowieso samen met de graafschap de enige club die het financieel positief heeft afgesloten.

Toch vind ik dat een club gewoon als bedrijf behandeld moet worden. Ook een stukje competitievervalsing natuurlijk, als sommige gemeentes wel en andere niet kapitalen in een voetbalclub steken.


Life doesn't get much better than this!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-05-2003 8:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Dat MVV had dus al 4 (!) keer geld gehad van de gemeente, en ze hebben 4 keer gefaald iets aan hun eigen probleem te doen.
En nu kunnen ze wel boos zijn op de gemeente, maar het is eigen schuld dikke bult, en het berdijfsleven wil hen ook niet helpen, dat lijkt me al genoeg zeggen over hun kansen in de toekomst.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2003 9:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ik zag net dat er zelfs rellen in Maastricht zijn geweest..

Ter aanvulling op mijn eerdere post: die KANKER voetbal "fans" kosten de gemeenschap bakken geld, veroorzaken overlast e.d. dus kan ik het alleen maar toejuichen dat er een club die een financiëel wanbeleid voerde naar de klote is gegaan.

Many more to follow I hope


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-05-2003 10:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 9:47 schreef Snaack het volgende:
Ter aanvulling op mijn eerdere post: die KANKER voetbal "fans" kosten de gemeenschap bakken geld, veroorzaken overlast e.d. dus kan ik het alleen maar toejuichen dat er een club die een financiëel wanbeleid voerde naar de klote is gegaan.

Nou ja, ik bedoel maar, beter dat die mensen op zondagmiddag in een stadion opgesloten zitten dan dat ze op straat gaan rellen, denk ik zo. Of misschien wordt cricket of zo dan wel de nieuwe volkssport no. 1? Geef het volk Brood en Spelen en je houdt ze zoet.


Suppository
Usericon van Suppository
Posted 15-05-2003 10:20 by Suppository Wijzig reactieProfiel van SuppositoryQuote dit berichthttp://www.suppository.nl

Dan hou je hart maar vast als Den Haag volgend jaar weer eredivisie speelt! Dat wordt pas rellen!
En verder moeten ze eerst maar es gaan korten op salarissen an spelers. Nu hebben ze dat bij "os MVVieke" al gedaan en hun auto weer ingenomen, maar een beetje laat denk ik. Deze gasten verdienen ook nog bakken geld en dat voor dat klote voetbal wat MVV op de mat legt. Daarbij wordt t ook niet echt veel aantrekkelijker gemaakt voor hun supporters. Als een gemeente een gerenomeerde club in het betaald voetbal heeft spelen, moet je es kijken hoeveel geld dat in het laadje brengt! MVV mag dan wel al 4 keer financieel geholpen zijn, maar met van die, naar verhouding, schijntjes schiet je niet echt veel op.
Doordat de verschillend in niveau tussen clubs in Nederland steeds groter worden, zullen de mensen hun lokale clubje steeds minder gaan zien, hetgeen dus betekent dat er veel minder geld binnenkomt bij de clubs.
Ik ben vorige week naar de Champions League wedstrijd AC Milan - Inter geweest in Milaan. Damn daar leeft t voetbal pas! Die clubs staan ook voor miljoenen in het rood, maar daar klaagt geen gemeente. 80000 man (en menig goed uitziende vrouw trouwens) op de tribune. En dat elke week.
Maar goed de vergelijking tussen Milan en MVV is wel erg extreem
Ben als voetbalfan trouwens wel bevooroordeeld als ik vind dat de gemeente moet inspringen (tot een bepaalde hoogte).
Gaat er trouwens iemand naar de Champions League finale in Manchester?


Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-05-2003 10:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Wat dacht je van vitesse, kei duur stadion gekregen van de gemeente, en als tegen prestaties is het al te moeilijk om een bal in de net te krijgen.


Suppository
Usericon van Suppository
Posted 15-05-2003 10:25 by Suppository Wijzig reactieProfiel van SuppositoryQuote dit berichthttp://www.suppository.nl

quote:
Op 15 mei 2003 10:23 schreef ghoulliette het volgende:
Wat dacht je van vitesse, kei duur stadion gekregen van de gemeente, en als tegen prestaties is het al te moeilijk om een bal in de net te krijgen.


Die hebben dan wel nog het geluk dat ze het stadion ook voor andere doeleinden kunnen gebruiken.


Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-05-2003 17:24 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 21:39 schreef Greycloak het volgende:
Zelfde als met kinderbijslag. Iemand die aan iets begint, moet daar zelf verantwoordelijk voor zijn, en niet de gemeenschap.
Ga collecteren ofzo, kijken hoeveel "fans" je dan opeens hebt.


Op politiek vlak ben ik het weinig met je eens, maar hier kan ik alleen maar ja op zeggen. Gemeentes hoeven niet de hobby van enkele ingezetenen te sponsoren terwijl ze hun geld zoveel nuttiger kunnen besteden.



MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 15-05-2003 18:43 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 15 mei 2003 8:58 schreef ghoulliette het volgende:
Dat MVV had dus al 4 (!) keer geld gehad van de gemeente, en ze hebben 4 keer gefaald iets aan hun eigen probleem te doen.
En nu kunnen ze wel boos zijn op de gemeente, maar het is eigen schuld dikke bult, en het berdijfsleven wil hen ook niet helpen, dat lijkt me al genoeg zeggen over hun kansen in de toekomst.

Ik geloof niet dat je je er veel over gelezen hebt. Een aantal nieuwe sponsors wil 1,5 miljoen euro investeren, dus ze willen wel degelijk helpen. Alleen willen ze niet de reeds bestaande schulden saneren.
Bovendien willen Hornbach (net als bij Roda) en drie amusementscentra (zoals bij Fortuna) zich bij het stadion vestigen en in ruil daarvoor elk een miljoen in de club investeren. De gemeente weigert echter het bestemmingsplan hiervoor aan te passen, waardoor het voor die bedrijven onmogelijk is zich daar te vestigen.
De gemeente hoefde dus niet eens opnieuw geld te geven (zelfs ik als trouwe supporter vind dat eigenlijk te ver gaan), maar alleen maar vrij baan te geven aan potentiële sponsoren. Dit is dus helaas niet gebeurd.
In het Roda-stadion is een bioscoop en ernaast ligt een bouwmarkt, wat de club een hoop geld oplevert. In Maastricht mag zoiets allemaal niet, waardoor MVV het sponsorgeld wat de club heel hard nodig heeft misloopt.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 15-05-2003 18:46 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Trouwens, ze hebben niet vier keer geld gekregen. Ze hebben er vier keer om gevraagd, maar de laatste keer is dat verzoek ook al afgewezen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2003 18:47 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Nee, vooral niet in tijden met een slechte economie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2003 2:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 18:46 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Trouwens, ze hebben niet vier keer geld gekregen. Ze hebben er vier keer om gevraagd, maar de laatste keer is dat verzoek ook al afgewezen.

De brugemeester zei dat de gemeente al 4 keer had bijgesprongen, hij zal het wel weten toch?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen