IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 'Kattenhaatster' (87) verdrinkt in sloot Vorige pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-05-2003 15:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

kut voor der...



Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 19-05-2003 15:38 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 15:30 schreef SCRAP het volgende:
WNF onderschrijft doden 1 miljoen zeehonden

Het Wereld Natuur Fonds onderschrijft een plan van de Canadese regering waarin is bepaald dat er de komende drie jaar meer dan een miljoen zeehonden doodgeknuppeld mogen worden. Volgens Bont Voor Dieren zal bijna de helft van deze zeehonden levend worden gevild en roept daarom op tot een e-mailactie. Ook andere natuur- en dierenorganisaties reageren geschokt..

Ik zat er dus niet ver vandaan!!! Walgelijk iig..

http://www.trosradar.nl/php/allpageuitzending/27


bont voor dieren e-mail-actie: http://www.bontvoordieren.nl/nieuws.php?item=wwf


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


SCRAP
Usericon van SCRAP
Posted 19-05-2003 15:47 by SCRAP Wijzig reactieProfiel van SCRAPQuote dit bericht

Ok, metalgasten met een klein hartje zorg dat jullie meedoen aan die email actie!


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 19-05-2003 16:11 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

ach, toch een hoer


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 19-05-2003 16:54 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

got it scrap



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


SCRAP
Usericon van SCRAP
Posted 19-05-2003 18:17 by SCRAP Wijzig reactieProfiel van SCRAPQuote dit bericht

Blij dat jullie er ook zo over denken. Dan ben ik hier aan het goede adres..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2003 18:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat van WNF was hier al lang bekend en blijkt op een misverstand te berusten


SCRAP
Usericon van SCRAP
Posted 19-05-2003 18:39 by SCRAP Wijzig reactieProfiel van SCRAPQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 18:18 schreef Jenje het volgende:
Dat van WNF was hier al lang bekend en blijkt op een misverstand te berusten


Ik heb het vrij aandachtig gevolgd en heb zelf diverse woordvoerders gehoord en gezien en ze staan allemaal 100% achter het besluit van hun organisatie! Ze deden geen enkele moeite om zich sterk te maken tegen deze gruwelijke dierenmishandelingen. Of het nou wel of geen misverstand is, er zit wel degelijk een kern van waarheid in. En het punt dat ze zonder blikken of blozen toestaan dat de Canadese overheid 1 miljoen zeehondjes afslacht blijft ook staan. Ook is al tientallen jaren bekend dat de diertjes levend gevild worden en levend aan vleeshaken worden opgehangen, zonder dat het WNF zich daarover uitspreekt of er iets aan probeert te doen. Het is het Ifaw wat zich tot de tanden toe wapent tegen dit soort zinloos dierenleed, niet het WNF. En dat dit soort dingen al die jaren hebben kunnen plaatvinden en nog steeds plaatsvinden lijkt me ook geen misverstand, maar de harde waarheid. En daar moet nu iets aan gebeuren. Misschien dat deze handtekeningen actie de boel een beetje kan wakkerschudden. Misverstand of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door SCRAP op 19-05-2003 18:51]


Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 20-05-2003 14:11 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

*kick* mailtje terug van het wereld natuurfonds
quote:
Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.
Afgelopen weken verschenen er berichten over de zeehondenjacht in Canada, waarbij het Wereld Natuur Fonds ervan wordt beschuldigd voorstander te zijn van de commerciele zeehondenjacht en het doodknuppelen van zeehonden. Wij vinden deze beschuldiging ernstig en zeer onterecht. Wij zijn geen voorstander van de commerciële zeehondenjacht in Canada, zoals wordt geconcludeerd in het persbericht van Bont voor Dieren. Veel mensen, zijn net als wij, vol afschuw over de beelden van deze jacht. Daarom is het kwalijk dat deze in verband worden gebracht met ons werk. Het Wereld Natuur Fonds is blij dat een dierenwelzijnsorganisatie zoals Bont voor Dieren met hun eigen kracht en deskundigheid aandacht vragen voor het dierenleed wat in dit gebied wordt veroorzaakt. Daar waar het Wereld Natuur Fonds zich in dit gebied sterk maakt voor de bescherming van het leefgebied, waar uiteindelijk alle dieren die in het gebied leven baat bij hebben. Beide organisaties hebben immers het beste voor als het gaat om de bescherming van kwetsbare soorten.
Het WWF richt zich in Canada met volle kracht op de bescherming van het leefgebied van de kwetsbare dieren die hier voorkomen. Dit doen we door bedreigingen als klimaatverandering, overbevissing en vervuiling aan te pakken. Daarnaast richten we ons op het behoud van twee walvissoorten, de Noordkaper en de Groenlandse walvis die met uitsterven worden bedreigd. Dankzij dit werk worden uiteindelijk ook de andere planten- en diersoorten die in dit gebied leven beschermd, ook de zadelrob. Daarnaast hebben we bij de Canadese overheid nog eens benadrukt dat het onaanvaardbaar is wanneer de zeehondenjacht op de langere termijn zou leiden tot een daling van het aantal zeehonden. Deze bemoeienis wordt door Bont voor Dieren onterecht uitgelegd alsof het Wereld Natuur Fonds de zeehondenjacht in Canada zou goedkeuren. Integendeel, we blijven de ontwikkeling van het aantal zadelrobben nauwlettend volgen en zullen in actie komen als er reden tot ongerustheid is over het op peil blijven van de populatie zadelrobben in dit gebied.
We hopen dat u ons blijft steunen in onze strijd voor het behoud van bedreigde diersoorten en hun leefgebied. Op www.wnf.nl kunt u een uitgebreidere toelichting vinden op onze werkwijze. Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de Servicelijn 0900-1962 (€ 0,20ct/min) of stuur een e-mail naar info@wnf.nl.

Met vriendelijke groet,

Hans Voortman
directeur

met andere woorden, ze laten de beestjes inderdaad doodknuppelen, maar het is juist goed?


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 20-05-2003 14:38 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Precies goed, ik haat mensen die dieren mishandelen.

Ik heb zelf ook een kat en ik garandeer je dat ik dat wijf persoonlijk de nek om had gedraaid als ze iets geflikt had, en dat is bittere ernst!

Maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor andere huisdieren, gewoon afblijven, hou je er niet van prima dan neem je er geen een, maar blijf van iemand anders zijn beesten af!

Ze moeten veel zwaarder gaan straffen tegen zulk soort mensen!



SCRAP
Usericon van SCRAP
Posted 20-05-2003 16:55 by SCRAP Wijzig reactieProfiel van SCRAPQuote dit bericht

Ik heb vandaag het zelfde emailtje terug gekregen en vind het maar een slap excuus. Waar ik me ook erg kwaad om kan maken is dat ze Bont voor dieren ook nog een veeg uit de pan geven, terwijl deze juist actief bezig zijn met het voorkomen van deze jacht. Het gene wat WNF nu als excuus gebruikt, is juist de reden waarom Bont voor Dieren zo kwaad is. Ze vinden het zoals ze nu zelf al aangeven niet belangrijk genoeg om er daadwerkelijk iets aan te doen, ze houden zich liever bezig met wat passieve hulp aangaande de leefomgeving e.d. Het is altijd makkelijker om wat te handelen om een stuk land ofzo ipv op de vuist te gaan met die of gene.

Wil je echt dat er iets gebeurt, wordt dan lid van het IFAW of Bont voor dieren ofzo, maar laat dat WNF vallen. Wat ze heel kort door de bocht zeggen is dat ze geen voorstander zijn van de zeehonden jacht, maar er niks aan doen omdat ze zich al met andere zaken bezighouden. En dat ze een akkoord hebben getekend met de Canadese overheid blijft ook nog steeds een feit!

Ben bang dat deze organisatie te groot is geworden en dat het geld helaas naar de verkeerde mensen gaat. Nu zijn er (veel te veel) mensen in dienst met een 9 tot 5 mentaliteit en puur werken voor het geld, en zeker geen hart meer hebben voor het werk of ook maar enigszins om dieren geven. Met andere woorden: Een stelletje zakkenvullers! Het voorkomen van dierenleed moet ALTIJD prioriteit nr.1 blijven. De rest komt later wel.

Soms denk ik wel eens, misschien is het beter dat ze alle dieren uitroeien, dan is het eindelijk eens afgelopen. Immers, als er geen dieren meer zijn, valt er ook niks meer dood te knuppelen.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen