IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Zweden tips.. Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-05-2003 19:10 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 23:59 schreef rvanderholst het volgende:
Wat bevalt je daar dan beter aan??

Alles is veel relaxter,er word meer tijd genomen voor dingen.En misschien wel het belangrijkste daar leven de mensen.Hier worden de mensen geleefd.

Dat geldt tenminste voor de gebieden waar ik ben geweest,met uitzondering van Oslo want daar is het hetzelfde als in Nederland.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 21-05-2003 19:43 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

daar heb je wel gelijk in. Stockholm is ook een beetje zo als nederland maar toch wel meer relaxed en minder gehaast. kijk maar eens naar alle zeer relaxte koffiezaken waar iedereen lekker zit te genieten van een bakkie koffie en princestårta!

Het enige is wel dat de mensen hier wel erg gesloten zijn! Moeilijk om snel zweedse vrienden te creeren. Ze moeten wel eerst weten wat voor vlees ze aan de haak hebben.
(behalve als ze bezopen zijn...)

Het mooie hier is wel dat de mensen erg natuur georienteerd zijn! das wel relaxed! geen vervuiling, shit op de straat en zo. En de natuur is hier natuurlijk ook veel mooier!

Wat wel typisch zweeds is is het uitstellen van beslissingen nemen. op een vergadering wordt vaak vergaderd over wat er op de volgende vergadering vergaderd gaat worden (ksnap het zelf nu al niet meer) Er wordt dus nooit direct opgetreden en niemand durfteen beslissing te nemen... das wel eens kut!


I Find That I Am Not There...


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 21-05-2003 21:05 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

ja, wat betekend "svenska flycka"? haha


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 21-05-2003 21:24 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

en svensk flicka = een zweeds meisje


I Find That I Am Not There...


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 22-05-2003 2:18 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:

Het enige is wel dat de mensen hier wel erg gesloten zijn! Moeilijk om snel zweedse vrienden te creeren. Ze moeten wel eerst weten wat voor vlees ze aan de haak hebben.
(behalve als ze bezopen zijn...)



ja dat is inderdaad echt zo... maar als je ze eenmaal kennen zijn ze harstikke aardig.. maar eerst de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken..

en die koffiecafe-tjes.. geweldig.. koffie met carrotcake! Vooral in Gamla Stan in Stockholm heb je zulke relaxte cafeetjes... en je krijgt tenminste kommen koffie, niet van die Haagse bakkies zoals hier...
Gamla Stan ('de oude stad') is echt een bezoekje waard.. en als je dan over de brug richting het modernere gedeelte loopt heb je een fijn uitzicht.. Zag in de zomer nog zo'n reconstureerd naar origineel vikingschip voorbij varen...


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 22-05-2003 10:00 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Sja dat viking schip ja! Ken je een rondvaart op maken en ook op z'n vikings eten! das wel aan te raden een keer! Ik zelf een typisch zweeds viking kerstdiner genuttigd afgelopen kerst! Das errug lekker!
ja want eten kunnen die zweden wel!

En de koffie smaakt hier bijzonder goed ja! je krijgt inderdaad geen haags bakkie maar meer iets in de orde van een halve liter, behalve als je dan echt zo nodig die espresso wilt!


I Find That I Am Not There...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-05-2003 10:04 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 22-05-2003 17:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dat is in Bergen ook.Daar zijn koffieshops waar ze daadwerkelijk koffie verkopen in tegenstelling tot Nederland
En inderdaad grote bakken koffie(maar dat is met het bier net zo,alleen maar grote glazen).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 22-05-2003 20:18 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 17:25 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat is in Bergen ook.Daar zijn koffieshops waar ze daadwerkelijk koffie verkopen in tegenstelling tot Nederland
En inderdaad grote bakken koffie(maar dat is met het bier net zo,alleen maar grote glazen).


HEUY!!!!

En als je zo'n groot glas niet meer op krijgt neem je gewoon mee in Doggy Bag


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 22-05-2003 20:56 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

voor iemand die een beetje zweeds kan! he he he....

http://homepage.mac.com/jedih/hipphipp/svenska7movie.html


lachen joh!


I Find That I Am Not There...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-05-2003 14:47 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Nog tien daagjes.. Jippi!!!
Al is het verblijf nog altijd geen 100% in orde.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-05-2003 14:54 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ha over 10 dagen ga ik weer eens een kijkje nemen in het kikkerlandje!!

khoop voor je dat je een beetje mooi weer hebt! (nu is dat het geval maar je weet nooit! maar zweden met mooi weer is echt GEWELDIG! )


I Find That I Am Not There...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-05-2003 14:57 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ik hoop het ook.. Vandaag is 't hier in Antwerpen in ieder geval een supermooie dag.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-05-2003 14:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2003 14:57 schreef Sharteel het volgende:
Ik hoop het ook.. Vandaag is 't hier in Antwerpen in ieder geval een supermooie dag.


in Brussel ook


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2003 14:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gelukkig ist weer in Beglië en Zweden ook keihetzelfde ....


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-05-2003 14:59 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 26 mei 2003 14:58 schreef Jenje het volgende:
Gelukkig ist weer in Beglië en Zweden ook keihetzelfde ....


't Zal hier toch nog net iets warmer zijn in de winter vermoed ik zo..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2003 15:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2003 14:59 schreef Sharteel het volgende:
't Zal hier toch nog net iets warmer zijn in de winter vermoed ik zo..

Ik als media-meteoroloog houd zich even koest


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-05-2003 15:03 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Hehe.. Meneer de Mediameteoroloog, enlighten me please..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2003 15:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zweden is meer dan enkele graden kouder door de overwegende noordelijek stroming van polaire lucht.

echter daar door is zweden wel droger dan nederland en belgië


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-05-2003 15:07 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Oeh, droger is zowiezo beter.. Ik haat die voortdurende regen hier..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-05-2003 15:19 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

het zweden tips topic wordt een weer topic!!!

he he.

ach het festival zal toch wel gaaf zijn, regen of geen regen!!


I Find That I Am Not There...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-05-2003 15:29 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Indeed!!!!!!! Hele mooie line-up en de organisatie lijkt me in goede handen.. dus 't wordt nog wel een feestje.

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 26-05-2003 15:31]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-05-2003 17:28 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Maar den winter zal toch wel stukken kouder zijn?


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-05-2003 17:39 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

das waar! kheb me afgelopen winter een weg moeten banen naar de supermarkt door bijna een meter sneeuw en een temperatuur van minus 25 graden celcius!

Das best godvergeten koud!


I Find That I Am Not There...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-05-2003 17:41 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat is het enige nadeel, maar zit je niet in de buurt van de zee dan?


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen