IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Software aanraders Vorige pagina | Volgende pagina
Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 19-05-2003 12:33 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Maar waarom zou je dat dan weer doen op een Xp machine?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-05-2003 12:35 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 mei 2003 12:33 schreef Lord Morgoth het volgende:
Maar waarom zou je dat dan weer doen op een Xp machine?
Eh niet, natuurlijk, maar dat was mijn punt ook niet Ik haalde uit naar het feit dat je met XP voor een hoop zooi betaalt waar je uiteindelijk geen gebruik van maakt. CD branden (daar gebruik je toch liever Nero of dd voor), Zip (gzip) etc.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 19-05-2003 12:39 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Microsoft bied een operating system waarmee je 'uit de doos' gelijk aan de slag kan, compleet met tools, utils e.d. erin. Persoonlijk heb ik daar dan weer niet zoveel
problemen mee.

Niks weerhoud je ervan om met Win98, of linux/unix oid. te werken...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-05-2003 12:41 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 mei 2003 12:39 schreef Lord Morgoth het volgende:
Microsoft bied een operating system waarmee je 'uit de doos' gelijk aan de slag kan, compleet met tools, utils e.d. erin. Persoonlijk heb ik daar dan weer niet zoveel
problemen mee.
Het ging Judge M. er dan ook om dat die oplossing te duur werd Vandaar dat XP dan geen goeie keuze is, omdat je betaalt voor dingen die gratis ook te verkrijgen zijn.

Wat eenieder met z'n geld doet zal mij een worst wezen


I'm not being rude. You're just insignificant.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-05-2003 12:48 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

XP is leuk voor mensen die net hun allereerste PC aanschaffen en er verder weinig bijzonders mee doen.. Als je dan wat verder gaat kijken dan zijn de tekortkomingen niet van de lucht....



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2003 12:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gezeur, Xp werkt prima. XP afkraken is een pc-nerden activiteit volgens mij


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-05-2003 13:02 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 12:48 schreef Judge M. het volgende:
XP is leuk voor mensen die net hun allereerste PC aanschaffen en er verder weinig bijzonders mee doen.. Als je dan wat verder gaat kijken dan zijn de tekortkomingen niet van de lucht....

In welk microsoft programma zitten die tekortkomingen dan niet ? Ik vind tot nu toe voor desktopgebruik eigenlijk winXP nog het minst slechte Microsoft product (in win2k werken niet alle games en bij oude dosgames wordt heb je geen geluid, als ze het al doen...)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Metal
Usericon van Metal
Posted 20-05-2003 12:46 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Hmm ik wacht nog een tijdje hoor om XP aan te schaffen vanwege het niet werken van mijn tv kaart op XP (hoor ik daar nog driver problemen?) Voorlopig nog '98 en 2000.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-05-2003 13:07 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik ben zelf 100% pro-Linux maar ook ik ben van mening dat als je niet bereid bent om (weer) te lezen en leren dan kun je beter voorlopig nog bij Windoos blijven.
Een paar maanden terug nog dual-bootte ik de hele tijd i.v.m. binnengekregen .DOCs en .WMAs enz. Nu heb ik gelukkig 2 dozen naast elkaar


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 20-05-2003 13:28 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik heb wel genoeg aan 1 doos.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-05-2003 13:48 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 mei 2003 13:07 schreef MBMarduk het volgende:
binnengekregen .DOCs
http://www.openoffice.org



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-05-2003 14:07 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 12:48 schreef Judge M. het volgende:
XP is leuk voor mensen die net hun allereerste PC aanschaffen en er verder weinig bijzonders mee doen.. Als je dan wat verder gaat kijken dan zijn de tekortkomingen niet van de lucht....


Wat een onzinnige opmerking, echt iemand die het nog nooit heeft gebruikt, maar wel een oordeel over heeft. Ik werk al jaren met PC's en XP is zo'n beetje het beste OS wat er is, goede hardware support, stabiel, redelijk snel.
En misschien kan je me ook effe uitleggen wat jij een tekortkoming vind?


"This one is older than shit, heavier than time!"


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 20-05-2003 14:10 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 14:07 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat een onzinnige opmerking, echt iemand die het nog nooit heeft gebruikt, maar wel een oordeel over heeft. Ik werk al jaren met PC's en XP is zo'n beetje het beste OS wat er is, goede hardware support, stabiel, redelijk snel.
En misschien kan je me ook effe uitleggen wat jij een tekortkoming vind?

het meeste irritante aan xp vind ik nogaltijd dat er juist teveel functies inzitten


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-05-2003 14:11 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 13:48 schreef Judge M. het volgende:
http://www.openoffice.org

Weet ik, ken ik, gebruik ik ook maar die's niet onfeilbaar en die UBER-DOMME fuckers op m'n opleiding eisen DOCs terug.
Wil je hen uitleggen hoe 't allemaal zit met DOC willen ze niks ervan af weten


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-05-2003 14:15 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 14:10 schreef FireFox het volgende:
het meeste irritante aan xp vind ik nogaltijd dat er juist teveel functies inzitten


ach ja, beetje tweaken en wat verwijderen doet al wonderen. Verder draait het allemaal prima


"This one is older than shit, heavier than time!"


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-05-2003 14:15 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 14:07 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat een onzinnige opmerking, echt iemand die het nog nooit heeft gebruikt, maar wel een oordeel over heeft. Ik werk al jaren met PC's en XP is zo'n beetje het beste OS wat er is, goede hardware support, stabiel, redelijk snel.



Zo stabiel als een rots. Beste OS tot nu toe wat ik heb gehad.


Bazzio Attacks!!!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-05-2003 14:18 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 mei 2003 14:07 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat een onzinnige opmerking, echt iemand die het nog nooit heeft gebruikt, maar wel een oordeel over heeft.
Ik ben het de volle 100% met Judge M. eens en durf eens van mij te zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb

quote:
Ik werk al jaren met PC's en XP is zo'n beetje het beste OS wat er is, goede hardware support, stabiel, redelijk snel.
Goede hardware support: Klopt, dat geef ik ze na.. maar aan de andere kant, met Linux heb ik ook nog nooit een probleem gehad met support van hardware. En in een experiment met BeOS heb ik ook geen problemen ondervonden. Enige problemen die ik op dat vlak ooit echt tegengekomen ben is een een onboard RAID controller die onder Linux niet wilde en Windows XP die crasht op de aanwezigheid van mijn modem.

Stabiel: Zeker, maar nog lang niet zo stabiel als OS/X, MacOS, Linux, BeOS of een andere UNIX variant.

Snel: Laat me niet lachen... XP is niet vooruit te branden. Zelfs met alle overbodige services uitgeschakeld is het nog een enorme overhead aan processorcycles. Als je je state-of-the-art bak volgooit met geheugen merk je daar niets van misschien, maar Windows XP is alles behalve snel.

quote:
En misschien kan je me ook effe uitleggen wat jij een tekortkoming vind?
- Onhandige gebruikersinterface (Windows-legacy)
- Traag, zeker op wat minder nieuwe systemen
- Groot!
- Rare EULA
- Rare updates van de EULA
- Slechte support mocht er werkelijk iets misgaan


I'm not being rude. You're just insignificant.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 20-05-2003 14:19 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 19 mei 2003 12:48 schreef Judge M. het volgende:
XP is leuk voor mensen die net hun allereerste PC aanschaffen en er verder weinig bijzonders mee doen.. Als je dan wat verder gaat kijken dan zijn de tekortkomingen niet van de lucht....

Moet toch zeggen dat van de windows serie XP toch echt het beste is.
En ja win2000 is net zo stabiel maar die mist een hoop ondersteuning en snelheid.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 20-05-2003 14:23 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza



Iedereen heeft recht op mijn mening.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-05-2003 14:23 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 14:18 schreef helmet het volgende:
Ik ben het de volle 100% met Judge M. eens en durf eens van mij te zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb

Goede hardware support: Klopt, dat geef ik ze na.. maar aan de andere kant, met Linux heb ik ook nog nooit een probleem gehad met support van hardware. En in een experiment met BeOS heb ik ook geen problemen ondervonden. Enige problemen die ik op dat vlak ooit echt tegengekomen ben is een een onboard RAID controller die onder Linux niet wilde en Windows XP die crasht op de aanwezigheid van mijn modem.

Stabiel: Zeker, maar nog lang niet zo stabiel als OS/X, MacOS, Linux, BeOS of een andere UNIX variant.

Snel: Laat me niet lachen... XP is niet vooruit te branden. Zelfs met alle overbodige services uitgeschakeld is het nog een enorme overhead aan processorcycles. Als je je state-of-the-art bak volgooit met geheugen merk je daar niets van misschien, maar Windows XP is alles behalve snel.

- Onhandige gebruikersinterface (Windows-legacy)
- Traag, zeker op wat minder nieuwe systemen
- Groot!
- Rare EULA
- Rare updates van de EULA
- Slechte support mocht er werkelijk iets misgaan


Wat een onzin, ik heb zelf linux gebruikt en ik vond het meer een probleem dan een oplossing. Het is leuk met al dat open-source, maar voor gebruiksvriendelijkheid e.d. moet je toch echt bij een windows interface zijn, het is niet voor niets dat Gnome en KDE er zoveel op lijken.
En buiten dat zijn er zat updates te krijgen, we zitten nu al op SP2 voor winxp, wederom een onzin reden die je geeft en de EULA dat interesseert me al helemaal niks! Gebruik het eerst is een keer! En over snelheid, dat is voldoende, ieder met een 1 gig bak draait het gemakkelijk, weinig cpu load 3-4% met ICQ, deamontools, dumeter aan. Dus wederom onzinnig geouwehoer.


"This one is older than shit, heavier than time!"


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 20-05-2003 14:28 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 14:15 schreef 0Tolerence het volgende:
ach ja, beetje tweaken en wat verwijderen doet al wonderen. Verder draait het allemaal prima

was een geintje, ik heb zelf ook mn XP getweaked naar mn wensen, zowel qua wegflikkeren enfijnafstellen als qua uiterlijk (je kunt werkelijk alles, zelfs bootscreen aanpassen)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-05-2003 14:31 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 14:23 schreef 0Tolerence het volgende:
we zitten nu al op SP2 voor winxp


hoe, wat, waar.


Bazzio Attacks!!!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 20-05-2003 14:31 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Dit topic neemt een belachelijke wending. Als Pro-Microsoft mensen tegenover Linux-freaks zet krijg je het zelfde geflame over en als bij Feijenoord - Ajax


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 20-05-2003 14:32 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 14:31 schreef bazzio het volgende:
hoe, wat, waar.


ja nog niet officieel, maar ik heb em wel gebundeld met winxp. pre-release :D


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-05-2003 14:32 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 mei 2003 14:23 schreef Leviathanica het volgende:
http://www.opera.com/download/
Als we dan toch op de gratis-tour zijn (en Linux gebruiken) kun je beter Galeon gebruiken. Werkt m.i. nog iets beter dan Opera.

quote:
Op 20 mei 2003 14:23 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat een onzin,
Je doet AL mijn argumenten in een keer af?

quote:
ik heb zelf linux gebruikt en ik vond het meer een probleem dan een oplossing. Het is leuk met al dat open-source, maar voor gebruiksvriendelijkheid e.d. moet je toch echt bij een windows interface zijn,

Ik zie echt niet in waarom.. ik loop in een kwartier door mijn Debian installatie heen door alleen maar op enter te duwen als ik wil. Ik zie geen enkele reden waarom de installatieprocedure van Linux tegenwoordig niet meer gebruikersvriendelijk zou zijn.

quote:
het is niet voor niets dat Gnome en KDE er zoveel op lijken.
Nee, ze lijken op MacOS.. Grafische interface met mousepointer is een grafische interface met mousepointer. Daar kun je weinig aan veranderen. Het zijn de subtiele dingen waarin ze verschillen met Windows.

quote:
EULA dat interesseert me al helemaal niks!
Ja kijk, dat jij je ogen wenst te sluiten voor bepaalde dingen is nou niet bepaald een goed argument om een discussie mee in te gaan.

quote:
ebruik het eerst is een keer!
Ik heb hier op m'n werk twee XP installaties onder mijn beheer, en thuis ook nog een installatie. Dus nogmaals, waar slaat dit op?

quote:
En over snelheid, dat is voldoende, ieder met een 1 gig bak draait het gemakkelijk,
Ha ja, en toevallig heb ik er weinig behoefte aan om iedere 6 maanden een nieuwe PC te kopen. Ik heb geen 1 GHz bak en ik kan je wel vertellen dat Microsoft dat ook niet als minimale systeemeisen opgeeft voor XP.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen