IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Beste Gitaar(merk) Vorige pagina | Volgende pagina
grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 29-06-2004 18:09 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 18 mei 2004 15:56 schreef Mortanius het volgende:
Gibson en Paul Reed Smith zijn de beste gitaren die er zijn.


De Custom Shop PRS gitaren zijn heel goed, maar de standaard modellen zijn zwaar kut. Check Ebay USA hoeveel PRSjes daar verkocht worden... De oude PRSjes zijn wel goed, maar zoals toen worden ze niet meer gemaakt. Kwantiteit gaat daar nu boven kwaliteit.

Bij Gibson zijn de standaard modellen wel goed, maar bij Gibson werden ze vroeger in de fabriek afgesteld en dat laten ze al jaren achterwege om kosten te besparen, dat vind ik jammer. Een Gibson van de Custom Shop kan echter wel tippen aan een Jackson USA en BC Rich USA, maar kost echter veel meer (Gibson heeft een naam).

Overigens vraag ik me af of je wel eens een PRS bespeeld hebt... Voor metal zijn ze minder geschikt, omdat iedere humbucker namelijk niet in serie wordt gemonteerd maar parallel. Dit geeft een open klank, als een single coil zonder brom.

[Dit bericht is gewijzigd door grevdrake op 29-06-2004 18:12]


...only dead people are cool...


demonic_debby
eat shit and die
Usericon van demonic_debby
Posted 30-06-2004 10:20 by demonic_debby Wijzig reactieProfiel van demonic_debbyQuote dit berichthttp://www.megadeth.com

quote:
Op 29 juni 2004 18:02 schreef grevdrake het volgende:
Dat komt omdat ze de standaard pickups van Fender eruit rossen en er DiMarzio Hot Rails mini-humbuckers inzetten. Verder komt klank ook uit de vingers, iemand die niet spelen kan laat zelfs een gitaar van $ 4000 kut klinken.


ff dave mustaine quoten ik vind hem super! some guys make guitars sing mine just throws up! hahaha


ben niet gek ik ben een vliegtuig!


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 30-06-2004 10:28 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 29 juni 2004 18:09 schreef grevdrake het volgende:
De Custom Shop PRS gitaren zijn heel goed, maar de standaard modellen zijn zwaar kut. Check Ebay USA hoeveel PRSjes daar verkocht worden... De oude PRSjes zijn wel goed, maar zoals toen worden ze niet meer gemaakt. Kwantiteit gaat daar nu boven kwaliteit.

Bij Gibson zijn de standaard modellen wel goed, maar bij Gibson werden ze vroeger in de fabriek afgesteld en dat laten ze al jaren achterwege om kosten te besparen, dat vind ik jammer. Een Gibson van de Custom Shop kan echter wel tippen aan een Jackson USA en BC Rich USA, maar kost echter veel meer (Gibson heeft een naam).

Overigens vraag ik me af of je wel eens een PRS bespeeld hebt... Voor metal zijn ze minder geschikt, omdat iedere humbucker namelijk niet in serie wordt gemonteerd maar parallel. Dit geeft een open klank, als een single coil zonder brom.



Ik heb altijd al eens het idee gehad een Gibson "Lucille" te voorzien van DiMarzio X2N's LOL en lekker blazen maar!



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 30-06-2004 10:46 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 29 juni 2004 18:09 schreef grevdrake het volgende:
De Custom Shop PRS gitaren zijn heel goed, maar de standaard modellen zijn zwaar kut. Check Ebay USA hoeveel PRSjes daar verkocht worden... De oude PRSjes zijn wel goed, maar zoals toen worden ze niet meer gemaakt. Kwantiteit gaat daar nu boven kwaliteit.

Bij Gibson zijn de standaard modellen wel goed, maar bij Gibson werden ze vroeger in de fabriek afgesteld en dat laten ze al jaren achterwege om kosten te besparen, dat vind ik jammer. Een Gibson van de Custom Shop kan echter wel tippen aan een Jackson USA en BC Rich USA, maar kost echter veel meer (Gibson heeft een naam).

Overigens vraag ik me af of je wel eens een PRS bespeeld hebt... Voor metal zijn ze minder geschikt, omdat iedere humbucker namelijk niet in serie wordt gemonteerd maar parallel. Dit geeft een open klank, als een single coil zonder brom.


PRS en GIBSON het beste?? HAHHAHAHAH...ik vraag me vaak af of de mensen die dat roepen ooit er wel eens een echt in hun handen gehad hebben....

Volgens mij gaan de meesten alleen op prijs, image en verhalen af, ten eerste zijn er vrij wienig mensen die een gitaar van 3000 EURO kunnen cq. willen betalen en als iemand er een heeft heeft hij dan ook vergelijkbare gitaren....ik bedoel als je een PRS hebt en verder een Koreaanse fender ja dan kan ik me voorstellen dat je de PRS beter vind..

als je PRS mooi vind (ik absoluut niet) kun je beter eens naar de DEAN hardtail kijken, die zijn (iets) goedkoper, en ik heb van een heel aantal mensen GEHOORD die zowel een PRS (en) en deze DEAN hadden dat ze hem duidelijk prefereerden boven de PRS..

hier is een HT in trans-amber quilt....zoals ik al zei ik vind het model 3 x niets maar als je een PRS mooi vind zal dit de PRS liefhebbers ook aanspreken



[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 30-06-2004 10:46]



grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 30-06-2004 10:55 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 30 juni 2004 10:28 schreef enforcer het volgende:
Ik heb altijd al eens het idee gehad een Gibson "Lucille" te voorzien van DiMarzio X2N's LOL en lekker blazen maar!


Hmm, zie Entombed (zwarte Gibson ES 335, bijna gelijk aan een Lucille)


...only dead people are cool...


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2004 11:00 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Heeft iemand toevallig een Brian Moore?

Kep er eens over gespeeld, geweldig spul. Wel prijzig. Ook niet helemaal mijn plank, maar kwalitatief gezien super!

Zelf heb ik oa. een Carvin Neckthru. Da's pas waar voor je geld!!! Normaal altijd Ibanezjes (waarvan ik vrijwel meteen de elektronica vervang, standaard (de RG-tjes)sux IMO) maar voor dat geld kun je dus hele mooie USA Carvins vinden. Alleen irritant dat zo'n Floyd Rose altijd onder mn klauwen weg roest. Moet nu met een schroevendraaier er in rammen om mn snaren los te krijgen lol..

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 30-06-2004 11:05]


grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 30-06-2004 11:04 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 30 juni 2004 10:46 schreef enforcer het volgende:
PRS en GIBSON het beste?? HAHHAHAHAH...ik vraag me vaak af of de mensen die dat roepen ooit er wel eens een echt in hun handen gehad hebben....



Ik heb dat dan ook niet beweerd, maar dat snapte je volgens mij al...

quote:
Op 30 juni 2004 10:46 schreef enforcer het volgende:
Volgens mij gaan de meesten alleen op prijs, image en verhalen af, ten eerste zijn er vrij wienig mensen die een gitaar van 3000 EURO kunnen cq. willen betalen en als iemand er een heeft heeft hij dan ook vergelijkbare gitaren....ik bedoel als je een PRS hebt en verder een Koreaanse fender ja dan kan ik me voorstellen dat je de PRS beter vind..



Image bepaalt bij merken als Gibson en Fender de prijs. Ze hebben een historie en een naam hoog te houden. Als je daar bij de Custom Shop een gitaar laat bouwen (nog een stap boven de USA produktie-gitaren) dan mag je minimaal €5000 ophoesten, maar dan heb je ook wat.

B.C. Rich is nog een vrij jong merk, hoewel ze al een grote naam in de rock en metal hebben opgebouwd. Hier vind ik de $2500 - $3000 voor een Handmade Custom Shop model volledig terecht, ze zitten daarmee met deze prijs gelijk aan die van een Gibson Les Paul Standard seriemodel. Er wordt bij B.C. Rich echter nog met zorg een stuk hout uitgezocht, de gitaar wordt helemaal gemaakt zoals jij dat wil hebben en je kan er zeker van zijn dat je een uniek stukje kwaliteit krijgt zonder gebruik van inferieure grondstoffen (echt parelmoer of zelfs abalone ipv plastic inlays, zoals bij een Gibson Standard).

quote:
Op 30 juni 2004 10:46 schreef enforcer het volgende:
als je PRS mooi vind (ik absoluut niet) kun je beter eens naar de DEAN hardtail kijken, die zijn (iets) goedkoper, en ik heb van een heel aantal mensen GEHOORD die zowel een PRS (en) en deze DEAN hadden dat ze hem duidelijk prefereerden boven de PRS..



Dat kan ik me heel goed voorstellen.
PRS gebruikt op zijn seriemodellen een brug die niet eens te intoneren is, wat in mijn ogen voor een gitaar in deze prijsklasse vrij inferieur is.


[Dit bericht is gewijzigd door grevdrake op 30-06-2004 11:05]


...only dead people are cool...


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 30-06-2004 11:10 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 30 juni 2004 11:04 schreef grevdrake het volgende:
Ik heb dat dan ook niet beweerd, maar dat snapte je volgens mij al...


Tuurlijk ik quotte alleen jouw bericht omdat jij weer iemand ander gequotte had...


Image bepaalt bij merken als Gibson en Fender de prijs. Ze hebben een historie en een naam hoog te houden. Als je daar bij de Custom Shop een gitaar laat bouwen (nog een stap boven de USA produktie-gitaren) dan mag je minimaal €5000 ophoesten, maar dan heb je ook wat.

B.C. Rich is nog een vrij jong merk, hoewel ze al een grote naam in de rock en metal hebben opgebouwd. Hier vind ik de $2500 - $3000 voor een Handmade Custom Shop model volledig terecht, ze zitten daarmee met deze prijs gelijk aan die van een Gibson Les Paul Standard seriemodel. Er wordt bij B.C. Rich echter nog met zorg een stuk hout uitgezocht, de gitaar wordt helemaal gemaakt zoals jij dat wil hebben en je kan er zeker van zijn dat je een uniek stukje kwaliteit krijgt zonder gebruik van inferieure grondstoffen (echt parelmoer of zelfs abalone ipv plastic inlays, zoals bij een Gibson Standard).


Een GIBSON custom shop is stukken beter dan een productiemodel, maar daar beginnen ze uberhaupt pas een bijtel vast te pakken als je $ 7000 neerlegt, en in die contaxt vind ik de kwliteit nog marginaal...als je een beetje vette custom Gibby wil moet je echt meer dan $ 10K meenemen!


Dat kan ik me heel goed voorstellen.
PRS gebruikt op zijn seriemodellen een brug die niet eens te intoneren is, wat in mijn ogen voor een gitaar in deze prijsklasse vrij inferieur is.

PRS is een beetje overrated ik weet niet of ze het gefixed hebben maar tot voor kort zaten er zelfs plastic nuts op die dingen...




Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 01-07-2004 18:45 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2004 10:28 schreef enforcer het volgende:
Ik heb altijd al eens het idee gehad een Gibson "Lucille" te voorzien van DiMarzio X2N's LOL en lekker blazen maar!


M'n Charvel Fusion Pro gitaar is voorzien van 'n Dimarzio X2N humbucker (en de hotrails). Blaast idd. erg lekker.




darkforrest
www.sephyros.nl
Usericon van darkforrest
Posted 01-07-2004 18:50 by darkforrest Wijzig reactieProfiel van darkforrestQuote dit berichthttp://   www.sephyros/nl

samick?? is dat wat?


[Dit bericht is gewijzigd door darkforrest op 01-07-2004 18:50]



Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 01-07-2004 23:07 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2004 18:50 schreef darkforrest het volgende:
samick?? is dat wat?



het is wat, maar niet veel .....




Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 01-07-2004 23:12 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Technics!
Is da wat?



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 01-07-2004 23:13 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 30 juni 2004 11:04 schreef grevdrake het volgende:
B.C. Rich is nog een vrij jong merk, hoewel ze al een grote naam in de rock en metal hebben opgebouwd. Hier vind ik de $2500 - $3000 voor een Handmade Custom Shop model volledig terecht, ze zitten daarmee met deze prijs gelijk aan die van een Gibson Les Paul Standard seriemodel. Er wordt bij B.C. Rich echter nog met zorg een stuk hout uitgezocht, de gitaar wordt helemaal gemaakt zoals jij dat wil hebben en je kan er zeker van zijn dat je een uniek stukje kwaliteit krijgt zonder gebruik van inferieure grondstoffen (echt parelmoer of zelfs abalone ipv plastic inlays, zoals bij een Gibson Standard).



Als ik later groot ben en de centjes heb hé...


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 01-07-2004 23:29 by psychopathologist Wijzig reactieProfiel van psychopathologistQuote dit berichthttp://www.cerebraltumor.com

Wat voor elementen heeft men zoal, in mijn dean v heb ik een stock neckpickup en een dimarzio evolution bridge waarover ik erg te spreken ben.
In mijn ibanez rg550 ltd heb ik een emg 81, maar die scheurt me iets te veel door m'n 5150, op mijn H&K attax 80 klinkt de emg echter goed.


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-07-2004 23:49 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

een echte Bontempi, scheurt als een gek dat ding!!!



Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 01-07-2004 23:50 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2004 23:49 schreef Spirit In Black het volgende:
een echte Bontempi, scheurt als een gek dat ding!!!




ROFL




ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-07-2004 2:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 juli 2004 23:49 schreef Spirit In Black het volgende:
een echte Bontempi, scheurt als een gek dat ding!!!



maar hij heeft geen CE keurmerk, je moet uitkijken dat je hem niet inslikt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 02-07-2004 8:13 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik heb de volgende PU's

DEAN ML # 42/50 TBZ Bill Lawrence L 500 XL/Dimarzio pafPro
DEAN Z #32/50 TBZ Bill Lawrence L 500 XL/ DiMarzio PafPro
DEAN ML # 4/25 BB DiMarzio Super Distortion/DiMarzio pafPro
DEAN ML custom TBB 1/1 DiMarzio Super II/DiMarzio PafPro
DEAN ML Flame 1981 TBZ Bill Lawrence L 500 XL/Dimarzio Super Distortion
DEAN ML Flame 1981 CB DiMarzio X2N/DiMarzio Super Distortion
DEAN V TCR 1/1 DiMarzio Super II/DiMarzio PafPro
DEAN 1980 E'lite TCB DiMarzio Super Distortion/DiMarzio Super Distortion
DEAN 2003 DOA Caddy Stock DEAN PU's.
ESP Viper Standard EMG 81/EMG 81

verdre heb ik nog het volgende los liggen:

Seymour Duncan Invader (2x)
DiMarzio X2N (2x)
DiMarzio Super Distortion (2x originele 80's!)
Bill Lawrence L 500 XL (2x, de echte!)
Seymour Duncan Distortion




Spider
Usericon van Spider
Posted 09-07-2004 14:50 by Spider Wijzig reactieProfiel van SpiderQuote dit bericht

tijdje terug op een RR jackson gespeeld echt geweldig die dingen ga der ook eentje halen


E.
Usericon van E.
Posted 21-07-2004 19:08 by E. Wijzig reactieProfiel van E.Quote dit bericht

gibson!


Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 13-11-2004 18:57 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2001 13:36 schreef Azagthoth het volgende:
Voor zover ik weet zijn Floyd rose tremolo's de beste. Ik wil geen andere


Wat is dat eigelijk, zo'n Floyd rose tremelo? Wat doet dat voor je geluid? En zijn die dingen duur?


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 13-11-2004 20:29 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2004 8:13 schreef enforcer het volgende:
Ik heb de volgende PU's

DEAN ML # 42/50 TBZ Bill Lawrence L 500 XL/Dimarzio pafPro
DEAN Z #32/50 TBZ Bill Lawrence L 500 XL/ DiMarzio PafPro
DEAN ML # 4/25 BB DiMarzio Super Distortion/DiMarzio pafPro
DEAN ML custom TBB 1/1 DiMarzio Super II/DiMarzio PafPro
DEAN ML Flame 1981 TBZ Bill Lawrence L 500 XL/Dimarzio Super Distortion
DEAN ML Flame 1981 CB DiMarzio X2N/DiMarzio Super Distortion
DEAN V TCR 1/1 DiMarzio Super II/DiMarzio PafPro
DEAN 1980 E'lite TCB DiMarzio Super Distortion/DiMarzio Super Distortion
DEAN 2003 DOA Caddy Stock DEAN PU's.
ESP Viper Standard EMG 81/EMG 81

verdre heb ik nog het volgende los liggen:

Seymour Duncan Invader (2x)
DiMarzio X2N (2x)
DiMarzio Super Distortion (2x originele 80's!)
Bill Lawrence L 500 XL (2x, de echte!)
Seymour Duncan Distortion




hehe, zij die losse nog om in te bouwen, of ga je die van de hand doen?


Dark_Goddess
Usericon van Dark_Goddess
Posted 10-12-2004 9:18 by Dark_Goddess Wijzig reactieProfiel van Dark_GoddessQuote dit bericht

de beste weet ik niet, zoveel verstand heb ik er niet van. maar BCrich vind ik de mooiste


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 20-11-2009 14:55 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

PRS rules! Ik heb er 1 (custom 22 artist package whale blue)en klinkt magistraal!!

Mijn Gibson standard klinkt ook supergoed!! Lekker werkbeest

Heb nog Jackson RR5 en deze klinkt ook supergoed!

Allemaal kwestie van smaak natuurlijk


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 20-11-2009 15:23 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

Wowwwww, das bijna 5 jaar geleden dat in deze topic is gepost!

Enfin, Bo~EL guitars rules!!!



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen