IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Beste Gitaar(merk) Vorige pagina | Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-05-2004 17:59 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 12 mei 2004 17:30 schreef enforcer het volgende:
No offence maar mensen oordelen hier over het beste gitaarmerk terwijl ik zeker weet dat de meesten nog nooit een USA JACKSON, ESP, BC RICH of een echte high end GIBSON hebben gehad.

In feite oordeel je dan blind, gewoon omdat je een bepaalde artiest vet vind die er op speelt of omdat je de looks mooi vind...

Eigenlijk kun je in zo'n geval niet echt oordelen.
Als je zelf een ESP hebt (een echte dan he niet zo'n LTD gevaarte!) zal je zeggen ESP is het beste.....maar heb je ooit wel eens een jackson of een (USA)DEAN in je handen gehad...

en nee je kan eeen Koreaantje van DEAN/Jackson/BC Rich echt niet vergelijken met een USA versie van een of ander merk!

Ik heb een keer zo gelachen toen iemand me vertelde dat DEAN brandhout was vergeleken bij zijn GIBSON les Paul...maar ed enige DEAN die ie ooit vastgehouden had was een DEAN V-XT van 229 EURO...ja da's natuurlijk geen basis om een merk te beoordelen!

verder als je in het echte high end segment komt is de kwliteit van veel boutique merken wel redelijk gelijkwaardig (en nee een fabrieks GIBSON of FENDER komt echt niet mee met een DEAN , JACKSON, ESP, HAMER of BC RICH ) en komt het met name neer op persoonlijk voorkeur betreft nekprofiel, neckjoint, fretboard, etc etc....








Juist.. misschien dit topic een beetje indelen in prijsklassen? Dan is het misschien ook een beetje nuttig, dan weten mensen mischien eerder waar ze moeten gaan zoeken enzo als ze een nieuwe gitaar willen..

0 - 499:
Dean
OLP
Ibanez

500 - 999:
Ibanez
ESP

1000 - 1499:

1500+:



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 12-05-2004 19:11 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Nou ja het is een beetje nutteloos HAHHAHAH, het beste merk is niet echt een goede omschrijving, je kan beter zeggen wat vind je de MOOISTE gitaar, dat is namelijk een subjectief criterium waarop iedereen een goed andwoord op kan geven!

in feite zopu elke gitaar boven de 1000 EURO goed moeten zijn.

Maar ja de bestedat is moeilijk te zeggen, en ik denk dat weinig mensen zoveel verschillende peperdure gitaren hebben gehad om daar echt een oordeel over te geven, een beetje boutique gitaar kost 2500 EURO en meer!



even een paar voorbeelden:

ESP - Viper Camo
Neues ARMY Modell der Viper Serie. Hergestellt aus einem Mahagonikorpus. Der Mahagonihals trägt ein Griffbrett aus Ebenholz. Die Mechaniken kommen von der Firma Sperzel. Als Pickups wurden zwei EMG 81 Humbucker verwendet. Custom Colour auf Anfrage!!!


Preis: 1880,- €
3676.96,- DM


BC Rich - Mockingbird Custom Shop
Handgebautes Custom Shop Modell.Hergestellt aus einem Mahagonikorpus und einer sehr schön gemaserten Ahorndecke.Der durchgehende Mahagonihals trägt ein Ebenholzgriffbrett mit Abalone Griffbrettinlays.Das Griffbrett wurde mit einem weißen Binding eigefaßt.Zwei Humbucker sorgen mittels Volume,Tonepoti sowie einem 3 Wege Toggle Switch für den Sound über einen Amp.Verchromte Hardware.BC Rich Unterschrift auf der Rückseite der Kopfplatte.


Preis: 2990,- €
5847.93,- DM


Jackson - SL-1 Snakeskin
Made in USA.Der Korpus besteht aus Erle.Bei dieser Gitarre wurde der Korpus mit dem Snake Skin Airbrush versehen.Eingeleimter Ahornhals mit einem Ebenholzgriffbrett,welches mit einem weißen Binding abgesetzt wurde. Original Floyd Rose Tremolo System.Als Pickups dienen zwei original Seymour Duncan Tonabnehmer.In der Stegposition ein TB-4 Humbucker.In der Mittel und Halsposition jeweils ein STK-P1.Komplett schwarze Hardware!


Preis: 2150,- €
4205.03,- DM


Bezeichnung: E-Gitarre Dean Time Capsule Cadillac CBK
classic black, H-H, Koffer
classic black, made in USA!
DEAN Cadillac, Time Capsule,
Objekt: E-Gitarre
Marke: Dean
Serie: Time Capsule
Typenbezeichnung: Cadillac CBK
Farbe: classic black
Tonabnehmer1: H-H
Koffer/Bag: Koffer
Art.-Nr.: 3127068




Preis: 2.349,00 Euro


Bezeichnung: E-Gitarre Gibson SG Supreme MD, 2xHB
midnight burst, H-H, RW, chrom Hw., Koffer
2 HB, chrom Hw, incl. Koffer
Gibson SG Supreme, midnightburst,
Objekt: E-Gitarre
Marke: Gibson
Serie: SG
Typenbezeichnung: Supreme MD, 2xHB
Griffbrett: RW
Farbe: midnight burst
Tonabnehmer1: H-H
Koffer/Bag: Koffer
Hardware: chrom Hw.
Art.-Nr.: 3114363




Preis: 2.839,00 Euro




en dan liggen de prijzen in NL zo 10-20% hoger dan in Duitsland!




[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 12-05-2004 19:17]



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 12-05-2004 19:15 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Hoop loos geblaat. Het blijft voornamelijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik kan helemaal niks met zo'n dikke lompe les-paul, maar dat wil niet zeggen dat het kutgitaren zijn.

Ieder z'n ding dus. Persoonlijk moet een gitaar me meteen opvallen als ik er voor het eerst op speel. Als een gitaar 'voor je gemaakt' is, merk je dat en zo niet, dan is de gitaar niet voor mij weggelegd.

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 12-05-2004 19:17]


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 12-05-2004 21:13 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik zal toch gaan voor de Strat. Maar op akoestisch gebied is het weer veel moeilijker. Daar moet nog meer perfect zijn. De 12-snarige Epiphone van mijn 'schoonmoeder' klinkt zo goed. Zacht aanslaan en hij blijft ontiegelijk lang doorgaan. Zo rust gevend mooi....Wauwwwww


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 14-05-2004 19:56 by theo! Wijzig reactieProfiel van theo!Quote dit berichthttp://www.signoflife.nl

kspeel nu op een fender strat, kvind het persoonlijk een super gitaar, je kan er metal/funk/jazz/blues....alles zo'n beetje op spelen

maar kwil toch ooit als ik bekend en beroemd ben en veel geld heb een ibanez prestige


signature


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 14-05-2004 19:58 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 14 mei 2004 19:56 schreef theo! het volgende:
kspeel nu op een fender strat, kvind het persoonlijk een super gitaar, je kan er metal/funk/jazz/blues....alles zo'n beetje op spelen

maar kwil toch ooit als ik bekend en beroemd ben en veel geld heb een ibanez prestige
ik vind fender strats stom



wait for me dragon, we'll meet in the sky


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 14-05-2004 22:01 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 mei 2004 19:58 schreef she_devil het volgende:
ik vind fender strats stom




stom, hoezo stom?

ik vind een gitaar:

mooi/lelijk,
lekkerte bespelen/klote te bespelen, duur/goedkoop.

maar stom, nee, ik heb nog nooit een gitaar stom gevonden.


en zeeeker geen fender strat.


Oud Vuil.


valfar
Usericon van valfar
Posted 16-05-2004 12:03 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Wat vinden jullie de beste black metal gitaar?

En weet iemand of deze gitaren goed zijn:

BC Rich Platinum Pro Virgin WHS 2003 New B Stock


Ibanez RG370DX


Ze zien er in ieder geval rete gaaf uit!
Ik speel nog niet zo lang elektrisch dus ik heb er nog niet echt veel verstand van.



theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 16-05-2004 20:08 by theo! Wijzig reactieProfiel van theo!Quote dit berichthttp://www.signoflife.nl

quote:
Op 14 mei 2004 19:58 schreef she_devil het volgende:
ik vind fender strats stom





ghe wat stel je voor dan?

ibanez zeker

en aan wim

[Dit bericht is gewijzigd door theo! op 16-05-2004 20:09]


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-05-2004 1:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 mei 2004 19:58 schreef she_devil het volgende:
ik vind fender strats stom



nee lelijk
vooral die witte plaat

maar hoe ze klinken weet ik niet


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 17-05-2004 9:27 by theo! Wijzig reactieProfiel van theo!Quote dit berichthttp://www.signoflife.nl

mja, dat is je smaak dan, maar ze klinken zeer mooi, clean is het geluid echt helemaal super, luister pink floyd en je hebt n idee van hoe he klinkt...en met distortion kun je er ook mooie klanken uit halen


signature


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 18-05-2004 15:48 by Jerome Wijzig reactieProfiel van JeromeQuote dit bericht

even terzijde, de Fender Telecaster moet wel de lelijkste ooit zijn.....


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 18-05-2004 15:54 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik vond Strats ook nooit zo maar als je ze echt een keer bespeeld heb. WAUW!

Misschien dat ik binnenkort eens een Telecaster ga proberen. Misschien vind ik dat ook wel wat.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 18-05-2004 15:56 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Gibson en Paul Reed Smith zijn de beste gitaren die er zijn.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 18-05-2004 16:00 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Het zijn in ieder geval ontzettend goeie gitaren. Kan iemand trouwens niet een ontzettend slecht merk noemen. Tegenwoordig is bijna alles voor zijn prijs wel goed.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 18-05-2004 17:09 by psychopathologist Wijzig reactieProfiel van psychopathologistQuote dit berichthttp://www.cerebraltumor.com

slecht merk? ik heb een hyundai strat, dat komt wel in de buurt van een heel slecht merk, weet niet meer wat ie kostte, maar was het vast niet waard


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 18-05-2004 17:22 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 17:30 schreef enforcer het volgende:
No offence maar mensen oordelen hier over het beste gitaarmerk terwijl ik zeker weet dat de meesten nog nooit een USA JACKSON, ESP, BC RICH of een echte high end GIBSON hebben gehad.

In feite oordeel je dan blind, gewoon omdat je een bepaalde artiest vet vind die er op speelt of omdat je de looks mooi vind...

Eigenlijk kun je in zo'n geval niet echt oordelen.
Als je zelf een ESP hebt (een echte dan he niet zo'n LTD gevaarte!) zal je zeggen ESP is het beste.....maar heb je ooit wel eens een jackson of een (USA)DEAN in je handen gehad...

en nee je kan eeen Koreaantje van DEAN/Jackson/BC Rich echt niet vergelijken met een USA versie van een of ander merk!

Ik heb een keer zo gelachen toen iemand me vertelde dat DEAN brandhout was vergeleken bij zijn GIBSON les Paul...maar ed enige DEAN die ie ooit vastgehouden had was een DEAN V-XT van 229 EURO...ja da's natuurlijk geen basis om een merk te beoordelen!

verder als je in het echte high end segment komt is de kwliteit van veel boutique merken wel redelijk gelijkwaardig (en nee een fabrieks GIBSON of FENDER komt echt niet mee met een DEAN , JACKSON, ESP, HAMER of BC RICH ) en komt het met name neer op persoonlijk voorkeur betreft nekprofiel, neckjoint, fretboard, etc etc....



Heb zelf een RR1 USA, hij speelt heerlijk ondanks dat hij gigantisch oud is. Verder heb ik geloof ik zon iets duurdere dean een keer bespeeld in duitsland(vergelijkbaar met die van jou). En dat zijn idd enorm geile gitaren.

Verder moet ik zeggen dat ik ibanez (mits het niet de cheapass dingen zijn) ook goed vind te pruimen.



[Dit bericht is gewijzigd door Nimmer nuchter op 18-05-2004 17:30]


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 18-05-2004 17:25 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2004 12:03 schreef valfar het volgende:
Wat vinden jullie de beste black metal gitaar?



Deze vraag vraagt om reacties ala: Siemens


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 18-05-2004 18:20 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Ik herinner me eens een test op TV gezien te hebben, waarin een hoop gitaren door topgitaristen werden bespeeld en beoordeeld door een publiek dat niet kon zien waarop gespeeld werd. En wat werd vastgesteld: sommige goedkope replica's van dure topmodellen scoorden beter dan "the real thing".

Laat ik er voor de volledigheid maar aan toevoegen dat ik zelf nog nooit op een echt dure gitaar gespeeld heb. Ik zou het eigenlijk wel eens willen doen, eens zien wat het verschil is met m'n "ordinaire" Ibanez. Voor het moment hanteer ik nog dezelfde criteria als Wim hierboven


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-05-2004 21:49 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Voor mij geldt zo'n beetje hetzelfde! Ik speel op m'n RG 170dx ibanezsje en vind het lekker spelen. Voor de rest kijk ik op het podium en kan genieten (of walgen!) van het geluid en uiterlijk van de gitaren op het podium.

Waar ik trouwens een zwak voor heb is de iceman van ibanez. De gitarist van morrigan heeft dat ding en ik vond z'n gitaar HEERSCHEN!!! Een heerlijk kil black metal geluid kwam er trouwens ook uit, precies waar ik van hou!!



[Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 18-05-2004 21:54]


Dear dirty delightful old drunken old days


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-05-2004 21:50 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Heel mooi ding, zeg!


Oud Vuil.


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 18-05-2004 21:59 by psychopathologist Wijzig reactieProfiel van psychopathologistQuote dit berichthttp://www.cerebraltumor.com

ik ben ook helemaal fan van de iceman, al een heel oud model en nog steeds erg mooi en modern. de duurdere versie aleen dan, want de goedkopere heeft een andere body shape, is kleiner en erg lelijk!


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-05-2004 22:14 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2004 21:59 schreef psychopathologist het volgende:
ik ben ook helemaal fan van de iceman, al een heel oud model en nog steeds erg mooi en modern. de duurdere versie aleen dan, want de goedkopere heeft een andere body shape, is kleiner en erg lelijk!



oei! Da's goed om te weten!! Ik heb zelf nog nooit zo'n ding in m'n handen gehad en ga dus puur voor de looks. Is de goedkope 600 pleuro? Hoeveel kost de duurdere dan? (van de types die nu nieuw te koop zijn dan...)


Dear dirty delightful old drunken old days


psychopathologist
nou breekt mijn klompvoet
Usericon van psychopathologist
Posted 19-05-2004 0:38 by psychopathologist Wijzig reactieProfiel van psychopathologistQuote dit berichthttp://www.cerebraltumor.com

de goedkoopste is de icx120
en de duurste is de ic400

die ic400 is duidelijk veel mooier en kwalitatief beter, kostte ong. 680 euro incl. koffer bij feedback geloof ik, valt me nog mee


grind on . . . . . . . cerebral tumor


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-05-2004 1:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2004 12:03 schreef valfar het volgende:
Wat vinden jullie de beste black metal gitaar?



Een Paisley Tele


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen