IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Nietzsche, Lovecraft enzo Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-04-2010 23:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2010 23:41 schreef Mottighaerd het volgende:
Die zag ik aankomen

Maar die naam ken ik ja, nog nooit wat van gelezen though. Is het nou fictie of niet?
Fictie ja. Maar er zit nogal wat spiritualiteit door verweven. Het zijn wel altijd verhalen over personen. Maar er zitten ook moralen, theorieën etc. in verwerkt.
Het zijn spirituele boeken, maar dan in verhaalvorm, en niet religieus, al zitten er wel elementen van vrijmetselarij, christendom, hekserij, islam, magie etc. in verwerkt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 19-04-2010 23:48 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

O dat vind ik helemaal niet erg. Kan dat vrij goed lijen. Zal het dus onthouden.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 20-04-2010 7:05 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

quote:
Op 19 april 2010 23:10 schreef Mottighaerd het volgende:
Aha, en welk werk zou je me aanraden dan?

[Edit: Ben zelf een groot fan van Poe en Doyle btw]



Om te beginnen zou ik The Call of Cthulhu nemen, dat komt je misschien wel erg bekend voor en is erg vaak gebruikt, in kaartspellen, muziek (voorbeeld gelijknamig nummer van Metallica en Cthulhu Dawn van Cradle of Filth.Dit is volgens mij het meest makkelijke verhaal van Lovecraft, om mee te beginnen.Het boek is geschreven door HP Lovecraft rond het begin van 1900. Een best wel oud boek dus! De hoofdlijn van het verhaal is erg simpel (Een groot buitenaards wezen dat later de wereld zal overheersen met zijn telepathie. dit wezen, Cthulhu genaamd zit echter diep in de zee opgesloten in een stenen stad genaamd R'Ley.)Meer zeg ik er niet over, anders verklap ik misschien te veel. Maar probeer het eens. Laat je weten wat je er van vond als je het gelezen hebt?



[Dit bericht is gewijzigd door Crypt_666 op 20-04-2010 7:08]


Evil Dick


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 20-04-2010 7:53 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Lovecraft boeken zijn klassiekers...als je into horror bent toch echt wel een must om te hebben gelezen.Het is dat ik tegenwoordig weinig tijd heb om echt goed te gaan zitten voor een boek, vroeger deed ik dat veel meer...Nu is het relaxter om even een filmpje te pakken,hehe.


Evil Dick


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-04-2010 12:14 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar die Necronomicon bundel lijkt me het meest compleet, en het gave is dat alles chronologisch ingedeeld is. Wat ik gaaf vind is dat ondanks de soms heel andere thema's (Herbert West: Reanimator en alle verhalen over onbeschrijfelijke wezens/godheden.) De sfeer ontzettend hetzelfde is, het is een sfeer die ik nog niet eerder ergens gelezen heb.

http://en.wikipedia.org/wiki/Necronomicon:_The_Best_Weird_Tales_of_H.P._Lovecraft:_Commemorative_Edition

Ik ben nu bij In the vault. Gaaf is ook hoe t boek echt lekker lomp en in bijbel stijl is: http://oozygote.files.wordpress.com/2009/07/pic_24531.jpg



Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 22-04-2010 23:30 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ik zal eens kijken of ik een bundel kan opduikelen. Alles in 1 band is altijd wel zo fijn ^^


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 22-04-2010 23:37 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

quote:
Op 22 april 2010 23:30 schreef Mottighaerd het volgende:
Ik zal eens kijken of ik een bundel kan opduikelen. Alles in 1 band is altijd wel zo fijn ^^
Eerst maar eens alles uitlezen waar je nu in bezig bent, lijkt me handig, lol.


Evil Dick


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-04-2010 23:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Gewoon de bundels doen ja, die zijn goed. At the mountains of madness, Dagon and other macabre tales, en The haunter of the dark. Allemaal geordend naar thema en chronologie, leest prima weg


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 23-04-2010 0:09 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 22 april 2010 23:37 schreef Crypt_666 het volgende:
Eerst maar eens alles uitlezen waar je nu in bezig bent, lijkt me handig, lol.


Ik ben een verzamelaar hehe. Heb nog veel meer liggen wat gelezen moet worden.

@ Mark: Thanks voor de tip!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2010 10:15 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Er is trouwens ook een vette verfilming van The Call of Cthulhu gemaakt, aanrader! (uit 2005, maar zwart wit en stom)

http://www.imdb.com/title/tt0478988/


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-04-2010 20:54 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ah dat klinkt echt gaaf!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-04-2010 20:59 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hoe verhoudt Poe zich eigenlijk tot Lovecraft kwa stijl? Ik ben nog niet bekend met zijn werk..



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2010 21:08 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2010 10:15 schreef Gemene Lepel het volgende:
Er is trouwens ook een vette verfilming van The Call of Cthulhu gemaakt, aanrader! (uit 2005, maar zwart wit en stom)



Make up your mind! Is-ie nou vet of stom?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2010 21:11 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2010 20:59 schreef Dirge for november het volgende:
Hoe verhoudt Poe zich eigenlijk tot Lovecraft kwa stijl? Ik ben nog niet bekend met zijn werk..


Onvergelijkbaar in mijn optiek. Poe is erg geobsedeerd met de dood en vergankelijkheid en heeft een ietwat gotische inslag, Lovecraft is veel meer bovennatuurlijk gericht en 'episch' in zijn beschrijvingen en verhaalopzet. Echt totaal anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-04-2010 21:12]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 23-04-2010 21:14 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Stom=geluidloos


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2010 21:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2010 21:14 schreef Mortis Rex het volgende:
Stom=geluidloos


Echt?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-04-2010 21:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2010 21:11 schreef Mark het volgende:
Onvergelijkbaar in mijn optiek. Poe is erg geobsedeerd met de dood en vergankelijkheid en heeft een ietwat gotische inslag, Lovecraft is veel meer bovennatuurlijk gericht en 'episch' in zijn beschrijvingen en verhaalopzet. Echt totaal anders.


Klinkt erg interessant, maar is er doorheen te komen?



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2010 21:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ligt eraan hoe goed je Engels is Heb het niet in het Nederlands gelezen dus ik heb geen idee hoe de vertaling is, maar waarschijnlijk prut.

Het is bij tijd en wijle nogal archaisch en hoogdravend, maar als je eenmaal in zijn belevingswereld zit dan wordt het wel verslavend. Poe schrijft meer losse verhalen, terwijl je bij Lovecraft echt bij zowat elk verhaal in meer of mindere mate de diepere belevingswereld in door hoort echoen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-04-2010 21:55 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Mijn Engels is wel in orde denk ik, ik lees Lovecraft ook in het Engels. Tevens Varney the Vampyre (uit)gelezen, dat viel nog best mee ondanks dat het uit 1847 kwam. Ik zal Poe na Necronomicon eens op gaan zoeken! Nog aanraders wat ik specifiek moet lezen?



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2010 21:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2010 21:55 schreef Dirge for november het volgende:
Mijn Engels is wel in orde denk ik, ik lees Lovecraft ook in het Engels. Tevens Varney the Vampyre (uit)gelezen, dat viel nog best mee ondanks dat het uit 1847 kwam. Ik zal Poe na Necronomicon eens op gaan zoeken! Nog aanraders wat ik specifiek moet lezen?



Oh sorry, dacht dat je Lovecraft bedoelde eerder Poe is ook archaisch Engels. Op zich heeft hij niet zo ontzettend veel geschreven, paar goede verhalen zijn The Murders in the Rue Morgue, The Black Cat, The Tell-Tale Heart, en The Cask of Amontillado.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-04-2010 22:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Bedankt voor de tips.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-04-2010 1:34 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2001 18:08 schreef NecRomantica het volgende:
Zelf heb ik ten spijt nog geen boeken van deze heren gelezen. Maar wel een grote samenvattings die mij zeer aanspraken...


:')!!!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 24-04-2010 2:18 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 23 april 2010 21:27 schreef Dirge for november het volgende:
Klinkt erg interessant, maar is er doorheen te komen?


Ik vond het prima te doen. Wat Mark al zei is het behoorlijk gotisch, maar dat ligt mij vrij goed. Sommige van zijn verhalen zijn haast de eerste detectives in mijn optiek.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Rottend-Vleesch
Caffeine Satanist.
Usericon van Rottend-Vleesch
Posted 19-05-2010 19:30 by Rottend-Vleesch Wijzig reactieProfiel van Rottend-VleeschQuote dit bericht

Heb van m,n vriendin Necronomicon gekregen voor m,n afgelopen verjaardag.

Van Lovecraft dus.

Zwaar boek om doorheen te komen maar zo geniaal gewoon.
Vooral de welbekende Cthullu cyclus.


More Evil0r Than Skelet0r


R.
Usericon van R.
Posted 19-05-2010 19:33 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Hehe, heb hem nu ook voor mij liggen. Grappig boekje.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen