IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Muse Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-06-2009 0:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Muse naar Ahoy in november

AMSTERDAM - De Britse band Muse zal op 14 november een optreden geven in de Rotterdamse Ahoy.

Dat meldt de website van de band. Muse zal 2 november een optreden geven in het Sportpaleis in Antwerpen.

Het optreden in Ahoy maakt deel uit van het Europese deel van The Restistance tour. The Restitance is het vijfde studioalbum van Muse en zal waarschijnlijk in het najaar uitkomen. De precieze releasedatum is nog onbekend.

Orkestrale compositie
Eerder lichtte zanger Matthew Bellamy al een tipje van de sluier van The Resistance op. Bellamy zou bezig zijn met een orkestrale compositie.

Wanneer de voorverkoop van het concert begint is nog onduidelijk.


HEEEEEEEN!


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-06-2009 10:05 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2009 0:22 schreef Snaack het volgende:
Muse naar Ahoy in november

AMSTERDAM - De Britse band Muse zal op 14 november een optreden geven in de Rotterdamse Ahoy.

Dat meldt de website van de band. Muse zal 2 november een optreden geven in het Sportpaleis in Antwerpen.

Het optreden in Ahoy maakt deel uit van het Europese deel van The Restistance tour. The Restitance is het vijfde studioalbum van Muse en zal waarschijnlijk in het najaar uitkomen. De precieze releasedatum is nog onbekend.

Orkestrale compositie
Eerder lichtte zanger Matthew Bellamy al een tipje van de sluier van The Resistance op. Bellamy zou bezig zijn met een orkestrale compositie.

Wanneer de voorverkoop van het concert begint is nog onduidelijk.


HEEEEEEEN!


Kaartjes zijn binnen.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-06-2009 10:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2009 10:05 schreef Mark Z het volgende:
Kaartjes zijn binnen.


+1


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-06-2009 10:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

+1

Helaas geen Arena plek maar goed, wel een kaartje!


R.
Usericon van R.
Posted 13-06-2009 12:37 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Kan niet wachten tot die nieuwe plaat uitkomt! Hun laatste zit nu al enkele jaren elke week in de cd speler!


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 10:22 by Meaufeau Wijzig reactieProfiel van MeaufeauQuote dit bericht

Helaas geen tickets weten te bemachtigen dankzij het geweldige online ticketverkoop-systeem van Eventim. Zit je een uur lang op f5 te drukken, hoor je later dat het al na 20 minuten uitverkocht was!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-06-2009 10:26 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 10:22 schreef Meaufeau het volgende:
Helaas geen tickets weten te bemachtigen dankzij het geweldige online ticketverkoop-systeem van Eventim. Zit je een uur lang op f5 te drukken, hoor je later dat het al na 20 minuten uitverkocht was!


Ik begrijp er geen zak van... Even afkloppen, maar ik heb simpelweg vanaf tien voor tien dus pakweg 10 minuten neurotisch op F5 zitten rammen en zo klokslag 10:00 uur was ik een van de eersten die aan de beurt was...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 11:21 by Meaufeau Wijzig reactieProfiel van MeaufeauQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 10:26 schreef altx het volgende:
Ik begrijp er geen zak van... Even afkloppen, maar ik heb simpelweg vanaf tien voor tien dus pakweg 10 minuten neurotisch op F5 zitten rammen en zo klokslag 10:00 uur was ik een van de eersten die aan de beurt was...


Ik kreeg elke keer een foutmelding. Dan waren er wel weer staanplaatsen beschikbaar, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet... En als ik dan de tickets in mijn winkelwagentje wou gooien gaf dat ding dus een foutmelding.

Mijn zus probeerde ook tickets te kopen, maar dan via dat telefoonnummer waar je 45 cent p/m voor betaalt. Maar toen ze daar eenmaal doorheen was na 20 min (want telefonisch kunnen ze kennelijk de drukte ook al niet aan) wist men haar te melden dat het online verkoopsysteem achterloopt bij de eigenlijke verkoop. Conclusie: 9 euro armer en 0 tickets rijker. Lang leve Live Nation?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2009 12:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

In de rij staan bij het postkantoor was zo slecht nog niet, zeker voor de hele populaire concerten.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2009 13:05 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2009 13:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Erg grappig XXL.

Ik was gelukkig maar 4 tientjes kwijt voor mijn ticket.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2009 13:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik baal eigenlijk dat ik niet had meegekregen dat Muse naar nederland komt. Anders had ik er wel wat moeite voor willen doen.

Dan maar wachten op het extra concert wat vast wel gaat komen. Wordt onderhand standaard om een band eerst in een veelste kleine zaal neer te zetten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 16-06-2009 14:03 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 16 juni 2009 13:16 schreef XXL het volgende:
Dan maar wachten op het extra concert wat vast wel gaat komen. Wordt onderhand standaard om een band eerst in een veelste kleine zaal neer te zetten.

Ahoy? Ik dacht altijd dat dat best wat capaciteit was


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2009 14:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

In Ahoy - Sportpaleis passen 10k mensen.

Staat niet in verhouding tot bijvoorbeeld de Arena (50k), de Kuip (50k) en het Gelredome (30k).

Aangezien Muse in no-time uitverkocht was, denk ik dat ze het Gelredome wel vol zouden trekken.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-06-2009 15:11 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 11:21 schreef Meaufeau het volgende:
Ik kreeg elke keer een foutmelding. Dan waren er wel weer staanplaatsen beschikbaar, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet... En als ik dan de tickets in mijn winkelwagentje wou gooien gaf dat ding dus een foutmelding.

Mijn zus probeerde ook tickets te kopen, maar dan via dat telefoonnummer waar je 45 cent p/m voor betaalt. Maar toen ze daar eenmaal doorheen was na 20 min (want telefonisch kunnen ze kennelijk de drukte ook al niet aan) wist men haar te melden dat het online verkoopsysteem achterloopt bij de eigenlijke verkoop. Conclusie: 9 euro armer en 0 tickets rijker. Lang leve Live Nation?


Had hetzelfde. Om 10:00 exact kon ik kaarten kopen, kies 'twee kaarten', wil betalen en site trekt het niet meer. Nieuwe poging, om +/- 10:03: tijdelijk geen plaatsen beschikbaar. En deze kwamen vervolgens ook niet meer terug helaas.

Bij Rammstein had ik hetzelfde maar toch kwamen er massaal plaatsen terug, kon nog een half uur lang de meest begeerde plaatsen, veldplaatsen, kopen, alleen steeds per '1'. Kennelijk veel plekken van mensen waarvan de betaling niet werkte omdat de site net als bij mij voortijd vastliep waardoor die kaarten weer vrij kwamen. Ik had er 8 nodig, dus dat resulteerde in 8 keer de hele riedel invullen en 8 losse tickets mijn kant op + 8x portokosten . Lang leve zo'n systeem haha.

Bij Depeche Mode had ik pech, daar was vrijdag al een presale, dacht dat dat meer voor vips en leden van fanclubs ofzo was maar was eigenlij gewoon een normale verkoop, dus zaterdagochtend waren die tickets al weg. Heb nu staplaatsen 1e ring, beter dan niets en beter dan zitplekken vind ik.


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 15:58 by Meaufeau Wijzig reactieProfiel van MeaufeauQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 15:11 schreef Valorian het volgende:
Had hetzelfde. Om 10:00 exact kon ik kaarten kopen, kies 'twee kaarten', wil betalen en site trekt het niet meer. Nieuwe poging, om +/- 10:03: tijdelijk geen plaatsen beschikbaar. En deze kwamen vervolgens ook niet meer terug helaas.

Bij Rammstein had ik hetzelfde maar toch kwamen er massaal plaatsen terug, kon nog een half uur lang de meest begeerde plaatsen, veldplaatsen, kopen, alleen steeds per '1'. Kennelijk veel plekken van mensen waarvan de betaling niet werkte omdat de site net als bij mij voortijd vastliep waardoor die kaarten weer vrij kwamen. Ik had er 8 nodig, dus dat resulteerde in 8 keer de hele riedel invullen en 8 losse tickets mijn kant op + 8x portokosten . Lang leve zo'n systeem haha.

Bij Depeche Mode had ik pech, daar was vrijdag al een presale, dacht dat dat meer voor vips en leden van fanclubs ofzo was maar was eigenlij gewoon een normale verkoop, dus zaterdagochtend waren die tickets al weg. Heb nu staplaatsen 1e ring, beter dan niets en beter dan zitplekken vind ik.



Toch opvallend dat die gasten van Live Nation het zo geregeld hebben dat zelfs als hun systeem niet behoorlijk werkt dat ze er dan alsnog dik aan weten te verdienen d.m.v. telefoonkosten en/of portokosten. Het lijkt mij zo onderhand tijd dat men het misbruik van deze monopoliepositie eens aanpakt.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-06-2009 16:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 15:58 schreef Meaufeau het volgende:
Toch opvallend dat die gasten van Live Nation het zo geregeld hebben dat zelfs als hun systeem niet behoorlijk werkt dat ze er dan alsnog dik aan weten te verdienen d.m.v. telefoonkosten en/of portokosten. Het lijkt mij zo onderhand tijd dat men het misbruik van deze monopoliepositie eens aanpakt.


Tsja. Dat is het nadeel van de vrije-markt-werking, verhaal van vraag en aanbod, etc. hier doe je niet zoveel aan. Ticketservice was nog veel erger qua kosten, wat dat betreft ben ik blij dat Mojo grotendeels overgegaan is naar Eventim (via Live Nation).

Doorverkopen van kaarten aan derden mag niet volgens de info op het kaartje, maar dat is niet rechtsgeldig.

Er wordt wel iets aan gedaan, maar gaat langzaam. SP/CDA heeft 12 maanden geleden een initiatiefwet neergelegd om dit soort verkoop met woekerprijzen aan banden te leggen, dat voorstel ligt volgens mij nog steeds te wachten op behandeling, en dan is het daarna nog maar de vraag of het erdoor komt.



Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 16-06-2009 16:47 by Meaufeau Wijzig reactieProfiel van MeaufeauQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 16:10 schreef Valorian het volgende:
Tsja. Dat is het nadeel van de vrije-markt-werking, verhaal van vraag en aanbod, etc. hier doe je niet zoveel aan. Ticketservice was nog veel erger qua kosten, wat dat betreft ben ik blij dat Mojo grotendeels overgegaan is naar Eventim (via Live Nation).

Doorverkopen van kaarten aan derden mag niet volgens de info op het kaartje, maar dat is niet rechtsgeldig.

Er wordt wel iets aan gedaan, maar gaat langzaam. SP/CDA heeft 12 maanden geleden een initiatiefwet neergelegd om dit soort verkoop met woekerprijzen aan banden te leggen, dat voorstel ligt volgens mij nog steeds te wachten op behandeling, en dan is het daarna nog maar de vraag of het erdoor komt.




Ticketmaster (voorheen Ticketservice) en Live Nation zijn een tijdje geleden toch gefuseerd? Ik vind het er sindsdien niet op vooruitgegaan. Het is alleen maar duurder geworden. Als je nou tickets bestelt sturen die gasten van Eventim ze op vanuit Duitsland


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 16:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 16:10 schreef Valorian het volgende:
Tsja. Dat is het nadeel van de vrije-markt-werking, verhaal van vraag en aanbod, etc. hier doe je niet zoveel aan. Ticketservice was nog veel erger qua kosten, wat dat betreft ben ik blij dat Mojo grotendeels overgegaan is naar Eventim (via Live Nation).

Doorverkopen van kaarten aan derden mag niet volgens de info op het kaartje, maar dat is niet rechtsgeldig.

Er wordt wel iets aan gedaan, maar gaat langzaam. SP/CDA heeft 12 maanden geleden een initiatiefwet neergelegd om dit soort verkoop met woekerprijzen aan banden te leggen, dat voorstel ligt volgens mij nog steeds te wachten op behandeling, en dan is het daarna nog maar de vraag of het erdoor komt.



Ik hoorde van me zusje dat het soms voordeliger is om concerten in Londen te bezoeken inclusief vliegreis. Daar kan het dus wel goedkoper blijkbaar.
Al die achterlijke servicekosten enzo slaan ook nergens op, maar het kan zolang de promotor met de M en hun distribueurs een monopoliepositie hebben. Trouwens, de vrije markt wordt toch ook bewaakt door een marktautoriteit? Waarom dan geen controle-orgaan op de kunstmatige prijsopdrijving in de muziekbusiness? Een Neelie-achtige waakhond kan in die sector beslist geen kwaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-06-2009 13:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2009 16:47 schreef Meaufeau het volgende:
Ticketmaster (voorheen Ticketservice) en Live Nation zijn een tijdje geleden toch gefuseerd?


Geen idee. Maar sites bestaan nog steeds los van elkaar en hanteren een ander servicekostenmodel.

quote:

Ik vind het er sindsdien niet op vooruitgegaan. Het is alleen maar duurder geworden. Als je nou tickets bestelt sturen die gasten van Eventim ze op vanuit Duitsland


Duurder? Verzin je dat nou ter plekke, heb je ooit wel eens tickets gekocht via beide bureau's??

Bij ticketservice/master betaal je zo'n 3,50 euro PER KAART servicekosten, daarnaast 1 euro voor een PDF als kaartje of enkele euro's aan porto.
Eventim rekent GEEN servicekosten en 0 euro voor een PDF als kaartje. Porto kan ook en is 2 euro, maar zelfs dan ben dus nog goedkoper uit.



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 17-06-2009 13:41]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 17-06-2009 15:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 13:36 schreef Valorian het volgende:
(...)

Duurder? Verzin je dat nou ter plekke, heb je ooit wel eens tickets gekocht via beide bureau's??

Bij ticketservice/master betaal je zo'n 3,50 euro PER KAART servicekosten, daarnaast 1 euro voor een PDF als kaartje of enkele euro's aan porto.
Eventim rekent GEEN servicekosten en 0 euro voor een PDF als kaartje. Porto kan ook en is 2 euro, maar zelfs dan ben dus nog goedkoper uit.




En jij bent er ook in getuind...

Bekijk je kaartje van Muse maar eens goed. Eventim gooit 10% bovenop het kaartje als servicekosten (ja, inderdaad TIEN procent). Alleen vermelden ze dat alleen op het kaartje (in de PDF bij TicketDirect). Op de site staan alleen de prijzen met de servicekosten inbegrepen. Dus valt het niet zo op.

Maar mijn Muse kaartje was 43 euro + 4,30 (!) euro servicekosten bijvoorbeeld.

Voor U2 nog leuker: 80 euro + 8 (!!) euro servicekosten.

En dat per kaartje!!!


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 17-06-2009 17:21 by Meaufeau Wijzig reactieProfiel van MeaufeauQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 15:58 schreef altx het volgende:
En jij bent er ook in getuind...

Bekijk je kaartje van Muse maar eens goed. Eventim gooit 10% bovenop het kaartje als servicekosten (ja, inderdaad TIEN procent). Alleen vermelden ze dat alleen op het kaartje (in de PDF bij TicketDirect). Op de site staan alleen de prijzen met de servicekosten inbegrepen. Dus valt het niet zo op.

Maar mijn Muse kaartje was 43 euro + 4,30 (!) euro servicekosten bijvoorbeeld.

Voor U2 nog leuker: 80 euro + 8 (!!) euro servicekosten.

En dat per kaartje!!!


Ik zit zo eens even te kijken, maar op mijn Sonisphere ticket staat zelfs 75.00 euro + 8.50 euro "servicekosten", kun je nagaan! Maar de week erop ga ik naar Graspop, en dat kaartje heb ik gekocht via Ticketmaster, 135 euro + 2.50 servicekosten. Ik vind het nogal een verschil...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-06-2009 19:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

@Meaufeau:

Sorry, je hebt helemaal gelijk, AltX ook. Net mijn 8 Rammstein tickets binnen. Daar heb ik in totaal dus meer dan 60 euro aan extra kosten voor neergelegd (8 x 5,80 service en 8 x 2,00 porto) .. Argh.

Wel bizar, een percentage rekenen als servicekosten, en dan ook nog per kaart. Zo komen ze wel aan hun marges..


Meaufeau
Usericon van Meaufeau
Posted 17-06-2009 19:34 by Meaufeau Wijzig reactieProfiel van MeaufeauQuote dit bericht

Reken maar dat ze daar dikke winst op maken! Zeker als je bekijkt hoeveel kaarten er verkocht worden voor grootschalige concerten en festivals.

Een festival als Lowlands trekt bijv. 55.000 mensen en de "servicekosten" daarvoor waren dit jaar 10 euro per kaartje... dat is dus doodleuk 550.000 pleuro, alleen al aan servicekosten


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-06-2009 19:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Is er geen mogelijkheid om de NMA dit soort praktijken te laten uitpluizen? Of een ombudsman ofzo?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen