IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Amorphis Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-06-2009 1:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De vorige plaat vond ik ook maar niets, met uitzonderingen daargelaten. Eclipse vond ik dan wel weer tof, maar mijn favoriet (en enige andere plaat die ik van ze ken) is toch zeker "tales". Aan de hand van jouw reactie moet ik m misschien dan toch even proberen.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-06-2009 9:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 juni 2009 1:13 schreef Dirge for november het volgende:
De vorige plaat vond ik ook maar niets, met uitzonderingen daargelaten. Eclipse vond ik dan wel weer tof, maar mijn favoriet (en enige andere plaat die ik van ze ken) is toch zeker "tales". Aan de hand van jouw reactie moet ik m misschien dan toch even proberen.


Ok! Moet wel zeggen dat Silver bride mijn 'instapnummer' vd plaat is en achteraf het beste nummer vd plaat blijkt (is ook wel heel erg goed nummer imo).

Omdat men veel gebruik van psychedelica maakt vind ik het echter redelijk ver van Tales.. af staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-06-2009 10:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-11-2009 17:18 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik had deze band alweer een tijdje uit het oog verloren, maar Skyforger is weer een absolute knaller!

De productie is helder en klinkt als een klok, misschien iets te gladjes. De nummers zijn echt fantastisch! Het beste werk sinds Elegy!


Dear dirty delightful old drunken old days


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-11-2009 17:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2009 17:18 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik had deze band alweer een tijdje uit het oog verloren, maar Skyforger is weer een absolute knaller!

De productie is helder en klinkt als een klok, misschien iets te gladjes. De nummers zijn echt fantastisch! Het beste werk sinds Elegy!


Eens!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 03-11-2009 18:26 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Sky is Mine!
Vind Skyforger weer een lekker plaatje geworden. Dat de productie wat gladjes is deert me eigenlijk niet. Silent Water deed het bij mij ook erg goed en Skyforger ligt prima in het verlengde daarvan.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 03-11-2009 19:16 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2009 17:18 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik had deze band alweer een tijdje uit het oog verloren, maar Skyforger is weer een absolute knaller!

De productie is helder en klinkt als een klok, misschien iets te gladjes. De nummers zijn echt fantastisch! Het beste werk sinds Elegy!


Idd, prachtplaat!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 04-11-2009 14:38 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

de nieuwe klinkt inderdaad best lekker, en dat na nog maar 2x luisteren


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-02-2010 3:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

AMORPHIS To Release 'Forging The Land Of Thousand Lakes' DVD In June - Feb. 12, 2010

AMORPHIS will release its first-ever live DVD, "Forging The Land Of Thousand Lakes", in early June via Nuclear Blast, in time for the band's 20th anniversary. The filming took place on November 20, 2009 at Club Teatria in Oulu, Finland, where AMORPHIS was supported by STRATOVARIUS and BEFORE THE DAWN. In addition to the full-length live show, the anniversary DVD will include plenty of bonus material documenting the band's impressive career.

The "Forging The Land Of Thousand Lakes" four-disc deluxe edition will include:

Two DVDs:

* Main Content: November 20, 2009 concert at Club Teatria in Oulu, Finland in Dolby Digital 5.1
* Bonus live show: complete concert filmed at last year's Summer Breeze festival in in Dinkelsbühl, Germany

* "Tales From The 20 Years" documentary
* Promotional videos
* Photo gallery

Two Live CDs featuring the complete November 20, 2009 concert at Club Teatria in Oulu, Finland

"From The Heaven Of My Heart", the new video from AMORPHIS, can be viewed below. The clip was directed by Owe Lingwall of Sweden's Village Road Film and was filmed at various locations throughout Finland. The track can be found on AMORPHIS' new CD, "Skyforger", which was honored in the "Metal Album Of The Year" category at this year's Emma Gaala (Finnish Grammy equivalent).

AMORPHIS was nominated in two categories at this year's Emma Gaala — "Metal Album Of The Year" and "Domestic Artist Of The Year".

"Skyforger" sold around 1,300 copies in the United States in its first week of release. The CD landed at position No. 33 on the Top New Artist Albums (Heatseekers) chart, which lists the best-selling albums by new and developing artists, defined as those who have never appeared in the Top 100 of The Billboard 200.

"Skyforger" entered the official chart in the band's home country at position No. 1. Released on May 29, 2009 via Nuclear Blast Records (May 27 in Finland), the follow-up to the "Eclipse" and "Silent Waters" LPs, both of which were certified gold in the band's native Finland, was recorded at Sonic Pump Studios in Helsinki.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 20-04-2010 22:40 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Ze spelen op 12 nov weer eens in Tivoli, Utrecht.


Hatsjikidee!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-04-2010 22:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

met je metal


signature


Shelvy
Usericon van Shelvy
Posted 22-04-2010 23:52 by Shelvy Wijzig reactieProfiel van ShelvyQuote dit bericht

Vind eignelijk alleen het oude werk leuk, de zwaardere doomachtige stem *drowl* De sfeer is moet ik zeggen veel beter dan nu, althans nu voel ik weinig sfeer. Jammer want vond ze altijd wel leuk


Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 23-04-2010 9:20 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

Amorphis de 12de weer in het land, cool eens kijken of we wat vrienden mee kunnen krijgen. Alleen is ook weer zo wat!



Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-07-2010 14:46 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Vandaag na jaren weer eens "The Kareliun Isthmus" gedraaid. In mijn herrinnering was dat echt een kutplaat, alleen jammer dat ik hem volgens mij al die jaren door de war gehaald heb met Elegy, want ik vind Isthmus een enorm gave plaat, bleek vandaag..


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-07-2010 14:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2010 14:46 schreef Sjaakie het volgende:
Vandaag na jaren weer eens "The Kareliun Isthmus" gedraaid. In mijn herrinnering was dat echt een kutplaat, alleen jammer dat ik hem volgens mij al die jaren door de war gehaald heb met Elegy, want ik vind Isthmus een enorm gave plaat, bleek vandaag..


"Karelian"

Meesterlijk epische death metal plaat is het, en ze spelen er nog steeds nummers live van.

Deze hoort wel thuis in het rijtje van onderschatte albums wat mij betreft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-07-2010 14:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Een vrouw uit onze vriendengroep noemden we ook altijd "Amorphis". Niet geheel onterecht overigens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-07-2010 14:57 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Mwoah, zo onderschat is ie toch niet? Ik hoorde vroeger op school of van maten van me altijd dat Karelian en Tales DE platen van Amorphis waren. Als we verkopen wordt er ook altijd om patches met oude logo en shirtjes van die eerste 2 cd's gevraagd.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-07-2010 15:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Tsja, als men het heeft over death metal klassiekers dan worden toch voornamelijk de oldschool US death en de Zweedse bands genoemd. Terwijl Amorphis wat mij betreft prima in dat rijtje thuis past. Ook al is het geen erg technisch album en zitten er lichte doom en zelfs al wat folkinvloeden doorheen.

Tegenwoordig wil natuurlijk iedereen inderdaad weer merch van de oude meuk hebben, dat zie je wel vaker natuurlijk.

Ik ben ook al heel erg lang op zoek naar een shirt van 'The privilege of evil" trouwens.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-07-2010 15:13 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Privilige of evil shirt gaat niet meer gebeuren ben ik bang, met een beetje mats zijn er vanaf de zomer weer Karelian shirts te krijgen, Tales is altijd wel verkrijgbaar geweest.

Wel redelijk met je statement eens, als ik invloedrijke bands uit Scandinavie van begin jaren 90 moet noemen staat Amorphis daar zeekr wel tussen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-07-2010 20:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik vind vooral de gruntloze platen niet aan, maar die gaan ze blijkbaar opnieuw opnemen.

* After the release of the new live DVD set, "Forging The Land Of Thousand Lakes", AMORPHIS will issue a special collection in the fall. "Majestic Beasts - Tales From The Early Years" contains newly re-recorded versions of the songs from the band's first three albums (1992's "Karelian Isthmus", 1994's "Tales From The Thousand Lakes" and 1996's "Elegy") with slightly different arrangements, better audio quality and featuring the band's current lineup. According to Petri, Esa was especially happy with how "My Kantele" and "Song Of The Troubled One" turned out. The collection will also include such gems as "Vulgar Necrolatry" and the band's cover of THE DOORS' "Light My Fire". The latter song was previously recorded by the band and was included on the reissue of the "Tales from the Thousand Lakes" LP, but the new collection will feature a all-new version that was tracked in early 2010.

* AMORPHIS and Nuclear Blast are currently contemplating giving the next three albums in the band's discography — 1998's "Tuonela", 2001's "Am Universum" and 2003's "Far From The Sun" — similar treatment.

* AMORPHIS started rehearsing material for the band's next album in mid-May and will enter the studio in October. Artist Pekka Kainulainen will once again write the lyrics.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-07-2010 20:11]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 09-07-2010 21:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Waardeloos weer. Als ik iets achterlijk vind dan zijn het wel bands die hun oude albums opnieuw gaan opnemen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-07-2010 23:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Waarom is dat achterlijk? Het is gewoon hun eigen muziek; mogen ze dus toch gewoon lekker zelf weten.

Ik denk zelfs dat dit goed kan uitpakken, omdat de huidige zanger veel meer kan dan de vorige. Misschien geven ze aan die platen zelfs wel een nieuwe draai, wat ik zou toejuichen, want ik vind ze niet om aan te horen.

Overigens was die docu wel interessant: de originele grunter is ermee gestopt omdat hij grunts simpelweg zat werd; hij vond het een doodlopende weg, maar de nieuwe zanger heeft het juist in ere hersteld en ze scoren ermee, en hij kan het dus vast nog wel, dus mss ooit nog eens naast dubbele zang ook dubbele grunts

Hier overigens de gratis downloads van Abhorrence met Amorphis leden:
http://www.timetombs.net/abhorrence/download.html

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-07-2010 17:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 16-07-2010 0:47 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Potdomme, waarom ben ik op 12 november nou net jarig


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 22-07-2010 22:04 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Allemachtig, wat een overdonderende geluidskwaliteit! Ik ben normaal totaal geen fan van dit soort acties (oude muziek opnieuw opnemen), maar dit klinkt toch wel erg gaaf!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-11-2010 0:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Heej is de oude, zware grunt terug?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 10-11-2010 13:37 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Die zware grunt is er toch al tijden weer?
Niet dezelfde kerel maar goed

Ik ben wel benieuwd naar die heropnames btw. De genoemde platen zijn zeker niet slecht maar ik trek die zang daar echt niet. Ben benieuwd hoe dat met de huidige zanger gaat klinken.

Ga btw zaterdag naar Vosselaar voor Amorphis en Ghost Brigade. Helaas was Utrecht al Uitverkocht.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen