IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : De mens , de alien Vorige pagina | Volgende pagina
Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-01-2004 21:16 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 20:45 schreef arrebar het volgende:
Denk maar niet dat er ooit een missie naar ons zonnestelsel geweest is door buitenaardse wezens. De dichtstbijzijndste ster staat op 40 lichtjaar en aangezien het niet mogelijk is om sneller te reizen dan het licht zal het 40 jaar geduurt hebben. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit dat gat is overbrugt, je kan geen levende wezens van een zonnestelsel naar het andere overbrengen. Die zouden dan zo verzwakt zijn door leeftijd en gebrek aan zwaartekracht dat die niks meer kunnen uithalen.






Het punt is alleen, dat t universum elke seconde uitdijt met de snelheid van het licht (duh0 en er dus elke seconde 1 lichtseconde extra ruimte bijkomt (aan alle kanten van t universum, alsof je een ballon opblaast).
Wat was ook alweer 1 lichtjaar, hoeveel kilometer? Voor t gemak (natte-vinger-werk): 1 lichtjaar = 3.000.000 kilometer.
Dat betekent dat t universum een seconde geleden kleiner was dan "nu".
Dat houdt weer in dat enkele duizenden jaren geleden (hoeft niet eens spectaculair te zijn: laten we zeggen 5000 jaar, voor t gemak), dat het universum 5000 lichtjaar= 5000x3.000.000 kilometer=15.000.000.000 kilometer aan alle kanten.

Bekijk je t zo, dan was sterrereizen enkele duizenden jaren geleden qua afstand geen probleem (of iig minder dan nu).


Wat betreft de snelheid waarmee nu gereisd zou moeten worden, je hoeft de lichtsnelheid niet eens te halen, zolang je maar een fractie ervan haalt: vanaf 10% wordt t mogelijk, bij minder snelheid inderdaad niet.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-01-2004 12:33 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2004 21:16 schreef Blackjack het volgende:
Wat betreft de snelheid waarmee nu gereisd zou moeten worden, je hoeft de lichtsnelheid niet eens te halen, zolang je maar een fractie ervan haalt: vanaf 10% wordt t mogelijk, bij minder snelheid inderdaad niet.


Maar dan zou je ruimteschip wel een soort vliegende kolonie moeten zijn, gezien de reistijden dan generaties duren, toch?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-01-2004 13:31 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Hoe kun je als je als mens zijnde je nog niet eens voor kunt stellen hoe groot het universum is, je voorstellen wat voor een verscheidenheid aan grondstoffen, leven, culturen, ruimteschepen het universum een thuis zou kunnen bieden?

Het blijft natte vinger werk totdat we contact maken of 'n monolith ontdekken op de maan


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 14:58 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 12:33 schreef Daops het volgende:
Maar dan zou je ruimteschip wel een soort vliegende kolonie moeten zijn, gezien de reistijden dan generaties duren, toch?




De reistijd hangt af van wáár je precies naar toe wilt gaan. Stel: je wilt naar Alpha Centurion (dichtsbijzijnde ster), dat zou zonder een voldoende snelheid 40 jaar gaan duren (zie een vorige post).
Bij een fractie daarvan duurt t nog steeds 10 of misschien maar 5 jaar.

Wat generaties betreft, dat klopt als je zelfs mét een fractie van de lichtsnelheid gaat reizen naar planeten/sterrenstelsels die dan nog steeds een reistijd van 30 jaar hebben. Dan kun je óf de bemanning laten invriezen, óf zich laten voortplanten.

Beide mogelijkheden hebben hun problemen: bij invriezing (of stasis) mag je hopen dat er niks misgaat met t scxhip of de apparatuur, en bij voortplanting in de ruimte kunnen de nakomelingen nooit meer voet op de planeet van aankomst (of vertrek) zetten, aangezien hun botten, spieren en hele fysieke lichaamsbouw zich sinds de geboorte aangepast heeft aan een situatie van gewichtsloosheid.
Dat gebeurt al bij de 1e generatie die in de ruimte geboren wordt.

De oplossing daarvoor is zwaartekracht in je ruimtescheepje aanleggen (centrifuge-effect, door t schip om zn as te laten draaien), of idd zoiets verzinnen als warp-drive , alle Trekkie-nonsens buiten beschouwing gelaten.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-01-2004 16:05 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Dan vergeet je voor het gemak ff tijdreizen. Als je zo hard zou kunnen gaan, dan ga je dus tijdreizen. Ben jij een jaartje onderweg, dan is het thuis al 1000 jaar verder bij wijze van spreken. Het is zelfs nu al zo dat bij het vliegen met een 747, je al een tijdsprong van 1 seconden of iets in die richting maakt.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-01-2004 16:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:05 schreef 0Tolerence het volgende:
Dan vergeet je voor het gemak ff tijdreizen. Als je zo hard zou kunnen gaan, dan ga je dus tijdreizen. Ben jij een jaartje onderweg, dan is het thuis al 1000 jaar verder bij wijze van spreken. Het is zelfs nu al zo dat bij het vliegen met een 747, je al een tijdsprong van 1 seconden of iets in die richting maakt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-01-2004 16:09 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:06 schreef Misanthrope het volgende:



Je kent Einstein? Die had ook verschillende theorien hierover en ik meen gehoord te hebben dat het dus zelfs al bij een simpele vliegreis aan de orde is.

Pin me er niet op vast


"This one is older than shit, heavier than time!"


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2004 16:09 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:05 schreef 0Tolerence het volgende:
Dan vergeet je voor het gemak ff tijdreizen. Als je zo hard zou kunnen gaan, dan ga je dus tijdreizen. Ben jij een jaartje onderweg, dan is het thuis al 1000 jaar verder bij wijze van spreken. Het is zelfs nu al zo dat bij het vliegen met een 747, je al een tijdsprong van 1 seconden of iets in die richting maakt.



Klopt, maar tijdreizen gebeurt pas als je de lichtsnelheid zelf benadert: dus als je ipv 10% van de lichtsnelheid 99% ervan gaat; dan gaat de tijd voor de achterblijvers veel sneller dan voor de ruimtevaarders.
Bij een fractie ervan verouderen de achterblijvers ook, maar zit er niet zo'n enorm verschil meer (een paar jaar, ipv een decennium of wat).


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-01-2004 16:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:09 schreef 0Tolerence het volgende:
Je kent Einstein? Die had ook verschillende theorien hierover en ik meen gehoord te hebben dat het dus zelfs al bij een simpele vliegreis aan de orde is.

Pin me er niet op vast
Ik verbaas me erover dat het dus ook al bij vliegreizen onder de snelheid van het licht zou gebeuren.... Als ik de tijd heb, zoek ik het wel eens na.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-09-2006 23:17 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2003 16:48 schreef SkinPeeleR het volgende:
Aangezien al het leven op aarde in beginsel van dezelfde eencelligen afkomstig zijn, zal men als 99% van ALLE DNA dus van pantoffeldier tot mens bekend is er snel achter komen wat oorsprong aarde heeft en wat als besmetting hier terecht is gekomen aangezien bepaalde basiscode's die elk leven hier heeft dan anders zullen zijn.

Mocht Erich von Dänicken gelijk blijken te hebben dan zal het ook zichtbaar zijn als er in de laatste 50.000 jaar met ons DNA is geklooid.


Sleutelen in DNA is natuurlijk wat anders dan vreemde dingen aanbrengen. Ik hou het liever op 'met bestaand materiaal iets beters maken'


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-09-2006 0:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 20:45 schreef arrebar het volgende:
Denk maar niet dat er ooit een missie naar ons zonnestelsel geweest is door buitenaardse wezens. De dichtstbijzijndste ster staat op 40 lichtjaar en aangezien het niet mogelijk is om sneller te reizen dan het licht zal het 40 jaar geduurt hebben. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit dat gat is overbrugt, je kan geen levende wezens van een zonnestelsel naar het andere overbrengen. Die zouden dan zo verzwakt zijn door leeftijd en gebrek aan zwaartekracht dat die niks meer kunnen uithalen.
Vlgens onze huidige theorien kun je inderdaad niet sneller reizen dan het licht. Maar wat nou als dat toch mogelijk is? Die theorie is maar een theorie en kan dus veranderen. En er is misschien wel de mogelijkheid om te reizen door gebruik te maken van wormholen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-09-2006 0:49 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 13:31 schreef Phriar het volgende:
Het blijft natte vinger werk totdat we contact maken of 'n monolith ontdekken op de maan


Zo is dat!

quote:
I'm bored Albumen, I need to have sex. Sex with an alien life form...

Have we still got Anne Robinson's phone number?


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 30-09-2006 2:53 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

"Posted 20-09-2006 23:17 by spectre

--------------------------------------------------------------------------------


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 3 december 2003 16:48 schreef SkinPeeleR het volgende:"

je begrijpt toch wel dat dat een quote van drie jaar oud is he?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-09-2006 11:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

je begrijpt toch wel dat het in deze discussie dat niet zoveel uitmaakt omdat hij niet echt tijd gebonden is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-09-2006 12:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2006 2:53 schreef lygophile het volgende:
je begrijpt toch wel dat dat een quote van drie jaar oud is he?

Ja.. en wat dan nog?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 30-09-2006 13:01 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

nog even om terug te komen op de vraag of aliens wel of niet bestaan: in een boek van Stephen King stond een (wat ik persoonlijk een goede) theorie uitgelegd over demensies; Vissen die in een vijver leven kunnen zich niet veel meer voorstellen als de vijver waar ze in leven en misschien een lap grond eromheen, simpelweg omdat ze dat niet waarnemen. mensen weten dat er naast die vijver nog veel meer is nl. de rest van de wereld en een heel groot heelal.
mensen wonen op dus op de aarde en kunnen zich niet veel meer voorstellen dan de aarde en alles wat ze met al die moderne snufjes kunnen waarnemen. laten we zeggen tot op een paar miljoen lichtjaar afstand.
als je even de verhoudingen onder ogen neemt lijkt het me sterk dat dat alles is. en je moet toch wel redelijk arrogant zijn om te zeggen dat wij dan de enige levensvorm zijn in die hele demensie, en de demensies erbuiten (die er volgens die theorie ook zijn)
daarna legt hij nog iets uit over dat die hele dimensie waar wij in zitten weer een molecuul is en dat die moleculen weer een andere dimensie opbouwen, maar dat gaat me dan weer iets te ver.


Why doesn't my music get me all the chicks?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-09-2006 13:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dementies wat was dat ook alweer


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 30-09-2006 14:29 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2252832
hier zij die demensies uitgelegd, het betekent zoets als ruimte.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 30-09-2006 14:30]


Why doesn't my music get me all the chicks?


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 30-09-2006 14:59 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

dat gezeik over demensies van dat (best gave) link in dat topic is gewoon een theorie hoor. geen waarheid


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 30-09-2006 15:00 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

sterker nog, in wezen vind ik het net zo onwaarschijnlijk als een willekeurige theisme


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 30-09-2006 15:04 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2006 14:59 schreef lygophile het volgende:
dat gezeik over demensies van dat (best gave) link in dat topic is gewoon een theorie hoor. geen waarheid


Jongen, hij bedoelt de spelling



spectre
Usericon van spectre
Posted 30-09-2006 15:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-09-2006 18:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2004 16:09 schreef 0Tolerence het volgende:
Je kent Einstein? Die had ook verschillende theorien hierover en ik meen gehoord te hebben dat het dus zelfs al bij een simpele vliegreis aan de orde is.

Pin me er niet op vast
Small travel
Today, the only way to "travel" to the future cannot be used to travel over long periods of time -- only less than a single second. It is so insignificant that it is usually not mentioned at all. And the only people that have used this method have been astronauts. Basically, the longer a person is in orbit around the Earth, the younger the astronaut will be in relation to observers on Earth. So far, the record for traveling farthest in the future using this method is Sergei Avdeyev[4]. He was in orbit 748 days (total) and traveling approximately 17,000 mph, resulting in him traveling 0.02 seconds (20 milliseconds) into the future[14]. That means that for Sergei Avdeyev to time travel just one whole second into the future, he would need to orbit for approximately 102.47 years. A common misconception was that the Apollo astronauts traveled faster, so they held the record -- they did travel faster, but not long enough (only a few days).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 30-09-2006 20:52 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

haha mens als alien, nee
maar ben wel benieuwd naar wat de exacte gaten in de evolutie nou precies zijn


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-10-2006 16:18 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

funny earthlings......


Suck my piss


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen