IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : beste plectrums Vorige pagina | Volgende pagina
Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 12-10-2001 16:51 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

*zucht* Drummers.. denken dat hun de enigste zijn die met vele instellingen en afmetingen en dikte's en spanningen en toonhoogte's te maken hebben..


God hates us all ! God hates us all !


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 12-10-2001 16:55 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ik speel geen gitaar, maar ik heb wel 2 plectrums.
De eerste heb ik gevangen bij Massacra, en dat is een Jim Dunlop, USA Nylon 1mm (kleur zwart).
De tweede heb ik gevangen bij Gorefest. Er stond altijd een schildpadje op, maar die is er ondertussen al afgesleten. Deze is trouwens groen van kleur.


the only pleasure is pain


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 12-10-2001 20:14 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Ik heb nog nooit een plectrum gevangen.. althans.. da's niet helemaal waar, op dynamo '99 heb ik een plectrum van Jason Newsted(metallica) gevangen, maar nadat ik bestormd werd door mensen die vonden dat zij die plectrum verdient hadden, was ik hem dus kwijt..
Het is maar een plectrum, maar is toch leuk bij je collectie.. zo'n plectrum met Metallica logo dachtik.. (ze hebben hun eigen plectrums).. dus..
maja, helaas

--edit

[Dit bericht is gewijzigd door Ixl op 12-10-2001 20:14]


God hates us all ! God hates us all !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 20:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik heb een originele Trey Azagthoth plectrum!!

Er staat 'Chewing inc.' op; de naam van het in de ijskast gestopte instrumentale projekt met Trey van Morbid Angel & Mike Davis van Nocturnus)

(Niet gevangen; zat bij de re-release van Formulas fatal to the flash)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 20:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

..op de andere kant staat een krabbel wat z'n handtekening moet voorstellen....

Vrij spitse en dikke plectrum trouwens...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 12-10-2001 22:13 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

kick'n


God hates us all ! God hates us all !


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 12-10-2001 22:22 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

[off-topic]Ik heb ook een drumstokje, weet alleen niet meer precies van welke band. Het was in ieder geval tijdens het concert van Massacra, waar ik de plectrum van heb gevangen..[off-topic]


the only pleasure is pain


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 22:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ook leuk:

kreeg tijdens Soulfly op Dynamo '98 een fleske water van Max toegegooid.....
...was best wel een veer in m'n reet!

Maat van mij kreeg echter tijdens Dynamo 94 (of 95) op het concert van Life of Agony een halfvolle 1,5 literfles recht op z'n bek geworpen!!!!!!

..werd meteen uit z'n klauwen 'geyankt' en toen ie leeg was kreeg ie 'em pas terug; het arme dorstige schaap!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 22:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

on topic:

Maaruh, dat plectrum helpt dus geen zak voor mijn speelkwaliteiten; damn!
Moet ik dus toch m'n ziel verkopen in ruil voor talent!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-10-2001 22:34]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 12-10-2001 22:35 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 12 oktober 2001 22:29 schreef Mutilator het volgende:
on topic:

Maaruh, dat plectrum helpt dus geen zak voor mijn speelkwaliteiten; damn!
Moet ik dus toch m'n ziel verkopen in ruil voor talent!!!!


ja


the only pleasure is pain


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 22:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 oktober 2001 22:35 schreef Vampire_girl het volgende:
ja


Pas op hoor; ik heb nu de Steve Vai methode in gedachten.....


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 12-10-2001 23:51 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Heel interessant allemaal

Maar het ligt toch ook aan de dikte van je snaren welk type plectrum je het beste kunt gebruiken

Verder heeft Dunlop van 1 bepaalde dikte meerdere versies (in verschillende kleuren). Zo is er een (ik geloof) roze en met schildpad erop en een zwart 1mm plectrum zonder schildpad, die laatste is echter van Nylon. Dus misschien heeft Bintmeister idd een geel .73mm plectrum.

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 12-10-2001 23:53]



Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 12-10-2001 23:59 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 12 oktober 2001 16:55 schreef Vampire_girl het volgende:
Ik speel geen gitaar, maar ik heb wel 2 plectrums.
De eerste heb ik gevangen bij Massacra, en dat is een Jim Dunlop, USA Nylon 1mm (kleur zwart).
De tweede heb ik gevangen bij Gorefest. Er stond altijd een schildpadje op, maar die is er ondertussen al afgesleten. Deze is trouwens groen van kleur.

Ik heb eens een verhaal gehoord van iemand die bij een festival een plectrum had gevangen. Tijdens NEVERMORE werden er plectrums in het publiek gegooid waarvan hij er met veel moeite 1 bemachtigde.

Hij trots als een pauw z'n plectrum 'showen', blijkt er KREZIP op te staan.
Gewoon plectrums van diverse bands die toevallig tijdends Nevermore het publiek in gegooid werden.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-10-2001 0:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2001 22:48 schreef Mutilator het volgende:
Vreemd; ik heb ze liever zo slap mogelijk voor de speed...(niet de allerslapste trouwens)



ik vind die slappe dingen zelf niks. het is voor mij dan moeilijk om strak te blijven spelen. vooral die staccato hakriffs vind ik onmogelijk te spelem met een slappe plectrum. dus ik prefereer een keiharde plektrum. vooral omdat ik weigenlik alleen maar graag ritmegitaar speel. ik weet dus niet of de dikte van eenplektrum veel invloed heeft voor solo's.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 13-10-2001 1:13 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Bij het 'hakwerk' dat u bedoelt (Staccato)(= meestal op de dikke/lage snaren) is een dikker plectrum voor de meeste gitaristen die ik ken gemakkelijker, voor de dunnere snaren (waar solooos of blackmetal-hakwerk zich meestal op afspelen) is dan weer een dunner plectrum gemakkelijker.

Hoewel dit per gitarist natuurlijk kan verschillen........



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-10-2001 1:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 oktober 2001 1:13 schreef Myth of Fury het volgende:
Bij het 'hakwerk' dat u bedoelt (Staccato)(= meestal op de dikke/lage snaren) is een dikker plectrum voor de meeste gitaristen die ik ken gemakkelijker, voor de dunnere snaren (waar solooos of blackmetal-hakwerk zich meestal op afspelen) is dan weer een dunner plectrum gemakkelijker.

Hoewel dit per gitarist natuurlijk kan verschillen........


Klopt! Ik hou naast riffen errug van riedels; solo's etc. dus het slappe plectrum voor mij.

Moet er nog ff bij; ik hou 'em ook anders vast; niet zoals in de boeken, maar meer zoals een pen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-10-2001 1:19]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 13-10-2001 2:40 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 13 oktober 2001 1:17 schreef Mutilator het volgende:
Moet er nog ff bij; ik hou 'em ook anders vast; niet zoals in de boeken, maar meer zoals een pen.
Ach, als u dan tenminste kewle riedels/solo's schrijft met uw plectrum

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 13-10-2001 2:40]



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 13-10-2001 3:27 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ach ik probeer maar van alles met die medium dingen, gaat meestal wel goed....

alleen dat snelle strakke dempen gaat best kut, maar dat licht waarschijnlijk gewoon aan mij...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 13-10-2001 17:21 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2001 20:14 schreef Ixl het volgende:
Ik heb nog nooit een plectrum gevangen.. althans.. da's niet helemaal waar, op dynamo '99 heb ik een plectrum van Jason Newsted(metallica) gevangen, maar nadat ik bestormd werd door mensen die vonden dat zij die plectrum verdient hadden, was ik hem dus kwijt..
Het is maar een plectrum, maar is toch leuk bij je collectie.. zo'n plectrum met Metallica logo dachtik.. (ze hebben hun eigen plectrums).. dus..
maja, helaas

--edit
Er komt een trauma naar boven: na een concert van Gorefest kreeg ik een hand van Jan-Chris de Koeijer (schrijf je dat zo, nou ja de zanger dus) met daarin een plectrum. Alleen dat laatste had ik pas door toen ie uit mijn hand op de grond viel...en toen was ik hem dus kwijt


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Der Lexus
Usericon van Der Lexus
Posted 05-12-2001 12:18 by Der Lexus Wijzig reactieProfiel van Der LexusQuote dit bericht

De tradtitie is altijd;
-Band speelt, publiek blij
-al dan niet toegifte, publiek xtra blij
-band gooit drumsticks en plectra's het publiek in en een paar xtra mensen zijn xtra blij.

Een keer gezien dat de drumsticks even hard (eigenlijk harder zelfs) werden terug gegooid (plectrum zie je niet vliegen, maar wie weet) Zal vast een hint zijn geweest

Ik gebruik zelf een Dava Control. Multipurpose-idee erachter vind ik wel fijn en hij slijt amper.


Therefore, there are patterns, everywhere in nature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-12-2001 13:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2001 1:17 schreef Mutilator het volgende:
Klopt! Ik hou naast riffen errug van riedels; solo's etc. dus het slappe plectrum voor mij.

Moet er nog ff bij; ik hou 'em ook anders vast; niet zoals in de boeken, maar meer zoals een pen.


Ik speel nu 12 jaar gitaar, kben begonnen met slappe plectrums en ben steeds dikkere gaan gebruiken..

Op een gegeven moment 'ontdekte' ik Jim Dunlop Jazz II/III plectrums, die kleine dikke rode met stompe/ scherpe punt. En daar kan ik nu alles mee spelen, van zacht tot hard, boventonen, tremelo- en sweeppicking et cetera.. Gebruik die nu een jaar of 7 a 8..

Met zachte plectrums kan je, als je net speelt, makkelijker snel spelen, maar als je een goede aanslagtechniek hebt, kan je met harde plectrums veel nauwkeuriger [en uiteindelijk dus ook sneller] spelen. Trust me on this one en oefen je aanslagtechniek met harde plectrums

Als je met zachte plectrums snel speelt, leer je jezelf een verkeerde techniek aan.. De beweging moet uit je pols komen en met zachte moet je je onderarm meer gebruiken.
Je maakt onnodig grote slagen!

En lukt het iemand om met zachte plectrums boventonen [a.h.'s] te spelen? Ik denk ut nie!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-12-2001 13:30 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

hm ik gebruik nu wel dikke plectrums, maar niet die rode jazz dunlop dingen (ps ik heb er nog een van jou liggen zag ik laatst) alleen, zijn die jazz, zo puntig, ik vind die ronde punt wel fijn (dus gewoon de standaard dunlop dikke uitvoering), aangezien ik net iets scheef aansla zeg maar (is dit verkeerd ?, dan moet ik het mezelf ff anders aanleren) hiehie, dit wordt het vraag aan snaack topic

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 27-12-2001 13:31]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-12-2001 13:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2001 13:30 schreef FireFox het volgende:
hm ik gebruik nu wel dikke plectrums, maar niet die rode jazz dunlop dingen (ps ik heb er nog een van jou liggen zag ik laatst) alleen, zijn die jazz, zo puntig, ik vind die ronde punt wel fijn (dus gewoon de standaard dunlop dikke uitvoering), aangezien ik net iets scheef aansla zeg maar (is dit verkeerd ?, dan moet ik het mezelf ff anders aanleren) hiehie, dit wordt het vraag aan snaack topic


Aahrg.. ik ben niet de VraagBaak maar de SnaackBaak [of VraagSnaack]

Tsja.. ik kan zo niet beoordelen of je je plectrum goed of minder goed vasthoudt.. Ik denk dat iedere gitarist zijn plectrum weer net iets anders vasthoudt..

1 ding is in ieder geval fout en dat is je plectrum te stevig vast houden, als hij net niet uit je hand valt ist goed..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 27-12-2001 13:49]


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-12-2001 13:56 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ja die wijze les heb je me al wel eens gegeven, en die is blijven hangen hoor
(speel tegenwoordig alweer ietsie sneller)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-12-2001 14:58 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik gebruik Dunlop 1.5mm (zo'n groene met een leuk krokodilletje voorop), is in het begin ff wennen maar speelt wel lekker.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen