IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : beste plectrums Vorige pagina | Volgende pagina
Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 09-04-2002 16:14 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2002 16:02 schreef Snaack het volgende:
Tsja met je vingers spelen is niet de makkelijkste manier maar wel de manier om bas te spelen vind ik

Heb je Rob van der Loo weleens zien spelen? Hij tapt met 8 vingers tegelijk op zijn 7 snarige bas Hij speelt in Sun Caged b.t.w. Check: Website Rob


Vind ik ook hoor is inderdaad DE manier, maar als je maar een beperkte behendigheid hebt als het gaat om met vingers te spelen, is een plectrum ook best!
Ik speel maar met 3 vingers, maar wat die gozer kan is niet normaal


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-04-2002 16:15 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Correctie: kon



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 09-04-2002 16:18 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2002 16:15 schreef Vargen666 het volgende:
Correctie: kon


heb ik iest gemist? blijkbaar wel, maar wat dan?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-04-2002 16:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2002 16:14 schreef Vintersorg het volgende:
Vind ik ook hoor is inderdaad DE manier, maar als je maar een beperkte behendigheid hebt als het gaat om met vingers te spelen, is een plectrum ook best!
Ik speel maar met 3 vingers, maar wat die gozer kan is niet normaal

Ik kan veel sneller spelen met plectum omdat ik dan mijn gedachten beter bij het grijpen van de accoorden kan houden.
Vaak als ik met mijn vingers speel ga ik onbewust nadenken met welke vinger ik welke snaar ga aanraken. Maar ik speel ook nog niet zo heel lang.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2002 16:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2002 16:15 schreef Vargen666 het volgende:
Correctie: kon

Het ging over Rob en niet over Cliff.. En Rob kan het nog steeds


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-04-2002 16:19 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 9 april 2002 16:18 schreef Vintersorg het volgende:
heb ik iest gemist? blijkbaar wel, maar wat dan?
Hmm, dacht dat het over Cliff ging.

*blam* kogel door mijn kop



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 09-04-2002 16:20 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2002 16:18 schreef Cadaveria het volgende:
Ik kan veel sneller spelen met plectum omdat ik dan mijn gedachten beter bij het grijpen van de accoorden kan houden.
Vaak als ik met mijn vingers speel ga ik onbewust nadenken met welke vinger ik welke snaar ga aanraken. Maar ik speel ook nog niet zo heel lang.


Ja erg herkenbaar, ik speel nu 6 jaar en heb soms hetzelfde probleem, en het ging inderdaad niet over Cliff the bassmaniac!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2002 16:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een bekend probleem.. Veel en regelmatig oefenen zorgt ervoor dat er verbindingen in je hersenen aangemaakt worden (echt waar) waardoor je er niet meer over na hoeft te denken. Je lichaam maakt dus als het ware een ingebouwde functie aan om bijv. snel met je vingers te spelen..

Tjsa, veel oefenen, gewoon unplugged tijdens het tv kijken met je vingers over de snaren lopen, voor je er erg in hebt heb je twee uur zitten oefenen.. Binnen een week merk je verschil! Tip van SnaacK


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 09-04-2002 16:25 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

thanx.. ik ga stakjes lekker oefenen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-04-2002 16:26 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm, misschien moet ik dat ook maar doen. Maar ik kijk bijna geen TV.



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 09-04-2002 16:29 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Dat is de bekende 'basgitaar leraar' tip! Maar je bent echt goed als je dan een chippy wil pakken en nog je ritme kan houden!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-04-2002 16:32 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Krijg je wel een vette gitaar.



Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 09-04-2002 16:34 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2002 16:32 schreef Vargen666 het volgende:
Krijg je wel een vette gitaar.




WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 09-04-2002 17:39 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik vind met plectrum spelen maar moeilijk. Ik krijg op de een of andere manier niet het gevoel...het lukt dan gewoon niet. Ik speel danwel accoustisch maar op een elektrische gitaar kan ik het ook niet met plectrum.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 09-04-2002 17:54 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 9 april 2002 17:39 schreef WickedKimmie het volgende:
Ik vind met plectrum spelen maar moeilijk. Ik krijg op de een of andere manier niet het gevoel...het lukt dan gewoon niet. Ik speel danwel accoustisch maar op een elektrische gitaar kan ik het ook niet met plectrum.
Zonder plectrum akoestisch spelen is voor het gevoel makkelijker. Alhoewel ik liever met plectrum speel omdat a.) ik nooit weet hoe ik aan moet slaan met mijn vingers (doe altijd maar wat), en b.) ik niet van blaren hou.



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-04-2002 17:58 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik speel altijd met plectrum, ik heb ook geen idee hoe je met je vingers een akoestische gitaar moet bewerken, ik pluk altijd maar wat.

doe mij maar gewoon een plectrum.


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 09-04-2002 20:16 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

bas-plectrum/vingers/slappen
gitaar-plectrum
accoustisch-plectrum



WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 09-04-2002 20:20 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2002 17:54 schreef Vargen666 het volgende:
Zonder plectrum akoestisch spelen is voor het gevoel makkelijker. Alhoewel ik liever met plectrum speel omdat a.) ik nooit weet hoe ik aan moet slaan met mijn vingers (doe altijd maar wat), en b.) ik niet van blaren hou.


Ik doe ook altijd maar wat hoor (al weet ik wel hoe het officieel moet maar goed, dat speelt niet lekker) en blaren of je vingers?? gewoon eelt kweken! Stelletje mietjes!


I spy with my little and verrry evil eye.....


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 10-04-2002 1:13 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

hehe grappig topic

Plectra zijn er in alle soorten en maten, voor de mensen die mijn stijl een beetje kennen weten dat deze redelijk metal is en shreddy (virtuoos). Ik zal even melden wat ik zelf gebruik en waar ik bij zweer:

Plectrum: Jim Dunlop Tortex 1 mm (paars) Jazz afmeting, met scherpe punt. (zie foto)



snaren:

Jem7bsb: DR Handmande strings 009 - 042
RG 548 nt (gestemd in D): DR handmande strings 010 - 046
UV777pbk: DR handmade strings 009-042 en voor de lage b-snaar een dean markley 054.

akoestisch: 011 - 052







Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-04-2002 2:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 april 2002 20:20 schreef WickedKimmie het volgende:
... gewoon eelt kweken! Stelletje mietjes!


Kan dat met plastic snaren?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2002 2:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

nee in een bakje op de vensterbank..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-04-2002 2:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 december 2001 13:12 schreef Snaack het volgende:
...Met zachte plectrums kan je, als je net speelt, makkelijker snel spelen, maar als je een goede aanslagtechniek hebt, kan je met harde plectrums veel nauwkeuriger [en uiteindelijk dus ook sneller] spelen. Trust me on this one en oefen je aanslagtechniek met harde plectrums

Als je met zachte plectrums snel speelt, leer je jezelf een verkeerde techniek aan.. De beweging moet uit je pols komen en met zachte moet je je onderarm meer gebruiken.
Je maakt onnodig grote slagen!
...


Ik lees dit nu pas; thanx allemaal! kzal de harde plectra uit de kast halen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2002 2:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

zo das een oude post van me zeg.. maar ik ben het er nog steeds mee eens Probeer eens Jim Dunlop Jazz II plectrums, kleine rode gevalletjes..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-04-2002 2:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hoe dik zijn die? Ik heb hier Dunlop 1mm, maar die is me nét iets te takkehard!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2002 2:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

volgens mij ook 1mm, maar als je ze te hard vind houd je je plectrum waarschijnlijk te stevig vast.. hij moet net niet uit je vingers vallen!

Ik kan met die dikke errug zacht spelen, maar ook makkelijk boventonen pakken.. Kwestie van techniek I guess..


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen