IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : veranderingen Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2003 13:50 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2003 13:47 schreef campske666 het volgende:


Bedrijven hebben 1 doel: winst maken.
En dat vind jij een gepaste mentaliteit om een land te besturen ? EN dan tegelijkertijd proberen om er zelf nog zo rijk mogelijk van te geraken? Bargh

Nee ze willen geld verliezen ofzo.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-10-2003 13:57 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 13:50 schreef mislyd het volgende:
Nee ze willen geld verliezen ofzo.



Bravo, je bent erin geslaagd om mijn punt volledig te missen.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2003 13:59 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2003 13:57 schreef campske666 het volgende:
Bravo, je bent erin geslaagd om mijn punt volledig te missen.

Right, ik ben anders niet degene die dat systeem verdedigt hoor.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-10-2003 14:00 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 13:59 schreef mislyd het volgende:
Right, ik ben anders niet degene die dat systeem verdedigt hoor.


Welk systeem ? Het "laat ik ff volledig langs het punt doorlullen" systeem ?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2003 14:02 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Pfff ik haat het als mensen mijn gedachten niet kunnen lezen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-10-2003 14:49 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 oktober 2003 14:02 schreef mislyd het volgende:
Pfff ik haat het als mensen mijn gedachten niet kunnen lezen.
Dan had je maar man moeten worden


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2003 14:52 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2003 14:49 schreef helmet het volgende:
Dan had je maar man moeten worden

Ja precies, dat verwijt ik mijn ouders nog elke dag.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 21-10-2003 16:06 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 21 oktober 2003 14:02 schreef mislyd het volgende:
Pfff ik haat het als mensen mijn gedachten niet kunnen lezen.


dat word een Vulcan mindmelt.....


euh..ja...headbang!!!!!


far
ik ben wat ik zie, maar als ik mijn ogen dan sluit
Usericon van far
Posted 21-10-2003 16:11 by far Wijzig reactieProfiel van farQuote dit berichthttp://www.fschoutens.nl

quote:
Op 20 oktober 2003 16:51 schreef brotherlordacid het volgende:
ah ok. dacht even dat ik met een creationist te maken had.(kon het me al niet voorstellen)

"een waarlijk verstandig mens erkent dat hij niks weet" (semi socrates vertaling)


"gezegend zijn de onwetenden van geest, want zij zullen het paradijs bereiken"... dus;

optie 1; als christen moet je onwetend zijn
optie 2; alleen een onwetend iemand is een goede christen


euh..ja...headbang!!!!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-10-2003 16:12 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 16:11 schreef far het volgende:
"gezegend zijn de onwetenden van geest, want zij zullen het paradijs bereiken"... dus;

optie 1; als christen moet je onwetend zijn
optie 2; alleen een onwetend iemand is een goede christen


optie 3: om een goed kristen te zijn wil de kerk dat je onwetend blijft


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-10-2003 16:14 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 21 oktober 2003 14:49 schreef helmet het volgende:
Dan had je maar man moeten worden

HAha onzin, ik kan beter gedachten lezen dan menig man....Mannen zijn makkelijker te voorspellen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-10-2003 16:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 16:14 schreef zillah-morte het volgende:
HAha onzin, ik kan beter gedachten lezen dan menig man....Mannen zijn makkelijker te voorspellen.


Maar waarom gaan vrouwen er vanuit dat wij hun gedachten kunnen lezen ?
Zeg toch gewoon wat je bedoelt ipv tips te geven. En verwacht niet dat als wij iets doen/zeggen dat dat een tip is voor iets anders, het is gewoon wat het is, en niks meer !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-10-2003 16:20 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 oktober 2003 16:14 schreef zillah-morte het volgende:
HAha onzin, ik kan beter gedachten lezen dan menig man....Mannen zijn makkelijker te voorspellen.
Dat zei ik toch? Mislyd heeft er een hekel aan dat mensen haar gedachten niet kunnen lezen. Als man heb je daar minder last van, dan ben je zo voorspelbaar dat het niet nodig is...


I'm not being rude. You're just insignificant.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-10-2003 16:27 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 21 oktober 2003 16:16 schreef campske666 het volgende:
Maar waarom gaan vrouwen er vanuit dat wij hun gedachten kunnen lezen ?
Zeg toch gewoon wat je bedoelt ipv tips te geven. En verwacht niet dat als wij iets doen/zeggen dat dat een tip is voor iets anders, het is gewoon wat het is, en niks meer !

Dat heb ik ook niet verzonnen, lees ff wat verder naar boven...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


campske666
Usericon van campske666
Posted 21-10-2003 16:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 16:27 schreef zillah-morte het volgende:
Dat heb ik ook niet verzonnen, lees ff wat verder naar boven...


Ik weet het wel, was gewoon een losse opmerking die me ff van het hart moest. Geen verwijt naar jou ofzo


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-10-2003 16:29 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 21 oktober 2003 16:20 schreef helmet het volgende:
Dat zei ik toch? Mislyd heeft er een hekel aan dat mensen haar gedachten niet kunnen lezen. Als man heb je daar minder last van, dan ben je zo voorspelbaar dat het niet nodig is...

Ja idd...
Hmm blond he?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 21-10-2003 17:07 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 21 oktober 2003 13:43 schreef Chelman het volgende:
't is niet zo zeer dat ik geen fan van ze ben. Ik heb geen moeite met hun standpunten (alhoewel het uiteraard niet mijn standpunten zijn) maar wel met het feit dat ze zeggen objectief en open en onafhankelijk te zijn terwijl ze dat niet zijn. Als er berichten gepost worden die het linkse gedachtengoed geen goed doen verdwijnen ze snel en mysterieus......

Maar ik vergeleek jou niet met die gasten, alleen jouw laatste post klonk heel erg Indymedia (conspiracy theories van de macht en zo).


Ik heb niet het idee dat de samenleving aan het vervlakken is. Dat soort kreten worden al sinds eeuwen geroepen maar zijn pertinent niet waar. Ik denk dat er nu juist aanzienlijk meer over de wereld nagedacht wordt dan vroeger. Dankzij moderne media zoals Internet, TV, radio etc. wordt het wel pijnlijk duidelijk dat de meerderheid van de bevolking daar geen boodschap aan heeft. Vroeger was dat precies zo alleen zag je het niet omdat de juiste media niet bestonden. Daarnaast vind ik de percentage 'intellectuele elite' (for lack of a better word, 't is namelijk een walgelijke woord) nu wel hoger dan dat het 50 of honderd jaar geleden was. Dit is een combinatie van een verhoogde toegangsgraad tot de educatieve instellingen maar ook van de verhoogde interactie tussen de verschillende maatschappelijke strata.

Veel zaken worden commercieler, het gaat doorgaans 1.om vrijwillige interacties tussen mensen en 2.over zaken die toch een produkt zijn/zouden moeten zijn. Wat de 'niet commerciele zaken' betreft zie ik geen daling in vrijwilligersorganisaties, liefdadighieds organisaties e.d., integendeel.


Jeugdculturen zijn altij al ondiep geweest, zo ook de hippie, beat enz. culturen. Jeugdculturen kenmerken zich door naïveteit: (we weten het beter en gaan het zo doen) en het behoorlijk platte drang naar lol: (free love, rock on, bang your head).

Wat de grote denkers/nieuwe filosofiën betreft is het helemaal niet zo droevig gesteld. Je moet echter zelf behoorlijk diep graven om ze te vinden. Dit was vroeger ook zo, ten tijde van mensen zoals Marx, Russell, om maar van oude filosofen te zwijgen, was ook bijna niemand met hun werk bekend. Jij en ik kennen ze dankzij de educatie dat we hebben genoten en o.a. het feit dat bijv. de criminele ideologie van Marx aan miljoenen mensen gedurende 50 jaar opgedrongen was. De filosofen van nu zijn alleen binnen 'hun' kringen bekend en zullen vanzelf bekend worden voorzover ze 'goed genoeg' zijn. Ik heb in ieder geval thuis op mijn HD een aantal bijzonder interessante artikelen van hedendaagse filosofen waardoor ik dus een positiever beeld heb dan jij.

Bedrijven zijn machtig - maar niet zo machtig als men denkt. Daarnaast vind ik dat een bedrijf zaken efficiënter kan regelen dan een overheid en vind het dus geen probleem. Ik probeer me uiteraard in te werken in de hogere echelons van dat bedrijfsleven om er zelf van te profiteren.


Chelman, dat jij je op wil werken in het bedrijfsleven is je eigen zaak en ik zal je niet tegenhouden.

Waarom denk je niet dat bedrijven zo machtig zijn als ik denk? Als je bekijkt hoeveel politiek in Amerika gesponsord wordt door bedrijven die na de verkiezingen in eens allemaal (kleine?) voordelen her en der toebedeeld krijgen van hun gesponsorde partij/persoon... Of je hem gelooft of niet Michael Moore is iemand die zijn huiswerk goed gedaan heeft en als je het boek Stupid White Men eens doorleest merk je hoeveel top politici in de Bush-administration banden hebben met het bedrijfsleven.

Geld koopt schijnbaar alles tegenwoordig, ik ben iemand die naïeviteit geen slechte eigenschap vindt maar dit zie ik ook nog wel. Je ogen sluiten voor wat er gaande is in deze wereld is imho een grote fout. Als je de feiten leest over hoe de regering Bush aan de macht gekomen is (aan beide kanten van het politieke spectrum) kun je niet anders dan daar grote vraagtekens bij stellen. Bush is gesponsord door de grootste bedrijven ter wereld, de Wapenhandel (en hun beschermengel de N.R.A.), Enron, Shell, en talloze andere grote bedrijven die samen Amerika tot de grootste vervuiler van de wereld hebben gemaakt.

Het ligt open en bloot voor iedereen te lezen en te interpreteren, hoe jij het kiest te zien is je eigen zaak maar ik vraag me af of wij hier eigenlijk over kunnen discussieren...

Over die ondiepzinnigheid van de jeugdcultuur: iemand zij ooit (Byron of Wilde?) "Youth is wasted on the young", ik ben het hier niet helemaal mee eens maar ik weet van mezelf dat ik veel te leren heb. Maar dat je veel te leren hebt betekent niet dat je dom bent of geen idealen hebt waarvoor je staat. En het is mijn idee dat de tegenwoordige generatie op enkelen na weinig idealen heeft: neukje, mobieltje, popmuziekje daargelaten.

In het verleden zijn er massale jeugdculturen geweest die echt hebben getracht een verandering teweeg te brengen in deze wereld die al verdeeldt was lang voordat er ook maar iemand aan de idealen van vrijheid gelijkheid en broederschap dacht.

We zitten opgescheept met een wereld waarin heel veel paden bijna voor ons zijn uitgestippelt, waar het vooral de jongeren ingestampt wordt rijk te worden, het bedrijfsleven in te gaan, vooral niet uit de toon te vallen en nog minder kritiek hebben op alles wat populair is en goed verkoopt.

De kinderen die ik nu zie opgroeien ondanks dat ik zelfs nog tiener ben jagen me angst aan. Ik zie kinderen vervreemd opgroeien van hun ouders (zelfs binnen m'n familie), opgevoed worden door t.v., en op hun vijfde al mobieltjes krijgen!!!

WAT EEN BULLSHIT, en moet ik tevreden zijn met deze wereld? Moet ik alles wat mij gevoerd wordt slikken als koek?

Laat de wereld maar veranderen, ik blijf wie ik ben.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-06-2011 19:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 3:10 schreef Midnight het volgende:
Op een Amerikaans forum waar ik post is op het moment een topic gaande over 'the waves of change' in een vergelijkbare afdeling van het forum. Blijkbaar zijn er een aantal mensen op dat forum die de laatste tijd veranderingen voelen. En niet alleen zij, ook de mensen in hun omgeving die zich bezig houden met spirtualiteit. (Deze mensen komen zowel vanuit de Wicca, de Chaos-magicians en andere 'overtuigingen'). Schijnbaar is er het een en ander aan het veranderen in de kosmische energie. Er wordt zowel gesproken over de laatste tijd alswel sinds kerstmis 2002. Ik heb zelfs al een site gezien van mensen van verschillende overtuigingen die zich aan het bundelen zijn. Al met al is de komende verandering niet positief en indicatoren zijn o.a. sterke energiestromingen en dromen die negatieve gevoelens teweeg brengen en dan niet zozeer mbt tot het eigen leven maar veel groter.

Ikzelf behoor niet echt tot een groep zoals de wiccans e.d. maar ik sta wel open voor bepaalde dingen. Ik heb echter niets gemerkt. Misschien is het gewoon Amerikaanse hysterie. Toch vraag ik me af of er hier mensen zijn die weten waar ik het over heb en dergelijke gevoelens herkennen...


OH MIJN GOD HOE IS DIT AFGELOPEN?!?


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-06-2011 20:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik voel ook wel enige verandering.

Volgens mij moet ik over een uur schijten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-06-2011 20:15 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

De negatieve energie had een week geleden een kritieke massa bereikt en zijn duivelse macht gebruikt om ene kwelgeest te bannen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-06-2011 20:17 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik zet mijn kosmische energie maar even in om een flinke berg shoarma te bakken.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-06-2011 20:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2011 20:15 schreef Gemene Lepel het volgende:
De negatieve energie had een week geleden een kritieke massa bereikt en zijn duivelse macht gebruikt om ene kwelgeest te bannen.


Maar o jee, de negatieve krachten speelden buiten kwelgeest om.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 16-06-2011 20:18]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-06-2011 20:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2011 20:15 schreef Gemene Lepel het volgende:
De negatieve energie had een week geleden een kritieke massa bereikt en zijn duivelse macht gebruikt om ene kwelgeest te bannen.

IK WIST HET!


I wish I was a butterfly


Ate
Usericon van Ate
Posted 29-06-2011 13:11 by Ate Wijzig reactieProfiel van AteQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 14:51 schreef wladimir het volgende:
Wacht maar tot 2012.


Haha toen al? Ik dacht dat dit iets van de laatste 3 jaar was.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-06-2011 13:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Tuurlijk niet, de maya's wisten het ruim duizend jaar geleden al.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen