IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Agalloch Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-06-2010 9:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 8:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het is wel ok; maar nog niet Agalloch's beste werk , en eerlijk is eerlijk, Agalloch blijft voor mij een leuke band, maar komt nooit in een top 10.
Nee jij vindt dat, dan maakt het nog neit zo dat het zo is

Moet zeggend at ik hem beter vind dan The Mantle


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-06-2010 9:08 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Overrated!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-06-2010 9:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je bent hier niet verplicht om het te luisteren hoor


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-06-2010 9:37 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Och, 1200 plays van Agalloch op last.fm, dus zit wel goed hoor .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-06-2010 9:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Dat gehele Agalloch is toch sowieso een tickje een overrated bandje?
Zelf heb ik Pale Folklore; leuk, maar niet veel meer dan dat. Eens live gezien; best aardig, maar niet veel meer dan dat.
Maar ik ben wel benieuwd naar die Mantle EP. Die's toch wat afwijkend, ambient/semi-neofolkachtig oid?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 24-06-2010 10:17 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Mantle is geen EP, volgens mij bedoel je the Grey en the White (EP). Beide zijn inderdaad meer in het straatje van ambient/(neo)folk (the Grey heeft overigens meer iets weg van postrock/ambient, the White meer folk). Soort 'tussenreleases' die even een stapje weg doen van de metal.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 24-06-2010 10:18]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2010 10:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Verder zit er nog best wel een groot gat tussen 'overrated' en 'niet elitair genoeg voor Kwelgeest'.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-06-2010 10:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 10:17 schreef Gemene Lepel het volgende:
Mantle is geen EP, volgens mij bedoel je the Grey en the White (EP). Beide zijn inderdaad meer in het straatje van ambient/(neo)folk (the Grey heeft overigens meer iets weg van postrock/ambient, the White meer folk). Soort 'tussenreleases' die even een stapje weg doen van de metal.
Hhmmzz, dan allebei eens checken.

Jammer dat, dat Nest spul zo moeilijk te krijgen is. Daar ben ik eigenlijk nog benieuwder naar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-06-2010 13:25 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik vind alle albums wel mooi. Alleen vind ik de zang soms wat minder.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 24-06-2010 18:16 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Nest klinkt als... nest.


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-06-2010 21:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 13:25 schreef Helvete het volgende:
Alleen vind ik de zang soms wat minder.
Ja, daar irriteer ik me ook soms lichtelijk aan.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-06-2010 21:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Moet ik deze band nog een kans geven? Ik irriteerde me ook aan de voorgenoemde zang. Muziek was goed te doen voor zover ik me kan herinneren.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2010 21:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 21:16 schreef Vargen666 het volgende:
Moet ik deze band nog een kans geven? Ik irriteerde me ook aan de voorgenoemde zang. Muziek was goed te doen voor zover ik me kan herinneren.


Je kent ze toch alleen maar live van dat optreden toen in Helmond?

Daar was de zang zeker niet optimaal nee, maar daar zou ik ze niet op afschrijven.

Download 'Ashes Against The Grain' maar eens en laat je meevoeren door door de geweldig melancholieke, licht-hypnotiserende folk/black/post klanken van Agalloch!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-06-2010 21:30 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 24 juni 2010 21:24 schreef Onweerwolf het volgende:
post

Oh no, not again!

Maar ik zal het eens opzoeken ende beluisteren.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2010 21:34 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 21:30 schreef Vargen666 het volgende:
Oh no, not again!

Maar ik zal het eens opzoeken ende beluisteren.


Het is wel een beetje proto-post dus het valt mee.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-06-2010 21:37 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Een beetje post-pre-proto dus? Ja, dat kan ik wel bekoren.

Now d/l-ing trouwens.

EDIT: Mooi man, internet, 3 seconden later en MM is het volume aan het levelen en hij staat in de playlist voor straks.

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 24-06-2010 21:41]



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-06-2010 11:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

De posts in deze topique wekken toch mijn interesse. Nog maar eens een kans geven.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-06-2010 15:02 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ashes against the Grain gekocht. Beviel vrij goed de eerste luisterbeurt. Redelijk wat post-rock/(black(?))metal geneuzel aanwezig in die plaat, maar niet op een verkeerde manier.
Binnenkort toch eens die 'The Mantle' en 'The White' gaan checken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-06-2010 16:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2010 15:02 schreef kwelgeest het volgende:
Ashes against the Grain gekocht. Beviel vrij goed de eerste luisterbeurt. Redelijk wat post-rock/(black(?))metal geneuzel aanwezig in die plaat, maar niet op een verkeerde manier.
Binnenkort toch eens die 'The Mantle' en 'The White' gaan checken.


The Mantle is wat meer een kruising tussen folk en black waarbij het post gedeelte wat verder weg zit. Er staan ook een heleboel goede nummers op maar is over de gehele lengte net wat minder sterk en vooral wat minder doordacht dan Ashes imo.

The White EP is erg folky/ambient. Op zich niet verkeerd maar er zijn bands die dat soort dingen beter doen vind ik.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


LEchappee
Usericon van LEchappee
Posted 01-07-2010 21:11 by LEchappee Wijzig reactieProfiel van LEchappeeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/LEchappee

word wel weer eens tijd voor een nieuw album.



robtuner
Hoerenkots
Usericon van robtuner
Posted 20-08-2010 13:12 by robtuner Wijzig reactieProfiel van robtunerQuote dit bericht

Net The Mantle van een maat gekregen.
Bevalt me zeer goed.


A casual stroll through the lunatic asylum shows that faith does not prove anything.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2010 13:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2010 16:14 schreef Onweerwolf het volgende:
The Mantle is wat meer een kruising tussen folk en black waarbij het post gedeelte wat verder weg zit. Er staan ook een heleboel goede nummers op maar is over de gehele lengte net wat minder sterk en vooral wat minder doordacht dan Ashes imo.

The White EP is erg folky/ambient. Op zich niet verkeerd maar er zijn bands die dat soort dingen beter doen vind ik.
Man, dat hele postgeneuzel bestond toch nog niet eens.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-08-2010 13:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2010 13:15 schreef Jenje het volgende:
Man, dat hele postgeneuzel bestond toch nog niet eens.

lolwut


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 21-09-2010 18:38 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
AGALLOCH - Complete New Album

Pacific Northwest dark metal legends AGALLOCH have completed work on their fourth full-length entitled “Marrow Of The Spirit”, the follow-up to 2006’s “Ashes Against The Grain”.

Where the three predecessors to “Marrow Of The Spirit” (namely “Pale Folklore”, “The Mantle”, and the aforementioned “Ashes Against The Grain”) all differ from each other, the same can be applied with the new album as “Marrow Of The Spirit” is unlike anything AGALLOCH have ever produced before. This is also the first album to feature new AGALLOCH drummer Aesop Dekker (also in Profound Lore acts LUDICRA and WORM OUROBOROS) and features guest appearances by cellist Jackie Perez Gratz (GRAYCEON, GIANT SQUID, ASUNDER, AMBER ASYLUM), Jeffrey Neblock (VINDENSANG), and Nathan Carson (WITCH MOUNTAIN, TWO-TON BOA, SUNN 0)))).

Recorded and mixed on analog through the means of exquisite vintage gear within the months of July and August in Portland, Oregon at Audible Alchemy Studios with (FAUST guitarist) Steven Wray Lobdell and mastered and manifested in San Francisco, California at Trakworx Studios with Justin Weis (LUDICRA, SLOUGH FEG, HAMMERS OF MISFORTUNE) the six time-stretching songs that encompass “Marrow Of The Spirit” each come across as their own distinct identities amongst themselves. At over an hour in length, “Marrow Of The Spirit” is AGALLOCH’s darkest, bleakest, most dense, detailed and aggressive album to date and in turn is the most accomplished album of their career.

To officially be released in North America Nov 23th through Profound Lore Records, tracklisting for “Marrow Of The Spirit” goes as follows:

1. They Escaped The Weight Of Darkness [3:41]
2. Into The Painted Grey [12:25]
3. The Watcher’s Monolith [11:46]
4. Black Lake Nidstang [17:34]
5. Ghosts Of The Midwinter Fires [9:40]
6. To Drown [10:27]


Jipiiiiiii


Faustian Spirit of the Earth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2010 18:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Fapperdefap!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen