IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Machine Head.. Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-11-2003 9:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Burn My Eyes blijft geweldig.. Nostalgie... Het optreden van MH op Dynamo 1997 was dan ook een van de gavere festivaloptredens die ik gezien heb - LET FREEDOM RING WITH A SHOTGUN BLAST! - ... overigens heb ik de cd immens vaak geleend destijds van vrienden, maar nooit overgebrand of gekocht.. misschien dat ik hem daarom nog steeds kan pruimen als ik hem ergens hoor


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-11-2003 11:37 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb ze gezien op Waldrock '95.
Mijn eerste festival! Ik ging toen speciaal voor Machine Head en Amorphis (die vervangen werd door Benediction).
Ik heb toen zelfs een plectrum gevangen van Rob Flynn. Dat was natuurlijk supergaaf!!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 21-11-2003 12:13 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Heeft iemand die nieuwe plaat al van Machine Head, ik hoor er allemaal positieve dingen over!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-11-2003 12:39 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ben em aan het downloaden nu. Zal toch maar de hele plaat gaan beluisteren alvorens een oordeel te vellen


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-11-2003 14:17 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Heb em nu een maal doorgeluisterd en moet zeggen dat ik in z'n geheel niet onder de indruk ben. Het is een zeer standaard plaat naar mijn idee, leuk als je met metal begint, maar geen aanrader voor de gevorderde luisteraar. Het eerste nummer, waar tevens ook een clip van is, is meteen ook het meest interessante nummer van de hele plaat. Er zitten naar mijn smaak ook te veel dooddoeners op de plaat, het haalt de vaart eruit en ze gebruiken weer dezelfde methode om een opzweep effect te krijgen als in hun eerste 2 platen. Niet echt vernieuwend dus.
Leuk voor de echte fans! Anders, bespaar jezelf de euro's


"This one is older than shit, heavier than time!"


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 21-11-2003 14:41 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Duidelijk, maar lijkt de plaat het meest op de eerste 2 of op de laatste 2?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 21-11-2003 15:16 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 21 november 2003 14:41 schreef Vintersorg het volgende:
Duidelijk, maar lijkt de plaat het meest op de eerste 2 of op de laatste 2?


Qua muziek lijkt het op de eerste 2, zang vind ik iets meer neigen naar de laatste 2 (wat minder donker zeg maar).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-11-2003 15:28 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2003 15:16 schreef Jebes het volgende:
Qua muziek lijkt het op de eerste 2, zang vind ik iets meer neigen naar de laatste 2 (wat minder donker zeg maar).


mja het is eerder een mix van de eerdere platen en latere platen, zowel de zang als instrumentaal


"This one is older than shit, heavier than time!"


Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 21-11-2003 16:54 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht

Ik heb alle Machine Head optredens in België bijgewoond en vind ze nog steeds schitterend.

De nieuwe CD is een goeie CD vind ik, maar of je daar wat mee bent weet ik niet, want ik vind alle Machine Head albums goed en dat is niet bij iedereen het geval.
Admitted, Supercharger is wat minder, maar echt slecht vind ik'm ook niet.

Maandag naar Hof Ter Loo \o/


A black heart can only find beauty in darkness.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 21-11-2003 17:05 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Nieuwe cd klinkt wel lekker



antipop
smoel houwe
Usericon van antipop
Posted 21-11-2003 23:57 by antipop Wijzig reactieProfiel van antipopQuote dit bericht

inderdaad ,alle cd's van MH zijn wel ok maar de nieuwe vind ik minstens net zo gaaf als burn my eyes,je moet m ff een paar keer luisteren,het laatste nummer DESCEND THE SHADES OF NIGHT is het beste nmr wat ze ooit gemaakt hebben(vind ik dan).Ik ben al fan sinds de eerste plaat en het enigste wat ik blijf missen is Chris Contos,hij was toch wel DE MH drummer(heb na het optreden toen in de oosterpoort-groningen,heel relax n blowtje met m gerookt en hij was een coole gozer)










het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!!


invictis
Usericon van invictis
Posted 21-11-2003 23:59 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 22-11-2003 12:22 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht

Kent iemand die setlist van hun huidige tour?

Ik denk dat het wel megacool zou zijn als ze het concert starten met "Imperium" en doorgaan met "Bite The Bullet"


A black heart can only find beauty in darkness.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-11-2003 15:27 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2003 23:57 schreef antipop het volgende:
inderdaad ,alle cd's van MH zijn wel ok maar de nieuwe vind ik minstens net zo gaaf als burn my eyes,je moet m ff een paar keer luisteren,het laatste nummer DESCEND THE SHADES OF NIGHT is het beste nmr wat ze ooit gemaakt hebben(vind ik dan).Ik ben al fan sinds de eerste plaat en het enigste wat ik blijf missen is Chris Contos,hij was toch wel DE MH drummer(heb na het optreden toen in de oosterpoort-groningen,heel relax n blowtje met m gerookt en hij was een coole gozer)


Ja denk het ook, dit album is verre van de kwaliteit van het eerste. Het is gewoon een uiteenzetting van hun eerste 2 en laatste stijl van albums.
Over het algemeen zijn de nummers gewoon zwak, veel te simpel en overeenkoment in structuur. Wat ik al zei, leuk voor de fans, maar daar blijft het wel bij imo


"This one is older than shit, heavier than time!"


Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 22-11-2003 19:50 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht

Ik wist niet dat 'simpelheid' en 'complexiteit' maatstaven waren voor goeie muziek?

Als je alles steeds gaat vergelijken met oud spul, waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig?

Geen enkele band of album kan iedereen bevredigen natuurlijk, maar daarom is Through The Ashes niet noodzakelijk een slechte schijf.


A black heart can only find beauty in darkness.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-11-2003 23:10 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 19:50 schreef Pyrexia het volgende:
Ik wist niet dat 'simpelheid' en 'complexiteit' maatstaven waren voor goeie muziek?

Als je alles steeds gaat vergelijken met oud spul, waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig?

Geen enkele band of album kan iedereen bevredigen natuurlijk, maar daarom is Through The Ashes niet noodzakelijk een slechte schijf.


mja, ik houd wel van vergelijken met het oude werk en het bewijst DAAROM des te meer in hoeverre ze achteruit zijn gegaan ipv. vooruit! Complexiteit kan zeker wel van invloed zijn op het boeientheidsgehalte.
Als de muziek zo verdomt eenvoudig is, zoals top40, dan heb ik het al erg snel gehoord.
Ja ik ben misschien veeleisent, maar het garandeerd wel een lange luistertijd naar mijn bescheiden mening


"This one is older than shit, heavier than time!"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-11-2003 23:12 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Muziek hoeft niet complex te zijn om in te kunnen spelen op je gevoelens en om je emoties te prikkelen


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-11-2003 23:14 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 23:12 schreef Tormented soul het volgende:
Muziek hoeft niet complex te zijn om in te kunnen spelen op je gevoelens en om je emoties te prikkelen


Als muziek te simplistisch is, speelt het in om mijn irritatie, dat is een gevoel!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Pyrexia
Usericon van Pyrexia
Posted 22-11-2003 23:47 by Pyrexia Wijzig reactieProfiel van PyrexiaQuote dit bericht

beuh, als een album de juiste sfeer kan oproepen is het voor mij dik in orde.
Ik vind dat véél belangrijker dan het feit of de muziek complex is of niet.


A black heart can only find beauty in darkness.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-11-2003 23:25 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 23:47 schreef Pyrexia het volgende:
beuh, als een album de juiste sfeer kan oproepen is het voor mij dik in orde.
Ik vind dat véél belangrijker dan het feit of de muziek complex is of niet.



mja, sfeer is voor mij toch niet genoeg om een album boeient te maken.
Vaak hoe technischer, hoe meer ik ernaar kan luisteren, je hoort toch steeds weer wat nieuws en het is een uitdaging!
Probeer het eens zou ik zeggen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Mass Hypnosis
Usericon van Mass Hypnosis
Posted 09-12-2003 19:05 by Mass Hypnosis Wijzig reactieProfiel van Mass HypnosisQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2003 15:16 schreef Jebes het volgende:
Qua muziek lijkt het op de eerste 2, zang vind ik iets meer neigen naar de laatste 2 (wat minder donker zeg maar).


Ik vind de plaat stukken beter als The burning red en Supercharger! De irritante hiphop melodietjes zijn weg en er worden weer stoere riffs neergezet (er zijn zelfs terug solo's ) Imperium vind ik het beste nummer,zou iedereen eens moeten beluisteren! Een echte geluidsmuur,zoals Rob Flynn het zou zeggen.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 09-12-2003 23:12 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Fotoke van die gitaar van Rob Flynn waar ik het eerder over had... komt op deze foto helemaal niet tot z'n recht, maar je moet die es echt zien... ben er nog niet goed van.

http://www.bcrichguitars.com/guitars/acrylic/warlock/acrylic_warlock.htm

EDIT: klikt u maar op de link.

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 09-12-2003 23:12]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-12-2003 23:31 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Het nieuwe album is beter dan Supercharger (was ook niet zo veel voor nodig) en misschien ook wel beter dan The Burning Red, maar "back to the roots" vind ik weer een beetje overdreven.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-12-2003 10:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2003 23:31 schreef altx het volgende:
Het nieuwe album is beter dan Supercharger (was ook niet zo veel voor nodig) en misschien ook wel beter dan The Burning Red, maar "back to the roots" vind ik weer een beetje overdreven.


Ja klopt wel en back to the roots is het zeker niet, ik vind em te voorspelbaar.
Saai dus


"This one is older than shit, heavier than time!"


Mass Hypnosis
Usericon van Mass Hypnosis
Posted 11-12-2003 13:32 by Mass Hypnosis Wijzig reactieProfiel van Mass HypnosisQuote dit bericht

Veel bands hebben moeite om hun eerste platen te kunnen overtreffen! En de meesten slagen daar helemaal niet in. De muziek zwakt altijd een beetje af, zo ook bij Machine Head! Maar Through the ... vind ik toch een leuke poging.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen