IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Meiden opgepast in een zweterige pit... Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-06-2003 15:27 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

...je zou je zo erg kunnen ontspannen van al dat mannengeur dat je makkelijker zwanger kan raken. Of zoiets.

Nee...zo makkelijk nou ook weer niet

Geplukt van hier:
quote:

De mens wordt weer eens op zijn nummer gezet: een snuffelend beest, dát bent u. Wisten we al dat vrouwen meer zin in seks krijgen als ze de geur van borstvoeding bespeuren en dat mannen kunnen ruiken of een vrouw in haar vruchtbare periode is – nu weer blijkt dat vrouwen kalmeren als ze de okselgeur van een man opsnuiven.

Sterker nog: okselgeur lijkt de menstruatiecyclus van de vrouw te beïnvloeden. Dat zou betekenen dat er misschien een nieuw vruchtbaarheidsmiddel uit zweet kan worden gemaakt, denkt geurchemicus George Preti van het Monellcentrum voor chemisch zintuiglijke waarneming in Philadelphia. “Er bevindt zich een aantal erg interessante, fysiologisch actieve chemicaliën onder de arm”.

Preti en collega’s stelden een groep vrouwen zes uur lang bloot aan de reuk van mannelijk zweet, dat voor het onderzoek overigens was ‘gemaskerd’ met een andere geur. Gedurende het experiment hielden de onderzoekers bij hoeveel van het hormoon LH er in het bloed van de proefpersonen vrijkwam. Dat hormoon speelt een sleutelrol bij het op gang komen van de eisprong. De mannengeur bleek het vrijkomen van LH te versnellen, meldt het team in het blad Biology of reproduction. De vrijwilligers meldden bovendien dat ze zich minder gespannen voelden nadat ze aan het zweet hadden geroken.

Volgens Preti is dat allemaal het werk van feromonen, geurstoffen die bij veel zoogdieren een sleutelrol spelen in de communicatie tussen mannetjes en vrouwtjes. De feromonen zouden vrijkomen bij het transpireren en vervolgens worden opgevangen door een speciaal orgaan bovenin de neus. Dat reukproces werd onlangs voor het eerst in detail bestudeerd bij muizen. Bij mensen is de feromonentheorie nog altijd enigszins omstreden, alleen al omdat er nog nooit een feromoon is geïsoleerd. Een van de belangrijkste tastbare aanwijzingen dat mensen wel degelijk feromonen uitwisselen is een gen genaamd V1RL1. Dat gen, drie jaar geleden beschreven voor een Belgisch-Amerikaans onderzoeksteam, lijkt sterk op een gen dat bij zoogdieren betrokken is bij de bouw van feromonen-receptoren.

Een verklaring voor het ‘okseleffect’ heeft Preti’s collega-onderzoeker Charles Wysocki al klaar. Wysocki’s theorie laat zich nog het beste omschrijven als een soort Goede tijden slechte tijden voor holbewoners: in de oertijd waren de mannelijke jager-verzamelaars zó vaak van huis, dat vrouwen er evolutionair voordeel bij hadden als ze hun eisprong kregen als hun man eindelijk in de buurt was. Bovendien is de kans dat een vrouw zwanger raakt groter als ze ontspannen is – vandaar het kalmerende effect van mannenzweet. Maar veel meer dan speculatie is het allemaal niet, erkennen Preti en Wysocki.

Andere feromonenonderzoekers benadrukken dat maar weer eens blijkt hoe dierlijk de mens nog is. Dat is niet altijd even handig, constateert Ivanka Savic van het Karolinska-instituut in Stockholm tegenover de nieuwsdienst van het blad Nature. We leven nu eenmaal in een wereld waar snuffelen aan andermans oksel laag wordt gewaardeerd. “Onze biologie is primitief, maar onze maatschappij is beschaafd. Dat levert een spanningsveld op.”



Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 02-06-2003 15:38 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

Bah


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-06-2003 15:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

gelukkig ben ik aan de pil


SilentSinner
tears of ice
Usericon van SilentSinner
Posted 02-06-2003 15:45 by SilentSinner Wijzig reactieProfiel van SilentSinnerQuote dit bericht



zweet


" When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb"


Lies
Usericon van Lies
Posted 02-06-2003 15:47 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Ik heb een heel ander "okseleffect"


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2003 15:48 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 juni 2003 15:47 schreef Lies het volgende:
Ik heb een heel ander "okseleffect"


en dat is?



Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 02-06-2003 15:49 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

Nou mannen (en vrouwen), als jullie echt zo wanhopig zijn kunnen jullie ook lekker in de pit gaan...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-06-2003 16:13 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 15:38 schreef Miss Lucifer het volgende:
Bah
Wat is hier vies aan?


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-06-2003 16:14 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote: “Onze biologie is primitief, maar onze maatschappij is beschaafd. Dat levert een spanningsveld op.”


moet dat niet zijn: onze biologie is beschaafd, maar onze maatschappij is primitief ?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-06-2003 16:16 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 16:14 schreef campske666 het volgende:
quote: “Onze biologie is primitief, maar onze maatschappij is beschaafd. Dat levert een spanningsveld op.”


moet dat niet zijn: onze biologie is beschaafd, maar onze maatschappij is primitief ?


Ik wist dat ze in Belgie achterliepen maar zo ver...


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-06-2003 16:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 16:16 schreef Iskariot het volgende:
Ik wist dat ze in Belgie achterliepen maar zo ver...


Laat ik er even op wijzen dat onze bier-pinten bijna twee keer zo groot zijn als in Nederland.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-06-2003 16:23 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 16:22 schreef campske666 het volgende:
Laat ik er even op wijzen dat onze bier-pinten bijna twee keer zo groot zijn als in Nederland.
hmmm, 0-1


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-06-2003 16:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 16:22 schreef campske666 het volgende:
Laat ik er even op wijzen dat onze bier-pinten bijna twee keer zo groot zijn als in Nederland.

een pint is een maat, alle pinten zijn overal even groot


Lies
Usericon van Lies
Posted 02-06-2003 16:26 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 16:25 schreef ghoulliette het volgende:
een pint is een maat, alle pinten zijn overal even groot

Dat hoeft niet per se. Alle mijlen zijn toch ook niet even lang?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Fire
Usericon van Fire
Posted 02-06-2003 16:26 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

ahum.. ontopic



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-06-2003 16:28 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 16:22 schreef campske666 het volgende:
Laat ik er even op wijzen dat onze bier-pinten bijna twee keer zo groot zijn als in Nederland.

AUUWWW!!!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-06-2003 16:30 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Hoe zit dat dan met mensen die niets ruiken?




(zoals ik)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Fire
Usericon van Fire
Posted 02-06-2003 16:34 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Die hebben pech.... dikke pech



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-06-2003 16:43 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2003 16:30 schreef Phriar het volgende:
Hoe zit dat dan met mensen die niets ruiken?




(zoals ik)

Hoezo mis jij een reuk orgaan?? (en je bent een gast)


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 02-06-2003 17:08 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 2 juni 2003 16:22 schreef campske666 het volgende:
Laat ik er even op wijzen dat onze bier-pinten bijna twee keer zo groot zijn als in Nederland.
en gothverdegodmiljaarde nog meer kosten ook!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-06-2003 17:14 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 02-06-2003 17:17 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Feromonen zijn cool.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 02-06-2003 19:56 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat ik vers mannenzweet niet vies vindt ruiken. Een ex-vriend van me vond ik zelfs erg lekker, bijna zoet, ruiken als hij zweette (en dat was geen type van overdadig aftershave of deo gebruik).



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-06-2003 20:06 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik denk om het beste resultaat te behalen zal een gast dus parfum/deo/aftershave moeten opdoen zonder te douchen.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 02-06-2003 20:10 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Wel douchen a.u.b., alleen schoon zweet (dus niet met allerlei bacteriën van de huid erin) is verleidelijk!



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-06-2003 20:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Wederom blij dat veel vrouwen mijn zweet lekker vinden ruiken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen