IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Metal beu?! Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-03-2004 20:23 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik luister de laatste tijd een stuk minder metal, ik denk omdat ik in een positievere periode van m'n leven zit ofzo. Metal is toch meestal vrij negatief.

Daarom luister ik nu denk veel progressive metal, en ook veel rustiger spul. Laatst weer cd's van Air, Eels en Coldplay gekocht, prima muziek

Doom/Death/Power metal blijft ook gaaf op z'n tijd, vooral live! Maar ik luister het wel minder dan eerst.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-03-2004 20:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Homo..


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 09-03-2004 20:26 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 20:25 schreef Snaack het volgende:
Homo..
Ik luister wel eens ANY, ben ik nu ook een Homo?

Hehe, metal ben ik niet beu

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 09-03-2004 20:27]


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-03-2004 20:27 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 9 maart 2004 20:25 schreef Snaack het volgende:
Homo..


Sorry dat ik niet tr00 ende evol ben..


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 09-03-2004 20:31 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ik vind het maar vreemd dat sommigen metal als iets negatiefs zien. Het is maar wat je er zelf uit haalt.

Zelf wissel ik metal wel eens af met andere muziek, enkel omdat ik daar op het moment zin aan heb.


Subtiel kamerolifantje


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 09-03-2004 20:34 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm ach, luister naast metal ook graag naar bands als alice in chains, pearl jam, pink floyd..verder vind ik Jerry Cantrell en Roger waters geweldig


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-03-2004 20:35 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 9 maart 2004 20:31 schreef stigma het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat sommigen metal als iets negatiefs zien. Het is maar wat je er zelf uit haalt.

Zelf wissel ik metal wel eens af met andere muziek, enkel omdat ik daar op het moment zin aan heb.


Natuurlijk is het wat je er zelf uithaalt, ik vind metal gewoon erg goede en gave muziek. Maar merk dat ik me gewoon een aantal jaar heel erg heb afgesloten voor andere genres, die ook goede bands te bieden hebben. Daar kijk ik de laatste tijd meer naar. Ik heb geen zin om in 1 hokje te leven, probeer overal het goede uit te halen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 09-03-2004 20:39 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 20:35 schreef Sjaan het volgende:
Natuurlijk is het wat je er zelf uithaalt, ik vind metal gewoon erg goede en gave muziek. Maar merk dat ik me gewoon een aantal jaar heel erg heb afgesloten voor andere genres, die ook goede bands te bieden hebben. Daar kijk ik de laatste tijd meer naar. Ik heb geen zin om in 1 hokje te leven, probeer overal het goede uit te halen.


Er zijn zeker meer goede genres..maar je moet het toch met me eens zijn dat de meeste popmuziek van tegenwoordig niets meer is dan luisterbehang en het niks meer met kunst te maken heeft?


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-03-2004 20:41 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 9 maart 2004 20:39 schreef Borgia II het volgende:
Er zijn zeker meer goede genres..maar je moet het toch met me eens zijn dat de meeste popmuziek van tegenwoordig niets meer is dan luisterbehang en het niks meer met kunst te maken heeft?


Ik luister ook geen top 40 haha. Maar kijk de laatste tijd veel naar bandjes als Pink Floyd, Porcupine Tree, Coldplay, Hooverphonic, Eels en zit ook in een punkrevival periode.

Na een Green Day cd voel ik me gewoon steevast vrolijk, da's dan gewoon goede muziek, wat anderen ook mogen vinden.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 09-03-2004 20:45 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 20:41 schreef Sjaan het volgende:
Ik luister ook geen top 40 haha. Maar kijk de laatste tijd veel naar bandjes als Pink Floyd, Porcupine Tree, Coldplay, Hooverphonic, Eels en zit ook in een punkrevival periode.

Na een Green Day cd voel ik me gewoon steevast vrolijk, da's dan gewoon goede muziek, wat anderen ook mogen vinden.


pink floyd en porcupine tree zijn meesterlijke bands..kan je misschien ook tool en jane's addiction waarderen?


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 09-03-2004 20:45 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Pink Floyd is a religion


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-03-2004 20:46 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 9 maart 2004 20:45 schreef Borgia II het volgende:
pink floyd en porcupine tree zijn meesterlijke bands..kan je misschien ook tool en jane's addiction waarderen?


Tool is leuk jah, jane's addiction ken ik niet, zal het is downloaden


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 09-03-2004 20:50 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 20:46 schreef Sjaan het volgende:
Tool is leuk jah, jane's addiction ken ik niet, zal het is downloaden


moet je doen..uiterst aangename band met nogal een fout imago heheh


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-03-2004 20:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 20:23 schreef Sjaan het volgende:
Ik luister de laatste tijd een stuk minder metal, ik denk omdat ik in een positievere periode van m'n leven zit ofzo. Metal is toch meestal vrij negatief.

Daarom luister ik nu denk veel progressive metal, en ook veel rustiger spul. Laatst weer cd's van Air, Eels en Coldplay gekocht, prima muziek

*proest* ik vind Eels en Coldplay nu niet bepaald positief....


quote:
Op 9 maart 2004 20:39 schreef Borgia II het volgende:
Er zijn zeker meer goede genres..maar je moet het toch met me eens zijn dat de meeste popmuziek van tegenwoordig niets meer is dan luisterbehang en het niks meer met kunst te maken heeft?

Nee nee dat zie je verkeerd. 'De meeste popmuziek' is gruwelijk GRUWELIJK VEEL, en 99% daarvan zal aan je aandacht ontsnappen. Een heel klein deel van 'de meeste popmuziek' doet irritant op de radio e.d.
Wie geeft er nu een reet om alle Justin Timberlake wannabe's. Ik in ieder geval niet neemt niet weg dat er legio 'toegankelijke' muziek is die gewoon zeer interessant is. Echte nummers, líedjes schrijven die prettig klinken en ook nog eens interessant zijn is ook een vak hoor. Daar heb je echt geen brulboeien of lompe gitaren voor nodig.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 09-03-2004 20:55 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 9 maart 2004 20:52 schreef Dwaallicht het volgende:
*proest* ik vind Eels en Coldplay nu niet bepaald positief....



Eels is niet op alle cd's positief nee, maar luister voor de grap maar eens de cd Daisies of the Galaxy. Staan paar hele positieve nummers tussen.

Coldplay is niet direct positief, maar wordt er nou niet bepaald depressief van. Zeker niet als je doom metal gewend bent


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 09-03-2004 21:02 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 20:52 schreef Dwaallicht het volgende:
*proest* ik vind Eels en Coldplay nu niet bepaald positief....



Nee nee dat zie je verkeerd. 'De meeste popmuziek' is gruwelijk GRUWELIJK VEEL, en 99% daarvan zal aan je aandacht ontsnappen. Een heel klein deel van 'de meeste popmuziek' doet irritant op de radio e.d.
Wie geeft er nu een reet om alle Justin Timberlake wannabe's. Ik in ieder geval niet neemt niet weg dat er legio 'toegankelijke' muziek is die gewoon zeer interessant is. Echte nummers, líedjes schrijven die prettig klinken en ook nog eens interessant zijn is ook een vak hoor. Daar heb je echt geen brulboeien of lompe gitaren voor nodig.


Hmm I seccond that..blues en jazz heerschen


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-03-2004 21:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Aaargh, blues, vreselijk.... van jazz weet ik nagenoeg niets, behalve wat suffe crossover met dixie of bluegrass/country etc. (bv. Bela Fleck wat ik dus niet cool vind).
Ik hou zelf van vage pop, wat prietproetmuziek, noise, drum 'n bass en wat men ook wel 'indie rock' noemt (gay maar ja ik heb niets beters qua naam), avant-garde elektronische muziek blah blah blah en natuurlijk van wat death- en black metal. Als ik dat op 25% van m'n dieet houd kan ik het uitstekend waarderen .


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 09-03-2004 21:21 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 21:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Aaargh, blues, vreselijk.... van jazz weet ik nagenoeg niets, behalve wat suffe crossover met dixie of bluegrass/country etc. (bv. Bela Fleck wat ik dus niet cool vind).
Ik hou zelf van vage pop, wat prietproetmuziek, noise, drum 'n bass en wat men ook wel 'indie rock' noemt (gay maar ja ik heb niets beters qua naam), avant-garde elektronische muziek blah blah blah en natuurlijk van wat death- en black metal. Als ik dat op 25% van m'n dieet houd kan ik het uitstekend waarderen .


Wat er toch bedoelt met indy rock?


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-03-2004 21:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Al die vage rock/popbandjes die 'alternatief' zijn, gewoon liedjes maken maar toch eh, 'alternatief' zijn. Een behoorlijk lamme term. Veel van die lo-fi bandjes zijn ook 'indie rock'. ('indie' van independent natuurlijk)
Veel VPRO-werk enzo. Zit erg gave muziek tussen ook veel vrijblijvende 'liedjesbands' helaas.


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 09-03-2004 22:35 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Vanmiddag was ik het even beu..
Toen heb ik even MTV gekeken.
Na 2 min. gelijk weer afgezet en Slowly we Rot aangezet
(Ik moet soms even denken waarom ik ookalweer metal luister... Prima manier zo)

Overigens luister ik ook graag naar Red Hot Chili Peppers. Zitten erg goede nummers tussen. Ook oude Offspring luister ik regelmatig


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-03-2004 23:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ah, ik heb invictis z'n originele post in het gesloten topic gevonden, zal toch nog ff antwoorden:
quote:
Op 9 maart 2004 10:06 schreef invictis het volgende:
Nou is het bovenstaande natuurlijk enorm overtrokken, maar ik vraag me af of meerdere mensen dit soort gevoelens wel eens hebben.

Nou, over mijn haar ben ik er nu wel uit: dat blijft voorlopig (uiteraard totdat ik het beu ben) en verdere metaalmoeheid is gewoon een teken dat je er echt teveel mee bezig bent.
Volgens mij is het ook zo dat metaalmoeheid meer over jezelf zegt dan over metal -- zie bv. mijn 'metaalmoeheid'. Dingen in perspectief kunnen plaatsen, daar gaat het om.
Metal is niet die muzieksoort die WEL artistiek en cool is e.d. -- metal is gewoon één van de vele muzieksoorten, en door z'n pretentie wordt het gewoon heel vaak potsierlijk (vooral in black metal). Aan de andere kant zitten er ook gewoon extra veel lamlullen in die het allemaal wel lachûh vinden om te zingen over het neuken van bloederige rompen enzo (vooral in death metal), beetje herrie op het podium maken, lachen.

En intussen vindt iedereen metal zo gaaf, zo tof, want dat is 'tenminste geen muzikaal behang'. Niet teveel aan denken gewoon lekker andere muziek gaan luisteren en als het weer gaat kriebelen terugkeren naar Slayer, Suffocation, etc. en het waarderen voor wat het is: niet dat zaligmakende übergenre dat al jaren in het slop zit, maar gewoon metal. Hard en agressief en als je daar geen zin in hebt, luister je wat anders.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-03-2004 23:27 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

de hele metalscene begint me de laatste tijd wel de neus uit te komen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-03-2004 23:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2004 23:27 schreef aerodis het volgende:
de hele metalscene begint me de laatste tijd wel de neus uit te komen.
Is je schedel zo zwart en leeg van binnen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 09-03-2004 23:46 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 9 maart 2004 23:27 schreef aerodis het volgende:
de hele metalscene begint me de laatste tijd wel de neus uit te komen.


Op zich de metal scene niet, maar een boel mensen wel. Natuurlijk heb je wel eens een moment dat je even geen zin in metal hebt, maar druk dan de tv aan en moet je eens kijken hoe snel je weer genezen bent



Bodyrotdrummer
Usericon van Bodyrotdrummer
Posted 10-03-2004 0:06 by Bodyrotdrummer Wijzig reactieProfiel van BodyrotdrummerQuote dit berichthttp://www.bodyrot.nl



Jaaaa als ik metal soms beu ben weet ik niet hoe snel de geheime zender aan moet!!!!
Word je weer lekker vrolijk en simpel van!!


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen