IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Metal beu?! Vorige pagina | Volgende pagina
Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 12-10-2005 22:35 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2005 22:35 schreef Jenje het volgende:
Vandaag eerste dag gehad ... dus nog niet echt inhoudelijk bezig geweest. Maar wete iig dat het 10x beter is dan SNT


de kantine is wel ok daar.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 12-10-2005 22:36 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

o, dacht hier in arnhem


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-10-2005 22:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2005 22:35 schreef Smoochy het volgende:
de kantine is wel ok daar.
Bij SNT bedoel je?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 12-10-2005 22:37 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 12 oktober 2005 22:35 schreef Jenje het volgende:
Vandaag eerste dag gehad ... dus nog niet echt inhoudelijk bezig geweest. Maar wete iig dat het 10x beter is dan SNT


Tja, ik moet binnenkort ook eens gaan uitkijken naar iets anders.

Edit: weer mail

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 12-10-2005 22:38]


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 12-10-2005 22:38 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2005 22:37 schreef Burzum het volgende:
Tja, ik moet binnenkort ook eens gaan uitkijken naar iets anders.


tip: wordt ambtenaar


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-10-2005 22:38 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 oktober 2005 22:29 schreef Brujo het volgende:
Nóg oudere mensen...
Van die lui die thrash de 'nieuwe' stroming noemen.


Hm?



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 12-10-2005 22:39 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Voel je niet aangesproken, Wim.

Jij bent immers nog jong, fris ende fruitig


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 12-10-2005 22:40 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2005 22:38 schreef Oud Vuil het volgende:
Hm?


..nietss




Later gaan er ook speciale bejaardentehuizen voor metals komen, echt!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-10-2005 22:54 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Stelletje blagen, beetje ReSPecT voor den ouderen!



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 12-10-2005 22:55 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2005 22:54 schreef Oud Vuil het volgende:
Stelletje blagen, beetje ReSPecT voor den ouderen!


weet je al wanner je dood gaet vadertje?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-10-2005 22:58 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik zoek het even op met google, één moment.



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 12-10-2005 23:04 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

nieuwe topioc titel: het leven beu?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-10-2005 23:09 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Zit jij niet in het verkeerde topic?

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 12-10-2005 23:13]



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 01-06-2006 12:21 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2005 16:55 schreef Ruud het volgende:
Ik merk bij mezelf wel dat 'het spectrum metal' verworden is tot een kleine schare bands, en dat ik zelfs daarin erg kritisch ben. Voor iemand die na 2001 met metal begonnen is (ik dus), is metal het begin van het einde. Extremiteiten zijn inmiddels platgetreden paden en alles wat er aan extremiteit bijkomt is meer berust op moedwillig zoeken dan dat het innovativiteit betreft. Indien je dat eenmaal doorhebt is het metal-zijn lang niet meer afdoende, en verdwijnt het appeal van bands als Cannibal Corpse, Six Feet Under en Dark Funeral als sneeuw voor de zon. Het aandeel metal dat beluisterd wordt raakt aan kritische filtering onderhevig. Het gaat uiteindelijk -nu- dan om goede muziek: niet metal an sich, maar wel enkele metalbands. Net zoals een voorkeur voor bepaalde componisten.


Dan lijkt het me verstandig om je spectrum te verbreden kwa metal want er zijn genoeg bands die innovatief zijn maar die je moet zoeken. Daarnaast noem je bands die vandaag de dag al overbij zijn gestreeft niet alleen door extremiteit maar ook omdat ze hun kunstje blijven herhalen, waar iedere lang levende band last van heeft.


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 01-06-2006 12:51 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Ik luister altijd wel iets met metal erin, of anders breakcore of prodigy-achtig spul. Ja, of Pink Floyd.
Ik raak vooral metal nooit beu omdat er zoveel totaal verschillende cd's zijn. Zit momenteel erg in het Devin Townsend sfeertje, maar morgen draai ik weer de godganse dag Morbid Angel, ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Phygor op 01-06-2006 12:52]


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-06-2006 16:22 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik ken totaal verschillendere dingen.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 02-06-2006 10:37 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Ik luister altijd metal, maar ik heb bepaalde periodes dat ik steeds een bepaalde stijl of band veel meer luister. Maar het blijft metal



METALSLET
Usericon van METALSLET
Posted 10-06-2006 2:15 by METALSLET Wijzig reactieProfiel van METALSLETQuote dit bericht

Eerder vaak gehad, maar ik zorg nu voor voldoende afwisseling Metalfeestjes, punkfeestjes en een paar keer per jaar een oldskool gabberparty.. en ik vermaak me wel!


Go! Go! Go!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-06-2006 8:07 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2006 2:15 schreef METALSLET het volgende:

Eerder vaak gehad, maar ik zorg nu voor voldoende afwisseling Metalfeestjes, punkfeestjes en een paar keer per jaar een oldskool gabberparty.. en ik vermaak me wel!

Dus je bent metal wél eens beu.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 10-06-2006 9:35 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Gebeurt mij wel regelmatig. Zit nu ruim 13/14 jaar in de metal en er zijn regelmatig periodes dat ik het behoorlijk zat ben.

Sinds ik recensies schrijf komen die periodes trouwens steeds vaker voor vanwege de vele 13 in een dozijn klotebands die je voor je kiezen krijgt. En dus gaan er soms weken voorbij dat ik amper metal luister behalve dan hetgene wat ik binnenkrijg aan promo's.

De klassiekers kan ik altijd wel blijven luisteren trouwens en er komt ook nog voldoende interessants uit in de verschillende genres. Maar ik ben niet meer zo snel onder de indruk van het zoveelste brute deathmetalbandje of de zoveelste 'metalcore sensatie'. En dat is eigenlijk best wel eens jammer.



METALSLET
Usericon van METALSLET
Posted 10-06-2006 9:53 by METALSLET Wijzig reactieProfiel van METALSLETQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2006 8:07 schreef Hexegot het volgende:
Dus je bent metal wél eens beu.


Ja hoor!


Go! Go! Go!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-06-2006 10:29 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Beu is misschien een groot woord, maar als je net als ik tonnen cd's koopt, dan kan het wel eens gebeuren dat er een zekere verzadiging optreedt. Ik heb zelfs niet eens voldoende tijd om alles wat ik koop uitegebreid te beluisteren. Dat klinkt misschien stom, maar het is wel zo. Ik sta zelf in het onderwijs en dan zijn er soms echt periodes dat je weken aan een stuk gewoon niks anders om handen hebt dan je werk. Daartegenover staan dan vakanties waarin ik me dan volledig op de muziek stort.
Nu, de promo's die ik binnenkrijg beluister ik sowieso twee keer volledig (bijvoorbeeld in de trein op weg naar het werk), maar de hoeveelheid matige muziek die daar tussen zit helpt soms wel de zin naar metal om zeep.
Gelukkig komt er voldoende sterk materiaal uit. Ik ga elke vrijdag mijn vaste winkels bezoeken (dat zijn er drie) en dan koop ik wat me aanstaat. Helaas blijft een en ander dan liggen tot in de vakantie en dan kan het soms 8 à 10 weken duren voor een nieuwe plaat in mijn stereo belandt.
Nja, verzadiging dus. Niet echt beu.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-06-2006 10:55 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2006 9:53 schreef METALSLET het volgende:

Ja hoor!



OT: Ik luister de laatste tijd steeds meer dan ik al deed naar twintigste-eeuwse klassieke muziek, experimentele jazz of freaky avantgardistische artiesten zoals John Zorn, Buckethead of een van Mike Pattons projecten. Maar tussendoor heb ik nog wel regelmatig kortstondige uitspattingen dat ik een dag of wat alleen maar snoeiharde punk, grindcore of ouwe BM/DM draai. Muziek van metalbands die voor mij persoonlijk 'klassiekers' zijn draai ik nog wel regelmatig, maar het gebeurd toch wel een stuk minder dan voorheen dat ik bijna automatisch een metalplaat van de plank pak als ik muziek op wil zetten.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 10-06-2006 13:06 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Nee, Metal zal ik nooit beu zijn, het is alleen wel zo dat ik steeds minder ceedees koop. Wel krijg ik via via steeds goede muziek aangeleverd, die ik dan ook op cd koop. Ook live concerten kunnen mij steeds minder boeien, misschien komt dat door de vele concerten hier in Nederland. Soms kan een concert mij wel positief verrassen, maar over het algemeen vind ik het "leuk" en meer niet. Kan natuurlijk ook wezen dat ik naar de verkeerde concerten ga Als je naar het buitenland kijkt valt me op dat men over het algmeen veel enthosiaster is dan hier in Nederland. Ik denk dat we vooral qua concerten erg verwend zijn hier en dat een bepaalde verzadiging optreed. Als het publiek enthosiast is vind ik het concert vaak ook beter. Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld in Tilburg woont alles al een keer gezien hebt en een afwachtende houding aanneemt bij "nieuwere" bands. Maar Metal blijft voor mij DE muziek, en vooral de experimentelere kant ervan blijft mij boeien.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-06-2006 13:45 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Soms. Gelukkig gaat het na 5 minuten gewoon weer over.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen