IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Jimi Hendrix. Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-06-2003 21:54 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Schande dat de goede man nog geen topic heeft, velerlei gitaristen zijn beïnvloed door hem en dat is ook niet zo vreemd, gezien zijn totale beheersing over instrument/feedback/techniek etc.

voor de onwetenden onder ons, kijk bivoorbeeld eens hier:

http://www.lycos.nl/dir/Muziek/Artiesten/Artiesten_D_t_m_H/Hendrix__Jimi/

morgenavond op ned3 in het programma pitch een registratie van het laatste optreden van hem met zijn band op het isle of wight festival in augustus 1970.

meningen over deze briljante en veeeels te vroeg gestorven genie op gitaar?



Oud Vuil.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 09-06-2003 21:55 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Voodoo Child


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 09-06-2003 21:58 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik heb een aantal platen van hem. Schitterende gitarist,was z'n tijd ver vooruit.Kon alles aan,van blues tot experimenteel en loeiharde metal waaraan z'n tijdgenoten een punt konden zuigen!!!En een performer om u tegen te zeggen.
Als ik 'Crosstown traffic' of 'Voodoo child' hoor,krijg ik 33 jaar na datum nog steeds kippevel...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 09-06-2003 21:58 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

vraag me nog steeds af of het wel de genie is die iedereen zegt dat hij is, misschien een beetje overhyped doordat hij nu al tijden dood is. Er zijn vast betere dan hij


"This one is older than shit, heavier than time!"


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 09-06-2003 21:59 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

hij is zeker wel ok, ook zijn zang heeft wel iets vind ik (over het gitaarwerk is al genoeg gezegd )


And my marlboro light


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-06-2003 22:02 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

voor mensen die wat experimentele hendrix wil horen, dan de "standaard" hits, kan ik met 1000% electric ladyland, de dubbel-ceedee aanraden.

1983( a merman i should turn to be) is een regelrechte psychedelische knaller!!!!

en voor mensen die al zijn gitaargeweld in 1 nummer willen horen, dienen de live versie van stars spangled banner van woodstock '69 ergens vandaan zien te halen.

en mensen die een écht mooie ballad willen horen, dienen "little wing" te downen.

zo.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 09-06-2003 22:04]


Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-06-2003 22:03 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juni 2003 21:58 schreef 0Tolerence het volgende:
vraag me nog steeds af of het wel de genie is die iedereen zegt dat hij is, misschien een beetje overhyped doordat hij nu al tijden dood is. Er zijn vast betere dan hij


tuurlijk is hij technisch al lang ingehaald, doed niets af aan het feit dat het een briljant gitarist wás!


Oud Vuil.


Moridin
Usericon van Moridin
Posted 09-06-2003 22:57 by Moridin Wijzig reactieProfiel van MoridinQuote dit bericht

Diep respect. Niet de muziek waar ik dagelijks naar luister, maar ik heb nog nooit een gitarist gehoord die ook maar in de buurt van zijn stijl kon komen.

Persoonlijke favo's:
All Along the Watchtower
Purple Haze, en
Crosstown traffic


Murder in the front row.......


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 09-06-2003 23:09 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Voor zijn tijd was hij geweldig en nu nog zouden een hoop bands een voorbeeld moeten nemen aan zijn kunsten (en die van zijn band, want zijn bassist moet ook niet ondershat worden).

Sommige dingen van Hendrix zijn nu echter wel een beetje achterhaald.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-06-2003 23:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juni 2003 23:09 schreef Phaestus het volgende:
Voor zijn tijd was hij geweldig en nu nog zouden een hoop bands een voorbeeld moeten nemen aan zijn kunsten (en die van zijn band, want zijn bassist moet ook niet ondershat worden).

Sommige dingen van Hendrix zijn nu echter wel een beetje achterhaald.


NOEL REDDING
1945 - 2003


We at Experience Hendrix mourn the loss of Noel Redding. His contributions to the Jimi Hendrix Experience shall never be forgotten. Our prayers go out to his family and friends during this difficult time.
The Hendrix Family





Oud Vuil.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 09-06-2003 23:58 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

YEAH! HIPPIE SHIT!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 10-06-2003 0:02 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik ken te weinig van hem, maar heb een keer een stuk van een concert gezien en cd's van hem bij vrienden geluistert en dat klonk heel goed!


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 10-06-2003 0:06 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ja, die dude is wel goed.


No meat is sweater


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 10-06-2003 9:01 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

jimi is geniaal!



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2003 14:16 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 22:02 schreef webblaster wim het volgende:
1983( a merman i should turn to be) is een regelrechte psychedelische knaller!!!!

Dat is 'em wel voor mij! Tekstueel ook een hoogstandje, wat mij betreft.

Ik heb dit nummer nog wel eens gespeeld met een bevriende gitarist. Het psychedelische middenstuk is niet na te doen. Dan neem je de spontaniteit weg. Een groot deel van die plaat is toch jam-werk (lees: drugs)?


Touché, pussycat!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 14:21 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2003 22:02 schreef webblaster wim het volgende:
voor mensen die wat experimentele hendrix wil horen, dan de "standaard" hits, kan ik met 1000% electric ladyland, de dubbel-ceedee aanraden.



Toevallig deze morgen zitten luisteren (op dubbel lp). Toffe muziek maar naast deze lp en de bekende nummers ken ik niets van hem. Ik wacht nog steeds tot ik ergens wat goedkoop tweede hands vind.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 12-06-2003 14:41 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Meneer Hendrix is voor mij de definitie van muzikant. Hij heeft laten zien wat voor kracht, energie, gevoel er uit een elektrische gitaar gehaald kan worden. Zijn creativiteit was puur, vooruitstrevend en origineel. Veel van de moderne gitaristen, die tegenwoordig als "de beste" gezien worden, zijn zwaar beinvloed door Jimi Hendrix, zijn vakmanschap is nog lang niet achterhaald, het leeft nog steeds voort in de vele verschillende stijlen van de hedendaagse muziek.



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 20:47 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik ben blij dat jullie het met me eens zijn, ik had wel wat negatieve reacties verwacht, van jonge gasten, zo van: tis wel een neger, ofzo, maar die kennen waarschijnlijk heel de naam jimi hendrix niet en klikken dus niet op dit topic, fijn!

ff voor de gein m'n elpees en ceedees van deze gitaargrootheid:

- are you experienced
- axis: bold as love
- electric ladyland(2lp)
- crash landing (onoff. 4de elpee)
- rainbow bridge
- isle of wight
- loose ends
- the jimi hendrix concerts(2lp)
- la grande storia del rock
- jimi hendrix(ita)
- guitar giants voll.2 (2lp)
- band of gypsys
- my best friend
- smash hits
- in the west
- jimi plays montery

ceedees:

- first rays of the new rising sun
- war heroes
- the jimi hendrix concerts(2cd)
- jimi hendrix experience (uk)
- woke up this morning and found myself dead
- woodstock
- electric ladyland(2cd)
- in from the storm(tribute)
- stone free(tribute)

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 13-06-2003 20:49]


Oud Vuil.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-06-2003 20:53 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht


Hendrix was een sulletje, maar een goed gitarist, Hendrix is voor hippies, die lekker wegzwijmelen met Hey Joe. De J he Janis, Jimi en Jim alle drie 27 jaar oud geworden.
Alle drie verrot in de grond. Jim Morrisson was iemand, Hendrix was niemand, flikker toch op met die softe klere herrie, en neuk gewoon je schoonmoeder ook nog zeker zo'n verrekte hippie. Woodstock 69 peace to you.

PS, OUDE LULLEN ROESTEN NIET, zei m'n vader eens, en ik zei toen, maar nu is er niks meer van over.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 20:56 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juni 2003 20:53 schreef Heer Krieg het volgende:

lulverhaal




hej krieg, ga nou gewoon de death en blackmetal topics verzieken, blijf liever uit dit topic weg.

aan dit soort onzin heb ik nix. morrison iemand, hendrix niemand. waar lul je over, man?


Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 20:57 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik had wel wat negatieve reacties verwacht, van jonge gasten, zo van: tis wel een neger, ofzo,

jij bent toch niet zo jong, kriegje???


Oud Vuil.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-06-2003 21:00 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 20:56 schreef webblaster wim het volgende:
hej krieg, ga nou gewoon de death en blackmetal topics verzieken, blijf liever uit dit topic weg.

aan dit soort onzin heb ik nix. morrison iemand, hendrix niemand. waar lul je over, man?
M'n geboorte jaar is 1966, 66666666666666666666666666666666666(Oude schele lul, zei je schele tegen mij)

Come on lijk me vuur, Hey Joe ik heb een caprio.
Ik verzeik niet mins, wat loopt ge nou te brullen, fuck off dit is Zware Metalen geen onzin verkopen over een git oude hippie met een bek vol varkensstront.
Dit is puur lijkepikkerij Wimke, niet zeiken maar bier suipen. En ik kom in jou topic wanneer ik wil. Jim hendrix over m'n lijk hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

[Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 13-06-2003 21:02]


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 13-06-2003 21:01 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Hendrix heerscht


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 21:06 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juni 2003 21:00 schreef Heer Krieg het volgende:
En ik kom in jou topic wanneer ik wil.


als we het daar dan maar bij houden.

ik kom uit '69.

69696969696969696969 dus...


Oud Vuil.


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 13-06-2003 21:08 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 21:06 schreef webblaster wim het volgende:
als we het daar dan maar bij houden.

ik kom uit '69.

69696969696969696969 dus...


Je bent te oud om Jim Hendrix te kennen.

Crosstown

[Dit bericht is gewijzigd door Heer Krieg op 13-06-2003 21:08]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2003 21:40 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

crosstown traffic.

zoals bekend is peter steele een hendrix liefhebber.( op de 2de carnivore staat de hendrix cover manic depression en ook hey joe (hey pete) heefttie ooit gespeeld.

nog meer covers van hendrix in metalland?


Oud Vuil.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen