IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klachten 3 Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-06-2003 13:22 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 12 juni 2003 13:16 schreef Asherah het volgende:
Ik moet om één of andere reden aan Big Brother denken...
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=779547

Ik heb nog even lopen zoeken naar info over een aflevering van Netwerk (Nederlands actualiteitenprogramma) van vorig jaar. Daarin werd uitgebreid ingegaan op het opslaan en screenen van al het SMS verkeer in Nederland. En daar werden ook hints gegeven naar stem-herkenning op telefoongesprekken en het screenen van internetverkeer (het meeste verkeer is niet versleuteld namelijk).

Helaas niet kunnen vinden...

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 12-06-2003 13:22]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Fire
Usericon van Fire
Posted 12-06-2003 13:22 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 12 juni 2003 13:16 schreef Asherah het volgende:
Ik moet om één of andere reden aan Big Brother denken...
Wen er maar aan. Toen internet in de schoenen stond om publiekelijk te worden was alles nog anoniem. Maar steeds meer persoonlijke gegevens worden op het internet gezet. Mensen ontmoeten elkaar etc etc.

Daarnaast hebben de providers steeds meer problemen om hun eigen privacy statement op te kunnen houden. Want er wordt vanuit overheden steeds meer gevraagd om IP adres locaties (bij bijzondere zaken)



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-06-2003 13:27 by Snaack Profiel van Snaack

Asherah, al eens van CARNIVORE gehoord? Een leuk tooltje van de FBI..

FAQ

quote:

1. What is Carnivore?

Carnivore helps the FBI conduct wiretaps on Internet connections.

The Red Pill: Carnivore is an FBI assistance program that helps ISP overcome technical difficulties when complying with court orders. The FBI is not allowed to put Carnivore on the network unless the ISP claims it cannot (or will not) comply with the court order. The Internet is not run by the government, so can only place Carnivore boxes on the Internet without permission from an ISP (which rarely gives permission without a court order).

The Blue Pill: Carnivore is a sophisticated new wiretapping/eavesdropping program that scans people's e-mail. There is a widespread
The FBI's story: "Carnivore is a computer-based system that is designed to allow the FBI, in cooperation with an Internet Service Provider (ISP), to comply with court orders requiring the collection of certain information about emails or other electronic communications to or from a specific user targeted in an investigation."

The FBI explains the origin of the codename: "Carnivore chews all the data on the network, but it only actually eats the information authorized by a court order."

1.2.  What does Carnivore intercept?

Carnivore is used in two ways: as a "content-wiretap" and a "trap-and-trace/pen-register". It is most often used in the second mode.
A telephone "content wiretap" is where law enforcement eavesdrops on the suspect's telephone calls, recording the oral communications on tape. Carnivore can do similar things for Internet communication:
capture all e-mail messages to and from a specific user's account
capture all the network traffic to and from a specific user or IP address

A less invasive style of wiretapping is the telephone "trap-and-trace," where police tracks all the caller IDs of inbound telephone calls. For example, if your child has been kidnapped, the FBI will put a trap and trace on your phone in hopes of discovering the telephone number of the kidnappers when they call your for ransom. There is a similar feature known as a "pen-register" that tracks all outbound telephone numbers dialed. If you are a suspected drug dealer, the FBI might perform a virtual stake out where they put a trap-and-trace plus pen-register on your phone in order to discover everyone you call, and everyone who calls you. Similar functionality for the Internet consists of:
capture all the e-mail headers (including e-mail addresses) going to and from an e-mail account, but not the actual contents (or Subject: line)
list all the servers (web servers, FTP servers) that the suspect accesses, but don't capture the content of this communication
track everyone who accesses a specific web page or FTP file
track all web pages or FTP files that a suspect accesses

You'll notice that the trap-and-trace/pen-register functionality is mostly a subset of the content-wiretap interception. This is because the legal standards are more relaxed. A full content-wiretap can only be authorized by a federal district court judge, and only in cases of clear probable cause when certain crimes have been committed. The purpose of a full content-wiretap is to gather evidence to use during prosecution. In contrast, a pen-register can be authorized by lower judges. It is often used during the course of a criminal investigation in order to find out background information. This information is not considered "hard evidence" and may not stand up in court. Instead, it is often simply part of the background investigation.
Therefore, if the FBI suspects you of a crime for which you are using e-mail, they will do their best to get a court order to grab the full contents. If they cannot do that, they will back off and try to get a court order for all the e-mail addresses of people you correspond with (for example).


Welcome to the real world

CARNIVORE is dus een netwerk-sniffer en kan 24/7 volledig automatisch dataverkeer (Internet/ FTP/ newsgroups/ email etc) monitoren.

De geruchten gaan zelfs dat een dergelijk systeem ook voor telefonie ontwikkeld is


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-06-2003 13:29 by Asherah Profiel van Asherah

Ik denk dat ik dit alles maar negeer voordat het mijn toch al vrij vergevorderde paranoia nog meer in de hand werkt...


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 12-06-2003 13:32 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 12 juni 2003 13:29 schreef Asherah het volgende:
Ik denk dat ik dit alles maar negeer voordat het mijn toch al vrij vergevorderde paranoia nog meer in de hand werkt...


de A in CARNIVORE staat ook voor Asherah, they're all after you !


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-06-2003 13:32 by Snaack Profiel van Snaack

sorry..

ik maak het zelf ook altijd nog erger..

Interessante gedachte: dit is het tipje van de ijsberg! Wie weet waar dergelijke instanties allemaal mee bezig zijn


campske666
Usericon van campske666
Posted 12-06-2003 13:33 by campske666 Profiel van campske666

Welke hond zet er slotjes op topics net terwijl ik een mega post aan het typen ben ?


Fire
Usericon van Fire
Posted 12-06-2003 13:37 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 12 juni 2003 13:33 schreef campske666 het volgende:
Welke hond zet er slotjes op topics net terwijl ik een mega post aan het typen ben ?
Hmm een hond die slotjes das nieuw voor mij. Weet wel dat er hier een geit rond loopt die dat nog wel eens wil doen



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-06-2003 13:38 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 12 juni 2003 13:32 schreef Snaack het volgende:
Interessante gedachte: dit is het tipje van de ijsberg! Wie weet waar dergelijke instanties allemaal mee bezig zijn
Ja, dat denk ik dus zelf ook altijd. Best wel om paranoide van te worden inderdaad. Zoals ik laatst al zei... tijd om de GPG sleutels uit de kast te trekken. Helaas ken ik vrijwel niemand die de moeite neemt om met dergelijke methodes te werken, dus dan kom je er zelf ook niet ver mee.

Maareeh... dit is erg offtopic voor het Klachten topic. Gelieve deze discussie verder voort te zetten in het topic dat ik hierboven gelinked heb.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 12-06-2003 13:39]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Fire
Usericon van Fire
Posted 12-06-2003 13:40 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

Bedrijven als o2 hebben al systemen gebouwd om al het SMS verkeer te monitoren, momenteel staat het uit (zou het uit moeten staan) maar met een druk op de knop weten ze alles.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-06-2003 13:45 by Snaack Profiel van Snaack

*laatste offtopic reply*

Ik had het over CARNIVORE, dat is echter geen globale network sniffer omdat die persoonspecifiek en uitsluitend m.b.v. een gerechterlijk bevel bij een ISP neergezet mag worden.

Ik bedoelde ECHELON, een systeem waarmee werkelijk ELKE vorm van communicatie waarbij digitale techniek wordt gebruikt kan worden gemonitord, vol automatisch

Telefoonverkeer, faxverkeer, emails, i-net etc..

Zie hier: over ECHELON

quote:
Op 12 juni 2003 13:38 schreef helmet o.a. het volgende:
Maareeh... dit is erg offtopic voor het Klachten topic. Gelieve deze discussie verder voort te zetten in het topic dat ik hierboven gelinked heb.


Hmm.. Dat topic vind ik niet echt toepasselijk voor het onderwerp dat ik nu in mijn kop heb zitten.. Ff zoeken


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-06-2003 13:48 by Asherah Profiel van Asherah

Nieuw topic openen, dit is echt massa's interessant...


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-06-2003 9:16 by grindcore Profiel van grindcore

m,n berichten worden niet meer gewijzigt


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 13-06-2003 9:16 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 13 juni 2003 9:16 schreef grindcore het volgende:
m,n berichten worden niet meer gewijzigt

als je daarna nog een keer iets post, zie je dat ze wel geweizigt worden


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-06-2003 9:17 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 13 juni 2003 9:16 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
als je daarna nog een keer iets post, zie je dat ze wel geweizigt worden

zag het. maar het duurde wel lang
ach het staat erop.


Fire
Usericon van Fire
Posted 13-06-2003 13:34 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 13 juni 2003 9:16 schreef grindcore het volgende:
m,n berichten worden niet meer gewijzigt
Alsof het een feest is oom het allemaal steeds weer aan te moeten passen



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-06-2003 19:42 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

joehoe??? zijn er ook nog mods of hoe zit dat


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 13-06-2003 19:42 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 13 juni 2003 19:42 schreef ghoulliette het volgende:
joehoe??? zijn er ook nog mods of hoe zit dat


Rustig maar ik ben een undercovermod.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 13-06-2003 19:43 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 13 juni 2003 19:42 schreef ghoulliette het volgende:
joehoe??? zijn er ook nog mods of hoe zit dat

ik ben hem in de gaten aan het houden, heb het al op het moderator forum gezet.

Ik houd wel een oogje in het zeil.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 14-06-2003 21:08 by Heer Krieg Profiel van Heer Krieg

Waarom moest ik twintig seconden wachten, om iets opnieuw op te schrijven. Beetje kinderachtig allemaal, lopen klagen dat ik zoveel topic's maak, maar als je ziet hoeveel erop reageren, beetje flauw toch.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-06-2003 21:10 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juni 2003 21:08 schreef Heer Krieg het volgende:
Waarom moest ik twintig seconden wachten, om iets opnieuw op te schrijven. Beetje kinderachtig allemaal, lopen klagen dat ik zoveel topic's maak, maar als je ziet hoeveel erop reageren, beetje flauw toch.



Flood-protection. Heeft iedereen. En lekker laten zeuren. Zolang je maar geen topics gaat openen die al bestaan.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-06-2003 21:15 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 14 juni 2003 21:10 schreef Claw het volgende:

Zolang je maar geen topics gaat openen die al bestaan.


Ja.. helaas is de zoekmachine nu wel werkend maar nog verre van ideaal..

Zoek je bijvoorbeeld op 'werk' in de titel dan vind je niets, terwijl er toch twee topics zijn, 'vakantiewerk' en 'werk/opleiding' .. het zou fijner zijn als de search ook zocht op delen van woorden in titels..



OFFTOPIC:

quote:
Op 13 juni 2003 9:16 schreef grindcore het volgende:
m,n berichten worden niet meer gewijzigt


quote:
Op 13 juni 2003 9:16 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
als je daarna nog een keer iets post, zie je dat ze wel geweizigt worden


Hmm... er wordt nooit iets gewijzigT , laat staan gewEIzigT


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-06-2003 21:16 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 14 juni 2003 21:15 schreef Valorian666 het volgende:
Hmm... er wordt nooit iets gewijzigT , laat staan gewEIzigT


sorry , was nog niet wakker

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 14-06-2003 21:16]


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 14-06-2003 21:31 by Heer Krieg Profiel van Heer Krieg

Thanks Claw.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 14-06-2003 23:03 by AgonY Profiel van AgonY

Heer Krieg irriteert mij mateloos


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen