IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Audio problemen (hardware)
Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 10:32 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ok piepels, ik heb een probleem met mn draaitafel en heb er maar meteen een algemeen topic van gemaakt.

De laatste tijd als ik sommige lps afspeel krijg ik een hinderlijk krakend geluid. Net als het gekraak van de volumeknop van een oude radio. Het ligt dus niet aan de lp want voorheen was het nog niet. Is stof mn lps altijd eerst af voordat ik ze draai dus dat is het ook niet. Naald schoongemaakt. Draaitafel is geaard op mn versterker. Naalddruk maakt niets uit.

iemand??


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 12-06-2003 10:35 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Heb je je kabels al eens gecontroleerd of voor de test vervangen?
Toevallig een apparaat er naast gezet vrij recent?
Als je (eventueel aanwezige) knoppen draait/indrukt gaat het dan weg?
Dreun?


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 10:39 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

nope, niets van dat alles. En sommige lps lijken er gevoeliger voor te zijn dan anderen. Ik denk dat het aan de naald moet liggen. Zou vreemd zijn aangezien hij vrij nieuw is en ben er erg voorzichtig mee.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 12-06-2003 10:58 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

'k weet niet hoe duur die dingen zijn maar reserve kan sowieso geen kwaad denk ik


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 12-06-2003 11:00 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

duur


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 19-10-2008 12:26 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Naald is 35 euro. Voor mijn platenspeler dan.
Genoeg met de retro reacties.
Ik heb hier een oude Marantz 1060 en nu heb ik gekraak als ik muziek afspeel. Dit is vooral bij lage volumes en als ik de boel opschroef is het gekraak voorbij.
Mijn vraag is nu: Is de potmeter van de volumeknop gaar of kan een ander soort storing dit veroorzaken?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 12:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 12:26 schreef Dentz het volgende:
Mijn vraag is nu: Is de potmeter van de volumeknop gaar of kan een ander soort storing dit veroorzaken?

Dat kan en dat kan.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 19-10-2008 12:37 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Aha. Enig wat die andere storing kan zijn?
Schroom niet om gedetailleerd te zijn.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 19-10-2008 12:47 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Klinkt idd als een potmeter die niet helemaal goed meer is.


Een kleine snol zit zo vol.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-10-2008 12:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 12:37 schreef Dentz het volgende:
Aha. Enig wat die andere storing kan zijn?
Schroom niet om gedetailleerd te zijn.

Hehehe, ik had geen specifiek idee eigenlijk Maar 'het kan'!

Je zei dat de ruis weg is als je hem harder zet, dit is ook als er nog geen andere geluid is (stilte op de plaat of niet afspelende plaat...)?

Je kunt ook last hebben van magnetische storingen en een zwak signaal zal daar meer last van hebben.

Potmeter klinkt wel het meest waarschijnlijk. Vaak hoor je dan bij het draaien van de potmeter ook kraakjes etc.

hier wat verschillende soorten storing: http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_brom_kraak_ruis.htm


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 19-10-2008 13:23 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Geen ingaand signaal is geen ruis/kraak. Bij draaien van de volumeknop wel gekraak en als hij gewoon speelt zo nu en dan een kraak. Naar wat ik gelezen heb vermoed ik inderdaad de potmeter.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


RGB
Usericon van RGB
Posted 20-10-2008 14:54 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 12:26 schreef Dentz het volgende:

Ik heb hier een oude Marantz 1060 en nu heb ik gekraak als ik muziek afspeel. Dit is vooral bij lage volumes en als ik de boel opschroef is het gekraak voorbij.


Klinkt een beetje alsof er rotte elco's in je platenspeler zitten. Dat zijn een soort van mini-accutjes die op latere leeftijd wat minder goed electriciteit vast kunnen houden, m.n. bij lagere voltages, terwijl ze hun werk nog wel kunnen doen als ze wat meer op hun donder krijgen. Om dat op te lossen heb je echt een electronica-nerd nodig.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 20-10-2008 16:01 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 20 oktober 2008 14:54 schreef RGB het volgende:
Klinkt een beetje alsof er rotte elco's in je platenspeler zitten. Dat zijn een soort van mini-accutjes die op latere leeftijd wat minder goed electriciteit vast kunnen houden, m.n. bij lagere voltages, terwijl ze hun werk nog wel kunnen doen als ze wat meer op hun donder krijgen. Om dat op te lossen heb je echt een electronica-nerd nodig.


Of elco's van dezelfde specificaties, een soldeerbout en een vaste hand.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-11-2011 23:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aaargh, weer van dattum, Realtek HD test werkt mùaar geen audio via winamp of winwathever


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-11-2011 23:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

opgelost


signature


Ate
Usericon van Ate
Posted 09-11-2011 15:47 by Ate Wijzig reactieProfiel van AteQuote dit bericht

Mijn oude akai aa1020 van 30+ heeft kuren.
Als ik hem aanzet dan doet hij het goed, maar na een tijdje(ik vermoed dat het dan wat warmer is) is het net of ik onder water zit. Alle hoge tonen verdwijnen.
Dit gebeurt niet geleidelijk, maar opeens.
Zo nu en dan krijg ik voor een paar seconden weer helder geluid, om vervolgens weer onder water te verdwijnen.

Iemand die weet hoe dit kan?


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen