IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Op welke schaal wordt onze privacy geschonden? [Privacy-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-06-2003 9:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik denk dat hun punt is: wat als dat later niet meer zo is, dat ze de bemoeienis lat lager leggen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-06-2003 9:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 juni 2003 8:58 schreef campske666 het volgende:
idd, zolang als je geen plannen maakt om Bush te analen laten ze je toch met rust.


Lees mijn post dan! Dat is dus NIET zo!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-06-2003 9:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

I've been watching en nog steeds zit er een dijk van een typefout in de topictitel


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 13-06-2003 9:47 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 9:46 schreef Jenje het volgende:
I've been watching en nog steeds zit er een dijk van een typefout in de topictitel


jep ik zie hem ook, de regering vast ook


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 13-06-2003 9:47 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 13 juni 2003 9:46 schreef Jenje het volgende:
I've been watching en nog steeds zit er een dijk van een typefout in de topictitel


Zeg Jenje, als we een spellingschecker nodig hadden op dit forum, had Paul die wel ingeprogrammeerd.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-06-2003 9:48 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Is gefixed! Nou ontopic!

(en lees de voorgaande posts voor je dom reageert)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-06-2003 9:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 9:47 schreef Claw het volgende:
Zeg Jenje, als we een spellingschecker nodig hadden op dit forum, had Paul die wel ingeprogrammeerd.
Die heeft ie ingeprogrammeerd Klauw.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 13-06-2003 14:23 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2003 15:12 schreef helmet het volgende:

Toch leuk hoor, als ze even op de universiteit met mensen komen praten om te kijken of ze wat te weten kunnen komen.




Zo ken ik ook het verhaal dat in de universiteits krant stond van Leiden; columnist had bepaalde techniek ontwikkeld voor een radar zonder dat er signalen verstuurd hoefden te worden, of iets dergelijks. Toen kwamen een paar personen langs en vroegen of ze het konden opkopen..en aangezien deze columnist het niet zo had op de staat Israel verzekerden ze hem dat ze daar niet vandaan kwamen.

Beveiligingsdiensten zijn dichterbij dan je denkt.

Oh en waargebeurd verhaal van m'n ouders. Ze hebben een fotowinkel, en deden zaken met de eigenaar van cafe De Schurk, in Rotterdam. De eigenaar ontmoet wel eens louche personen schijnbaar. Op een gegeven moment belt hij de winkel van m'n ouders op, en zij zeggen: "De spullen liggen klaar".
Niet lang daarna waren 2 agenten in de zaak die vroegen wat hun relatie met die eigenaar was..

PS: interesting fact voor degenen die twijfelen aan Echelon: de regering van Nieuw Zeeland heeft bekend er deel van uit te maken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-06-2003 14:30 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 9:44 schreef helmet het volgende:


Lees mijn post dan! Dat is dus NIET zo!


Welles !
Mijn punt is: Laat ze al mijn e-mails lezen en weet ik veel. Ik heb niks te verbergen.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 13-06-2003 14:32 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 juni 2003 14:30 schreef campske666 het volgende:
Welles !
Mijn punt is: Laat ze al mijn e-mails lezen en weet ik veel. Ik heb niks te verbergen.
Ja, dat heb ik dus ook niet. En toch stonden ze ineens in mijn leefomgeving te graven. En dan vinden ze niets inderdaad, maar heb je er enig idee van hoe de mensen om je heen reageren?

quote:
Op 13 juni 2003 14:23 schreef Egregius het volgende:
Beveiligingsdiensten zijn dichterbij dan je denkt.
Precies.. je ziet ze nooit, maar ineens staan ze daar.

Goeie voorbeelden heb je daar trouwens.. blijkt wel weer dat ik niet enige ben die zoiets moet overkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 13-06-2003 14:33]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 13-06-2003 14:57 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

En het vervelende is dat we wel redenen hebben om te vrezen voor de kwade wil van de VS, om het zo maar eens even uit te drukken.

Toen in de jaren 30 fascistische economische theorie opkwam, was het ook populair in de VS. Maar in tegenstelling tot Japan, Italie en Duitsland is het nooit met wortel en tak uitgeroeid, met name omdat de VS een van de winnaars van de oorlog waren.

En alhoewel de voornaamste voorstanders van lassez faire politiek uit de VS komen, is de politieke realiteit daar altijd onder de sterke invloed geweest van de gedachte dat als de staat de economie bevordert, het volk en de staat daar beter van worden.

Economie (of: geld) eerst is wat je ziet als de VS het leger inzet om een staking met mitrailleurs te beeindigen (1920 al overigens), of oorlogen begint over economische interesses (Iraq, Afghanistan), of coups ondersteunt als een democratische regering bijv olie-bedrijven wil nationaliseren (zie Argentinie). En het vervelende is dat de regering een beetje een juggernaut zonder hoofd is. De enige richting die er aan gegeven wordt komt door het uit de klauwen gelopen plutocratie aldaar: wil je herverkozen worden heb je fondsen voor 'campaigning' nodig, en die krijg je door het bedrijfsleven, waar het geld zit, te plezieren. En dan ook nog eens een 2-partijen stelsel, waarin beide partijen interesses hebben in het in stand houden van de status quo (omdat die zo prettig werkt, en nieuwe partijen weinig kans biedt). De ruk naar rechts in de Amerikaanse politiek en een staatsschuld van 6.5 biljoen(!!!)...be afraid, very afraid.

Ok, niet helemaal afraid, maar maak je toch zorgen.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-06-2003 14:47 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 12 juni 2003 14:27 schreef Sporty Voleg:
Het wordt pas eng als er een regime zou opstaan dat veel minder vrijheden toelaat en dus wat nu trivialiteiten lijken gaan aanwenden om te onderdrukken.


En jij vertrouwd een regering als de Amerikaanse toe met zoveel macht? Een regering die paranoia en angst tot haar voordeel kan ombuigen tot een degelijk systeem van anders-zijn onderdrukking?

Remember the McCarthy days?

Anders moet je maar eens the Crucible van Arthur Miller lezen, regeringen hebben er een handje van bij bepaalde situaties personen die (mogelijk) anti-establishment zijn te achtervolgen en in de gaten te houden.

Dit is geen paranoia, dit is simpele observering van in het verleden gebeurde dingen...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-06-2003 14:35 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik heb volgens mij nergens beweerd dat dit alles niet reëel is. Ik lig er alleen niet wakker van.


Touché, pussycat!


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 15-06-2003 20:11 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 14:35 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik heb volgens mij nergens beweerd dat dit alles niet reëel is. Ik lig er alleen niet wakker van.


you should!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2003 17:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Nieuw voer voor paranoia:

Nieuwe streepjescode - unieke ID op ieder produkt

The way it's been designed, an EPC can be linked to databases that can store much more information about a particular product than is possible with the bar code. In addition to price and manufacturer, the EPC could link to information about location of an item based on a complex system of readers and microchips, or "tags," that communicate via radio frequency, a concept known as radio frequency identification (RFID).



I'm not being rude. You're just insignificant.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 29-08-2003 17:06 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik wil niet weten op welke schaal mijn privacy geschonden wordt... Ignorance is bliss!


no text supplied


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-09-2003 16:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*slik*


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-09-2003 16:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2003 17:02 schreef helmet het volgende:
Nieuw voer voor paranoia:

Nieuwe streepjescode - unieke ID op ieder produkt

The way it's been designed, an EPC can be linked to databases that can store much more information about a particular product than is possible with the bar code. In addition to price and manufacturer, the EPC could link to information about location of an item based on a complex system of readers and microchips, or "tags," that communicate via radio frequency, a concept known as radio frequency identification (RFID).




En dan gaan mense zich verbazen als je verpakkingen liever opfikt dan mooi te sorteren, pff zeg...


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-09-2003 16:43 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2003 17:02 schreef helmet het volgende:
Nieuw voer voor paranoia:

Nieuwe streepjescode - unieke ID op ieder produkt

The way it's been designed, an EPC can be linked to databases that can store much more information about a particular product than is possible with the bar code. In addition to price and manufacturer, the EPC could link to information about location of an item based on a complex system of readers and microchips, or "tags," that communicate via radio frequency, a concept known as radio frequency identification (RFID).


Dus. Je koopt een blikje cola, merk X bij een tankstation, mikt het ding uit het raam onderweg (hypothese; ik heb een auto die groot genoeg is om een leeg blikje te bewaren tot ik thuis bij de Kliko ben, maar zie het onderweg wel eens), een agent vindt dat ding via radiosignalen (...) en weet jouw naam aan dát ene blikje te linken?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-09-2003 16:45 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 september 2003 16:43 schreef Greycloak het volgende:
Dus. Je koopt een blikje cola, merk X bij een tankstation, mikt het ding uit het raam onderweg (hypothese; ik heb een auto die groot genoeg is om een leeg blikje te bewaren tot ik thuis bij de Kliko ben, maar zie het onderweg wel eens), een agent vindt dat ding via radiosignalen (...) en weet jouw naam aan dát ene blikje te linken?
In ieder geval weten ze dan dat jij in de winkel geweest bent en eenzelfde blikje gekocht hebt (videobewaking) en dat jouw GSM met het blikje mee gereisd is tot op het punt dat het blikje uit het raam vloog.

En eventueel weten ze inderdaad zeker dat jij het blikje gekocht hebt, als je met pinpas betaald hebt en niet met contant geld of je een klantenkaart gebruikt hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 01-09-2003 16:47]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-09-2003 16:47 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Fuck zeg, waarom worden de nerdjes die zoiets bedenken niet meteen gelyncht?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-09-2003 16:47 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 16:45 schreef helmet het volgende:
In ieder geval weten ze dan dat jij in de winkel geweest bent en eenzelfde blikje gekocht hebt (videobewaking) en dat jouw GSM met het blikje mee gereisd bent tot op het punt dat het blikje uit het raam vloog.

En eventueel weten ze inderdaad zeker dat jij het blikje gekocht hebt, als je met pinpas betaald hebt en niet met contant geld of je een klantenkaart gebruikt hebt.
Nou, kom maar op met die nieuwe barcode en geef het geld voor de "Nederland Schoon"-campagne maar aan ontwikkelingshulp of iets anders erg nuttigs.

(Voor de rest zie ik er weinig voordelen in voor de gemiddelde consument.)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 01-09-2003 16:50 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 16:47 schreef Greycloak het volgende:
Nou, kom maar op met die nieuwe barcode en geef het geld voor de "Nederland Schoon"-campagne maar aan ontwikkelingshulp of iets anders erg nuttigs.

(Voor de rest zie ik er weinig voordelen in voor de gemiddelde consument.)


Schrap die "anders", dan klopt t . Tss, dit is weer zo'n paternaliserend ding,....zo van, "maak u geen zorgen, wij nemen wel over..."


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-09-2003 16:54 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 16:50 schreef Gunman het volgende:
Schrap die "anders", dan klopt t .
(sarcasme blíjft leuk)

Nee maar serieus, wat is hier verder het nut van? En kan/mag je als consument nog wel een grote magnetische spoel gebruiken om thuis lekker de zendertjes op te blazen, of hebben "ze" al weer een systeem bedacht dat werkt met iets als statiegeld? Mik 3 producten met zender in je Kliko, krijg 20 E ct statiegeld?
Dit begint al erg veel te lijken op enkele types uit films en series met zilverpapier rond hun hoofd om de zogenaamde Big Brother-radiosignalen te storen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-09-2003 17:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Laatst een interessante uitzending van Zembla gezien.. was vrij geschokt door het feit dat er in Nederland MEER telefoon wordt afgeluisterd door de overheidsdiensten dan in de Verenigde Staten.. enne, dus niet alleen relatief maar ook absoluut gezien!



Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen