IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Belachelijke Metal teksten / lyrics Vorige pagina | Volgende pagina
wouter023
Usericon van wouter023
Posted 03-12-2013 20:04 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 3 december 2013 19:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Weet ik, maar dat boeit me niet zo. Blijf het leuk vinden als metalfans christelijke bands afschieten omwille van het christelijk zijn. Is dat niet wat té jaren 90?

Ze mogen best christelijk zijn maar praise the lord teksten erin is mij een brug te ver.


wouter023


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 03-12-2013 20:10 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2013 20:04 schreef wouter023 het volgende:
Ze mogen best christelijk zijn maar praise the lord teksten erin is mij een brug te ver.

"Praise the Lord" staat voor mij gelijk aan "Kill, rape, torture!"
Te plat. Te direct. Doe maar niet.

Gelukkig zijn er genoeg christelijke bands met degelijke lyriek. Ik noem een Lengsel, later Extol, Mantric. Pretentieus als de ziekte, maar in ieder geval niet direct behapbaar voor iedere Achterhoekkleuter.

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 03-12-2013 20:27]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-12-2013 21:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 december 2013 20:10 schreef Sisyphos het volgende:
"Praise the Lord" staat voor mij gelijk aan "Kill, rape, torture!"
Te plat. Te direct. Doe maar niet.

Gelukkig zijn er genoeg christelijke bands met degelijke lyriek. Ik noem een Lengsel, later Extol, Mantric. Pretentieus als de ziekte, maar in ieder geval niet direct behapbaar voor iedere Achterhoekkleuter.
Moet ik m nou inkoppen of nie?




When your people matter, menstrual health matters


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 04-12-2013 0:07 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Van de eerste keer eigenlijk al. Maar geen probleem, aangezien er absoluut geen goede reden is om naar de Heideroosjes te luisteren :x


Willekeur en dictatuur!


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 04-12-2013 0:33 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

quote:
Op 3 december 2013 19:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Blijf het leuk vinden als metalfans christelijke bands afschieten omwille van het christelijk zijn. Is dat niet wat té jaren 90?


Voor mij geldt dat voor elke religie. Al zie ik "satanistische" teksten door de vingers omdat dat puur image is zoals bij Slayer. Dat zie ik als leuke verhalen zoals Lord of the Rings en niet als het opdringen om te leven bij dat boek.


Atomization: Bandcamp - Spotify


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-12-2013 0:34 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 0:33 schreef Woutjinho het volgende:
Voor mij geldt dat voor elke religie. Al zie ik "satanistische" teksten door de vingers omdat dat puur image is zoals bij Slayer. Dat zie ik als leuke verhalen zoals Lord of the Rings en niet als het opdringen om te leven bij dat boek.


Als advocaat van de duivel: en Deicide dan? Ome Glen lijkt het toch wel te menen.



Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 04-12-2013 0:37 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Anti-christ op zijn voorhoofd gebrand... Hmmm, zou dat allemaal image zijn of niet?


Atomization: Bandcamp - Spotify


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-12-2013 0:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Kan best, maar dan gaat hij er wel ver in. Ik kan me nog een interview met de beste man herinneren waarin hij zonder zelfspot wist te melden dat hij een half jaar (!) had besteed aan het perfectioneren van de teksten op 'Once Upon the Cross'.

'Kill the Christian' was berijpelijkerwijs een zware bevalling

Overigens wel dikke vette kudos voor de regel 'Open the door Jehovah you whore'. Die zing ik nog altijd vol overgave mee in de auto.



Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 04-12-2013 0:52 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Ja ach, ik zie alsnog 'onschuldige' teksten. Komt misschien ook wel omdat ik zijn punt wel begrijp, maar ik ben er een stuk passiever in. Laat de religie maar uitsterven door z'n eigen schandalen en de wetenschap.
Maar over het algemeen zijn pro-religie teksten no-go voor mij.


Atomization: Bandcamp - Spotify


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2013 1:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

religieuze onderwerpen zijn daarenboven ook behoorlijk saai. Net als de meeste uitgemolken thema's als liefde en seks.

dan nog liever debiele onzin over Satan en zijn demoontjes, of die nu positief of negatief of provocerend bedoeld zijn.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2013 8:31 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Inderdaan zijn liefdeen sex old news binnen de metal. Duivels en demonen daarentegen erg vernieuwend.


When your people matter, menstrual health matters


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 04-12-2013 8:43 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 3 december 2013 13:08 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee hoor, kort is prima. Je krijgt wel de wind van voren omdat je niet echt ingaat op wat ik zeg Sisyphos heeft ook gewoon gelijk, je staat niet zuiver in de discussie.

Je verwees voor deze post weer lekker tof naar die link alsof het jouw gelijk aantoont, maar negeert totaal wat ik over die link gezegd heb. Gezien die link volgens jou de waarheid herbergt: My best guess is that death metal bands use Death Metal English because it’s innately awesome.. Ofwel, men gebruikt het gewoon omdat het tof is. Niet omdat men denkt ermee intelligenter/beter te lijken dan de rest. Het is dus niet pretentieus.

In death en mindere mate black komen relatief veel niet-alledaagse woorden voor, ja. In metal als geheel niet zo. En zelfs de lastige teksten zijn grotendeels niet zo moeilijk.

Dit is hoe je je argument (wederom) opzet:

Premisse: metalheads vinden alles kut behalve metal en zijn pretentieus en elitair.
Conclusie: metalteksten met niet-alledaagse woorden zijn pretentieus en elitair.

Dat argument klopt gewoon niet. Het is een non-sequitur. En daarbij maakt het niet eens uit dat het om meningen gaat. Ik zie geen duidelijk zichtbare logische verbinding tussen deze twee uitspraken, dus ik kan je argument niet onderschrijven. Hier heb ik je al op gewezen, en ik had je gevraagd de gevolgtrekking alsnog uit de doeken te doen en dat is nog steeds niet gebeurd.

Zoals het er nu voorstaat doe je dus twee losse uitspraken, waarbij de ene géén onderbouwing van de andere is.

Naast mij eigen theorie heb ik heel wat meer dingen genoemd die verklaren waarom men die woorden gebruikt. Lees het nog eens zou ik zeggen.

Verder heb ik inderdaad gezegd dat death metal afwijkt van de normale muzikale taal. Onder "de normale muzikale taal" versta ik wat wat de meeste mensen 'begrijpen' (prettig vinden, muziek noemen) als ze het horen. In dit geval, heb ik het dan natuurlijk over Westerse muziek. Daar binnen doet death metal namelijk expres dingen die niet normaal zijn. Daar was het niet de eerste, noch de laatste in en zeker niet de enige in, maar het doet het wel. Veel gebruik van mineur en atonaliteit is het duidelijkste aspect waarin (bepaalde) death metal van de muzikale norm afwijkt. Zowel qua muziek, als qua zang. En dan komt er nog een pak luidheid, vervorming, snelheid etc. bij. De meeste mensen vinden het door dat totaalpakket onprettig om death metal te horen, het hoort niet bij hun muzikale taal, en sommigen zullen het zelfs geen muziek noemen. Zolang het gros van de mensen het niet uit kan staan, wijkt het af van de normale muzikale taal. Punt.

En ook zijn er duidelijk andere dingen binnen bijvoorbeeld Westerse (klassieke) muziek tot aan totaal abstracte muziek die nog veel meer van die Westerse norm afwijken. En zijn er dingen uit andere delen van de wereld die de meeste westerlingen ook niet tot de "normale muzikale taal" rekenen. Daar ben ik me prima van bewust, en ik waardeer je eerdere opmerking over mijn vermeende "persoonlijke onbekendheid met de vele genres muziek die er zijn" dan ook totaal niet.

Zeer waarschijnlijk op nummer 1, ja. Maar ik denk dat de meerderheid van de huidige metalteksten niet anti-christelijk zijn.

Er zit iets in de muziek wat wij als westerlingen als duister ervaren, ja. Vanaf dat Black Sabbath begon vond men metal duister. Dat heeft veel te maken met het gebruik van de tritone, een interval wat niet netjes 'oplost' (dissonant is). Wat voor psychoakoestiek er allemaal achter zit weet ik niet en ik weet ook niet wat daar überhaupt onderzocht is/wordt/kan worden, maar dat interval wordt al sinds de Middeleeuwen als onprettig en duister ervaren. De tritone kreeg de connotatie 'diabolus in musica' waarmee de verbintenis tussen het interval en het duistere zo ongeveer geformaliseerd is.

Nu nog steeds wordt in metal ontzettend veel met tritone, andersoortige dissonantie of in ieder geval ontwijking van consonantie, en niet te vergeten mineur gespeeld. Zaken die duidelijk een duister effect op de luisteraar hebben. Logischerwijs past daar een duistere tekst bij. Extreme distortion draagt daar ook aan bij.

Natuurlijk zijn er ook stromingen metal die in blijere gebieden spelen, en die dan ook blijere of neutralere teksten hebben. Zo logisch als het maar kan.

OK. Ga maar maken dan

Deze nog even los. Ik had al gezegd dat je misvattingen hebt over mijn meningen over muziek, en toch ga je er hier weer over door. Ik heb nergens gezegd dat metal beter is, en al helemaal niet dat alle andere muziek kut is. Die twee uitspraken zijn ook helemaal niet gelijkwaardig, dus dat "iets dergelijks" is totaal ongepast. Dat alles bij elkaar maakt deze uitspraak van jou best een vooringenomen kutopmerking.

Als een muziekluisteraar voor 80% naar metal luistert is het toch logisch om te concluderen dat deze persoon metal beter vindt dan de andere soorten? Anders was het luistergedrag wel netter verdeeld over alle genres. Dan hou ik het op de simpele definitie van 'muziek beter vinden', namelijk 'ik luister dat liever'. Dat betekent niet dat diegene dan elke metalband beter vindt dan elke niet-metalband. En het betekent ook niet dat volgens die persoon (metal beter is dan andere muzieksoorten. Het al dan niet daadwerkelijk kunnen bepalen daarvan wil ik me hier ook helemaal niet aan branden.

Hoe dan ook, ik zou het bijzonder pretentieus vinden als iemand zegt alle muziek even goed te vinden (omdat die persoon heel veel genres kan waarderen), terwijl diegene tegelijkertijd aantoonbaar overwegend naar metal luistert.


En dat op een werkdag. Tijdens kantooruren.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-12-2013 8:46 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

@ fusion: Vernieuwend? Wtf? Grapje, neem ik aan




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 04-12-2013 8:46]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-12-2013 8:46 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Op 04 december 2013 schreef Ascendant Grotesque het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 04-12-2013 8:47]


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 04-12-2013 8:49 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 8:46 schreef Nimbus het volgende:
Op 04 december 2013 schreef Ascendant Grotesque het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."
Dus toch niet Mental.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2013 9:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 8:31 schreef Fusion het volgende:
Inderdaan zijn liefdeen sex old news binnen de metal. Duivels en demonen daarentegen erg vernieuwend.

Naar het schijnt zijn er meer genres dan metal in de muziekwereld. Heb ik van horen zeggen.
Nu, ik begrijp het wel, black en death metal zijn qua sound de beste muziek die er is, normaal dat strekkingen die er buiten stonden er ook een graantje wilden van meepikken. En de Christelijken waren er als de kippen bij. Nu zijn er ook black vegancommunity, de blacke hipsters, de anarchoblack, de bosjesmannen, ... allemaal opportunisten die liever simuleren en hun eigen variatie brengen op een product, ongeacht van het feit dat dit product van oorsprong vreemd was. Heel menselijk. De meerwaarde is dikwijls miniem of onbestaande, maar daar gaat het al lang niet meer over. Het product werd al uitgehold van bij het begin en nu is de holte groter geworden dan de oorspronkelijke massa.
Hetzelfde staat ook genres als cybergrind te wachten, zelfs torture music, gabber en powernoise. Neofolk is ook al ferm uitgerokken. Criteria vervagen, karakteristieken verdwijnen, identiteit wordt steeds onomvatbaarder. De supermarkt van de muzikale vrijheid, muziekhoppen , stel zelf maar voor welke combinatie je wil, het betekent uiteindelijk toch niets. Authenticiteit zit in je hoofd, voorgeschiedenis en algemene conventies zijn niet meer dan voetnootjes. Doe maar op. Satan is lachen, Jezus was een alien, liefde is schreeuwen, vlees dient voor klederdracht, traditioneel zijn is cynisch


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-12-2013 9:06]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2013 9:30 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dat je er serieus op ingaat Maar goed, jij denkt alsof black metal opeens ontstond en een statisch, gesloten iets is? De geschiedenis van blekkie met0l is (net zoals ieder genre) één groot feest van beïnvloed worden en er als de kippen bijzijn door anderen. Dat jij christenen, anarchisten en veganisten etc apart noemt is compleet arbitrair.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2013 9:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Verder snap ik wel wat je bedoelt (denk ik, zou n eerste zijn ) maar het heeft niet zo veel zin daar t allemaal conservatief en arbitrair overkomt. Genres veranderen, worden kruisbestuift, aterven, worden retro etc. Who cares, luister muziek die je raakt


When your people matter, menstrual health matters


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 04-12-2013 9:37 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 9:32 schreef Fusion het volgende:
Who cares, luister muziek die je raakt

en dus niet naar muziek met teksten waar je een afkeer van hebt, in mijn geval dus verheerlijking van god/allah. @Fusion: Of in jouw geval dus vernedering van het geloof.

[Dit bericht is gewijzigd door wouter023 op 04-12-2013 9:40]


wouter023


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 04-12-2013 9:38 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Nee, gewoon muziek luisteren met teksten die je niet aanstaan aangezien de muziek voorop hoort te staan.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-12-2013 9:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 8:43 schreef Sonic Titan het volgende:
En dat op een werkdag. Tijdens kantooruren.



Waar bleef je?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2013 9:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 9:30 schreef Fusion het volgende:
Dat je er serieus op ingaat Maar goed, jij denkt alsof black metal opeens ontstond en een statisch, gesloten iets is? De geschiedenis van blekkie met0l is (net zoals ieder genre) één groot feest van beïnvloed worden en er als de kippen bijzijn door anderen. Dat jij christenen, anarchisten en veganisten etc apart noemt is compleet arbitrair.


Nagel op de kop! Kruisbestuiving!
Wat je nu ziet norm ik geen kruisbestuiving. Het is een banale variant. Alsof je ketchup zou nemen, de smaak niet verandert, de ingrediënten niet verandert, maar het alleen blauw gaat kleuren ipv rood... Dat noem ik geen kruisbestuiving, er is niets van meerwaarde behalve dat mensen met een voorkeur voor blauw of een angst voor rood het nu ook gaan innemen zonder dat ze zich er baqng voor gaan voelen.
En dan kun je wel zeggen dat je eet met je mond en niet met je ogen, dat klopt op muzikaal vlak. Alleen is extreme metal bij mij een totaalervaring.
Als ze echt willen kruisbestuiven, dat ze er dan orgelmuziek in steken, dat ze echte liturgieën maken op blackmetalbasis of zo of iets authentieks in steken. Hetgeen nu gebeurt is een opkuisbestuiving.
Die hipsters steken er tenminste nog een soort van emo-post-feel in met wezenlijke muzikale verschillen.

Als je vegetarisch voedsel wil produceren, dan ga je het toch ook niet maken in de vorm van varkensribbetjes, of met een been in? Ik begrijp echt niet of het een gebrek aan creativiteit is of een soort verdoken all-in adoratie is voor het genre. Wellicht de twee.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-12-2013 9:54]


signature


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 04-12-2013 9:46 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 9:44 schreef BenKnuckles het volgende:


Waar bleef je?

Sommige mensen werken natuurlijk onregelmatig, dus het blijft toch een beetje een suffe opmerking.


wouter023


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-12-2013 9:53 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja, maar in dit geval niet.

ST weet dat ook van AG, en ik ook...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2013 9:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 9:46 schreef wouter023 het volgende:
Sommige mensen werken


hehe


signature


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen