IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Belachelijke Metal teksten / lyrics Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2013 10:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 december 2013 9:37 schreef wouter023 het volgende:
en dus niet naar muziek met teksten waar je een afkeer van hebt, in mijn geval dus verheerlijking van god/allah. @Fusion: Of in jouw geval dus vernedering van het geloof.
Maar ik vind t wel jammer want t beperkt me heel erg in wat ik wil luisteren. Te veel bands waarvan ik de muziek te gek vind maar de teksten niet dig. Jij hoeft niet veel te laten liggen want er zijn maar héél weinig kwalitatieve bands met christelijke teksten, maar er zijn heel veel goede bands met anti-christelijke of anderzijds niet kosjere teksten *huilie huilie*


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-12-2013 10:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 9:53 schreef Nimbus het volgende:
Ja, maar in dit geval niet.

ST weet dat ook van AG, en ik ook...

Sjonge, gezien het schijnbaar interessant is: ST had bijna gelijk. Ik had gewoon even geen klantjes


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-12-2013 10:04 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@Hypnos: dat komt omdat voor sommige mensen (waaronder ik, voornamelijk muzikanten zoals in instrumentalisten denk ik) het voornamelijk om de muziek gaat. Zij houden van de sound van black metal (ik gelukkig niet dat scheelt alweer ) maar kunnen niet tegen de ideoogie erin. Ik snap het wel van jou, je totaalpakket, maar ik vind het eerder het kapen van muziek. Je mag van mij over alles zingen. Jij bent nogal conservatief em protectionistisch in je blekkie beleving, das je goed recht, maar ik zie t anders. Als het eindproduct kwalitatief slecht is, snap ik je kritiek al meer (en daar teksten voor jou de kwaliteit mede bepalen zul jij al snel als zodanig oordelen ben ik bang).

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 04-12-2013 10:11]


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2013 10:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 10:04 schreef Fusion het volgende:
@Hypnos: dat komt omdat voor sommige mensen (waaronder ik, voornamelijk muzikanten zoals in instrumentalisten denk ik) het voornamelijk om de muziek gaat. Zij houden van de sound van black metal (ik gelukkig niet dat scheelt alweer ) maar kunnen niet tegen de ideoogie erin. Ik snap het wel van jou, je totaalpakket, maar ik vind het eerder het kapen van muziek. Je mag van mij over alles zingen. Jij bent nogal conservatief em protectionistisch in je blekkie beleving, das je goed recht, maar ik zie t anders. Als het eindproduct kwalitatief slecht is, snap ik je kritiek al meer (en daar teksten voor jou de kwaliteit mede bepalen zul jij al snel als zodanig oordelen ben ik bang).


Niet alleen in mijn blekkie beleving hoor

Deze week heb ik ei zo na een klacht gestuurd naar Alpro. Ik drink bijvoorbeeld heel veel soja (fitness en zo) en daar staat op sojamelk. Dat is getverdemme geen melk! Melk is dierlijk. Noem het dan sojadrank of zo. Dat is echt mensen voorliegen omwille van gemakzuchtige of commerciële redenen.
Hetzelfde heb ik met black metal. Je kunt wel wat schuiven met die basiseigenschappen, maar rechtlijnig ingaan tegen één van de oorspronkelijke elementen en de rest behouden, dat is een contradictio in terminis. Sojamelk, vegetarisch vlees, ... je vervangt inhoudelijk iets maar je behoudt een stuk definitie. Dat gaat er bij mij niet in. Het ziet er misschien hetzelfde uit, het smaakt anders.
En zelfs al smaakt het hetzelfde, de bestanddelen zijn anders en ik kan mijn hersenen alleszins niet voor de gek houden en denken dat het één pot nat is.

Waarbij ik op zich niets heb tegen Christelijk geïnspireerde muziek. Gothische gezangen bvb, ook bepaalde klassieke stukken, bijzonder intens bij momenten.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-12-2013 10:31]


signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 04-12-2013 10:31 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 10:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Sjonge, gezien het schijnbaar interessant is: ST had bijna gelijk. Ik had gewoon even geen klantjes
Gewoon de gordijnen weer open doen?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 04-12-2013 10:38 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ben ik de enige die zich totaal niet verdiept in de teksten van death en black metalbands? Het gaat mij puur om de muziek, dat gebrul en gekrijs kan ik doorgaans toch niet verstaan.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 04-12-2013 10:39 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 10:38 schreef Blueprint het volgende:
Ben ik de enige die zich totaal niet verdiept in de teksten van death en black metalbands? Het gaat mij puur om de muziek, dat gebrul en gekrijs kan ik doorgaans toch niet verstaan.
Nee, same here.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2013 11:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik kom dan ook uit de tijd waar ik wekelijks cd's kocht, dat ik op de trein zat te staren naar het artwork en de teksten meevolgde.

met mp3's is dat extreem fel afgenomen.


signature


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 04-12-2013 11:48 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 11:46 schreef Hypnos het volgende:
ik kom dan ook uit de tijd waar ik wekelijks cd's kocht, dat ik op de trein zat te staren naar het artwork en de teksten meevolgde.

met mp3's is dat extreem fel afgenomen.

Eens, dan kocht ik een cd en spitte ik het hele tekstboekje uit, heerlijk was dat. Tegenwoordig helaas veel minder tijd voor, en de promo's zijn 99 van de 100 x mp3.


wouter023


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-12-2013 11:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hoeveel mensen luisteren tegenwoordig nog muziek? Meestal is het maar een deel van de activiteit op het moment. Ik betrap er mezelf ook op, gewoon "enkel" muziek luisteren, dat gebeurt minder en minder. Enkel wanneer ik (bijna) van de kaart ben, of bij een optreden, of laat in de avond/nacht. En bij reviews natuurlijk.


Meestal staat de tv aan, vriendin kwebbelt, spelletje spelen, ... sjammer


signature


Buried
Usericon van Buried
Posted 04-12-2013 12:09 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 10:38 schreef Blueprint het volgende:
Ben ik de enige die zich totaal niet verdiept in de teksten van death en black metalbands? Het gaat mij puur om de muziek, dat gebrul en gekrijs kan ik doorgaans toch niet verstaan.


+1

Soms wel jammer, sommige bands hebben echt goede teksten.



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-12-2013 0:06 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2013 15:00 schreef nark het volgende:
STRYPER

"Soldiers Under Command"


[Verse 1]
We are the soldiers under God's command
We hold His two-edged sword within our hands
...


Hmm, die tekst lijkt wel een beetje over de kruisvaarders te gaan ofzo.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-12-2013 7:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2013 10:30 schreef Hypnos het volgende:
Niet alleen in mijn blekkie beleving hoor

Deze week heb ik ei zo na een klacht gestuurd naar Alpro. Ik drink bijvoorbeeld heel veel soja (fitness en zo) en daar staat op sojamelk. Dat is getverdemme geen melk! Melk is dierlijk. Noem het dan sojadrank of zo. Dat is echt mensen voorliegen omwille van gemakzuchtige of commerciële redenen.
Hetzelfde heb ik met black metal. Je kunt wel wat schuiven met die basiseigenschappen, maar rechtlijnig ingaan tegen één van de oorspronkelijke elementen en de rest behouden, dat is een contradictio in terminis. Sojamelk, vegetarisch vlees, ... je vervangt inhoudelijk iets maar je behoudt een stuk definitie. Dat gaat er bij mij niet in. Het ziet er misschien hetzelfde uit, het smaakt anders.
En zelfs al smaakt het hetzelfde, de bestanddelen zijn anders en ik kan mijn hersenen alleszins niet voor de gek houden en denken dat het één pot nat is.

Waarbij ik op zich niets heb tegen Christelijk geïnspireerde muziek. Gothische gezangen bvb, ook bepaalde klassieke stukken, bijzonder intens bij momenten.


Ik ben blijkbaar niet de enige die scheve vergelijkingen maakt. Sojamelk is sojadrank die gebruikt wordt als en dient tot vervanging van melk, maar melk zit zo ingeburgerd dat een vervanger niet zou verkopen als het er in de naam geen link mee legt.

Soja black metal


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2013 10:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dan breek je met een traditie,

neem je ze eigenlijk gewoon over


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-12-2013 10:27 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Het is ook nooit goed...


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2013 11:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

NEVER!


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-12-2013 12:08 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

NEVER SAY NEVER!!


When your people matter, menstrual health matters


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 05-12-2013 12:24 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

AGAIN.


wouter023


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-12-2013 13:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2013 10:12 schreef Hypnos het volgende:
dan breek je met een traditie,

neem je ze eigenlijk gewoon over

Voorhouden dat je ze overneemt om niet te laten uitschijnen dat je ze doorbreekt. Omdat wij mensen zo goed zijn in tradities en gewoontes te doorbreken.

Voor een langere uitleg moet je bij Assie zijn.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-12-2013 13:39 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 5 december 2013 13:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Voor een langere uitleg moet je bij Assie zijn.




Willekeur en dictatuur!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 05-12-2013 13:40 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 4 december 2013 10:30 schreef Hypnos het volgende:
Deze week heb ik ei zo na een klacht gestuurd naar Alpro. Ik drink bijvoorbeeld heel veel soja (fitness en zo) en daar staat op sojamelk. Dat is getverdemme geen melk! Melk is dierlijk. Noem het dan sojadrank of zo. Dat is echt mensen voorliegen omwille van gemakzuchtige of commerciële redenen.


Ik heb echt medelijden met mensen die op klantendiensten werken ;')


Willekeur en dictatuur!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-12-2013 14:05 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 05-12-2013 14:24 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 4 december 2013 10:00 schreef Fusion het volgende:
Maar ik vind t wel jammer want t beperkt me heel erg in wat ik wil luisteren. Te veel bands waarvan ik de muziek te gek vind maar de teksten niet dig. Jij hoeft niet veel te laten liggen want er zijn maar héél weinig kwalitatieve bands met christelijke teksten, maar er zijn heel veel goede bands met anti-christelijke of anderzijds niet kosjere teksten *huilie huilie*



Tja toch denk dat ik veel van die bands hun inspiratie wel uit de bijbel hebben gehaald, zij het om het tegenovergestelde te schrijven.
Behemoth bijvoorbeeld, ze moeten zich er wel in verdiept hebben om tot zulke teksten te komen.
Het aantal echt goede christeiljke bands is denk ik op drie handen te tellen de helf daarvan speelt al niet meer

Ben het met je eens hoor, alhoewel ik toch ook wel een aardig aantal seculiere bands graag luister. Nou ben ik ook geen die hard black en death metal fan. denk dat qua teksten de grofste bands wel uit die twee genres voortkomen, of is dat niet zo ?

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 05-12-2013 14:27]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-12-2013 14:38 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

God is gay.


Boeiender


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-12-2013 14:59 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 4 december 2013 10:00 schreef Fusion het volgende:
Maar ik vind t wel jammer want t beperkt me heel erg in wat ik wil luisteren. Te veel bands waarvan ik de muziek te gek vind maar de teksten niet dig. Jij hoeft niet veel te laten liggen want er zijn maar héél weinig kwalitatieve bands met christelijke teksten, maar er zijn heel veel goede bands met anti-christelijke of anderzijds niet kosjere teksten *huilie huilie*


HOOMOOOOO.


Je moeder.


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen