IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-06-2003 13:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 13:39 schreef Bintmeister het volgende:
Veel vegetariers slikken nog extra pillen om alle zooi binnen te krijgen die ze dus neit met hun dagelijkse voedsel binnenkrijgen.

Veel vleeseters ook...


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 13:50 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Men heeft 't vlees de naam biologisch gegeven omdat 't op een biologische manier verbouwd wordt. Op een zo natuurlijk mogelijke wijze, dat betekend 't. In Amerika noemt men 't organic. Tuurlijk is al het vlees biologisch.

Over die gevoelens: Dieren voelen pijn, dieren kunnen gestressed raken, angst ervaren. Ik vind dat als je een dier dood om 't op te eten je er nog enigszins respect voor moet hebben en er rekening mee moet houden.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-06-2003 14:40 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Er is een stukje uit The Restaurant at the end of the Universe (- geniaal boek van geniaal schrijver btw!!!) waarin de hoofdpersonen bij een restaurant aan hun avondeten vragen wat lekker aan hem is. Er komt dus een koe het restaurant binnengelopen dat kan praten, en aan de klanten vertelt of zijn ribben, of zijn kotn lekker is en wat ze niet zouden moeten nemen... ik denk dat als koeien en schapen en varkens leerden praten dat er al gelijk een stuk minder vleeseters zouden zijn.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-06-2003 15:25 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Het vlees dat ik eet is gewoon lekker of het me nou bij de supermarkt komt of rechtstereeks van de boer.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


R.
Usericon van R.
Posted 14-06-2003 15:41 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Beste heer krieg, wat maakt ons het nou uit wat jij eet.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 16:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 13:39 schreef Bintmeister het volgende:
...aangezien de mens een alleseter is, dus plant- EN vleeseter.....




Plant en/of vleeseter beste Bint.

quote:
Veel vegetariers slikken nog extra pillen om alle zooi binnen te krijgen die ze dus niet met hun dagelijkse voedsel binnenkrijgen.


Zij krijgen al die stoffen tenminste binnen.. En, sja, als je gezond en gevarieerd eet kom je als vegetariër niets tekort hoor, je hebt alleen een kleinere kans op bijv. darmkanker. Niet echt een gemis dus

Vlees is echt geen übervoedzame, alle vitaminen, mineralen, sporeëlementen bevattende wonderstof ofzo hoor..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 16:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 13:50 schreef GREENSKiN het volgende:
Over die gevoelens: Dieren voelen pijn, dieren kunnen gestressed raken, angst ervaren. Ik vind dat als je een dier dood om 't op te eten je er nog enigszins respect voor moet hebben en er rekening mee moet houden.


Nee man, God heeft ons het rentmeesterschap over de Aarde gegeven wat betekent dat we alles wat me maar willen mogen nemen zonder rekening met andere wezens te hoeven houden

Super toch!


Metal
Usericon van Metal
Posted 14-06-2003 16:26 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

biologisch tuintje hebben we hier maar daar groeien natuurlijk geen dieren uit de grond, en dieren worden voor zover ik weet toch niet besproeid met insecticides.
enne ik blijf mijn eiwitten uit de slagerswinkel halen hoor. Leven van de jacht en de visvangst spreekt me wel sterk aan maar daarvoor is belgie wat te klein en de natuur te vervuild.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


R.
Usericon van R.
Posted 14-06-2003 16:28 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik werk in een unholy supermarkt en het viel me op dat je zelfs biologische thee en koffiekoekjes had.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-06-2003 16:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik eet geen biologisch vlees. A: ik kan het niet betalen. B: Als het zo ongezond zou zijn zou ik al lang ziek zijn geweest. C: Voor de dieren zou ik het misschien overwegen, maar op dit moment zou het nog te weinig uitmaken.
D: Diegene die beweerd dat het veel lekkerder zou smaken praat naar mijn mening onzin. (Ik proef het verschil niet zo)
E: Bij een biefstuk maakt het degelijk wat uit of het uit een jonge koe komt of uit een oudere koe (scharreldier)komt. De spieren en pezen worden taaier en dat is echt niet te vreten!

Ik blijf gewoon vlees eten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 14-06-2003 16:36 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Doordat mensen iedere dag goedkoop vlees willen eten is die bio-industrie ontstaan. Een mens heeft echt niet elke dag een stukje vlees nodig. Eén of twee keer per week is voldoende. Als ik vlees eet wil ik wel dat het biologisch is en verder ben ik prima tevreden met vijf vegetarische maaltijden per week.
Ik snap niet dat mensen nog van een hamburger kunnen genieten als je ziet hoe dat er in die industrie aan toegaat. Ik zal nu wel als een idealistisch puber klinken, maar dat boeit niet, zo denk ik erover ja.



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 14-06-2003 16:42 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Als je elke dag vleesch wilt eten is het niet te betalen dat biologische vlees. Maar als je weinig vlees eet kun je je wel permiteren een stuk kwaliteitsvlees te eten. En dat geeft meer voldoening dan iedere dag van die waterige hormonen prut.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 17:00 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 16:29 schreef Cadaveria o.a. het volgende:
B: Als het zo ongezond zou zijn zou ik al lang ziek zijn geweest.


Heb je weleens een maand ofzo geen vlees gegeten? Dan merk je ineens dat je veel meer energie hebt..

Verder zijn de groeihormonen, ziektekiemen (BSE, varkenspest, salmonella, mond en klauwzeer, vogelpest), kleurstoffen om het vlees roder te maken etc. natuurlijk helemaal niet slecht voor je. Geloof wat je wilt

quote:

C: Voor de dieren zou ik het misschien overwegen, maar op dit moment zou het nog te weinig uitmaken.


Sja.. als iedereen zo denkt verandert er natuurlijk nooit iets. Juist als je het verschil wilt maken moet je het doen. Áls

quote:

D: Diegene die beweerd dat het veel lekkerder zou smaken praat naar mijn mening onzin. (Ik proef het verschil niet zo)


Gelul, uit de stoffen die een koe die 2 jaar lang gemalen soortgenoten, vervuild gras en water etc. te eten krijgt binnen krijgt vormt het dier weefsel (wat jij dus eet) en dat beïnvloedt de smaak zeker wel.

Waarom gebruiken topkoks anders ook niet gewoon vlees van de Bas v/d Heiden of de Aldi? Omdat het GOOR is

quote:
Op 14 juni 2003 16:36 schreef 1i1ith het volgende:
Doordat mensen iedere dag goedkoop vlees willen eten is die bio-industrie ontstaan. Een mens heeft echt niet elke dag een stukje vlees nodig. Eén of twee keer per week is voldoende. Als ik vlees eet wil ik wel dat het biologisch is en verder ben ik prima tevreden met vijf vegetarische maaltijden per week.
Ik snap niet dat mensen nog van een hamburger kunnen genieten als je ziet hoe dat er in die industrie aan toegaat.




quote:

Ik zal nu wel als een idealistisch puber klinken, maar dat boeit niet, zo denk ik erover ja.


Nee, dat is precies hoe het zit! Mensen willen zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk.. De tijd dat vlees eten nog luxe was is definitief voorbij..

Van mij hoeft het helemaal niet trouwens, ik ben al jaren vegetariër

quote:
Op 14 juni 2003 16:42 schreef 1i1ith het volgende:
Als je elke dag vleesch wilt eten is het niet te betalen dat biologische vlees. Maar als je weinig vlees eet kun je je wel permiteren een stuk kwaliteitsvlees te eten. En dat geeft meer voldoening dan iedere dag van die waterige hormonen prut.


Ook dat ja.. Liever af en toe erg lekker eten dan elke dag goor


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-06-2003 17:05 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:00 schreef Snaack het volgende:
Heb je weleens een maand ofzo geen vlees gegeten? Dan merk je ineens dat je veel meer energie hebt..


Dat is in mijn geval niet waar. Ik eet geen fruit en (bijna) geen groenten en heb dingen zoals ijzer hard nodig. Gelukkig zit dat ook in vlees.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 17:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:05 schreef Cadaveria het volgende:
Dat is in mijn geval niet waar. Ik eet geen fruit en (bijna) geen groenten en heb dingen zoals ijzer hard nodig. Gelukkig zit dat ook in vlees.





Ow ja, now I remember.. Dat lijkt mij echt hel

Ik heb heerlijke (biologische) verse spinazie in de koelkast liggen, daar ga ik zo maar eens mee aan de slag. Zit ook genoeg ijzer in


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-06-2003 17:09 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:00 schreef Snaack het volgende:



Gelul, uit de stoffen die een koe die 2 jaar lang gemalen soortgenoten, vervuild gras en water etc. te eten krijgt binnen krijgt vormt het dier weefsel (wat jij dus eet) en dat beïnvloedt de smaak zeker wel.




Ik eet bij de ouders van Valorian Biologisch vlees. En ik proef daar geen verschil in. Laatst aten wij een gehaktbal van een biologische boer uit de omgeving.. Dat was niet te kanen. En dat kwam niet door de kruiden!

Het zal wel een kwestie zijn van smaken die verschillen.. En wat je zei over vervuild gras en water zal zeker niet in elk geval waar zijn en wie zegt mij dat dat bij een biologische boer niet zo is. Of krijgen zij evian?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 17:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:09 schreef Cadaveria het volgende:
Ik eet bij de ouders van Valorian Biologisch vlees. En ik proef daar geen verschil in. Laatst aten wij een gehaktbal van een biologische boer uit de omgeving.. Dat was niet te kanen. En dat kwam niet door de kruiden!


Dan heb je het ook wel over de Lada onder het vlees zeg

quote:

Het zal wel een kwestie zijn van smaken die verschillen.. En wat je zei over vervuild gras en water zal zeker niet in elk geval waar zijn en wie zegt mij dat dat bij een biologische boer niet zo is. Of krijgen zij evian?


Nee natuurlijk niet maar dat is maar 1 van de factoren die de smaak beïnvloedt.. Stress schijnt bijvoorbeeld ook invloed op de smaak te hebben.

Enne, dat neemt nog niet weg dat een stuk biologisch vlees uit de Schotse Hooglanden tig keer beter zal smaken dan vlees van een vetgemeste Hollandse bioindustriekoe.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 14-06-2003 17:17 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:05 schreef Cadaveria het volgende:
Dat is in mijn geval niet waar. Ik eet geen fruit en (bijna) geen groenten en heb dingen zoals ijzer hard nodig. Gelukkig zit dat ook in vlees.



Waarom eet je geen fruit en groeten?




Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-06-2003 17:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:17 schreef 1i1ith het volgende:
Waarom eet je geen fruit en groeten?



Fruit is zooo vies. En sommige groenten vind ik wel lekker maar ik kook het eigenlijk nooit voor mijzelf. Ik eet alleen groenten bij mijn ouders of als ik een spinazi souffle eet.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-06-2003 17:22 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:16 schreef Snaack het volgende:
Dan heb je het ook wel over de Lada onder het vlees zeg



Nee natuurlijk niet maar dat is maar 1 van de factoren die de smaak beïnvloedt.. Stress schijnt bijvoorbeeld ook invloed op de smaak te hebben.

Enne, dat neemt nog niet weg dat een stuk biologisch vlees uit de Schotse Hooglanden tig keer beter zal smaken dan vlees van een vetgemeste Hollandse bioindustriekoe.

Dat zal best wel zo zijn. Maar ik heb tot nu toe alleen hollands biologisch vlees gegeten en dat is mij gewoon niet goed bevallen.. Niet goed bevallen is niet helemaal het goed woord, ik bedoel meer dat ik er geen verschil aan proef.

Maar dan zal jij balen Snaack als er weer en BSE crisis komt en die hooglanders niet meer vervoerd mogen worden


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 17:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:18 schreef Cadaveria het volgende:
Fruit is zooo vies. En sommige groenten vind ik wel lekker maar ik kook het eigenlijk nooit voor mijzelf. Ik eet alleen groenten bij mijn ouders of als ik een spinazi souffle eet.


Damned.. Ik kan echt niet zonder!! Lekkere appel, peer, kersen, aarbeien, banaan, mango, ananas, meloen

aaaaaaaaaaaaaaaargh als ik dat zou moeten missen

Kom jij niet enorm vitaminen tekort??


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 14-06-2003 17:25 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ja, maar je weet toch dat je eet omdat je lichaam dat gebruikt voor de energie en om je lichaam te onderhouden. Met andere woorden dat eten gaat als het ware in je lichaam zitten. Ik vind het persoonlijk een bijzonder smerig idee dat mijn lichaam wordt opgebouwd uit dat waterige hormoon vlees of slachtafval (zoals in snacks verwerkt wordt). Ik heb dan liever het frisse sap van een appel en eiwitten uit granen en noten. You are what you eat (Peter S. in een nummer van Carnivore )



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2003 17:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:22 schreef Cadaveria het volgende:
Maar dan zal jij balen Snaack als er weer en BSE crisis komt en die hooglanders niet meer vervoerd mogen worden


Thnx fot the concern maar ik ben vegetariër


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-06-2003 17:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:25 schreef Snaack het volgende:
Damned.. Ik kan echt niet zonder!! Lekkere appel, peer, kersen, aarbeien, banaan, mango, ananas, meloen

aaaaaaaaaaaaaaaargh als ik dat zou moeten missen

Kom jij niet enorm vitaminen tekort??

Neen tot nu toe niet. sterker nog ik heb een prima weerstand. Ik probeer het af en toe wel eens maar ik krijg het er gewoon niet in. Gister zat er een stukje meloen in mijn chocolade swirl (grom) ik ging bijna over mijn nek. MIjn moeder heeft rond mijn 2e levens jaar de hoop opgegeven omdat ik de fruithapjes er net zo snel weer uit kotste. Ook filterde ik vroeger alle ranzige dingen zoals uien of tomaten uit het voedsel en spuugde dat na het eten er uit.

Maar goed het ging over biologisch vlees.
En btw Lillith.. ik eet geen snack. Het gaat me net iets te ver om niet te weten wat waar in gaat


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-06-2003 18:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 16:36 schreef 1i1ith het volgende:
Doordat mensen iedere dag goedkoop vlees willen eten is die bio-industrie ontstaan. Een mens heeft echt niet elke dag een stukje vlees nodig. Eén of twee keer per week is voldoende. Als ik vlees eet wil ik wel dat het biologisch is en verder ben ik prima tevreden met vijf vegetarische maaltijden per week.
Ik snap niet dat mensen nog van een hamburger kunnen genieten als je ziet hoe dat er in die industrie aan toegaat. Ik zal nu wel als een idealistisch puber klinken, maar dat boeit niet, zo denk ik erover ja.

Ik snap het ook niet. Hamburgers, kroketten, gehaktballen, karbo's, worst, etc. eigenlijk alles waarbij je niet echt meer kunt zien dat het van een beest komt.

Echt, echt goed vlees is erg lekker, maar ik moet zeggen dat het me vaak nog steeds te 'zwaar'/vettig is (ik eet wel relatief vaak vis). Laat me verder maar knabbelen op al die exotische plantaardige overheerlijkheden.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen