IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Literatuur Vorige pagina | Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-06-2003 21:33 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Het rijmt, maar in niet in den mate als Byron de woordklanken doet rijmen.

No shit Jentje kan je dan beter zeggen. @ no nonsense

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 15-06-2003 21:34]


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 15-06-2003 21:33 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 21:32 schreef No Nonsense het volgende:
Nu vat ik hem dus niet meer.
Natuurlijk niet...

Ik ook niet hoor


true disco chick


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-06-2003 21:34 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

the songlines - (ben schrijver vergeten)
over de aboriginalcultuur. Hun dreamtime-filosofy is echt te gek. Veel meer diepgang dan je op het eerste zicht zou denken


mvg wk10


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 15-06-2003 21:36 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 21:33 schreef pale enchantress het volgende:
Natuurlijk niet...

Ik ook niet hoor


Dat scheelt alweer.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 15-06-2003 21:43 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Echt veel literatuur lees ik niet, maar van de verschillende stromingen die ik (al dan niet verplicht op school) heb leren kennen bevalt het naturalisme mij zeer.
Geladen boeken van bijvoorbeeld Couperus of Aletrino over onontkoombaar mensenleed en het 'noodlot'.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 15-06-2003 21:55 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Beste lui, print dit berichtje van mij uit en hang het boven je bed want dit is belangrijk voor je ontwikkeling als mens en als metalhead in het bijzonder.

Verplicht leesvoer:
1. Samuel Huntington - The Clash of Civilizations (waarom moslims en christenen niet metelkaar kunnen leven etc.)
2. Edward O. Wilson - Diversity of Life (geen politiek-correct ecologisch boek, maar een scherpe analyse van de rijkheid aan leven op aarde)
3. Jeremy Rifkin - Hydrogen Economy (onlangs ook op 2 Vandaag geweest; een absolute must-read)
4. Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes (heerlijk politiek incorrect boek waarbij links Frankrijk om zeep wordt geholpen)


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-06-2003 21:58 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Erich Jantsch - The self organising universe


mvg wk10


Lies
Usericon van Lies
Posted 15-06-2003 22:51 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 21:55 schreef bonobo het volgende:
1. Samuel Huntington - The Clash of Civilizations (waarom moslims en christenen niet metelkaar kunnen leven etc.)

Da's toch maar een paar bladzijden lang? En als je dan toch bezig bent, lees dan meteen Francis Fukuyama en de rest.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Lies
Usericon van Lies
Posted 15-06-2003 22:53 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 21:32 schreef Jenje het volgende:
Net alsof je een boek 666 keer moet lezen voordat je hem mag begrijpen.

Ha-Ha-Harry Mulisch over een van z'n boeken (ben vergeten 't welke): "Ja, de eerste honderd bladzijden had ik extra saai gemaakt, zodat enkel degenen die het waard zijn verder zouden lezen." Elitaire zeikerd.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2003 22:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 22:53 schreef Lies het volgende:
Ha-Ha-Harry Mulisch over een van z'n boeken (ben vergeten 't welke): "Ja, de eerste honderd bladzijden had ik extra saai gemaakt, zodat enkel degenen die het waard zijn verder zouden lezen." Elitaire zeikerd.
Mulisch -> Galg


Lies
Usericon van Lies
Posted 15-06-2003 22:56 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

'k Vond De ontdekking van de hemel wel goed, dus dat kan ik nu ook weer niet over m'n hart krijgen...


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2003 22:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 21:55 schreef bonobo het volgende:
Beste lui, print dit berichtje van mij uit en hang het boven je bed want dit is belangrijk voor je ontwikkeling als mens en als metalhead in het bijzonder.
HAHAHAHAHAHA

quote:
Verplicht leesvoer:
1. Samuel Huntington - The Clash of Civilizations (waarom moslims en christenen niet metelkaar kunnen leven etc.)
Dat ze daar een heel boek over kunnen schrijven. Één blik op de tv en ik wete genoeg
quote:
2. Edward O. Wilson - Diversity of Life (geen politiek-correct ecologisch boek, maar een scherpe analyse van de rijkheid aan leven op aarde)
Oftewel biologie 1-on-1
quote:
3. Jeremy Rifkin - Hydrogen Economy (onlangs ook op 2 Vandaag geweest; een absolute must-read)
Ja het is op de TV geweest, snel elzen!!
quote:
4. Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes (heerlijk politiek incorrect boek waarbij links Frankrijk om zeep wordt geholpen)
Frankrijk is ook ZO boeiend

Conclusie: je leest saaie kut boeken.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 15-06-2003 23:42 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Jenje, haal gerust iemand erbij met meer hersencellen dan jij (>1) die je bijstaat om het volgende te lezen.

Jenje, dank je voor je buitengewoon zwakzinnige analyse; werkelijk intrigerend is je leegheid van je hoofd, nog leger dan het adresboek van een kluizenaar.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 15-06-2003 23:43 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 23:42 schreef bonobo het volgende:
Jenje, haal gerust iemand erbij met meer hersencellen dan jij (>1) die je bijstaat om het volgende te lezen.

Jenje, dank je voor je buitengewoon zwakzinnige analyse; werkelijk intrigerend is je leegheid van je hoofd, nog leger dan het adresboek van een kluizenaar.

ik ken een kluizenaar die alle telefoonboeken uit z'n kop kon. Laatst op tv gezien, Calimero ook, ga dat maar even halen in de boekhandel


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-06-2003 11:15 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 14 juni 2003 22:48 schreef attila_de_hun het volgende:

Ik krijg altijd een beetje kriebels bij het woord literatuur omdat ik dan aan zogenaamde kenners als Adriaan van Dis moet denken die wel effe zeggen wat wel en niet goed is.


Persoonlijk heb ik Adriaan van Dis altijd een pompeuze en pretentieuze kwal gevonden, om deze reden zal ik ook niet gauw definities van zijn hand accepteren, dit is echter mijn persoonlijke mening en hoeft door niemand gedeelt te worden


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-06-2003 13:54 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

kheb me vandaag een goed boek binnen gekregen. the pianist, over een joodse man die in de oorlog probeert te overleven in de ghettos van warshauw, waar gebeurd verhaal en geschreven door de man die et meemaakte. daar was ook die film over


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 20-06-2003 13:56 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Die film was erg. Geniaal verfilmd in mijn humbele opinie...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 20-06-2003 14:01 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Ik heb al jaren niet meer echt een boek gelezen (zonde!), maar vroeger was ik een ontzettende boekenwurm. Ik kon trouwens al op m'n 5e lezen. In tegenstelling tot zo'n beetje heel Nederland vond ik voor m'n lijst moeten lezen hartstikke leuk.
Favoriete schrijver: Boudewijn Buch!
Verder vond ik de boeken van Ward Ruyslinck en Yvonne van Keuls altijd erg mooi.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 20-06-2003 14:07 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik vind lezen ook heel leuk, maar de meeste troep die in de lijst staat is niet leuk.
Ik hou helemaal niet van die standaard auteurs uit Nederland.
Er zit een Nederlandse schrijver op school, die schrijft ook van dat soort saaie boeken.


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 20-06-2003 14:45 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

ik lees nu: Thomas Mann - Felix Krull, ontboezemingen van een oplichter

heerlijk boek! Thomas Mann is echt een groots schrijver.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 20-06-2003 15:09 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 20 juni 2003 13:56 schreef DarknessThere het volgende:
Die film was erg. Geniaal verfilmd in mijn humbele opinie...

die film was de beste oorlogsfilm die ik gezien heb en dat zijn er wel wat, de meeste oorlogsfilms zijn geromantiseert, ze moeten een heldhaftig stukje hebben van kijk eens hoe goed wij zijn geweest, of er moet een boerengezinnetje een buitegewone rol spelen die dat gezinnetje nooit zou hebben.
of er moet een mooie vrouw in voorkomen , maar the pianist was teminste nog echt zoals het was, hoewel der dingen wel anders zijn in het boek. ik heb nog maar 10 bladzijden gelezen maar het boek begint bij de scene waar dat kindje in zon gaatje onder die muur zit en dat wladyslaw hem eruit red en dat dat kind dan doodgaat door de mishandelingen van de duitser. De man leeft trouwens ook nog en het is een grote pianist geweest in polen,


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-06-2003 15:12 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

Frank McCourt - angela's ashes , moest em lezen dit jaar maar k vind het echt een geweldig boek!!


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 20-06-2003 15:18 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Patrick Süsskind - Das Parfum
Stephen King - The priest
Marlen Haushofer - Die Wand
LOTR en The Hobbit natuurlijk ook


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 20-06-2003 15:18 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

En natuurlijk Kalevala


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2003 16:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Now Reading:

The Great Terror - A Reassessment - Robert Conquest

The Black Book of Communism: Crimes, Terror, Repression -Stephane Courtois

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-06-2003 16:18]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen