IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Wolf rukt op richting Nederland Vorige pagina | Volgende pagina
Macabre
Usericon van Macabre
Posted 17-06-2003 20:40 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

reactie op Atilla: ...en Natuurmonumenten krijgt van de regering een trap na als 1 Gelderlander natte voeten krijgt!


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-11-2003 1:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

De eerste is al gesignaleerd in belgie, he pandora


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-11-2003 9:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hoe eerder hoe beter.Prachtig om deze mooie dieren eens buiten de dierentuin te kunnen zien.Ik ben 's zomers vaak in de natuur te vinden,hoewel het dit jaar wat minder was.
Prachtig!!


spelfout weggehaald...


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 30-11-2003 15:48 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Gaaf! Zo'n vacht is heel wat waard en het is leuker jagen dan op vossen of dassen.

In Oosteuropa vindt trouwens ook zo'n verschuiving plaats. Vanuit Roemenië trekken jakhalzen steeds vaker naar het westen. Lullig voor de hondjes van stropers die op zoek zijn naar vossen en dassen. Tsja, geen dierenbescherming of natuurmonumenten daaro...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-11-2003 15:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 15:48 schreef GRAFTAK het volgende:
Tsja, geen dierenbescherming of natuurmonumenten daaro...


Als je niet weet waar je het over heb....

Toegegeven ik weet niet hoe het in andere landen geregeld is maar in Polen is jagen wel goed geregeld. In staatsbossen zijn er veel beheerders die het allemaal regelen en in particuliere bossen letten de eigenaren er goed op (het is immers in hun belang dat er over 10 jaar nog steeds gejaagd kan worden aldaar).

Ik ben met mijn oom wel eens op wildezwijnen jacht geweest. Dat is echt heersch.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 30-11-2003 15:55 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dat zou heerschen als er weer wolven zouden leven in Nederland, maar ik denk dat onze natuurgebieden, of wat er nog van over is, inderdaad te klein zijn voor wolven.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-11-2003 15:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 15:55 schreef Heiden het volgende:
Dat zou heerschen als er weer wolven zouden leven in Nederland, maar ik denk dat onze natuurgebieden, of wat er nog van over is, inderdaad te klein zijn voor wolven.


Dat klopt. Nederland was sowieso nooit echt door wolven bevolkt. De uitgestrekte platte landschap is niet handig voor het jagen. In het oosten van Polen zijn er nog reteveel wolven. In het noorden wat heel erg op Nederland lijkt (zij het wat minder plat) zijn er geen wolven maar die waren er ook nooit geweest.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 30-11-2003 16:59 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 november 2003 15:52 schreef Chelman het volgende:
Als je niet weet waar je het over heb....




Ik heb het over Servië. De welvarendere landen in het oosten ( Polen, Tjechië, Hongarije ) besteden meer aandacht aan het naleven van wetten inzake natuurbescherming. Effectief is er dus in Servië geen natuurbeschermig al zijn de wetten er wel.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-11-2003 19:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 15:58 schreef Chelman het volgende:
Dat klopt. Nederland was sowieso nooit echt door wolven bevolkt. De uitgestrekte platte landschap is niet handig voor het jagen. In het oosten van Polen zijn er nog reteveel wolven. In het noorden wat heel erg op Nederland lijkt (zij het wat minder plat) zijn er geen wolven maar die waren er ook nooit geweest.


Er zijn toch grijze wolven genoeg in Nederland! Maar Wolven zijn vroeger in bepaalde delen dan vrij normale dieren geweest. Niet superalgemeen,dat zijn toppredatoren nooit, maar toch een normale verschijning. Zeker in het oosten en het zuid-oosten, dat wat bosrijker was. Nederland is niet altijd dat zware overbevolkte landje geweest dat het nu is.

Maar helaas, angst, vooroordelen (fuck roodkapje) en ongebreidelde voortplantomgsdrift maken aan veel mooie dingen een eind(lynxen, otters, etc. etc.)


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 30-11-2003 20:12 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Volgens mij is dat gewoon een ietwat geschifte kerel die met z'n wolfshond rondrijdt en hem af en toe eens loslaat : 'allee woffie, pak de schaapkes!'
Mij kun je immers moeilijk wijsmaken dat er vandaag nog wolven rondlopen in Nederland en België (ze hebben de arme beestjes lang geleden uitgemoord). En er is meer : een wolf opereert uiterst zelden alleen, het is in de eerste plaats een groepsdier en je kunt hem niet temmen of tot huisdier maken!!!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 30-11-2003 20:24 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

Wolven: :w


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 30-11-2003 20:25 by Saphire Wijzig reactieProfiel van SaphireQuote dit bericht

Trouwens; wel vreemd dat ze terugkomen want hier is niet echt veel natuurgebied en die beesten hebben toch alweer snel zo'n 24 hectare KM nodig....(als ik me niet vergis)


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-12-2003 21:18 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

Aaaaaaaaaaah wolven .

Den kinderen van de nacht.

ik heb geen last van ze dus whats the prob.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-12-2003 21:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 november 2003 20:25 schreef Saphire het volgende:
Trouwens; wel vreemd dat ze terugkomen want hier is niet echt veel natuurgebied en die beesten hebben toch alweer snel zo'n 24 hectare KM nodig....(als ik me niet vergis)

Hectare KM


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 21:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 20:25 schreef Saphire het volgende:
24 hectare KM nodig....(als ik me niet vergis)


Nieuwe meeteenheid?


edit: iemand was me voor

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 02-12-2003 21:43]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 02-12-2003 21:51 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 30 november 2003 20:24 schreef Saphire het volgende:
Wolven:


dank je

Ik verwacht niet dat wolven massaal naar Nederland gaan trekken, waarom zouden ze? In landen als Polen en Duitsland hebben ze veel betere leefomstandigheden. Nee, Nederland is voor de koei'n!


no text supplied


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 02-12-2003 22:50 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 21:51 schreef lykle_wolfheart het volgende:
dank je

Ik verwacht niet dat wolven massaal naar Nederland gaan trekken, waarom zouden ze? In landen als Polen en Duitsland hebben ze veel betere leefomstandigheden. Nee, Nederland is voor de koei'n!
Ook leuk...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-09-2011 14:32 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Vrijwel zeker wilde wolf gesignaleerd in Gelderland
vrijdag 2 september 2011 13:52

Verschillende voorbijgangers hebben afgelopen weekend een dier gefotografeerd dat in de omgeving van het Gelderse Duiven rondliep. Volgens deskundigen gaat het vrijwel zeker om een wolf.

Dat bevestigt een woordvoerder van ARK Natuurontwikkeling. Duitse wolvendeskundigen zeggen met 95 procent zekerheid dat het om een wolf gaat. Het zou voor het eerst sinds 1897 zijn dat wolven in Nederland rondlopen.

Roedels
In Duitsland, vlak bij de Nederlandse grens, leven enkele roedels wolven. Volgens de meeste deskundigen was het een kwestie van tijd voor de roofdieren tot in Nederland zouden oprukken.

Ecoloog en wolvenkenner Leo Linnartz van ARK denkt dat het om een zwervende wolf gaat, die op zoek is naar een nieuw territorium. Dat denkt hij omdat er bijna geen sporen van het beest zijn gevonden, en wolven hun territorium markeren met keutels. Zwervende wolven leggen wel 50 kilometer per dag af.

Staatsbosbeheer maakte in 2008 bekend binnen twee jaar wolven te willen hebben in de Oostvaarderplassen. Volgens de bosbeheerder hoort het beest thuis in Nederland.



Silence
Usericon van Silence
Posted 02-09-2011 14:41 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Kreeg het net over de mail van m'n pa. Leuk.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-09-2011 14:43 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

gaaf, wolven zijn vet


... hoe de hazen lopen ...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-09-2011 14:47 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2011 14:43 schreef faalhaas het volgende:
gaaf, wolven zijn vet


Als ze genoeg konijnen en schapen opvreten wel.


Ja hoor...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-09-2011 14:57 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2011 14:47 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Als ze genoeg konijnen en schapen opvreten wel.


Gefeliciteerd met je ijzersterke letterlijk-neem-grap! Bastianus zal trots op je zijn


... hoe de hazen lopen ...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-09-2011 15:08 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2011 14:57 schreef faalhaas het volgende:
Gefeliciteerd met je ijzersterke letterlijk-neem-grap! Bastianus zal trots op je zijn


Fangs! Bastianus is een groot voorbeeld!


Ja hoor...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-09-2011 15:33 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Eindelijk!


spelfout weggehaald...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-09-2011 15:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik ruk steeds af richting Nederland,
geen topic voor mij echter


signature


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen