IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Turkije bij de Europese Unie?? Vorige pagina | Volgende pagina
Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-11-2006 12:49 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2006 7:20 schreef karnivoor het volgende:
had je dat dan?

EU is gay anyway

Hehehe, nee. Ik weet heel goed hoe de EC, de ER en het EP in elkaar steken. De échte machthebbers zijn de ongekozen, onbekende eurocraten op de honderden naamloze afdelingen die onder de commissie vallen.

Lalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nieuws van gister:

quote:

EUOBSERVER / BRUSSELS - The Finnish EU presidency has raised the political stakes in the faltering EU-Turkey talks, giving Ankara just over two weeks to put them back on track and calling on the European Commission to concretely say what it will do if no solution is found.

In a speech on Monday (20 November), Finnish prime minister and current head of the EU Matti Vanhanen said that "time is running out."


"If there is no agreement and Turkey does not honour its commitments, the EU will need to consider the implications for the accession process," he said.

"As for deciding on an appropriate EU response in those circumstances, we expect the Commission to come forward with recommendations during the first week of December."

Foreign ministers would then decide what to do with the issue at meeting on 11 December.

These remarks give a whole new urgency to the talks with many assuming they would drag on until mid-December forcing EU leaders to tackle the thorny topic and try and thrash out a deal.

However, Mr Vanhanen ruled out this scenario saying "I want to make one thing very clear. The Presidency has no intention of raising the Turkey issue at the December European Council. Decisions will be made before that."

"The real deadline is before the Commission presents its recommendations."

These remarks put the commission in the hot spot after it on 8 November published a report on Turkey's slow progress towards EU membership but refrained from coming out and saying talks should be stopped over Ankara's refusal to normalise relations with EU member Cyprus.

The EU has given Turkey until the end of the year to make good on a promise to extend a customs deal to Cyprus and free up its ports to Cypriot shipping.

But Ankara has dug its feet in saying it will not apply the agreement until the EU takes steps to end the economic isolation of Turkish-controlled northern Cyprus.

Mr Vanhanen's timetable also put pressure on his country's own diplomats who have been working behind the scenes to try and broker a deal which would allow direct trade with the northern part of Cyprus and open Turkish ports and airports to Cypriot vessels and planes.

Until now Finnish diplomats have failed in their efforts. But Mr Vanhanen remarked that as no one has come up with an alternative plan or said that the proposal is unacceptable, he still believed that a solution was possible.

Turkey talks tough
The tougher Finnish line follows calls from some member states to make it clear that things cannot simply continue as they are now if Turkey does not make some concessions.

Similarly, MEPs are expected to say in a report later this week that the commission should be clear about the consequences for Ankara of continuing its present stance towards Cyprus.

But reacting to the new ultimatum, Turkey remained defiant.

"Turkey's policy is very clear and determined," said Justice Minister Cemil Cicek, according to AFP.

"It is the EU authorities who have failed to fulfill their promises," he continued referring to EU promises about ending the economic isolation of the northern part of Cyprus.



[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 22-11-2006 12:51]



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-11-2006 12:57 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
These remarks put the commission in the hot spot after it on 8 November published a report on Turkey's slow progress towards EU membership but refrained from coming out and saying talks should be stopped over Ankara's refusal to normalise relations with EU member Cyprus.

The EU has given Turkey until the end of the year to make good on a promise to extend a customs deal to Cyprus and free up its ports to Cypriot shipping.

But Ankara has dug its feet in saying it will not apply the agreement until the EU takes steps to end the economic isolation of Turkish-controlled northern Cyprus.

Zelfs een compromis accepteren die gasten niet. Ik snap niet hoe er uberhaupt over toetreding gepraat kan worden terwijl er geen volledige erkenning van grieks Cyprus is.


Dear dirty delightful old drunken old days


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 22-11-2006 13:27 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Precies. Ik hoop dat Cyprus hun rug recht houden en die hele shitzooi vetoën en dat het hele proces opblaast.
Als die Turken zo trots zijn op hun eigen en zo'n minachting tonen voor de EU-processen (en de rest van de landen impliciet) dan moeten ze heel hard opkankeren.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-11-2006 13:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik hoop dat Nederland z'n rug recht houdt en een land dat een ander EU land niet erkend met een veto erbuiten houdt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-11-2006 0:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Turkije torpedeert vrijere godsdienstwet

Een wetswijziging die in Turkije de rechten van niet-islamitische geloofsgroepen in Turkije zou bevorderen, is vandaag met een veto getroffen door de Turkse president Ahmet Necdet Sezer. De wetswijziging was een eis van de Europese Unie voor toetreding van het overwegend islamitische land tot de EU.

Het veto kwam vlak nadat de Europese Commissie had geadviseerd de onderhandelingen met Turkije over toetreding tot de EU deels op te schorten. Ook valt het veto samen met het bezoek van paus Benedictus XVI aan Turkije. Benedictus XVI zei gisteren juist bij zijn aankomst in Turkije dat hij een Turks lidmaatschap van de Europese Unie wenst. Gisteren gaf de Turkse president de paus tijdens zijn bezoek nog een 'ongemakkelijk' cadeau.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 30-11-2006 1:22 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Joah, grappig dat. Toen ik het las op Fok of nu.nl moest ik gelijk denken aan een klein rotjochie die z'n bal mee naar huis neemt omdat niemand hem de bal toespeelt tijdens een partijtje foebelle.




Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 30-11-2006 1:38 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Is het nu nog niet duidelijk dat Turkije qua cultuur nog te veel verschilt van Europa? Gewoon afblazen die hap


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-04-2009 21:17 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

http://www.slate.com/id/2216518/

Interessant artikel, vond ik zelf.

Jammer dat het verwesterde deel van Turkse bevolking moet toezien hoe de huidige Turkse politieke wind toetreding steeds onwaarschijnlijker maakt.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-05-2009 10:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 21:17 schreef Dargull het volgende:
http://www.slate.com/id/2216518/

Interessant artikel, vond ik zelf.

Jammer dat het verwesterde deel van Turkse bevolking moet toezien hoe de huidige Turkse politieke wind toetreding steeds onwaarschijnlijker maakt.
En waarom is dat jammer?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-05-2009 11:44 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 10:27 schreef kwelgeest het volgende:
En waarom is dat jammer?


Om de zelfde reden dat jij als westerling waarschijnlijk niet graag onder het huidige Turkse regime zou leven.
En met Turkije in de EU zouden die mensen in ieder geval de optie hebben Turkije gemakkelijk te verlaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 01-05-2009 11:45]


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-05-2009 11:47 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

En dan zitten die naar knoflook stinkende uitvreters hier in Nederland, nou liever niet.


Against God and Government


Pascalorie
<3Gaycloak
Usericon van Pascalorie
Posted 01-05-2009 11:49 by Pascalorie Wijzig reactieProfiel van PascalorieQuote dit bericht

Is wel goed hoor, Turkije bij de EU, Nederland eruit


De shit is aan!!!1


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-05-2009 11:49 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 11:47 schreef Rotzak het volgende:
En dan zitten die naar knoflook stinkende uitvreters hier in Nederland, nou liever niet.


Welk deel van het woord 'verwesterd' begrijp je niet?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-05-2009 12:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

verwesterd houd nog niet in dat ze dat 100% zijn.

maargoed ik heb turkije er liever niet bij omdat ik liever wel een grens trek bij de europese continents grenzen en dat ene procentje istanbul is geen reden tot toetreding. Jammer dat europese unie graag wilt uitbreiden alle kanten op zonder eerst interne problemen op te lossen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-05-2009 12:13 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 12:08 schreef ElitE het volgende:
verwesterd houd nog niet in dat ze dat 100% zijn.

maargoed ik heb turkije er liever niet bij omdat ik liever wel een grens trek bij de europese continents grenzen en dat ene procentje istanbul is geen reden tot toetreding. Jammer dat europese unie graag wilt uitbreiden alle kanten op zonder eerst interne problemen op te lossen.


Even voor de duidelijkheid ik ben TEGEN Turkse toetreding.

Maar dat neemt niet weg dat ik 'voel' voor de Turkse seculieren en andere verwesterde smaken en ik geen bezwaar heb tegen een brain drain uit Turkije naar Europa of de V.S.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-05-2009 12:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Och als die seculieren echt zo graag weg wilden dan gingen ze wel toch? ze eruit lokken is ook niet de bedoeling, dan maak je het in het land alleen maar erger. en sowieso vind ik dat je je niet zo moet bemoeien met andere landen hun politiek. Dat is iets waar het westen wel een handje van heeft.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 01-05-2009 12:31 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 12:13 schreef Dargull het volgende:
Even voor de duidelijkheid ik ben TEGEN Turkse toetreding.

Maar dat neemt niet weg dat ik 'voel' voor de Turkse seculieren en andere verwesterde smaken en ik geen bezwaar heb tegen een brain drain uit Turkije naar Europa of de V.S.



Ja, ik denk dat Turkije dan veel eerder transformeert in een goedwerkende seculiere democratie .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-05-2009 12:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 12:31 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ja, ik denk dat Turkije dan veel eerder transformeert in een goedwerkende seculiere democratie .


Punt. Maar dat lijkt me een keuze voor de Turkse mensen in kwestie, niet voor ons.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2009 12:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Liever niet, ik vermoed dat er dan vanuit de rijkere Europese landen extra bakken geld richting Turkije gaat, en die landen betalen al meer dan ze krijgen ..


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 01-05-2009 12:44 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 12:41 schreef Dargull het volgende:
Punt. Maar dat lijkt me een keuze voor de Turkse mensen in kwestie, niet voor ons.


Geen bezwaar hebben zag ik in deze context dat je het wel prima vond als er een braindrain plaatsvond. Ik denk dat dit een slechte ontwikkeling is; dat wil niet zeggen dat ik deze mensen het recht wil ontnemen uit Turkije te verhuizen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-05-2009 18:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 12:44 schreef Gemene Lepel het volgende:
Geen bezwaar hebben zag ik in deze context dat je het wel prima vond als er een braindrain plaatsvond. Ik denk dat dit een slechte ontwikkeling is; dat wil niet zeggen dat ik deze mensen het recht wil ontnemen uit Turkije te verhuizen.


Oh het is ook een slechte ontwikkeling, maar als Turkije er op staat zijn intellectueele elite van zich te vervreemden door een stel religieuze idioten de dienst uit te laten maken, dan zeg ik geen nee als die mensen hier heen besluiten te komen, dan voert Allah maar hartchirugie op je uit in Istanbul ik vertouw liever op je wegelopen hartchirurg ;-)

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 01-05-2009 18:13]


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 01-05-2009 18:18 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Toch schijnt Istanbul qua cultuur en geschiedenis echt het neusje van de zalm te zijn. Niet gek natuurlijk als oude hoofdstad van het Oost-Romeinse, Byzantijnse en Ottomaanse rijk...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 01-05-2009 19:12 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 18:12 schreef Dargull het volgende:
Oh het is ook een slechte ontwikkeling, maar als Turkije er op staat zijn intellectueele elite van zich te vervreemden door een stel religieuze idioten de dienst uit te laten maken, dan zeg ik geen nee als die mensen hier heen besluiten te komen, dan voert Allah maar hartchirugie op je uit in Istanbul ik vertouw liever op je wegelopen hartchirurg ;-)


Ok, dus je vind het een slechte ontwikkeling maar niet erg. Right.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-05-2009 21:24 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 19:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ok, dus je vind het een slechte ontwikkeling maar niet erg. Right.


Het is preferabel dat Turkije een volledig westerse democratie op seculiere grondslag naar 'Amerikaans' model word.
En mocht dat gebeuren dan zijn ze wat mij betreft van harte welkom in de Europese Unie.

Mochten de Turken (regime/bevolking/leger) echter een minder democratische meer islamitische staat prefereren, zoals nu lijkt, dan staat die keuze ze vrij uiteraard. Dan zijn ze wat mij betreft echter niet welkom in de Europese Unie.
Vind dan wel dat de EU de mensen die dan Turkije zouden besluiten te verlaten, omdat ze een vrijer regime prefereren door de EU moeten worden opgenomen, mochten zij de EU als nieuwe verblijfplaats willen kiezen.

Zo duidelijk, of is het je allemaal wat te pragmatisch wellicht?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-05-2009 7:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2009 21:24 schreef Dargull het volgende:
Het is preferabel dat Turkije een volledig westerse democratie op seculiere grondslag naar 'Amerikaans' model word.
En mocht dat gebeuren dan zijn ze wat mij betreft van harte welkom in de Europese Unie.

Mochten de Turken (regime/bevolking/leger) echter een minder democratische meer islamitische staat prefereren, zoals nu lijkt, dan staat die keuze ze vrij uiteraard. Dan zijn ze wat mij betreft echter niet welkom in de Europese Unie.
Vind dan wel dat de EU de mensen die dan Turkije zouden besluiten te verlaten, omdat ze een vrijer regime prefereren door de EU moeten worden opgenomen, mochten zij de EU als nieuwe verblijfplaats willen kiezen.

Zo duidelijk, of is het je allemaal wat te pragmatisch wellicht?


En al die staatsvormen zoals Nederland waar gristendom met de staat vermengd is? Met name in Nederland worden geloof en staat door CDA en CU flink vermengd de laatste tijd. En niet beginnen over de verlichting, want er worden ook wat fundamentalistische keuzes gemaakt, zoals b.v. de gezinspolitiek, de keuzes bij abortus, het recht op bijzonder onderwijs waar evolutie niet wordt erkend, mogelijke aanpassing van de wet waar het het aanvallen van een geloof betreft, de keuze voor Israël in het Gaza-conflict (eigenlijk ook een geloofskwestie vanuit hier) etc.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-05-2009 20:08]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen