IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Turkije bij de Europese Unie?? Vorige pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2009 12:31 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2009 12:27 schreef kwelgeest het volgende:
Ik betwijfel ten zeerste of jij je echt daarin verdiept hebt. Maar verdiep jij je maar eens in het ontstaan van het christendom. Die religie groeide omdat het een religie voor idereen is/was. De Joden zijn voor het christendom niet het uitverkoren volk.
Mag je betwijfelen, maar uit eerste hand heb ik meegemaakt dat het dus wel zo is. Ik heb het zelfs meegekregen op de basisschool. Dus jouw veronderstelling is helaas niet waar.

De Joden zijn voor vele christenen het uitverkoren volk, en Israel het beloofde land.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 12:43 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2009 12:31 schreef MR. N het volgende:
Mag je betwijfelen, maar uit eerste hand heb ik meegemaakt dat het dus wel zo is. Ik heb het zelfs meegekregen op de basisschool. Dus jouw veronderstelling is helaas niet waar.

De Joden zijn voor vele christenen het uitverkoren volk, en Israel het beloofde land.
Ow, jij hebt het van een half belezen leraar op de basischool meegekregen dus het is zo. Je hebt me overtuigd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2009 12:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2009 12:43 schreef kwelgeest het volgende:
Ow, jij hebt het van een half belezen leraar op de basischool meegekregen dus het is zo. Je hebt me overtuigd.


Hehe, dat niet alleen, de meerderheid van de half belezen christenouders denken nog steeds zo.

Maar ja, jij wil gelijk hebben, mag hoor.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-05-2009 19:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2009 12:31 schreef MR. N het volgende:
Mag je betwijfelen, maar uit eerste hand heb ik meegemaakt dat het dus wel zo is. Ik heb het zelfs meegekregen op de basisschool. Dus jouw veronderstelling is helaas niet waar.

De Joden zijn voor vele christenen het uitverkoren volk, en Israel het beloofde land.
Je geeft in deze post zelf toe dat je er niet echt in verdiept hebt. Op de basischool ooit eens iets half opgepikt hebben is niet je ergens in verdiepen.

En als volgens het christendom de Joden het uitverkoren volk zijn dan mag jij mij uitleggen waarom door de eeuwen heen met instemming van 'de kerk' er zoveel Joden door christenen over de kling zijn gejaagd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-05-2009 19:09 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 mei 2009 19:00 schreef kwelgeest het volgende:
Je geeft in deze post zelf toe dat je er niet echt in verdiept hebt. Op de basischool ooit eens iets half opgepikt hebben is niet je ergens in verdiepen.

En als volgens het christendom de Joden het uitverkoren volk zijn dan mag jij mij uitleggen waarom door de eeuwen heen met instemming van 'de kerk' er zoveel Joden door christenen over de kling zijn gejaagd.


Dat jij je er niet in verdiept hoef je mij niet aan te rekenen. Ik geef alleen aan hoe een groot deel van de christenen er nu over denkt. (Vooral de hervormde / gereformeerde kant).


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 22:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Euhm... Turkije is toch geen Europees land? misschien dat klein stukje voor de brug, maar geografisch is het toch geen Europa?

Straks komt Israël ook bij de EUropese Unie (zal wel niet aangezien dat het Amerikaans is/of omgekeerd)


signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-05-2009 22:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik wil China erbij, die zijn tenminste economisch goed bezig. En ligt net als Turkije in Azië, dus waarom niet?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-05-2009 22:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 22:05 schreef Hypnos het volgende:
Euhm... Turkije is toch geen Europees land? misschien dat klein stukje voor de brug, maar geografisch is het toch geen Europa?


Deels wel, en historisch gezien is het ook meer Europees dan Aziatisch.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-05-2009 23:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Even egoïstische ik spelen:

als er in 2015 80.000.000 Turken bijkomen, die vrij door Europa mogen eizen, en dus ook bijstand aanvragen... dan hebben die allemaal recht op leefloon...

aangezien 80% van Turkije volgens onze normen in armoede leeft... komen die allemaal naar pâkweg Griekenland en vragen ze leefloon aan


kost Europa +/- 500 € per familie

neem nu nog 10.000.000 x 500 € per maand
vijf miljard euro per maand...


in principe is het denkbaar...

Dat wil ik niet riskeren...



signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-05-2009 23:05 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Turkije erbij nemen zou op dit moment -en aankomende jaren- teveel hooi op de vork zijn; laten eerst de jongste lidstaten eenzelfde welvaartsniveau bereiken, daarna pas verder kijken.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-07-2009 0:29 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

Turkije komt er nog lang niet bij, ze moeten nog een land of eiland erkennen aan Griekenland, als ik mij niet vergis Cyprus. Daarnaast voldoen ze niet aan de mensenrechten.

Na dit traject zullen ze er wel bij komen denk ik

[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon op 07-07-2009 0:30]



MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 07-07-2009 2:23 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

Ten eerste turken zijn een mongools ras en hebben niets met de Europse cultuur, volkeren te maken.
Ten tweede, je hoort velen zeggen dat we turkije in de Eu moeten laten omdat het land anders zou radicaliseren. Dat is dan hun probleem, het is sowieso een schijnseculariteit en schijndemocratie.
Zoals al gezegd 70 miljoen turken in de Eu en daarmee het grootste land met wellicht de grootste bevolking want in Duitsland wonen al 2-3 miljoen en ze hebben in de andere landen ook serieuze omvangrijke gemeenschappen. Een nieuw land in de Eu zou dus de meeste aantal vertegenwoordigers krijgen in de Europese instellingen krijgen ...

[Dit bericht is gewijzigd door MetalViking op 07-07-2009 2:26]


Verlekkerd op dood metaal


WMP
Usericon van WMP
Posted 07-07-2009 2:33 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Als Israël mee mag doen met het Eurovisie Songfestival, waar ze absoluut niks te zoeken hebben, mag Turkije bij Europa. Dat ligt er tenminste nog voor een klein gedeelte in.


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 07-07-2009 2:41 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

Eurosong festival is zever, het EK Voetbal waarbij turkije en israel ook meedoen, doet er niet toe dat is allemaal entertainment. Politieke macht daar draait het rond en in Europa horen turken geen macht te hebben, net zomin als de israelieten.


Verlekkerd op dood metaal


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-07-2009 13:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Voor zover ik weet is het in Turkije zelfs verboden om je te bekeren van Moslim naar iets anders... bij wet...

komaan... zoiets in Europa? ik hoop van niet

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-07-2009 13:05]


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-07-2009 13:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 mei 2009 22:49 schreef Mark het volgende:
Deels wel, en historisch gezien is het ook meer Europees dan Aziatisch.


dan wil ik eerst Rusland erbij!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-07-2009 15:54 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Bierrrrr
Usericon van Bierrrrr
Posted 19-12-2009 22:24 by Bierrrrr Wijzig reactieProfiel van BierrrrrQuote dit bericht


Ik houd er helemaal niet van; van die Moslims; vooral omdat wij Hollandse boys nooit eens zo'n Moslima mogen reupen.


quote:
Op 7 juli 2009 2:23 schreef MetalViking het volgende:
.... Dat is dan hun probleem, het is sowieso een schijnseculariteit en schijndemocratie.
...


Binnen de Islam is alles SCHIJN. Hun geloof bevat leerstellingen en wetten waardoor het geoorloofd is om uit naam van de Islam te liegen of te stelen. Ze noemen dit Takfiri.

T A K F I R I

Islamitische criminelen zijn meestal geen echte criminelen; maar religieuze 'soldaten' ! Dit is een zéér onderschat probleem. Het is ook een moeilijke en vormloze tegenstander. Ze hanteren een schijnbare vredelievende houding; maar ondertussen mengen deze 'soldaten' zich tussen de gewone burgerbevolking en slaan zo toe.

Loverboypraktijken. Oude vrouwtjes beroven. Jongeren beroven van mobieltjes etc. Allemaal geoorloofd binnen de Islam. Je kunt het ook zien als een Trojan Horse.

En het heeft geen zin om te ontkennen dat de rest van de Islam zich er niet mee identificeert. Zo'n religie schept een verbintenis. Als je Islamiet bent en je herkent je in Mohammed de Profeet en je volgt hem; dan is dat toch religieuze identificatie. Als er één aantal Moslims een bedevaart naar Mekka gaat maken; dan is het geloof dermate determinant (de wil is vrij gedetermineerd te zijn) dat iedere andere Moslim zich erin herkent en mee probeert te lopen.

Moslims identificeren zich dus óók met deze Takfiri. het zijn hun helden; hun moedige strijdende Moslimbroeders. Dit laatste wordt echter helaas weer niet erkent door de Westerse regeringen.









Terwijl je je aan mij denkt; wordt ik agressief


Daops
Usericon van Daops
Posted 26-12-2009 11:57 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2009 22:24 schreef Bierrrrr het volgende:
Ik houd er helemaal niet van; van die Moslims; vooral omdat wij Hollandse boys nooit eens zo'n Moslima mogen reupen.




Binnen de Islam is alles SCHIJN. Hun geloof bevat leerstellingen en wetten waardoor het geoorloofd is om uit naam van de Islam te liegen of te stelen. Ze noemen dit Takfiri.

T A K F I R I

Islamitische criminelen zijn meestal geen echte criminelen; maar religieuze 'soldaten' ! Dit is een zéér onderschat probleem. Het is ook een moeilijke en vormloze tegenstander. Ze hanteren een schijnbare vredelievende houding; maar ondertussen mengen deze 'soldaten' zich tussen de gewone burgerbevolking en slaan zo toe.

Loverboypraktijken. Oude vrouwtjes beroven. Jongeren beroven van mobieltjes etc. Allemaal geoorloofd binnen de Islam. Je kunt het ook zien als een Trojan Horse.

En het heeft geen zin om te ontkennen dat de rest van de Islam zich er niet mee identificeert. Zo'n religie schept een verbintenis. Als je Islamiet bent en je herkent je in Mohammed de Profeet en je volgt hem; dan is dat toch religieuze identificatie. Als er één aantal Moslims een bedevaart naar Mekka gaat maken; dan is het geloof dermate determinant (de wil is vrij gedetermineerd te zijn) dat iedere andere Moslim zich erin herkent en mee probeert te lopen.

Moslims identificeren zich dus óók met deze Takfiri. het zijn hun helden; hun moedige strijdende Moslimbroeders. Dit laatste wordt echter helaas weer niet erkent door de Westerse regeringen.








ow..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-12-2009 12:03 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2009 22:24 schreef Marthe-de-Pee het volgende:
Ik houd er helemaal niet van; van die Moslims; vooral omdat wij Hollandse boys nooit eens zo'n Moslima mogen reupen.




Binnen de Islam is alles SCHIJN. Hun geloof bevat leerstellingen en wetten waardoor het geoorloofd is om uit naam van de Islam te liegen of te stelen. Ze noemen dit Takfiri.

T A K F I R I

Islamitische criminelen zijn meestal geen echte criminelen; maar religieuze 'soldaten' ! Dit is een zéér onderschat probleem. Het is ook een moeilijke en vormloze tegenstander. Ze hanteren een schijnbare vredelievende houding; maar ondertussen mengen deze 'soldaten' zich tussen de gewone burgerbevolking en slaan zo toe.

Loverboypraktijken. Oude vrouwtjes beroven. Jongeren beroven van mobieltjes etc. Allemaal geoorloofd binnen de Islam. Je kunt het ook zien als een Trojan Horse.

En het heeft geen zin om te ontkennen dat de rest van de Islam zich er niet mee identificeert. Zo'n religie schept een verbintenis. Als je Islamiet bent en je herkent je in Mohammed de Profeet en je volgt hem; dan is dat toch religieuze identificatie. Als er één aantal Moslims een bedevaart naar Mekka gaat maken; dan is het geloof dermate determinant (de wil is vrij gedetermineerd te zijn) dat iedere andere Moslim zich erin herkent en mee probeert te lopen.

Moslims identificeren zich dus óók met deze Takfiri. het zijn hun helden; hun moedige strijdende Moslimbroeders. Dit laatste wordt echter helaas weer niet erkent door de Westerse regeringen.










Het is weer zo laat hoor, altijd weer fascinerend hoe mensen met 'religieuze' bevlogenheid de wereld in wetmatige dogma's proberen in te pakken.

Overigens, gedeeltelijk ontopic: lees atm dit boek



(overigens ook vertaald in het Nederlands)

Prachtig werk dat beschrijft hoe Joden, christenen en moslims in een Ottomaanse stad (soms vrij bizar) met elkaar omgaan.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Daops
Usericon van Daops
Posted 26-12-2009 14:53 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2009 12:03 schreef Gemene Lepel het volgende:
Het is weer zo laat hoor, altijd weer fascinerend hoe mensen met 'religieuze' bevlogenheid de wereld in wetmatige dogma's proberen in te pakken.

Overigens, gedeeltelijk ontopic: lees atm dit boek



(overigens ook vertaald in het Nederlands)

Prachtig werk dat beschrijft hoe Joden, christenen en moslims in een Ottomaanse stad (soms vrij bizar) met elkaar omgaan.
Respect dat je nog serieus op zo'n josti ingaat


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 26-12-2009 16:19 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Is toch kerst he, ook even bekommeren om de minder bedeelden op deze aarde.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-09-2010 10:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

'Turkije zet stap in goede richting'
Uitgegeven: 13 september 2010 09:17
Laatst gewijzigd: 13 september 2010 09:16

BRUSSEL - De Europese Unie ziet de uitslag van het referendum over de wijziging van de Turkse grondwet als ''een stap in de goede richting'', maar roept tegelijkertijd Ankara op tot verdere hervormingen.

© ANPTurkije onderhandelt met de unie over toetreding. Een ruime meerderheid van de Turken stemde zondag voor de door de regering voorgestelde grondwetswijziging, die de macht van de militairen en rechters vermindert.

De grondwet dateert uit 1982, toen een militaire junta het land regeerde.




Toetreding

De Europees Commissaris voor Uitbreiding, Stefan Füle, liet in een verklaring weten dat de uitslag aantoont dat de Turken zich blijven binden aan hervormingen die hun rechten en vrijheden vergroten.

''Deze hervormingen zijn een stap in de goede richting, omdat zij een aantal prioriteiten aan de orde stellen in de pogingen van Turkije om volledig te voldoen aan de criteria voor toetreding (tot de EU)'', meent Füle.

Hij benadrukt dat de unie scherp in de gaten zal houden, hoe de wijziging van de grondwet in organieke wetten, wetten die uit de grondwet voortvloeien, zal worden verwerkt.

© ANP



Eeeeuuuhhhh, de enige reden dat Turken enige rechten en vrijheden hebben kwam door die macht van rechters en leger..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 13-09-2010 12:24 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ach ja... misschien kunnen we de turken en marokkanen die we hier hebben (de goedkope krachten van rechts) inwisselen voor de hoger opgeleiden en beschaafdere Turken en Marokkanen die daar wonen?

Want we krijgen hier zo'n beetje de achtergestelde gebieden.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 12-04-2012 6:05 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Als ik Turkije was, zou ik het niet doen. Het gaat daar meer dan uitstekend met de economie (binnen een paar jaar zijn ze Nederland voorbij en een top-10 economie in de wereld) en de actieve overheid heeft daar een positieve bijdrage aan geleverd, zonder zich bijzonder te interesseren voor privatisering. Mede dankzij deze sterke overheid en strenge regulering heeft geen enkele Turkse bank serieuze problemen gehad tijdens de bankencrisis en wordt het land door kredietbeoordelaars steeds hoger gewaardeerd. Waarom zouden ze zich in godsnaam in het Europese moeras begeven?


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen