IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Turkije bij de Europese Unie?? Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 16-06-2003 15:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:41 schreef ghoulliette het volgende:
ja idd, toekomst weet je wel, niet steeds naar 2000 jaar terug kijken

heidense voorouder my ass, lekker belangrijk


*zucht* t is met die houding dat de mensheid dus steeds de zelfde fouten blijft maken. Ze doen maar, maar achteraf niet komen mekkeren als er weer van alles fout gaat.


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-06-2003 15:47 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

EN dit was dan de laatste sultan van het ottomaanse rijk:

Hij was de nationalistische leider die droomde van één groot Turks en islamitisch rijk en die tevens de alliantie bekokstoofde tussen Duitsland en Turkije tijdens Wereldoorlog I.
Enver Pasha, geboren op 23 november te Istanbul, bestreed als militair Grieken en Macedoniërs en in 1906 maakte hij deel uit van de Jonge Turken, die twee jaar later na een machtsgreep de grondwet van 1876 in ere herstelden.
Enver verpletterde nadien nog een contrarevolutie in Istanbul en streed ook nog in Italië, Libië en tijdens de Balkanoorlog. Hij heroverde Edirne op de Bulgaren en werd minister van Oorlog in 1914. Na de overwinning van de geallieerden vluchtte hij naar Centraal-Azië om er het moslimverzet tegen de sovjets te organiseren.
Hij sneuvelde op 4 augustus in Tadzjikistan.

Niet zeveren dus over het (sn)Ottomaanse rijk hé.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 15:47 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Het Ottomaanse rijk erbij halen is ook helemaal achterhaald. Het is niet voor niets uit elkaar gevallen.

Ik hoop dat dankzij Griekenland Turkije niet bij de EU komt.

Een paar redenen om Turkije niet bij de EU toe te voegen:
-De regering van Turkije is nog erg corrupt.
-Ze onderdrukken de Koerden.
-Houden zich niet aan de mensenrechten.
- En dan kunnen we straks ook nog is een geldkraan open zetten naar al die aardbeving rampen in Turkije waar de regering daar zelf haast niks aan doet.
- Turkije en Griekenland bij elkaar is vuur en water.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 15:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:42 schreef Metal het volgende:
Dan nog maar eens herhalen :

Ruim 700 jaar geleden stichtte deze zoon van Ertogrül (+/- 1280) de Ottomaanse dynastie. Hij was toen officier in het Seltsjoekenleger van de sultan van Rum. Osman riep zichzelf uit tot hoofd van een kleine staat in noordwestelijk Anatolia na de verovering van Eskisehir, Bilecik, Yarhisar en Yeni.
Byzantium was zijn uitvalbasis. Geleidelijk zouden de Ottomanen of Osmanen Klein-Azië en delen van Europa en Afrika gaan veroveren.

En ok jij bent dus voor....maar waarom juist?



echt werkelijk waar, wat wil je hier nu mee zeggen. Achterhaald is het!!!!! gvd 700 jaar geleden sjezus man


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 15:50 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Waarom begin je zelf dan over het Ottomaanse rijk als het achterhaald is?


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 15:50 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Wat zitten er hier een stel wijsneuzen op dit forum zeg. Moet ik me nu dom voelen?


mvg wk10


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-06-2003 15:51 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:50 schreef windkracht10 het volgende:
Wat zitten er hier een stel wijsneuzen op dit forum zeg. Moet ik me nu dom voelen?


Gewoon even je gedacht zeggen is voldoende (euh over al dan niet toedreden vn turkije é)

[Dit bericht is gewijzigd door Metal op 16-06-2003 15:51]


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Lies
Usericon van Lies
Posted 16-06-2003 15:51 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:50 schreef wladimir het volgende:
Waarom begin je zelf dan over het Ottomaanse rijk als het achterhaald is?

Om aan te tonen dat de Turkse cultuur/het Turks verleden niet volledig losstaat van de Europese cultuur/het Europese verleden.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 15:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:47 schreef wladimir het volgende:

-De regering van Turkije is nog erg corrupt.




lalalallala italië, geen regering is corrupter dan de italiaanse maar toch vinden wij het vanzelfsprekend dat zij erbij zitten.

er wordt onzettend met 2 maten gemeten.

ja ik denk dat toetreding van turkije goed is, omdat we zo de vervreemding tegen kunnen gaan, een betere grip kunnen krijgen op het midden oosten, de economie zullen stimlueren en de markt zullen vergroten. bovendien zal het leiden tot grotere zekerheid en veiligheid en het is een goede stap in de richting naar een betere wereld waar meer informatie beschikbaar zal zijn dus meer vertrouwen dus minder ruzie zal zijn.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 15:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:51 schreef Lies het volgende:
Om aan te tonen dat de Turkse cultuur/het Turks verleden niet volledig losstaat van de Europese cultuur/het Europese verleden.

dank u


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 15:53 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:51 schreef Lies het volgende:
Om aan te tonen dat de Turkse cultuur/het Turks verleden niet volledig losstaat van de Europese cultuur/het Europese verleden.
Het is een totaal andere cultuur, dus niet relevant.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 15:54 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ze hebben wel een lelijke taal.
Maar dan weer, de duitsers toch ook.


mvg wk10


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 15:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:53 schreef wladimir het volgende:
Het is een totaal andere cultuur, dus niet relevant.

*zucht*

niet heel nederland is calvinistisch of wel dan?? en we lopen ook niet allemaal op klompen (ee echt niet)


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-06-2003 15:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Volgens mij zijn zaken als cultuur en godsdienst totaal niet relevant in zaken als Europese toetreding.. Ik denk dat je het meer op het economische en bestuurlijke vlak moet zoeken.. Toegegeven, Turkije loopt economisch nog ver achter in vergelijking met de 12 oorspronkelijke EU-landen maar een toetreding tot de EU lijkt me juist voor zo'n land een prima boost voor haar economie..

En dat staat dan nog even helemaal los van de plannen die Bush met het land heeft....



Lies
Usericon van Lies
Posted 16-06-2003 15:56 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:53 schreef wladimir het volgende:
Het is een totaal andere cultuur, dus niet relevant.

Het is inderdaad een andere cultuur (als je het veralgemenend over de Europese en de Turkse cultuur gaat hebben), maar er zijn altijd wel parallellen te trekken.
Maar als je erop begint te letten: ook de Nederlandse en Belgische culturen zijn compleet verschillend, dus waar trek je de grens? Bij religie? Bij kleur? Bij taal?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 15:57 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ook een leuke boost voor onze eigen economie in deze barre tijden.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 15:58 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:53 schreef wladimir het volgende:
Het is een totaal andere cultuur, dus niet relevant.

anders ja, totaal zeker niet. Yogurt is turks! En kiosk!


mvg wk10


Lies
Usericon van Lies
Posted 16-06-2003 15:58 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:56 schreef Judge M. het volgende:
Volgens mij zijn zaken als cultuur en godsdienst totaal niet relevant in zaken als Europese toetreding.. Ik denk dat je het meer op het economische en bestuurlijke vlak moet zoeken..

Helemaal mee eens. Ik heb niets tegen een verenigd Europa op zo'n vlak, zolang de eigen "regeringen" maar instaan voor de culturele eigenheid.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 15:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:56 schreef Judge M. het volgende:
Volgens mij zijn zaken als cultuur en godsdienst totaal niet relevant in zaken als Europese toetreding.. Ik denk dat je het meer op het economische en bestuurlijke vlak moet zoeken.. Toegegeven, Turkije loopt economisch nog ver achter in vergelijking met de 12 oorspronkelijke EU-landen maar een toetreding tot de EU lijkt me juist voor zo'n land een prima boost voor haar economie..

En dat staat dan nog even helemaal los van de plannen die Bush met het land heeft....

inderdaad het is een economische unie, religie is bijzaak.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-06-2003 15:59 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 juni 2003 15:57 schreef wladimir het volgende:
Ook een leuke boost voor onze eigen economie in deze barre tijden.

Gezien de smiley denk ik dat je dit cynisch bedoelt. Maar ik heb daar met eigen ogen legio mogelijkheden gezien om de zaak daarzo met inbreng van Westerse (lees: Nederlandse) kennis en middelen een heel stuk verder te ontwikkelen...



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 16:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:57 schreef wladimir het volgende:
Ook een leuke boost voor onze eigen economie in deze barre tijden.


ja misschien wordt de euro wel eindleijk minder waard en kunnen we eindelijk weer gaan handelen met de VS.

maar tegen de tijd dat turkije lid zou mogen worden (zij dus aan het aquis voldaan heeft) zijn we wel een aantal jaar verder, zijn we allang uit dit dalletje geklomen.


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-06-2003 16:02 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Ik val juist over hun religieuze inbreng in de politiek (overal eigenlijk).


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 16:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:02 schreef Metal het volgende:
Ik val juist over hun religieuze inbreng in de politiek (overal eigenlijk).

weet jij wel hoe de europese unie opgebouwd is, en hoeveel invloed de turkse politiek hierop zal hebben?? lijkt mij niet want dan had je zo'n opmerking nooit gemaakt


edit: struikel je daar niet over in nederland dan, waar god zelfs genoemd werd in de troon rede, en we moeten streven naar een oranje gevoel (=protestants)

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 16-06-2003 16:04]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 16:03 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Nog een paar jaar wachten dus.



Metal
Usericon van Metal
Posted 16-06-2003 16:07 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:03 schreef ghoulliette het volgende:
weet jij wel hoe de europese unie opgebouwd is, en hoeveel invloed de turkse politiek hierop zal hebben?? lijkt mij niet want dan had je zo'n opmerking nooit gemaakt



Lees nog eens de eerste post en je zal zien dat ik de grootste argumenten van het niet toetreden opnoem en daar zit wel de religie bij....en dit zal je mss kunnen beamen als je de debatten hieromtrend volgt in de krant en op tv....mss vanaf nu dan.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen